4 Ağustos 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 14

4 Ağustos 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 14

| © rada büy ” Sahife 14 Misafir amiralın şerefine dün ziyafetler verildi “Baş tarafı 1 inci sahifede) Merasim esnasında meydanı doldu- ran seyirciler, misafir amiralı alkışla mışlar, Türk ve İngiliz kıtaları komu- tanın önünde bir resmi geçid yapmış, lunmuşlardır. Saat 15 te İngiliz ve Türk subayla- rı Yavuzda toplanmışlar ve buradan hareket edilerek vapurla Boğaziçinde bir gezinti yapılmıştır. Bü gezinti ga- yet samimi bir hava içinde geçmiş, mihmandarları, misafirlere Boğaziçi hakkında izahat vermişlerdir. Amiral Cunningham şerefine saat 17 de Fransız sefaretinde bir çay ziya- feti verilmiştir. Gece İngiliz sefaretilanesinde par- lak bir resmi kabul yapılmıştır. Res- mi kabul saat 22 de başlamış, geç vak- Dün öğleden sonra şehrimizdeki Türk ve ecnebi matbuat mümessilleri Warspite harp gemisini ziyaret etmiş- lerdir. Gazeteciler 15,45 te Kabataş rıhtımından kalkan İngiliz sefareti Mmotörile gemiye gitmişler, burada üç İngiliz zabiti tarafından - karşılanan gazetecilere geminin makine ve güver- #e aksamı gezdirilmiş ve bilâhare ha- tırlanan büfede izaz edilmişlerdir. Amiral bu sabah Ankara hareket ediyor , Amiral Cünningham bu sabah 8,30 da Ankaraya hareket ediyor. Ken- disini Yeşilköy hava İstasyonunda İs- tanbul komutanı korgeneral Halis Bi- yıktay, Donanma komutanı amiral Şükür Okan, İstanbul Merkez komü- tanı albay Cemal teşyi edecektir. Muh- terem misafir amiral, Yeşilköy hava istasyonuna müuvasalalında ve Anka. raya hareketinde bir müfreze asker tarafından ihtiram resmi ifa edilecek, bando müzika selâm marşını çalacak. tar. * Amiral Cunningham bugün öğleden sonra Reisicümhur İsmet İnönü tara- fından kabul edilecek, akşama tayya- re ile şehrimize dönecektir. Yeşilköy hava istasyonunda mutad askeri mg rasimle karşılanacaktır. İngiliz sefaret konağında kabul resmi Dün gece saat 22 de İngiliz sefaret konağında bir resmi kabul yapılmış- tır. Kabul resminde şehrimizdeki İngi- Üz koloşisi, amiral Sir A, B, Cun- hingham'a takdim edilmiştir. İzmirde Ebedi Şefin heyke- i line çelenk ; İzmir 3 (Telefonla) — Misafir İn giliz denizcilerini temsil eden bir bölük deniz eri yarın öğleden evvel Cümhu- piyet meydanında Atatürk heykelini Ziyaret ederek merasimle çelenk ko. yücaklır. Malaya gemisi muzikası Mmerasimde hazır bulunacaktır. © İzmir 3 (Telefonla) — Limanımızı İziyardt eden İngiliz Malaya dritnolu "kumandanı albay Tower ve maiyeti şe- irefine bugün müstahkem mevki ku- /mandanlığı tarafından Orduevinde 40 kişilik bir ziyafet verildi. Vali, kuman- İdan, Belediye Reisi, mebuslar, proto- ikole dahil zevat ziyafete hazır bu- jarasnda bulunmaktan büyük bir zerk a e söyliyerek kadehini dost vlet donanması ve Malaya gemisi kuntartlamı şerefine kaldırdı. Ski Tower de mukabele ederek ka: | Türk ordusu ve kumandan şerefinö kaldırdı. Geoa, o, İzmirdeki salirtdi gehefine Şehir gazinosunda 100 p kişilik bir #İyefet verdi, Blalayanın liymanımızı. ziyareti bu- ük bir