23 Temmuz 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

23 Temmuz 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

Kay Francis sinema hayatından çekiliyor Artistin yakında dördüncü dafa olarak evleneceği bildiriliyor Holli yıldızlarından K un en çok rağbet gören Francis, 6m hayatından çekilmeğe rar vermiş- tir. Bu haber ya! Hollivutta değil, bütün Amerikada büyük bir heyecan uyandırmıştır. Bunun sebebi Kay Francis'in diğer artistlere benzemi- yen hususi bir güzelliği, kibar tavır. ları olması, filimlerinde daima mu» vaffakıyet kazanmasıdır Holivutta güzelliğile nan yil ın ekserisi birbirine benzerler: İnce bir vücud, açık sanı saçlar, mavi gözler, beyaz bir ten... Hepsi böyledir. Kay Francis ise büs- bütün başka bir tiptedir. Mütenasip bir vücudü, siyah saçları ve koyu ma- lâciverd arası gözleri vardır. Çok ciddi ve kib şinde başka bir zarafet vardır linin yanına kâtip ola > Burada başlıca işlerinden biri de vall ile refikasının hazırlamaktı. Bu tu bütün inceliklerini öğrenmiştir. sene bu vazi- nema hayatı- a pek çabuk ken- disini göste ve yıldızlar sırasına girmiştir. Çevirdiği - filimlerin hepsi büyük muvaffakıyet kazanmıştır. Artistin birdenbire neden filim âleminden çekilmeğe karar verdiği belli değildir. Kendisile görüşen bir muhârrire demiştir ki: — Şimdi en parlak devri yaşıyo- rum. Bir müddet sonra sukut başlı- yacaktır. Ben bu sukutu görmeden en parlak zamanımda sinema ile alâ- kanu kesmek istiyorum. Kay Francis'in bu sözlerine Tağ- men kulaktan kulağa söylendiğine güre artistin kararı yeni evlenme İşi- Je alâkadardır. Artist tayyare işlerile uğraşan Erik Barnekow ile evlene. çektir Kay Francis bundan evvel üç defa evlenmişti. İlk kocası Dwinght Fran- cis, İkincisi William Gaston, üçün cüsü John Meehan'dır. Bunların her leyi yapt na girmiş şöhret kaza- © tavırdır. Giyini- | verdikleri süyareleri | ıretle salon haya | Kay Francis muştur. Artist şimdi 34 yaşındadır. Dördüncü kocasile, ayrılmamak üze- re, birleşmek istiyor. Sinema faaliye. tinin bu arzusuna İmkân bırakma- dığını gördüğünden artık bütün vak- tini evine hasretmek niyetindedir. Kay Francis evli kadınlara bazı tavsiyelerde bulunmuştur. Bu tavsi- yelerin kendisinin hareket düsturu placağı anlaşılmaktadır. Artist diyor ki: 1 — Yalnız büyük fırsatlar çıktığı raman giyinmeyin. Dalma derlitop- Yu bulunmağa dikkat edin. Bir koca, karısını hiç bir zaman perişan bir halde görmemelidir. 2 — Dalma açık kalbli olun, ya landan çekinin, 3 — Alacağınız elbisenin size uy- masına dikkat edin. Size yaraşmıyan kılıklara girmekten çekinin, 4 — Tuvalelinizin en küçük tefer- rüâtina kadar dikkat edin. Her şe- yin ehemiyeti vardır. 8 — Kimseyi taklid etmeyin. Ken- dinizin bir şahsiyeti olmasına dik- kat edin. Bilhassa başkalarının elbi selerini kopye etmek saçma bir ha- rekettir. 6 — Erkekler güzel renkleri sever- ler. Kadınların ellerinde iyi eldiven olmasına da dikkat ederler. 7 — Zeki bir kadın kocasmın ps- rasızlığından, bu münasebetle gık gezemediğinden hiç bir zaman bah- setmez. Marifet az para ile iyi giyin- mektedir, Kay Francis'in son resimlerinden Hen Sahife 7 ry Garat Rus kontesi ile nasıl evlendi? Evlenme merasimi yalnız Iki şahit ve zoraki davetli vaziyetinde bulunan gazeteciler huzurunda yapıld! Henry Gorat İzdivaçtan sonra Üçüncü sevcesini öperken Fransız artisti Henry Garat'nın ev. | mıştır. Kontes Bezobrazof, kocasının velce yazdığımız veçhile, nişanlandığı Rus kontesi