8 Temmuz 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 14

8 Temmuz 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 14

Sahife 14 aşın 8 Temmuz 1939 a BULMACAMIZ 2 i 1 — Su kadehi - Başina «T. gelirse kap fırtınası olur. 2 — Yayma - Elbisenin için dikilen bez. 3 — Karanlık - Nefi edat, 4 — Bir Ermeni ismi - Muayyen vakit. $ — Şey - Sonuna «N. gelirse apor olur. © — Toprak işlerile uğraşmak. 7 — Nesirler. 8 — Çok değii - Tutulmuş. 9 — İki direkli küçük gemi - İsim. 1) — Başına «K, gelirse şikest et demek- tir - Uykuda yaşanan bayat - Tersi çok değil Yukardan aşağı: | 1 — Osmanılilardan evvel" İstanbuldaki hükümet - Telkih. İ 2 — Muharrem tatlısı - Tekdir. | 3 — Tersi ahbaplardır. 4 — Biraz evvel - Aşk 5 — Trakyanın bir kasabasında yapılan büyük toprak su kabı, 6 — Apartıman bölmesi - Vali, 7 — Ayna. — Köpek - Yönetim. 9 — Amerikada bir kanal - Karadeniz uşağı, 10 — İradeler - Cezire, Geçen bulmacamızın halli Boldan sağa: 1 — Unutkanlık, 2 — Ceraim,Su,3 — Umurlama, 4 — Zakir, İnat, $ — #ilhal, 6 — Akleden, İg, 7 — Mar, Şehik, 8 — Asit, “Tali, 9 — Kayısı, Tel — Posa, Çare. Yukardan aşağı: 1 — Ucuslamak, 2 — Nema, Kasap, 3 — Uruk, 'Triyo, 4 — Tarife, Tıs, $ — Kilrid, 8a, 5 — Ama, Leş, 7 — Mihnet, 8 — Ana, Hata, 9 — Is, Aliller, 10 — Kurt, Gaile, 4 4 40 100 120 160 D dirde “o 20 fazlasile verilecektir, İ sında) mevcut ve gayet maruf ve eski biz Açık Arttırma İle Fevkalide Satış 1939 Temmuzun 9 uncu pazar günü sabah saat 10 da Beyoğlunda İstilklâl caddesinde 342 numaralı Kalivrusi mağazanın (O Lion yanında) üstündeki Sinlosoğlu apartıma- nın 3 No. hı dairesinde (kapısı yanındaki Saka sokağındadır, tam Singerin karşı- aileye alt emsalsiz biblolar, heykeller, Ar- janteri ve saire eşyalar açık arttırma ile satılacaktır. Renesans istilinde ve 15 par- çadan mürekkep aynalı masif cevizden mamul gayet güzel yemek oda takımı, 3 parçadan mürekkep asri yalak oda takımı, eski Çin Kluasonsleri, BIö-Hlanları ve Kü- tahyalar, gayet maruf tossamların yağlı boya hayli tabloları, 142 parçalık Çekos- İovak bir güzel tabak takımı, 84 parça ça- tal biçak takımı, beyaz madenden ve porselen müteaddit çay takımları, Portu- gez, Vicna ve salr duvar tabakları ve va- solan, 3 adet ceviz masif Louis XVI vit- rinler, müteaddit duvar ve konsol saatleri, hayli eski ve asri biblolar, hayli ter-kük vebronz haykeller, Çini ve dökme sobalar, sedefli ve muşarabi eşyalar, hayli gümüş kaplama tepsiler, kristal Bakkara su ta- kımı, gümüş ve sair kılıclar, portmanto, mutfak takımları, Yunkers &r Ruch gaz ocağı ve gaz fırını, gayet güzel bir Singer dikiş makinesi, Riçmod - İndiana emanlsiz bir piyano - piyanola 200 edet plâkları ile hayli Anadol ve Acem halıları. ZAYİ Istanbul Ziranl bankasındaki hesabı carimde kullandığım tatbik müh- rümü kaybetilm. Yenisini kazdıracağım- dan eskisinin değeri yoktur Fatma Işın Taşra gazete bayilerinin nazarı dikkatine Bazı taşra bayilerinden aldığı- mız mektuplardan «AKŞAM»ı mutlaka şu veya bu mutavassıt- lardan tedarik etmek hususunda kendilerini mecbur addettikleri anlaşılmaktadır. Bu zehab hakikate uygun de- güldir. Binseneleyh taşra bayile- rinden arzu edenler her zaman «AKŞAM: idarehanesine müra- caatla doğrudan doğruya mua- meleye girişebilirler. Bu hususta «AKŞAM, idaresine mektup ya- zarak bayi şartlarını öğrenebi- lirler. T.C. ZiRAAT BANISASI Kuruluş tarihi: 1888 Sermayesi: 100.000.000 Türk Ilrası Şube ve Ajans adedi 282 Zirai ve ticari her nevi banka muameleleri PARA BİRİKTİRENLERE 28.800 LİRA İKRAMİYE VERECEK Ziraat Bankasında kumbaralı ve ihbarsız tasarruf hesablarında en az 50 lirası bulunanlara