7 Temmuz 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

7 Temmuz 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

i i | 7 Temmuz 1939 a tedrisata başlandı Spor öğreticisi yetiştirecek olan bu kurs altı tarafından spor öğreticisi yetiş- gayesile kurulan ve memio- ihtiyaçlarının en mühimle- rinden birini karşılayacak olan (Be- terbiyesi eğitmen kursu) pazar. şi Beden terbiyesi umum müdürlüğü hesabına açılan bu kurs altı ay sü- recek ve altı ay nihayetinde kursu bitirenler arasında yapılacak imti- hanlarda pek iyi derece ile muvaf- fak olanlar 100, iyi derece ile mu- vaffak olanlar 70 ve 80 lira arasın- da maaşla Beden terbiyesi umum müürüğünün tayin edeceği herhan- gi bir spor mıntakasına monitör ola- (8k gitmeğe mecbur tutulacaklardır. Kursa girmek üzere 6 genç talip olmuştur. Bunlardan 55 i kabul im- da okumaktadırlar, Ameli dersler için Kuleli lisesinin büyük spor salonun- dan istifade edilmektedir. Talebelerin yemekleri Kuleli Tse sinde hazırlanmaktadır. Kursun di. rektörlüğünü bizzat Kuleli lisesi mü- dürü kurbmay albay Bedri Erk yap- maktadır. Kuleli sesinin kıymetli spor öğ- retmeni yüzbaşı Hüsameddin Güreli de kursun yar direktörlüğü vazifesi- ne tayin edilmiştir, Kurs sekreterli- ğine Faik getirilmiştir. Altı ay sürecek olan kursta talebe- lere teşkilât ve idare, spor malzeme- si ve bakımı, ilk yardım ve spor ma- sajı, Beden terbiyesi kanunu, nizam» name ve ialimatnameler, fidiyoloji, anatomi, arazi sporları, atletizm, jimnastik, futbol, güreş, boks, hend- bol, yüzme, can kurtarma, sıhhat ve swniyet, suni teneffüs dersleri gös- terilecektir. Derslerin muallimliklerine tayin edilen arkadaşlar şunlardır; Beden terbiyesi kanunu, nizamna- me talimatname: Mektep müdürü B, Bedri, Teşkilât ve idare, spor malzemesi bakımı: B, İlhami Pulater, Yüzme, sıhhi teneffüs, sıhhat ve emniyet: B. İlhami Pulater, Fiziyoloji, anatomi: Doktor B. Ze ki Ragıp, İlk yardım ve spor masajı: B. Ze in Canga, Atletizm: B, Naili Moran, Futbol: B, Kemal Halim Gürgen sar sassasemsasananasasasasa Bu haftaki maçların programı Beden terbiyesi İstanbul bölgesi fetbol ajanlığından; 8/7/939 cumartesi günü yapılacak Taksim sahası: Demirspor - Vefa saat 17,30 da ha- kem Adnan Akm. Yan hakemleri Şazi Tezcan ve Necdet Gezen. 9/71/939 pazar günü yapılacak maçlar; Şeref stadı: Süleymaniye, Şişi - HJâl, Kurtu. luş saat 1530 da hakem Refik Os. © man 'Top, Yan hakemleri Fikret Kay- Fal ve Bahaeddin Uluös, Demirspor . Beşiktaş saat 17,30 da hakem Tarık Özerengin. Yan hakem» leri Şazi Tezcan ve Sami Açıköney, ay sürecektir Beden terbiyesi umum müdürlü. Kurs işlerini tedvir eden Beden Terbi- yesi müdürlüğü genel sekreteri albay Cemal Güreş: B. Seyfi Cenap, Boks: B. Eşref Şefik Kursun açılma işlerile meşgul ol- mak üzere hafta başında şehrimize gelmiş olan Beden terbiyesi umum müdürlük genel sekreteri albay Ce- mal kursun ilk tedrisatını yakın- dan takip etmek için daha bir müd- det şehrimizde kalacaktır. | Klüpler nizamnamelerinde tadilât yapıyorlar Klüp nizamnamelerinin Cemiyet- ler kanununun hükümlerine göre tadil edilmesi için verilen mühlet bu ay sonunda hitam bulmaktadır. Bu cihetie Beden “terbiyesi umum müdürlüğüne merbut bütün klüpler kongrelerini akdederek nizamname- lerinde lâzım gelen tadilâtı yapma- ğa başlamışlardır. Yüzme teşvik müsabakasi Beden terbiyesi “İstanbul bölgesi Su sporları ajanlığından: 1 — Su sporları federasyonu tara- fından evvelce klüplere tamim edi. len 939 yılı yüzme programı muci- bince (Halkevi yüzme teşvik müsa- bakası) 9/7/939 tarihine müsadif pazar günü Şeref stadındaki yüzme havuzunda yapılacaktır. 