imnumiyet, a müesseselerde tarafını gezmektedirler. Malaya zırhlısı başhekimi bugün Vilâyet Sıhhat ve İçtimai Muavenet müdür vekili ile birlikte şehirde bu- lunan bütün hastaneleri ve diğer sıh- hat müesseselerini gezmiş, verilen izahatı dinliyerek gördüğü intizam ve dikkatten dolayı takdir ve tebrikleri- ni beyan etmiştir. Halk akın halinde misafir gemiyi gezmektedir. Yarın (bugün) da halkın ziyaretine misaade edilmiştir. Yarın (bugün) akşam Kültürpark- ta Ada gazinosunda Belediye tarafın- dan misatirler şerefine bir ziyafet ve- rilecektir. Cumartesi günü, misafirler arasın» da bulunan tenis meraklıları, İzmirin meşhur tenisçilerile müsabaka yâpa caklardır. Ayni günün akşam: saat 21 de Malaya gemisinde, gemi kuman- danlığı tarafından bir suare tertip olu- nacaktır. O gece gemi şenlik günleri. ne mahsus donanma ışıklarını yaka. caktır. bolcularını 1-9 yendiler İzmir 3 (Telefonla) — Şehrimizde bulunan dost ve müttefik memleketin Dost memleket denizcilerinin yapa cakları bu maç İzmirde büyük bir alâ- ka uyandırdığından, tribünler hınca- hınç dolmuş ve stadyom fevkalâde Teket denizcileri ekseriyeti teşkil edi- yorlardı. Maç saati yaklaştığı zaman tribünlerde oturacak bir yer kalma- Saat tam on yedide evvelâ mik safir takım ve onu takiben İzmir muhteliti seyircilerin sürekli alkışları arasında sahaya çıktılar. İki takım yan yana dizildikten sonra iki dost ve müttefik milletin askeri bandosu tarafından çalınan mili marşlar ayak, ta ve saygı ile dinlendi. Marşları mü- teakip mutad merasim yapılmış ve İz. mir takımı misafir takıma bir bayrak hediye etmiştir. Bu maçın hakemliği misafirlerden Steart traafından yapılıyordu. Saat 17,10 geçe İzmir takımının vu. ruşu İle oyuna başlandı. İlk dakika. larda muhtelitin hücum hattı birçok fırsatları kaçırdıktan sonra 15 inci dakikada Namığın ayağile ilk golünü yaptı. Misafir takım uzun müddet an- trenman yapmamış olduğu manzara sı veriyordu. Buna mukabil İzmir muhteliti de noksan olduğu gibi ölü mevsim ol- ması . ddlayısile cansız oynıyordu. 18 inci dakikada sağdan güzel bir akın yapan misafirlerimiz soliçlerin ayağile ilk ve sön. gollerini yaptılar. Oyun İzmir muhtelitinin hâkimiyeti altında bir müddet golsüz 30 un- cu dakikada takıma giren Sait bikaç iyi hareketten sonra 34 üncü dakikada takımın ikinci golünü yaptı. Bu gol- den sonra İzmir takımı tam bir hâki- miyet tesis edrek 37 nci dakikada Sa- idin, 39 uncu dakikada İlyasm, 41 in- ci dakikada Enverin ayaklarile birer gol daha yaparak sayi adedini beşe Devre 5-1 İzmir takımı lehinde bitti, » Oyunun ikinci devresi İzmir takı- mının tamamen hâkimiyeti altında cereyan etti, Ve bu devrede yapılan gol- lerle sayı adedi dokuzu buldu, Maç çok samimi bir hava içinde yapıldı. Her iki takım halkın şiddetli ve sü- rekli alkışları arasında sahadan ay- rildi. Cumartesi günü ikinci bir maç da- ha yapılacaktır. Bu maçta misafir gemi bandosu da parçalar çalacak- tar, “ Dük ve düşes dö Kent Venedikte Venedik 3 (A.A.) — Dük ve düşes dö Kent, Venediğe gelmişler ve bü- yük İtalyan ressamı Veronese'in ser- Hisini ziyaret