4 Ağustos 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

4 Ağustos 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Malayanın İzmiri ziyaretine ait intibalar Amiral motörden rıhtıma çıkarken ve halkı selâmlarken © 4 Ağustos 1990 MANİSA MEKTUPLARI Manisa şehri pek yakında elektriğe kavuşacak İlk üzüm mahsulü merasimle şehirde gezdi - rildi . Üzüm bayramına hazırlık e Manisa (Akşam) Yeni ilbayı- mız B. Faik Türe Manisaya ayak bâs- tığı gündenberi Manisanın her tara- fında bir hareket ve bir canlılık ya- ratmıştır. B. Lütfi Kırdar zamanında başlan mış ve henüz tamamlanmamış olan inşaatların biran evvel ikmal ve ii şası için her gün bizzat inşaat ma- | hallerini dolaşmakta ve teftiş ederek icab eden emirleri vermektedir. ma binası inşası bitmiş sayılmakta dır. Bu binanın açış töreninde B. Lütfi Kırdarın da bulunacağı şsayla- İ sı dolaşmakta ve Manisahları sevin- dirmektedir. Geçenlerde B. Faik Türeyi ziyaret eden Sakaryaspor gençlerine valimiz İ yeni spor teşkilâtı üzerine klüplere verilmesi gereken para İle modem bir bina yaptıracağını, gençlere ge- rTeken her türlü yardımdan çekinmi- yeceğini ve memlekette başlanmış olan bir takım eserlerin de ikmaline çalışacağını söylemiştir. Bilhassa de- ma temas ederek yapılması Jâzun gelen kısımların dâ İnşaatına başla- nacağını söylemekle gençleri sevin- dirmiştir. Az bir zamanda muhitine kendisini çok sevdirmiş olan ilbay memleketin diğer mühim noksanları Üzerinde durarak biran evvel kuyve- den file çıkarılması için bütün ted- birleri almış bulunmaktadır. Bunla- Tekirdağ (Ak- şam) — Yoksul ve kimsesiz köy çocuklarının sağ- Iğını korumak, kansız, hasta ve dermansız olanla- rını kuvvetlendir- mek gayesile dört senedenberi Trak- ya bölgesi vilâyet- lerinin omuhtelif mahallerinde açı- lan ve çocukların temiz hava ve bol gda ile beslene- rek sağlıklarının konuması o husu- sunda iyi randr man alınan Azat obaları (çocuk kampları) indan vilâyetimize bağlı Mürefte, Çerkes Müsellem ve İne- cik nahiyelerindeki kısmı açılarak faa. liyete başlanılmış. tır. E tir. Elektrik direkli | | | | l ğerli Obayımız B. Faik 'Türe stadyo- | tedbirlerin alınmasını emretmiş” i dikilmiş elek: irik taksim depoları"yapılmıştır. Yer altından geçecek kâbloların döşen- mesi işi de bitmiş sayılmaktadır. B. Ali Çetinkayanın ziyareti Turgutlu istasy un açuş | minder sonra şehi ze uğrıyan nakalât Vekili B. Ali Çetinkaya rimizde gezdirilmiş ve bu esnada şeh- rin su ihtiyacı da mevzuubahs ok muştur. Su işleri etrafında etütler yapılı dır. Şehre getirilmesi dü- | şünülen su sulama ihtiyacına kifayeğ | edecek mikdardadır. Ilk üzüm mahsulü İ © Manisa 839 yılı üzüm mahsulünün | idraki omünasebtile şehre getirilen töre Mü: şeh: ümün iki çuvalı 22 kuruştan an B. Hüseyin tarafından mü- bayaa edilmiştir. Satılmak üzere getirilen ilk üzüm şehirde gezdirilmek ve halka duyu- rulmak suretile âdeta bir bayram ya- pılmıştır. Üzüm bayramı için büyük bir hazırlık vardır, Bu bayramda bü İ yüklerimizin de bulunacağı kuvvetle İ tahmin edilmektedir. Trakyada Azad Obaları açıldı Yukarıda Saray, aşağıda Ereğli Asat obalarındaki çocuklar Keçen yl Tekirdağ vilâyetinin ye- | di yerinde açılan bu obalara 270 ka dar köy çocuğu alınmış ve bunlar 1,5 - 6 kilo alarak zinde bir şekilde köylerine dağıtılmışlardır. İki ay devam edecek olan bu kamp ların Ereğli, Barbaros, Yaylâgüme, Baray mevkilerindekiler de açılmak üzeredir. İstanbul gazetecileri İngiliz harb gemisinde TUE