30 Temmuz 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

30 Temmuz 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

CONSTANCE BENNETT Hollivoutun en çok para kazanan, en şık kadını Avrupaya geldi Constance İolliösdülü döndükten sonra dördüncü defa olarak evlenmek niyetinde Hollivutun meş- hur sinema larından Constaneg Bennet ta! detini geçirmek ü- zere Avrupaya gel miştir. Artist evve- lâ Fransaya uğra- mış, sonra İngilte- Teye gitmiştir. Bir kaç hafta sonra Amerikaya dönecek ve tekrar filim çe- virmeğe başlıyacak. tır. Constance Ben. nett Hollivutun en şık kadınlarından biridir. Hattâ bir. çoklarına göre en şık kadındır. Ar. tist bu mevkii ele geçirmek için çok uğraşmış, o birçok rakiplerle çarpış- mıştır. Son defa Parise gelince at | yarışlarına zarif biz kıyafet, fakat çok * garip bir şapka ile gitmiş, ; herkesin dikkatini çekmiş - tir. Paris, artist için bilinmiyen bir yer değildir. Constance tahsilini Fransa- da, Parisin yanıbaşındaki Versailles şehrinde yapmıştır. Babası bir aktör. dü. Kızının bir gün hayatını kazan- mağa mecbur olması ihtimalini dü- şünmüş ve orta tahsilini bitirdikten sonra kendisini Versaillesde bir kız mektebine göndermiştir. Constance bü- rada birkaç sene kalmış ve Fransız hayatını çok beğenmiştir. Connie (ailesi erkânı ve dostları kendisine ismini küçülterek böyle hi- tap ederler) Amerikaya döndükten az sonla pilesine eski meklep arkadaşı Chester Moorehead ile evlendiğini bil dirmiştir. Allesi erkânı bu habere şaş- Mış, inanmak İstemeiş, fakat Connle- Gilbert Rolland ve Constance Benneti nin hakikaten evlendiği anlaşılmıştır. Constance bir müddet sonra Hollivut- ta büyük stüdyolardan birine hile ile girerek direktörün yanına - çıkmağa muvaffak olmuştur. Genç kadın mü- düre: — Becerikli bir insan olduğumu gö- rüyorsunuz. Bana talihimi denemek | fırsatını verin. Muvaffak olamazsam kapı dışarı edersiniz... demiştir. Müdür kendisine küçük bir rol ver. mek istemiş, fakat genç kadın mühim bir rolde israr etmiştir. Nihayet tecrü- be yapılmış ve Constance büyük mu. | istemiştir. vaffakıyet göstererek birdenbire - yıl dız olmuştur. Genç kadın bu sırada kocasından ay. | rılmış ve Phil Plant isminde bir mi- | Constance Pariste at yarışlarında garip şapkasile yonerle evlenmi; müddet | ak koca- rikada e Holtivuta | Amerikaya döl sonra bir 1 ayrılmıştı da hatırı sayılır bir para dönmüştür. Bu sayede Hollivutta mevs| kii daha ziyade yükselmiş, kazancı artmıştır. Kendisine haftada 25 bin dolar veriliyordu ki bu kadar ücret alan kimse yoktu. Para, mevki yapan artist bu delada bir ünvan aramış, asil bir erkekle ev- lenmek istemiştir. Hollivutta asil ola- rak yalnız Marki de La Falaise vardı. Bu da Gloria Svanson ile evli idi. Connie buna ehemmiyet vermemiş: «Boşanır, benimle evlenir!» demiştir. Artist filbakika Markinin Gloriadan ayrılmasını ve kendisile evlenmesini temin etmiş, bu suretle Markiz ol muştur. Fakat bu hâdise Glorlayı kendisine müthiş düşman yâpmıştır. Esasen bundan başka iki düşmanı daha var. dır: Şıklık hususunda kendisile reka bet eden Lilyan Tashman ve kendisile bir türlü anlaşamadığı Alice Fay. Son zamanlarda bir dördüncü düşman da- ha peyda olmuştur: Genç yıldızlardan Dorothy Trassi... Bu yıldızla Hollivu- tun jön prömiyelerinden Gary Grant yüzünden arasının açıldığı söyleniyor. Connie Marki le uzun müddet evli durmamıştır. Şimdi dördüncü defa ola. rak Hollivutun tanınmış ârtistlerinden Gilbert Roland ile evleneceği söylen. mektedir. Filhakika son zamanlarda iki artist daima bir arada görünüyor. Constance bir aarlık Jinmy Fidler | adında bir telsiz memurile sevişmiş ve evlenmeğe karar vermiştir. Fakat bir gün her nedense bundan vaz geçmiş- tir. Bu sebeple telsiz memuru dava ederek 350 bin dolar zarar ve ziyan Constance hususi hayatındaki bazı | hoppalıklarına rağmen Hollivutun en mâlümetlı ve en ince artistlerinden bi- ri addedilmektedir. BURSA MEKTUPLARI Bursada kozacılık gittikçe genişliyor Bu sene böcek tütanların sayısı dikkati çekecek derecede artmıştır Bursa (Akşam) — Yirmi beş, otuz gün gibi kısa bir faaliyet devresinde Bursaya bir milyon ra temin eden kozacılık, halk arasında gün geçtikçe daha büyük bir ehemmiyetle karşı- lanmaktadır. Bu sene böcek tutanla- rin sayısı, dikkati çekecek derecede