30 Temmuz 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

30 Temmuz 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

40 Temmuz 1999 ÇE K OLACAKTIR Muhasebe memuru aranıyor —— Karadeniz sahilinde büyük bir müessese bir muha: memuru arıyor. Fransızca bilenler tereih osunur. Taliplerin mufassal malâmatla (M. F.) rümuzile İst. 176 Posta kutusu adresine yazı İle müracaatları. İstanbul Sıhhi müesseseler arttırma ve eksiltme komisyonundan: Leyli Tip 'Talebe Yurdu talebeleri için 2800 adet firenk gömleği kapalı zarfla eksiltmey? konulmuştur. 1 — Eksiltme 2/8/939 çarşamba günü saat 15 de Cağaloğlunda Sıhhat ve İçtimai muavenet müdürlüğü binasında kurulu komisyonda yapılacaktır. 2 —- Muhammen fiyat: Beher firenk gömleği «275» kuruştur. 3 — Muvakkat garanti 577 lira 50 kuruştur. 4 — İstekliler şartname ve nümünesini her gün Fuatpaşa türbesi karşı» sındaki leyli tıp talebe yurdu merkezinde görebilirler, $ — İstkliler 1939 yılı ficaret odası vesikasile 2490 sayılı kanunda yazılı vesikalar ve bu işe yeter muvakkat teminat mektup veya banka mektubu ile birlikte teklifi havi zarflarını ihale saatinden bir saat evvel makbuz mukabili komisyona vermeleri. (6214) Maarif matbaası müdürlüğünden: Matbaamız için 10 mürettip ile, kırma makinelerinde çalışabilecek 8 işçi- ye lüzüm vardır. İsteklilerin 1/8/939 salı günü saat 9 da Matbaa müdürlüğü. ne müracaatları, (5651) >» İstanbul. Beledi iyesi lânları İtfaiye için alınacak bir adet çelik ve otomatik merdivenli otomobil kapa- hı zarf eksiltmesine konulmuştur, İhale 14/8/939 pazartesi günü saat 15 de İstanbul belediyesi daimi encümeninde yapılacaktır. Muhammen bedeli 17800 Mira ve lik teminatı 1335 liradır. Şartnamesi İstanbul belediye itfaiye müdür- Müğünden bedelsiz olarak verilir. 'Taliplerin ilk teminat makbuzu veya mektup- ları ile 2490 No. Tu kanuna göre hazırlayacakları kapalı zarflarını ihale günü #sat 14 de kadar İstanbul Daimi encümenine vermeleri, (5448) M, M. V. Deniz fabrikaları umum müdürlüğünden: Deniz fabrikaları sıhhiye kadrosuna bir eczacı alınacağından istekli ola- takların Gölcükle bulunan Deniz fabrikaları umum müdürlüğüne müracaat. lan, (5719) Gayıp evrak | 28 Temmuz cuma günü öğlen üzeri Ye- Bİ postane civarında bir para çantası kaybolmuştur. İçinde para olmayıp bazı €rtak vardır. Bulan Çemberliteşir Etem e fabrikasına gelirine m9 Mira ve- sise Dr. IRFAN KAYRA Röntgen mütehassısı Türbe, Bozkurd Kıraathanesi karşı- sında eski Klod Farer sokak No.8 -18 e ek İL Bahife 11 DEFTERİNE MZA ATAN BÜYÜK EL BAKER mağazalarının sattığı kostüm ve pardesüler, emsalsiz . bir biçimdedir. SAĞLAM ŞIK UCUZ Hali hazırda piyasamızın en zengin çeşitleri, her yerden ucuz fiat ve mü- sait şartlarla satılmaktadır. Satılık rontken cihazı Komple bir Rontken teşhis makinesi gayet ucuz flatle satılıktır. Müracnat: Amerikan hastanesi, Nişantağı. Pa- zartesi, çarşamba ve cuma günleri sabah smat 10 - 12 ye kadar. Ezine Sulh Hukuk mahkemesinden : Ezine İnhisarlar memurluğunun eski ikinci memuru Saberi Taner aley- hine Ezine Sulh Hukuk Mahkemesin- de açtığı elli lira fazla ücret mehuzatı davasından dolayı yapılan duruşma. da müddelaleyh abri Tanerin bulun- duğu mahal meçhul kaldığından du- Tuşma için