etmişlerdir. Bu sergide K ziyade i AKŞAM istimlâk muameleleri | Dahiliye Vekili, şikâyetler üzerine bir tamim gönderdi Ankara, 3 (Akşam) — Dahiliye Vekili Faik Öztrak, bir kısım beledi- yelerin kanuni formaliteleri ikmal ve bedellerini peşinen tediye etmeksizin istimlâk müuamelelerine giriştiklerini vaki şikâyetlerden anlayarak vilâyet- lere aşağıda suretini aynen bildirdi. ğim tamimi göndermiştir: «Belde sakinlerinin medeni, sıhhi, ve bedil ihtiyaçlarının tanzim ve tes- viyesi maksadile binalı ve binasız gayri menkulleri istimlâk hususunda belediyelerin haiz oldukları salâhiye- tin istimalinde vatandaşların tasar- Tüf haklarının ihlâli edilmemesine itina gösterilmesi icap eder, Tarifatı kanuniye haricinde ve be- delleri tediye olunmaksızın vuku bu- Tan istimlâk muameleleri Büyük Mi- Jet Meclisinde de mevzuubahs edil miştir, Bu noktaya, bilhassa istimlâk mu. amelelerinin umumi menfaatlere uy- gunluğu hakkında karar vermek Sa- lâhiyetini haiz olan idare âmirlerinin dikkat nazarlarını celbelmek iste rim, Menafli umumiye kâaarrı verilme. den evvel, istimlâk bedellerini karşı- lamağa kifayet edecek miktarda be. Tediye bütçelerine tahsisat vaz'edil. miş olup olmadığının tetkik edilmesi ve kanuni formaliteleri ikmal dilme. miş bulunan istimiğk muameleleri. nin menolunması bü sahada alına- cak tedbirler cümlesindendir. «<Eşkâl ve tarifatı kanuniye hari- cinde istimlâk muamelelerine teves- sül edenler hakkında takibat icra edileceğinden halerbu kabil muame- lât varsa derhal kanuni mecraya ir- caı suretile tashihi cihetine gidilme- si ve bedelleri tesviye edilmeden ya- pılmış istimlâklerden dolayı alacaklı kalan istihkak sahiplerinin matlu- batının tesviye edilmesi ve bundan sonra istihlâklerden mütevellit ber hangi bir şikâyele ve mağduriyete meydan verilmemesi hususunun alâ- kadarlara tebliği rica olunur» Ingiltere Hariciye Nazırının beyanatı Lord Halifax, Uzak Şark ve Polonya meselelerinden bahsetti Londra 3 (A.A.) — İşçi muhalefet partisine mensup Lord Snell Lordlar Kamarasında Hariciye Nazırı Lord Halifaxdan, diplomatik vaziyet ve bu vaziyet karşısında (İngilterenin hattı hareketi hakkinda izahat ver mesini talep etmiştir. Bunun üzerine Lord Halifax bil hassa Uzak Şark ve Polonya mesele. lerine temas eden bir beyanatta bu- Tuntmuştur. Lord Halifax Uzak Şark meselesi hakkında: İngiliz hükümeti, Çindeki İngiliz menfaatlerini veyahut üçün- cü devletlere karşı olan taahhütleri. ni unutmak niyetinde değildir. İngil terenin Tokyo büyük elçisi vaziyeti, ciddiyet ve ve anlaşma zihniyeti ile mütalâa ve müzakere eylemektedir. demiş, Danzig meselesi ile Polonya münasebetleri hakkında da şunları söylemiştir: İngiliz hükümeti, Danzigde vaziye- tin Inkişafını büyük bir dikkatle ta kip eylemektedir. İngiltere - Polonya mali müzakerelerinin muvaffakiyet. sizliği sirf teknik güçlüklerden doğ- muştur, gi Lord Halifax nihayet, sözlerini şöyle bitirmiştir: Biz, sulh kuvvetlerini organize et- mek suretile harp unsurlarını orta- dan kaldırmak için elimizden geleni yaptık. Şimdi lâzım olan şey, sakin ve müttehit bulunmak, şayialara faz- a ehemmiyet vermekten içtinap et- mek ve ne fazla nikbinliğe ne de faz- la bedbinliğe düşmemektedir. . Daima küvvetlenmekte olan bir millet, istikbale emniyetle bakabilir, Apartıman sahipleri Boş dairelerinize hemen İyi kiracı bulmak için «Akşam» ın | İK İLÂNLARI'Ndan İsti — Nereden geliyoruz? 