senede 4 defa çekilecek kur'a İle aşağıdaki plâna göre ikramiye dağıtılacaktır: 4 Adet ö— Liralık » 20 » 100 » 50 » 40 » 20 » TT; Hesaplarındaki paralar bir sene içinde 50 liradan aşağı düsmeyenlere ikramiye çıktığı tak. Kur'nlar senede 4 defa, 1 Eylül, 1 Birinci kânun, 1 Mart ve 1 Haziran tarihlerinde çekilecektir. Satışilânı . Biça İcra Memurluğundan: Biganın Yeni Çiftlik köyüne izafetle muhtarına 1090 lira borç için mahcuz bu- lunan Bigada Ömer kızı Havvaya ait Biga tapusunun Mart 930 tarih ve 34 No.da Kayıtlı Biganım İstiklâl caddesinde sağı 127 No, lü metrüke dükküni solu 123 No. lı bele- diye dükkânı arkası mezarlık önü İstiklâl caddesile çevrili ve ehlivukuf tarafından 800 lira kıymet takdir edilmiş olan dük- kün. Evsafı: 8 metre derinlik ve 55 metfe genişliğinde, zemini beton tavanı tahta ve arka tarafa nazır demir parmaklıklı bir küçük penceresi mevcut üzeri Kiremit cephesinde tahta kepenk ve saç yağmur. luğu mevcut ve kasabanın mevki mahsi- nde, Satış: Arttırma suretile yapılaca Bından ve satış bedeli de peşin olduğun- dan işbu açık arttırmaya iştirak edeceklerin muhammen kıymetinin © 715 nisbetinde pey akçesi vermeleri veya milli bir ban- kadan teminat mektubu getirmeleri icap eder. Gayri menkule * ait vergilerle vakıf borçları borçluya ait olup satış bedelin- don tenzil olunur. Birinci artırma: 11/8/9089 cuma günü saat Odan il e kadar Bişa icra dalresinde yapılacak birinci açık art- tırmada gayri menkulün muhammen kıy- metinin *« 75 şi bulduğu iakdirde üste bi- rakılacak ve aksi halde satış ikinci arttır- maya talikan 15 gün tehir edilecektir. İkinci arttırma; 20/8/039 tarihine rastla- yan cumartesi günü saat 9 dan 11 e kadar yine dairede icra kılınacak ikinci açık arttırma sonunda gayri menkuller en fala ârttıranın üzerine ihale edilecektir. 2004 numaralı icra ve Mis kanununun 126 nci maddesi muribince irtifak hakkı sahiple- rile diğer alâkadaranın satış veya kıymet hakkındaki şikâyet ve itirazlarını ellerin- deki evrakı müsbitelerile birlikte işa Mâ- nun gazele ile neşri tarihinden İtibaren 20 gün zarfında evrakı müsbitlerile birlik- te bildirmeleri ve daha fazla malümat al- | mak isteyenlerin dairemize müracaata İ 989/1027 sayılı dosyadaki mevcut zabıt varakasile açık arttırma şartnamesini gö- rüp anlayacakları ilân olunur. BAKTERİYOLOJI LABORATUARI Umumi kan tahlilâtı, Pröngi noktal nazarından (Wasserınan ve Kahn te- gmülleri) kan küreyvatı sayılması, tifo lesterin mikdarlarının tağini. Divan- yolu No. 113. Tel: 20881 4,000 Lira 2,000 » 1,000 » 4,000 » 5,000 » 4,800 » 3,200 » TUZLA içmeleri — 'Trenlerinin vapurları: 6,25 - 730 .-9. 11. 11,50- 12,30. 13,15- 15,45 tedir. Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umum idaresi ilânları Devlet Demiryolları işletme umum müdürlüğünden: 1 — Devlet Demiyrollari istasyon sınıfında istihdam edilmek üzere mü- sabaka ile hareket memur namzedi alınacaktır. A — Türk olmak, B — Müsabakaya iştirak edebilmek için orta tahsili bitirmiş olmak, C — Yaşı 18 den aşağı ve 30 dan «dahil. yukarı olmamak, D — Asgari bir sene için askerlikten muaf olmak, E — İdaremiz hekimleri tarafından yapılacak sıhhi muayenelerinde faal servisde çalışmağa mâni bir arıza ve hastalığı olmamak, 2 — Müsabakada kazananlar 6i lira ile tayin edileceklerdir. Ecnebi lisanlarından birine vakıf olanlar 67 lira ücretle alınacaklardır, 3 — Askerliğini bitirmiş lise mezunları imtihansız olarak ayni şartlar dahilinde alınacaktır. Bu gibilerin dilekçelerinin doğrudan doğruya Umumi müdürlüğüne göndermeleri lâzımdır. 