4 Ağustos 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

4 Ağustos 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

Atinada gecel maçları! Bizde te tenis Hâdiseli geçen gece maçlarında Enosis turnuva şampiyonu oldu Olimpiyâkos takımı şehrimizde Atinada ilk defa olarak geceleri &lekirik ziyaları altında futbol maç- ları oynanmağa başlanmıştır. Turnua şeklinde olan bu maçları Vradini ga- zetesi tertip etmiş, turnur şampiyon- luğu için ortaya bir kupa koymuş maçlara Atina ve Selâniğin milli kü- meye dahli klüpleri girmiştir. İlk maçı Yunan vellahdi prens Paul da takib etmiştir. Maçlar, Panatinaikos klübünün stadında yapılmaktadır. O Stadyom kuvvetli oprojektörlerle (o aydınlatıl- makis ve futbolcular, bu kuvvetli ışıklar sayesinde, geceleri sanki gün- düz imiş gibi topun seyrini, verilen pasları, çekilen şütleri takib etmek- tedir. Bu turnuaya iştirak eden klüb- lerden A, E K. (Enosis) talımile Olimpiyâkosun fevkalâde formde ol dukları istihsal etikleri parlak netice- Terden anlaşılmıştır. A, EB. K. takımı Apollon takımile yaptığı maçta bidayette 2-0 mağlüp bir vaziyette iken, maneviyatı kıni- mamış ve yediği gollerdön kuvvet al- mış gibi, fevkalâde seri ve müessir bir oyun oynamağa başlamış ve açık- ları vasıtasile yaptığı tehlikeli ve seri akınlar sayesinde iki gol atmağa mu- vaffak olmuş ve İlk devre 3-2 Apollo. Nün. üstünlüğü ile bitmiştir. İkinci devre başlar başlamaz, AEK bir gol atmış ve 3-3 berabere vaziye- te gelmiştir. Yorulmadan hücumları- ha devam eden AFK muhacimleri sekizinci dakikada dördüncü golü de atmışlardır. Oyun bu gölden sonra çok süartli bir şekil almış Apollon Oyuncuları rakibini durdurmak için &k sık favüllere ve tekmelere başla- mışlardır. Fakat bu favullü oyun, AEK in hücumlarını durdurmamış on altmcı dakikada beşinci biraz Fenerbahçe ile yaptığı maçta sonra da altıncı gol, Apollonun ağ- larma takılmıştır. Apollon oyuncuları, altıncı golü de yedikten sonra AEK oyuncularına hücüm etmişler ve dövmeğe başla» muşlardır. AEK oyuncularından biri yediği dayaktan bayılarak sedye ile saha dışına çıkarılmış, hakem de oyu nu bitmesine yirmi dakika daha var- ken tatile mecbur kalmıştır. İkinci oyun Pire şampiyonu Olim- biyakos ile Selâniğin Aris takımı arâ- smda yapılmıştır. Olimbiyakos hâ- kim bir oyun oynamış ve maçı 4 - 0 kazanmıştır. Bu maçlar neticesinde Olimbiyakos takımile AEK takımı finale kalmışlardır. Final maçı, pazar gecsi AEK ile Olimbiyakos arasında oynanmıştır. Bu final maçında AKK takımı, daha hükim oynamış ve İlk haftaym 1-0 galib bitirmiştir. İkinci devreye gene AEK in üstün oyunile başlanmış, onuncu dakikada Pire şampiyonu ikinci golü de yemiş. tir. Bu gol Olimpiyakos oyuncularını #inirlendirmiş ve tekmeli oyuna sev- ketmiştir, Olimpiyakosun sebebiyet verdiği kavga yüzünden hakem Olim- piyakos oyuncularından Vazosu ra- kip oyuncularından birini yaraladığı cihetle saha haricine çıkarmak iste- miştir. Vagos dışarı çıkmak isteme- diği cihetle hakem, Olimpiyakos ta- kımının kaptanını yanına çağırarak kendisini sahadan dışarı çıkarmasını istemiştir. Fakat takım kaptanı da bu emri dinlemediğinden hakem bir müddet beklemiş ve neticede Olimpi- yakosu hükmen mağlüb ilân ederek oyunu tatil etmiş, Yunan federasyo- nu ve heyeti tertibiye de derhal sa- hada turuna şampiyonu AEK takı- mına mevud kupayı vermiştir. Gönen - Bandırma futbol maçı Gönen - Bandırma sporcuları bir arada Gönen (Akşam) — Pazar günü Bandırma Ortaokul fut- bol takimi tle Gönen Halkevi futbol arasnda maç yapılmıştır. Maça saat beşte başlanmıştır. Birinci haftaymde ilk golü Gönen- ei sonra Bandırmalılar yaptılar. rinci haftaym bu şekilde nihayet buldu, İkinci haftaymde her Iki takım da gol çıkaramadı. Ayni şekilde maç İl sona erdi. Maç sona erdikten sonra kaplıca lara gidildi ve orada hep birlikte ak- şam yemeği yenildi ve yemeği müte- akip misafirler Bandırmaya hareket etmişlerdir. Bu sporun Mbk için bir antrenöre ihtiyaç vardır Gençlerimiz tenis oynamak ister. ler. Fakat sahaların pek mahdud ol. ması ve taleb edilen dühuliye ücret- lerinin yüksekliği bir çoklarına bu sporu yapmalarına imkân vermemek- tedir. Yalnız saha ücretile kalmıyor. Raket, top masrafı bir mevsimde bu sporu ciddi surette takib edebilmek her tenis sevene nasib olamıyor, Ken- di vesaitile bir dereceye kadar yük- seliyor ve oradan ileri gidemiyor ve nihayet terketmek mecburiyetinde kalıyor. İstanbulda 3/400 tenisçi ol. makls beraber sancak 60 sini tenis müsabakalarında görebiliyoruz. Ken- dilerine (ogüvenemediklerinden bir kısmı seyirci sıfatile diğerleri de kendi oynadıkları hususi kortlerden başka bir yerde görünmüyorlar, Eğer bu sporda da komşu memle- ketlerle boy ölçüşmek arzusunda Jsek mutlak surette sporcuların te- nis harekâtını bilfili" gösterebilecek kabiliyette bir antrenöre ihtiyacı var- dır, Şimdilik yaz mevsiminde burada bulunması başlangiç için kâfidir. Bunu bulmakta güç değildir. Çünkü birçok antrenörler kışı sıcak mem- leketlerde geçirip yazın İstanbula gelmeği tercih ederler ve bu şekilde birçok talepler de olmuştur. Klüple- rin bütçeleri bü masrafa müsaid ol- madığından şimidiye kadar gelireme- diler, Beden terbiyesi genel direktör- lüğü ufak bir yardım ile bu zaruri arzuyu yerine getirebilir, Top masrafı da birçok oyuncunun gözünü yıldırıyor. İzmirde düzünesi klüp mensuplarına 6 liraya satıldığı halde İstanbulda 8 liradan aşağı al mak mümkün değildir. Bu mesâle- nin de ayrıca tedkik edilmesini spor- cular namına rica ederiz. Yalniz biz- de değil dünyanın her tarafında te- nis oynıyan oyuncular İngiliz topla- rm tercih ederler ve bunun neticesi olarak da bilumüm büyük maçlar bu toplar ile oynanır. Bizde de dalma İngiliz topları ile oynanıyordu, Bu sene her ne sebeptense İngiliz topla- rı gelmedi ve onun yerine Alman topları kaim oldu, Bu değişiklik bü- tün oyuncularımızın şikâyetini mu. cib olmuştur. Bu hususun hiç olmaz. sa gelecek sene İçin temin edilmesini sporcularımız B, T. G. D. lüğünden beklemektedirler, Tenisi memleketimizde yaymak gaye- sile ajanlık tarafından İstanbul birin- dilikleri namı altında bir turnua ter. tib edildi ve bütün sporculara bilâ bedel oynamalarına ilk defa imkân verildiğinden bu müsabakalar büyük bir rağbet gördü. Müsabakalara her gün öğleden sonra Dağcılık klübü kortlarında devam edilmektedir. Bu maçlar hakkındaki intibahımızı maç- lar bittikten sonra oyuncular Üzerin- deki fikirlerimiz ile birlikte bildire- ceğiz. M, Kifar Kürek ve yüzme yarışları Beden terbiyesi İstanbul bölgesi şu sporları ajanlığından: KÜREK: | — Mevsimin İkinci kürek teşvik yarışı 6/8/1999 pazar günü Yenikapı - Ahırkapı arasında 2000 metre düz bat Üzerinde ya- pılacaktır. 