40 ei s9 Coğrafyada ilk adım “ Don Kişot » » En tanınmış o 20 iskonto kuponu Bu kopunu kesip «AKŞAM matbaası kitap servisine» getirir veya bü listedeki fiatler (oÜzerinden size yüzde 20 iskonto yapılacaktır. İrlandalı tedhişçiler Bile! harici ediliyor Londra 3 (A.A.) — Tedhişçiler bak kındaki kanunun tatbikine devam AKŞAM NEŞRİYATI İ AKŞAM okuyucuları bu güzel ve faydalı kitapları | YÜZDE 20 iskonto ile alabilirler FAİK SABRİ DURAN'ın eserleri güzel romanları Meşhur ARSEN LÜPEN serisi Seri tamamlanmıştır. Resimli 6 büyük cild- Her cildin fiat: 80 kuruş Muhtelif eserlerin listesi 4 Ağustos 1939 Yeryüzü Gökyüzü Bir Türk kızının Amerika yolculuğu Cüceler ve devler memleke- tinde Gülliver'in seyahat leri muharrirlerin VA - NÜ Selâmi İzzet 30 Bürhan Cahid 30 2.1 «0 Bürhan Cahid 100 İskender Fahreddin Sermed Muhtar Selâmi İzzet Muazzez Tahsin SERE Hüseyin Cahid (Kıymetli edibin muhtelif 2serleri) Albüm gibi resimlij M. Ragıp M. Saffet Necdet Rüştü Ahmed Refik AKŞAM neşriyatı tevzi yerleri «AKŞAM» matbaası - İstanbul Muallim Ahmed Halid kitapha- nesi - Ankara caddesi, İstanbul Para yerine mektup içinde pos ta pulu kabul edilir. Evvelki gün öğleye doğru Lâleli semtinde sular kesilmiş ve dün akşa- ma kadar akmamıştır. Uzun müddet olunarak yeniden bazı İrlandalılar susuz kalan ev sahipleri matbaamıza budud harici edilmiştir. Bu suretle telefonla müracaat ederek şikâyette br memleketten tardolunanların sayısı 87 ye baliğ olmuştur. Bazı şüphelilerin İngiltereye girme- sini meneden bir takım emimâmeler de neşrolunmuştur. Londra 3 (AA) iz ii age teşkilâtına mensup iki mühim nın İngiltereye teşebbüs et- dilmesi için bütün Ihnanlara ve tay- yare istasyonlarına emir verilmiştir. Bu iki kişi Russel ile muavinlerinden biridir. Gi ei Fransız Cümhurreisi Lüksemburgda Lüksemburg 3 (A.A) — Fransa Relsicümhuru B. Lebrun ile refikası 'Garn düşesin daveti üzerine Berg şatosuna gitmişlerdir. Orada şerefle- rine bir ziyafet verilmiştir. Ziyafetin sonunda Fransız Reisicümhuru, bü. yük harpteki Lüksemburg gönüllüle- ri âbidesine bir çelenk koymuştur. B. Lebrun, veliaht prens Jeana Legion d'honneur nişanının birin TN rütbesini ihda etmiş ve Başvekil Dunga İkinci rütbesini vermiştir. Fransa sefarethanesinde bir kabul Tunmuşlardır. Bu su kesilmesinin mevzii ve Be yazıt ve Lâleli semtlerine inhisar eden umumi bir kesilme olup olmadığını geş vekit tahkike imkân bulamadık. Alâka” darların nazarı dikkatlerini celbederi£. İngilterede bir bayan mebus” la bir gazetecinin nikâhları Londra 3 (A.A) — Muhafazakâr İslington mebusu bayan Thelma Car i gazetesinin hususi küçük kilisesinde yapılmıştı Doyçe Oruent Bank Dresdner Bank Şubesi Merkezi: Berlin Türkiyede Şubeleri: İstanbul (Galata) Deposu: Zütün Gümrük , zmi