2 — Müsabakalara tam saat 13 de başlanacaktır. 3 Jüri heyeti: Ahmed Felgeri, Aşeni, Rıza Sueri. 4 — Hakem heyeti: Sıtkı Eryar, Ali Rıza Sözeralp, Hüsameddin Gü- reli, Bekir Macur, Hikmet Üstündağ Behzad Baydar, Celâl Gözen, Nuri Bosut. Yukarıda isimleri yazılı hakemle. rin mezkür gün ve saatte müsabaka mahallinde bulunmaları ehemmiyetle rica olunur, Dünya tenis şampiyonluğu Amanör tenis sahasının en kıy- metli elemanlarından iken organiza- da profesyonel tenis-şampiyonu Vi- nes ile yapmış ve müsabakayı kaza- narak dünya profesyonel tenis şam- piyonu ilân edlimiştir. Beynelmilel Atletizm müsabakaları Rumen federasyonu müsabakalara 16 temmuz pazar günü Fenerbah- çe stadında, yapılacak olan beynel- milel atletizm müsabakalarına işti- Fak için şehrimize davet edilen Ru- men atletleri dün bu müsabakaları tertip eden atletizm teknik komite- sine gönderdikleri bir telgrafla bu karşılaşmaları e68s !tibarile kabul ettiklerini ve atletlerin hafta içinde İstanbula müteveccihen yola çıka- caklarını bildirmişlerdir. Telgrafa nazaran Rumen kafilesi beş atlet ve bir idareci olmak üzere, 6 kişilik bir kafile ile şehrimize gek mektedir, Gelen atletlerin içinde meşhur Balkan mukavemetçilerinden Dino Eristea da bulunmaktadır, Bu atlet şehrimizde 1900, 5000 ve 10,000 mü- sabakalarına iştirak edecektir. | VWeter Echbri disk, Constanten | Vamanu cirit atacaktır, 200, 400 sürat koşularına yeni Ru- men s#üratçisi Jordaşe, 400, 800 mü, sabakalarına ise Balkanların en tek- nik koşucusu olan Nemes girecektir, Balkanların en sivrilmiş atletleri ni bir araya toplayacak olan bu mü sabakların mevsimin en alâkalı ve heyecanlı karşılaşmaları olacağı şüp- hesizidr, Mısırdan iştirak edecek atletlerin isimlerini dün bildirmiştik. Yunan federasyonundan bu davete henüz mir cevap gelmemiştir. Maamefih Balkan atletizminde piştarlık yapan Ynanlı ostlarımızın bu müsabakn- lara daha geniş ve esaslı bir kadro İle iştirak edecekleri alâkadarlar ta. rafından temin edilmektedir. Samsun mektupları Samsun Halkevinde hararetli bir çalışma var Yakında inşasına başlanacak yeni Halkevi hinasına yüz kırk yedi bin lira sarfedilecek Samsun Halkevinde verilen bir konferans ve dinlemeye gelenler Samsun (Akşam) — Halkevimiz esaslı bir çalışma kaynağı halinde- dir. Her yıl olduğu gibi bu yıl da ça- lışmalarına büyük bir istekle devam etmektedir. Ayda en az on iki gezi yapan köy- cülük şubesi, yeni köy gezilerinin programını hazırlamaktadır. Bu ge- zilerde gidilen köyde köy halkı ile zirai, iktısadi meseleler üzerinde mü- sahabeler yapılmakta, onların dert- İerile yakından alâkadar olunarak heyetle birlikte giden doktorlar tara- fından hastalar muayene edilmekte ve parasız ilâçlar dağıtılmaktadır. Halkevlileri aralarmda görmekten dolayı çok memnun olan birçok köy halkı Halkevine müracaatla Halkev- | üleri köylerine davet ediyorlar, Halkevi neşriyat şubesi de verimli çalışmalarını artırmıştır, Bu cümle- den olarak