kararlaştırılan 16/8/9309 Çarşamba günü saat onda Ezine ulh Hukuk Mahkemesine gelmesi ve yahut, vekil göndermesi, aksi halde giyabın- da duruşmaya bakılacağı tebliğ maka- mında İlân olunur. (5734) Kartal askerlik şubesinden: Piyade binbaşı HMamab Mehmed AN He deniz harita albay Ahmed Rasim ve 315 doğumlu asteğmen Hüseyin eğ. Al Çağların bulunduğu yeri bilenlerin şube- ye haber vermeleri rica olunür. — Lise veya muadili ve daha yüksek okul- lardan mezun olanlar, askerliklerini yap- madan memuriyei alamıyacaklarından 838/089 ders yılında bu gibi okullardan merun olup ta tahsiline nihayet verecek okurların son yeklarımları Deşliten asker- Hk şabesince kurulacak mecli- 5 15 ağustos 939 gpu yapılacaktır. Bu 15 günlük müddet içinde kanuni bir — Ticaret Vekâleti Müfettiş muavinliği imtihanı Teftiş heyeti reisliğind eftiş heyeti reisliğinden Teftiş heyeti kadrosunda münhal müfettiş muavinlikleri için 6 Teşrini- sani 1939 Pazartesi günü müsabaka imtihanı yapılacaktır. İmlihanda mu- vaffak olanlar 35 lira asli maaş ile müfettiş muavinliğine tayin olunacaklar. dır, Aranılan şartiar şu nin A, B,C, V, Z fıkralarında A — Memurin kanununun 4 üncü maddesi. haiz olmak; B — Hizmeti filiyei as- a nakledilmiş veya hizmeti askeriyeye C — Biyasal Bilgiler okulundan veya Hu- kuk Fâkültesinden veya yüksek İktisad ve Ticaret mektebinden veya bunlara muadil derecedeki ecnebi mekteplerinin birinden mezun olmak; Ç — İmtiha- nın açıldığı senenin ikinci kânunu iptidasında 30 yaşını doldurmamış olmak; D — Vekfletçe yapılacak tahkikat neticesinde kârakter itibarile iyi bir me- müur olabilecek evsafı haiz bulunduğu anlaşılmak; E -— Yolculuk zahmetle- rine mütehammil bulunmak. İmtihana talip olanlar 31 Ağustos 1939 tarihine kadar Ticaret Vekâleti Teftiş heyeti reisliğine istida ile müracaat edeceklerdir. İstidaya şu evrakın bağlanması lâzımdır; A — Nüfus hüviyet cüzdan ve ; adresi, B — Tercümeihal hülüsası «talibin kendi el yazısile yazılmış olacak» memuriyette bulunanlar müddet ve sureti hizmetlerine dair resmi vesikaları, müesseselerde bulunanlar oradan alacakları bonservisleri raptedeceklerdir. C — Askerlik vesikası; Ç — Mektep şehadetnamesi veya tasdiknamesi; D — Sağlam bünyeli ve yolculuğa dayanıklı olduklarına dair hükümet tabibinin raporu, Talipler tahriri ve şifahi olmak üzere iki imtihana fabi tutulacaklardır, 'Tahriri imtihanlarAnkarada Teftiş heyetinde ve İstanbulda Dördüncü Va- kıf Han 3 üncü katta Ticaret Vekfleti Teftiş heyeti salonunda icra edilecek; şifahi imtihan yalnız Ankarada yapılacaktır. İmtihan programı: 1 — İktisad ilmi: «İstihsal, tedavül, inkisam ve istihlâk bahislerin «İkti sadi meslekler tarihi» 2 — Kara ve deniz ticreti hukuku, $ — Ticari hestp «Basit ve mürekkep faiz, iskontö, faizli hesabı es“İler», 4 — Hendese «Satıh ve hacim mesahaları», 5 — Ticari usul defleri «ticari muhasebe hakkında nazari ve ameli ma- lümat,, 6 — Maliye «Vergi nazariyeleri ve vasıtalı, vasıtasiz vergilerle bütçe hak» kında umumi malümat», 7 — İdare hukuku; memurin mühakematı kanunu, ceza mahhkemeleri usulü kanununun tahkikat usullerine müteellik hükümlerile ceza kanunu- nun memur suçlarına ait kısmı; 8 — Türkiyenin tabil iktisadi coğrafyası hakkındâ mâlümat; 