4 — Müsabaka imtihamı 15 Temmuz 939 Cumartesi günü saat 14 de Hay. darpaşa, Sirkeci, Ankara, Balıkesir, Kayseri, Malatya, Adana, Afyon, İzmir ve Erzurum İşletme merkezlerinde yapılacaktır, 5 — En sön müracaat 10 Temmuz 939 Cuma gününe kadardır. 6 — Talipler işletmelere ve istasyonlara istida ile müracaat edeceklerdir. 7 — Kabul şerait ve evsafı hakkında daha fazla malümat almak isteyen- ler işletme merkezlerine ve istasyonlara müracaat edebilirler. (o (2309) (4234) * Muhammen bedeli 14400 lira olan aşağıda isim ve miktarı yazılı 5 kalem malzeme 2477/939 Pazartesi günü saat 15 te #nahhüdünü ifa edemiyen mü- teahhidi namına âçık eksiltme usulile Ankarada İdare binasında satın alı- nacaktır, Bu işe girmek isteyenlerin (1050) liralık muvakkat teminat ile kanunun tayin ettiği vesikaları hâmilen eksiltme saatine kadar komisyonda isbatı vü. cud etmeleri lâzımdır. Şartnameler parasız olarak Ankarada Malzeme Dairesinden, Haydarpa- şada Tesellüm ve sevk şefliğinden dağıtılacaktır. (4934) Miktarı İsmi Kg Kanarya sarısı Toz Boya 1000 İngiliz kırmızısı Aşı toz boya 1000 İngiliz yeşili Aşı toz boya 3000 Verminyum toz boya 2000 Oksit dö fer 8000 Bir DAKTİLO aranıyor Türkçe, Almanca ve Fransızca bilen bir Daktilo lâzımdır, İsteklilerin Karaköy Palas karşısında 44 numaraya müracaatları. On birinci yerli mallar sergisi Komitesinden: Bu sene 22 Temmuzda açılarak 6 Ağustos akşamı kapanacak olan on birinci Yerli Mallar sergisi Gazinosu, şartname mucibince 12 Temmuz 939 Çarşamba günü saat 16 da ihale edilecektir. Şartnameyi görmek ve tafsilâtı lâzimeyi almak için taliplerin Dördüncü Vakıf Hanında Milli Sanayi Birliği merkezinde Sergi Komitesi Bürosuna müracaatları. Aylardanberi beklenilen Budapeştenin meşhur ÇİĞAN ORKESTRASI KOÇÜK ÇİFTLİK PARKINA GEL Bugünden itibaren konserlerine başlıyor, Ayrıca: 15 Artistten mürekkep varyete numaraları ve muhtelif sürprizler Darüşşafaka Direktörlüğünden: Şartnamesinde müfredatı görüleceği üzere Darüşşafakaya bir sene zar. İ fında lüzumu olan yaş sebze 13 Temmuz 1939 tarihinde pazarlık suretile mü- bayaa esasları kararlaştırıdacağından o gün saat 10 da taliplerin Nuruosma- niyede Türk okutma kurumuna ve şartnameyi görmek için her gün aynı yere müracaatları ilân olunur. (4823) Yüksek Öğretmen Okulu Direktörlüğünden: Okulumuzun senelik gezintisi 11/V11/939 Salı günü Bostancda Çamlı gazinoda yapılacaktır. Bu gezintiye okulun İstanbulda bulunan mezun tale- besile eski ve yeni öğretmenleri davetlidirler. Geleceklerin, Salı günü saat 9 de Köprünün Adalar iskelesinde bulunma- ları rica olunur. (5012) Irak sefaretinden 1912 tevellütlü Irak tabasına 1912 tevellütlü ve Türkiyede mukim Irak tebaasına mecburi askerlik hiş- metini Ma etmek üzere Irakta merbut oldukları ahziasker şubesinde İ ağus- tos 1939 tarihinde isbatı vücud etmeleri veyahud hizmeti askeriyeden affedil. diklerini müsbit evrak ve müstemsekâlı resmiyeyi makamslı sidesine müm- kün mertebe süratle göndermeleri lüzumu ehemmiyetle ilân olunur. (2823) (o (4963) İKİNCİ SINIF ENLİYETNAMEYİ HAİZ BİR ELEK TRİKÇİ ARANIYOR Anadoluda 250 beygirlik bir elektrik santralında ve santrala merbut elektirik tesisatında çalışmak üzere ikinci derecede ehliyetnameyi haiz bir elektrikçiye ih- tiyaç vardır. Talib olanların el yasıslle yazılmış tereümei hallerini ve fotoğ- raflarını ve ellerindeki ehliyetnamelerin tarih ve numarasını E/E rümuzlle posta kutusu 176 adresine bildirmeleri ilân olunur ÜDÜRLÜK İÇİN Bir Sekreter Bayan Aranıyor Fransızca, Almanca ve Steno - Daktilografiye vakıf muktedir bir Türk Bayan (veya Bay) aranıyor. Taliplerin Fransızca ve Almanca ola» tak yazılmış bir mektupla, istedikleri maaşı da bildirerek, posta kutusu