neşriyatın geniş bir şe- kilde yapılabilmesini temin maksadi- le şehrin altı yerine daha yeni ho- parlör tesisatı yaptırmak üzere teşeb- büslere geçilmiştir. Müze ve sergi şubesi de kendine ait kısımda durmadan çalışmakta- dır. Halkevinin en iyi çalışan bir şube- si de gösterit koludur, Kıymetli ele- manlarımızdan Vedad Ürfi Bengü- nün başında bulunduğu bu şube, bu sene 34 radyofonik temsil vermiş ve ayrıca Kâzım paşa sinemasında bir çok milli ve edebi piyesleri temsil etmişlerdir. Gösterit kolu . bilhassa bu temsillerinde çok muvaffak ol makta, alâka ve takdirle karşılan maktadır. ANA e EE Bisiklet birincilikleri tehir edildi Beden terbiyesi İstanbul bölgesi bisiklet ajanlığından: 1 — 7 ve 9/7/939 günlerinde yapı- lacağı ilân olunan Türkiye bisiklet birincilikleri sürat ve mukavemet ya- rışları tehir olunmuştur, 2 — Yarış günleri bilâhare ilân olunacaktır. Hilâldan Hakkı Demirsporun maçlarında İstanbul birinci küme takımların- dan Hilâlin merkez muhacimi ve ta- t4 ve fırsatcılığı ile iştihar eden Hak- ki lisans muamelesi ikmal edildiğin. den bu hafta Demirspor ile birlikte şehrimize gelerek müsabakalara İş tirak edecektir. Toplantıya çağırma 8/1/9359 da Feneryılmas klününün fey- kalâde kongresi olduğundan yazıl Azının sasi 2030 da klüb binasna gelmeleri rica Halkevimizde sık sık, konferanslar tertip ediliyor, müzik, lisan ve dak- tilo dersleri veriliyor. Halkevi bu sene bando kadrosunu da genişleterek daha mütekâmil ve daha esaslı bir şekle koymaya karar vermiştir. unun için Ankaradan bir bando muallimi getirilmiş ve bando için yeni takımlar da sipariş edil miştir, Atatürk evinin yanında istimlâk edilen arsalar üzerinde cephesi Cüm- huriye meydanına nazır olarak 147,000 lira sarfile vücuda getirile- cek ve inşasına pek yakında basla- nacak olan yeni Halkevi binası, yur. dun en büyük ve en güzel Halkevle- rinden biri olacaktır. Bu inşaat için vilâyet bütçesinden 50,000 ve belediyeden 30,000 lira ve- rilmiştir. Bundan başka 939 vilâyet bütçesinden 25 bin ve belediye büt- çesinden 10 bin lira daha vyerilecek- tir. Ayrıca merkezden de 40 bin lira temin edilmiştir. Samsunun bir derdi Kızılay haftası sona ermiştir. İlk gün Kızılay kurumu adına Atatürk anıtına merasimle bir çelenk konul- muştur, Hafta içinde, bir heyet Kızialy ku- rumuna bir çok yeni azalar kaydet- miş, muhtelif hatipler şehrin muh- telif yerlerinde musahabeler yapa- râk kurumun iyiliklerini halka an latmışlardır. Son gün park gazino- sunda Kızılay menfaatine bir gece hayır kurumuna bu sene yapılan te- berrü ve kâydedilen aza miktan ge çen yıla nazaran daha çok olmuştur, Kızılay haftası iyi geçti Türkiyenin sayılı şehirlerinden bi- ri olan Samsunda maalesef ihtiya- ca yetecek kadar umumi helâ yok- tur, Bu yüzden şehrin birçok yerleri da hiç şüphesiz ki ihtiyaca gayri kâfidir. Belediye bir çok defalar şehrin münasip yerlerinde bunlar- dan yaptırmağı düşünmüş ve fakat her nedense bu düşünceler kuvveden file çıkarılamamiştır. Belediye şehrin ihtiyacı nisbetin- de umumi helâları biran evvel yap- tırmalı ve sokakları kirletenlere şid- detle hareket etmelidir. İzmirde Hususi muhasebenin tahsilâtı İzmir 7 (Telefonla) — İzmir vilâ- yeti hususi muhasebesinin 1938 mali yılının arazi ve yol vergisi tahsilâte 2,462,390 lirayı bulmuştur,