9 — Ecnebi lisanı «Fransızca, İngilizce ve Almancadan biri»; Müfettiş muavini olanlardan staj devresini müteakip bil'imtihan isbatı ehliyet edenler kadro maaşla Ticaret Vekâleti mülettişliğine tayin olunacak. Jardır. (2697) (4827) Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umum idaresi ilânları Muhammen bedeli 3546 lira 50 kuruş olan Kaynak işleri için 2100 adet muhtelif eb'atta lâmbalı forma kömürü, 2250 adet düz forma kömürü, 100 adet Astuvanı kömür ile 250 adet dairevi kömür 8/8/939 salı günü saat 11 on birde Haydarpaşada gar binası dahilindeki komisyon tarafından kapalı zari usulü ile satan alınacktır. Bu işe girmek isteyenlerin 265 lira 99 kuruşluk muvakkat teminat, kanunun tayin ettiği vesikalarla tekliflerini mubtevi zarlarını aynı gün saat (10) ona kadar komisyon reisliğine vermeleri lâzımdır. Bu işe ait şartnameler komisyondan parasız olarak dağıtılmaktadır. (5263) : : Bursa Belediyesinden: Bursa Belediyesinin 55 lira maaşı aslisi veyahud 165 Jira ücreti şehriyeli ve en ziyade gıdai tahlilât ile meşgul olacak bir mütehass kimyagerliği münhaldir. Gndai tahlilâtta mütehassıs kimyager vesikasını vesair evsafı kanuniyeyi haiz olup ta bu kimyagerliğe talip olanların tanzim edecekleri tercümeihal yarakasile evrakı müsbitelerinin tasdikli birer suretini bir İstidaya bağlıyarak dört kıta 4, 5-6 eb'adında fotoğraflarile birlikte 15/8/939 tarihine kadar Bele- diye riyasetine müracaat etmeleri ilân olunur, (5302) Deniz gedikli erbaş orta okul müdürlüğünden 1 — Okulumuzun kayıt ve kabul müddeti genelkurmay başkanlığınca 15 ağustos 939 tarihine kadar uzatılmıştır. Bu müddetin nihayetine kadar istekliler bir istida İl# okul müdürlüğüne müracaat etmelidirler. 2 — İstidaya şunlar bağlanacaktır. A — Fotoğraflı nüfus cüzdanı veya musaddak sureti. nüfus cüzdanı kabul edilmez.) B — Beş sınıflı ilkokul şehadetnamesi veya orta okul tasdiknamesi (Ni- hayet üzerinden bir sene müddet geçmiş Olanlar kabul edilir.) C — Üzerinden bir sene geçmemiş çiçek aşısı kâğıdı! D — Gerek kendisinin ve gerek ailesinin fena şöhret sahibi olmadıkları ve mahkümiyetleri bulunmadıkları hakkında hüsnühal kâğıdı. 3 — Birinci sınıf için 12 ilâ 16, ikinci sınıf için 1318 17 ve üçüncü sınıf için 14 ilâ 18 yaşlarında bulunmak ve doğrudan doğruya sinifi geçmiş olmak. 4 — Gedikli er olarak da ayrıca orta okul mezunları almarak doğrudan donanmaya gedikli erbaş yetiştirmek üzere (gönderileceklerinden bü gibilerin de yukarıdaki vesaiki bir istidaya bağıyarak Okul müdürlüğüne müracaatları. (Bu gibilerin yaş hadleri 15 if 19 olacaktır.) $ — İsteklilerin Kasımpaşüda bulunan Okul müdürlüğüne veya mensup oldukları Askerlik şubelerine müracaatları. (5568) inşaat ilânı Eti Bank genel direktörlüğünden Divrik civarında barikamızın demir madenlerinde yapılacak 300.000 Hira kıymetinde bina inşaatı münakasaya çıkarılmıştır. Talipler, evrakı Ankarada Bankamız İnşaat şubesinden, Divrikte demir madeni işletmesi müdürlüğünden alabilirler. Teklifler 7 ağustos 939 Pazartesi günü saat 15 e kadar kabul edile- (Tashih eğilmiş Harp okulu komutanlığından Harp okuluna 15 'Temmuz 939 günl nihayet bulan kayıt ve kabul ınua- elemi SAYA PER. biyeli kader nik, öğre tekne ye hi (179) (58 İŞ