artmıştır. İki haftadır hümmalı bir satış faa. liyetine sahne olan Koza hanı, şimdi her zamanki mutad ve sakin halini al- dı, Çünkü yaş koza satışı on beş gün süren bir müddet için köylünün elin- den tüccara geçer. Yeni koza mahsulü, miktar itiba- Tile geçen seneden fazladır. Borsada muamele gören yaş kozanın geçen se- neki yekünu 1,284,606 kilo iken, bu miktar bu yıl 1,350,000 kiloya baliğ olmuştur. Bu yekünların içinde, bor. saya uğramıyan ve Biga, Gönen, Ban- dırma ve Manyas gibi koza yetiştiren havaliden doğrudan doğruya tüccar tarafından satın alman miktar dahil değildir. Bunları da hesaba katarsak, 939 senesi Bursa bölgesinin koza re- koltesi bir buçuk milyonu ferak ferah doldurur. Tohum açılışı bakımından geçen yıl. dan fazla olan koza, flat İtibarile umumi şekilde biraz düşüklük gös- termiştir. Geçen sene flat vasalisi 77 kuruştu; bu yıl 70 ten yukarı çıkma- dı, Bunun sebebi, satışın dünya piya- sasile ahenkli bir seyir takip etmesi ve normal şartlar içinde inkişaf etmiş olmasıdır. Bu yüzden, bazı seneler pi- yasada panikler olmaımş ve koza sa- tışları köylüye ve tüccare karşılıklı emniyet veren bir hava çinde cereyan ni koza mahsulünün, tam idrak devresinde görülen yağmurlar ve bo- zuk havalar, geçen seneye mazaran yeni mabsulün kısmen randımanını düşürmüştür. Fiat farkına da gene bu kısmi düşüklüğün sebep olduğunu söyiyenler vardır, Fakat bu randıman noksanı, hiçbir vakit, korkulduğu ka- dar büyük ve ehemmiyetli olmamış ve mahsul tahmine yakın bir bereketle idrak edilmiştir. #. Bursa kozacılığı, her sene alınan yeni ve fenni tedbirlerle, iptidal şe- kilerden uzakaşarak, gittikçe tekâ- mül etmektedir. Eskiden bir paket tohumdan en çok 45 kilo verim alınır. ken, bu miktar son yıllarda 70 - 75 ki- Toya kadar çıkmıştar. Bu yükselişte en büyük âmil, ipek böcekçiliği enstitü- sünün ilmi faaliyetidir. Enstitü kurulmadan evvel tohüm- cular, hiçbir resmi ve ciddi kontrola tabi tutulmaksızın tohum ye' ler ve bunları ondalıkla köylüye dağ tarlardı. Tohumları fenni bir müre be altında tutarak Koz. rir- ni güden enstitü, & a ım kışlağı meydana aya çıkacak tohümlja- ge- rın yalnız bu müessesede muhafazala rını, bir kanunla üzerine almışt Tohum meselesi bu şekilde halle. dildikten söhrâ enstitü, bakımı şartla- rının ıslahı için faaliyete geçmiş ve ye tiştiricilere hef türlü yardımlarda bu- Junarak irşad sahasında çalışmağa başlamıştır. 25 - 30 gün gibi kısa bir zamanda idrak edilmesine mukabil, koza yetiştiriciliği, dünyanın en nazlı, en güç, en çok itina ve emek İstiyen işidir. Bunun içindir ki, k mikyasta bir #ermaycye ihtiy termez, fakat çok titiz bir bal ter. Bursa kozâcılığı, dar lüânün meşgalesidir. Pek den oldu- gu gibi, 40 - 50 kutu aç arlık gö- rülmüyor. Köylüler ancak birle beş kutu arasihdâ böcek tutabiliyorar Çünkü yerleri Ye bakım kudretleri an- cak bu kadaırfa müsaittir Son zarnanlarda, köylerin mânevi şahsyetleri narfina yapılacak köy or- tak işleri arasına böcekçiliğin de it- hali düşünülmekte ve bu bakımdan köylerde tötikikler yapılmaktadır. Bu- na muvaffakıyet elverdiği gün, Bursa koza rekoltesiin bariz bir yükseliş kaydedeceği şüphesizdir Gerek enstitü, gerekse borsa ve Ti- caret odasi, közacılığın miktar ve ev- salça inkişafını temin için &. rs dımlarda Bulutuyorlar. Köylüye bir- çok termometre, mı broşürler verildiği gibi, bazı köylerde koza ku- rutma fırıflari yaptırılmış ve şimdiye kadar 3,959,662 dut fidanı meccanen dağıtılmıştır. Bir kamyon devrildi 5 ağır, Iki hafif yaralı var Aydın (Akşam) — Aydın - Çine ş0- sesi üzerinde bir kamyon devrilmiştir. Salı günü 19 raddelerinde Çinede Os- mana ait olup şoför Ali Riza Çakır idaresindeki Kâmyon Aydından 6 ki- Jometre kâğar ayrıldıktan sonra Ova- eğmiri köyünün Demirköprü yakının. da devrilmiştir. 5 hafif, 2 ağır yaralı vardır. Bünlâr Belediye - seyrüsefer memurlari tarafından başka otomo- bil ve kamyonlara birer, ikişer yerleş- tirilmek süretile gönderilmişlerdir. Hâlen şehrimiz Memleket hastanesin- de yatmakta ölan ağır yaralılar Ba- yındır kazâsınin Hacı İbrahim mahal lesinden Mustafa Özeç ve Çinenin Ha- midabadâ mahallesinden Ahmed Ulu- çaydır. Mendereste boğuldu Aydın (Ak — Çinenin Karj Yu nahiyesine bağl ri Molla Ahmed « Mustafa Dö: adın ai fı, atıyla gird Menere ste 'böğul wüştur.