2 — Müsabakalara tam saat 10 da baş- Janacaktır. 3— Usansı olmıyan hiç bir sporcu mü- sabakalara iştirak edemiyecektir. 4 — Müptedi, kıdemsiz ve kidemli olmak Üzere üç sinif kürekçi arasında yapılacak yarışlarda puan hesabile birinciliği kaza- nan klübe bir kupa Verilecektir. 8 — Jüri heyeti: Ahmed Felgeri, Ab- durrahman Benlloğlu, Rıra Seri, Hakemler: Sıtkı Eryar, İsmali Daiyancı, Hikmet Üstündağ, Bekir Macur, Nedim Ulbatır, Behzad Bâydar, Bedri, İhsan Belor, Nuri Bosut, Ali Rıza Böseralp, Baba komiseri: İbrahim Kelle. YÜZME: 1 — Bölge yümme şampiyonluğu seçme müsabakalarına 5/8/1939 cumartesi günü Beşiktaş klübü yüzme havuzunda devam edilecektir. 3 — Müsabakalara saat 15 de başlana- caktır. 3 — Beçme müsabakalarma iştirak et- miyen sporcular bölge şampiyonluğuna girmek hakkını kaybederler, 4 — Jüri heyeti: Ahmed Fetgeri, Ab- durrahman Benlioğlu, Rıra Sveri. Hakemler: Batik Eryar, AH Riza Sözeralp, Bekir Macur, Hikmet Üstündağ, Nuri Bosut, Hüsameddin Güreli, Behzad Baydar. Otelde yer Bursa (Akşam) — Sıcakların bü- tün şiddetile hüküm sürdüğü bugün- lerde Uludağ büyük bir rağbet gör- mekte ve her gün muntazam otobüs seferlerile Uludağa çıkanların sayısı artmaktadır. 'Türk ve ecnebi birçok 28- vat, mebuslar, profesörler Uludağ ote ineklerin | o Dünya veziyetinin çok karıştığı, her tarafta manevralar yapıldığı şu sırada İsviçre bir güzellik kraliçesi seçmekle meşgul olmuştur. Bu krali- çe bildiğimiz gibi güzel bir kız değil, en güzel, yanl en sıhhatli, en çok süt veren inektir. Bu münasebetle Oberland'da Gas- Serbes güreş seçme müsabakaları Güreş ajanlıği tarafından tertib edilen İstanbul serbes güreş seçme müsabakalarına dün gece Süleyma- niye klübü salonlarında devam edil- miştir. Şimdiye kâdar Türkiyede ya- pılan güreş müsabakalarile (kıyas edilemiyecek derecede fazla sporcu- mun iştirak ettiği bu müsabakalar büyük bir intizam altında geçmiş ve üç gündenberi devam ettiği halde müsabıkların fazlalığı yüzünden bir türlü neticeler alınamamıştır. Tur. nua şeklinde yapılan ve mağlübunun Sahife 11 Uludağa rağbetfazla bulmak için sıra beklemek lâzım Uludağ oteli ve Uludağdaki çamlıklar branşarına göre Uludağda ilmi etüd- ler yapıyorlar. Büyük dağ oteli kâmilen doludur. Burası kırk yataklıdır. Yer bulmak için sıra beklemek lâzım gelmektedir. İstanbuldan hemen her gün telgrafla yer istenildiği görülmektedir. Bu sene Uludağ kampı kurulmamış» tır. Buna rağmen dağın muhtelif yer- lerinde bazı sileler hususi kamplar kurmuşlardır. kraliçesi tand'da binlerce halk hakem heyeti getirilen inekleri birer birer gözden geçirmiştir. Heyet nihâr yet kararını vermiş ve en güzel inek seçilmiştir. Seçim bitince kraliçe in- tihap edilen ineğin boynuna çiçek- lerden bir kuron geçirilmiş, binlerce hâlk ineğin etrafında dans etmiştir. Yukarıda bu neşeli sahne görünüyor. Beden terbiyesi İstanbul Bölgesi Atletizm ajanlığından: Aşağıda isimleri yazılı hakemlerin 5 ağustos 939 cumartesi ve 6 ağustos 939 pazar günü saat 16 da Fener sia- dında ikmal edilecek İstanbul birin. ciliklerine gelmeleri. Semih, Cemil, Ali Rıza, Adil Giray, Mehmed Ali, Taha, Hikmet Feridun, Yasumi, İ, Bakır, İhsan Belor, Ö. Besim, K.'Besim. A. Besim k- ticesi önümüzdeki hafta belli ol. | tar. Birinelliği kazanan güreşçiler milif takım elemanlarile karşılaştırılacak- a tasfiye edildiği bu müsabakaların ne- | lardır. | NN e een in