Çerniçef - Bezobrozof ile evlenme merasimi, temmuzun yir. minci perşembe günü, gizli bir suret- te yapılmıştır. Henry Garst, ilk iki izdivacı gibi, bu Üçüncü izdivacını da gazetecilerden gizli tutmak istemiş, hattâ izdivaç günü sabahı, gazeteciler, açarak artiste sormuşlar: — Allo, allo! Üstad siz misiniz? — Evet, ben tâ kendisi! — İş, bugün mü bitiyor? — Ne işi bu? — Evlenmeniz işi üstad! — Hayır! Katiyyen bugün değil, Fakat gazeteciler, artistin bu tek- bine inanmamışlar ve on altıncı Be- lediye dairesinin kapısında artiste pu- su kurmuşlardır, Henry Garat müstakbel zevcesile beraber, öğleye doğru, evlenme me- rasimi için, otomobili ile Belediye da- iresine geldiği zaman, karşısında bir alay gazeteciyi bulunca şaşınp kal tamikine telefonu | koltuğundan tutuyor, sırtına gök ma visi bir Top giymiş, başına da beyaz bir türban sarmış bulunuyordu. Belediye dairesi reis muavini, €v- lenme merasimine riyaset etti ve mu- tad muameleyi Ikmalden sonra gella ile güveye hitap ederek dedi ki — Kanun huzurunda ikiniz! karı koca ilân ederim; B, Garat, sizin şah- sınızda büyük bir sinema üstadını ve madamın şahsında istikbali geniş ve parlak bir sinema yıldızını selâmla- makla bahtiyarlık duyarım.» İzdivaçtan sonra öğrenlidi; gön Henry Garat'nın yeni zevcesi, «Ma- damlar gülüş filminde Mâroulka nâ- mı müstearile baş rolü oynamıştır. Yakında da kocasının direktörlüğünü Ma ettiği bir sinema şirketinin çevi. receği yeni flimde de rol alacaktır. Evlenme merasimi yalnız ikı şahid huzurunda ve Henry Garat'nin peşini bırakmıyan ve zoraki davetli vaziye tinde bulunan gazeteciler huzurun- da yapılmıştır. Satye binası tahkikatının başlandı Dün iki zatın malümatı soruldu B. Yusuf Ziya Önişin yeni tahliye talebi reddedildi Batye yolsuzluğu etrafında dördün- cü sorgu hikimi tarafından tanzim | olunan tahkikat evrakı müddelumu- milik tarafından iddianame hazırlan- mak üzere tedkik edilirken bazi nok- talar etrafında tahkikatın genişletil- mesine lüzum görüldüğünü yazmış- tak. Müddeltumumlilik lüzum gördüğü noktalar Üzerinde tahkikatın geniş- letilmesi için dördüncü sorgu hâki- mine talimat göndermiştir. Sorgu hâkimi bu talimat dairesinde tahki. kat ve isticrapları derinleştirmeğe başlamıştır. Bu talimat üzerine sor. gu hâkimi dün Devlet limanları umum müdürü B, Raufi Manyası dördüncü sorgu dairesine davet ederek şahid sı- fatile dinlemiştir. Bu şahidden, Satye işi etrafında bari malümat alinmişlar. Diğer taraftan, evvelki gün kefalet. e iye edilen mazı lardan sabık Denizbank hukuk m B, İsmail İsa da dün dördüncü sorgu bâkimliğine eelbedilmiş ve kendisi tek» | Fakat sorgu hâki viri avukat | | verilecek rar İsticvab edilerek bazı hususat et rafında izahat alınmıştır Tahkikatın genişletilmesi işi pir kaç güne kadar bitirilerek müddeiumumi. lik iddianamesini hazırlıyacak ve son tahkikatın açılmasına dair kararna- me yazılarak mahkemeye verilmek üzere evrak dördüncü sorgu hâkimine iade edilecektir. Mevkuf maznunlardan sabık Deniz- bank umum müdürü B, Yusuf Ziya geçenlerde kefaletle tahliyesi için mü- racaatta bulunmuş fakat bu talebi reddedilmişti, B. Yusuf Ziya Öniş dün tekrar avukatı vasıtasile dördüncü #or gu bâkimine müracaat ederek kefalet. le tahliyesini istemiş ve tahliyesi için ne mikdarda para kefaleti istenilirse vermeğe hazır olduğ bildirmiştir, talebi de red. a Öniş bu red irde evrak mühkemesine bu mahkeme tarafından B. Yusut Ziy itiraz etti, asliye dördüncü cezâ bir kö