7 Ağustos 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

7 Ağustos 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

EZ TAE AŞA a BAZ ŞE SERUM 8 — Hicap eden - Meyleftir. 1 — Aksayı şarkta bir hükümet - Kü- | çük şehir, $ — İktira edatı - Futbol takımı - Tersi bir âzamızdır. 9 — Patusızlar gürühü. 4) — Uzun kulaklı hayvani furuht eden, | Yukardan & İ — Sonuna «N. gelirse genç yedeğine alandır. 3 — Encamı güzel, 3 — Darbolunan - Pehlivanın başı 4 — Baştan çıkaran - Sorguç. 5 — Tersi öğütülmüş hububattar - Doğru, 6 — Dünya - Tersi buğday sapıdır. 1 — Bir kumar âleti - Nota, $ — Râna - Âletler $ — Bir cins sarı boya. 10 — Bağdad ülkesine karip. Geçen bulmacamızm halit Soldan sağa; 1 — Elim, Acemi, 2 - Zalimane, 'Tüfak, 9 Yukardan aşağı: İ Yüksek deniz ticareti mektebi müdürlüğünden öküzü Habamyareei. 3— Münakalât Vekâletinden: 1 — Devlet Denizyolları İşletmesi ihtiyacı için yedi adet takriben 1800 ve dört adet takriben 4800 tonluk muhtelit yük ve yolcu gemisinin inşası İngiliz şantiyeleri arasında eksiltmeye konacaktır. 2 — Bu gemilerin evsafı umumiyesini gösterir fenni şeraiti evveliye ile mukavele ahkâmı esasiyesi 20 ağustos 939 tarihinden 5 Eylül 939 - tarihine kadar İstanbulda Devlet Denizyolları işletme umum müdürlüğü merkezinde ve İngilterede Londra 'Türk Ticaret Ateşeliğinde talip İngiliz #irmalarına tevdi edilecektir. 3 — Yukardaki maddede yazılı dökümanları alan firmaların en geç 15 Teşrinlevvel 939 tarihine kadar mufassal plân ve detay resimleri ve fenni şart- nameleri muhtevi nihai tekliflerini İstanbulda Devlet Denizyolları işletme umum müdürlüğüne vermiş olmaları şarttır. 4 — Teklifler İstanbulda Devlet Denizyolları İşletme Umum müdürlü- günce tetkik edilecek ve en müsait teklifi yapan müesseseler arasında pazar- bk yapılarak iş ihale edilecektir. 5 — Tklifler doğrudan doğruya şantiyeler tarafından verilecek ve müza- kere ve temaslar da doğrudan doğruya şantiyelerin sahibi selâhiyet mütehas- sısları ile yapılacaktır. (5930) (3559) Mektebimize 939 yılı zarfında talebe kayıt ve kabulü şeraiti: | — Mektebin tahsil müddeti lise ve yüksek sınıflı olmak üzere allı s6 nedir. Yatılı ve parasızdır. Gayesi ticaret gemilerimize kaptan ve makinist ve deniz mesleği için fen adamı yetiştirmektir. Mektebe kabul olunan talebenin giyimi, yiyimi ve sair hususatı mektep tarafından temin edilir. 2 — Mektebin bu sene hem lise ve hem de yüksek sınifına talebe alına. caktır. A — Lise sınıfına alınacak talebelerin orta mektebi bitirmiş ve yaşları on beşlen küçük ve on dokuzdan büyük olmamaları şarttır. B — Yüksek sınıfa alınacak “talebelerin de lise mezunu olmaları lâzım. h dır. 3 — Yazılmak için Pazartesi, Çarşamba ve Cuma günleri mektebe mü. racaat edilmelidir. 4 — İsteklilerin mektep müdürlüğüne karşı yazacakları İstidalarına aşağıdaki vesikaları rapteylemeleri lâzımdır. A — Hüviyet cüzdanı, B. — Aşı kâğıdı, C — Mektep şahadetnamesi, veya tasdiknamesi ve yahut bunların mu. saddak suretleri, D — Polisçe tasdik edilmiş iyi hal kâğıdı, E — Velilerinin izahlı adresleri ve tatbik imzaları, ÜYELERE, Ekzamanın ilâcıdır. Yara ve çibanlarda kullanılır. Her Eczanede kutusu 50 Kuruştur. AVRUPANIN en MÜHİM İKTİSADİ ve SANAİ i — Ehliyetsir, ? — Lâlk, Rele, 3 — İbtizal, Ah, 4 Merhametli, 5 — Realist; & — Av, Tiki; 7 — Cesim, Oför, 8 — Erapa, Pata, 9 — Mek, Na, Küf, 10 — F — Altı adet karlonsuz fotoğrafları (9X5 eb'adında), 5 — Yazılma İşi 26 Ağustos 939 Cumartesi gününe kadardır. Kayıt olan- | ların 28 Ağustos 939 Pazartesi günü sıhhi muayeneleri için sabah saat 8 de TÜRKİYE mi MRI İnayet, Şe. Taşra gazete bayilerinin nazarı dikkatine Bazı taşra bayilerinden aldığı. mız mektuplardan «AKŞAMsı yutl şu veya bu mutavassıt- lardan tedarik etmek hususunda kendilerini mecbur addettikleri anlaşılmaktadır. Bu zehab hakikate uygun de ğildir. Binaenaleyh taşra bayile- rinden arzu edenler her zaman «AKŞAM: idarehanesine müra- caatla doğrudan doğruya mua- meleye girişebilirler. Bu hususta #AKŞAM» idaresine mektup ya- zarak bayi şartlarını öğrenebi- lirler. Akşamın neşriyatı Meşhur Arsen Lüpen Serisi resimli & büyük - cild her cildin fiatı 80 kuruş Tevzi yeri: Akşam gazetesi Ankara caddesi Acımusluk sokak 13 numara Yüzde yirmi iskonto kuponu: Bu kuponu kesip «Akşam matba- ası kitap servisine» getirir veya gönderirseniz fiatleri üzerinden size yüzde 20 iskonto yapılacaktır. Banka Komerçiyale İtalyana Sermayesi ve ihtiyat akçesi? 847.596.198.95 İtalyan liretidir. Merkezi idare: MİLANO İtalyanın başlıca şehirlerinde ŞUBELERİ İngiltere, İsviçre, Avusturya, Maca“ ristan, Yugoslavya, Romanya, Bulga- ristan, Mısır, Amerika Cemahiri müt- tehidesi, Brezilya, Şili, Uruguay, Arjantin, Peru, Ekvatör ve Kolumbiyada Afilyasyonlar İSTANBUL ŞUBE MERKEZİ Galat» Voyvoda caddesi Karaköy (Tel, MARAL 2/3/4/5) Şehir dahilindeki acenteler: İstanbulda: Alalemciyan hanında Telet, 22900 /3/11/12/15 Beyoğ- Hunda: İstiklâl esddesi Teled, 41048 İZMİRDE ŞUBE | ra P. T. T. Müdürlüğünde Eksiltme komisyonu reisliğine makbuz mukabilin. mektepte bulunmaları lâzımdır. 6 — Fazla tafsilâL için Ortaköyde mektep müdürlüğüne müracaat olun- moalıdır. İstanbuldan gayri mahallerden yapılacak müracaatlara matbu mektebe dühul bilgisinden gönderilir. Müracaat için posta pulu gönderilmesi lâzım. dır. (5272) Ankara P.T.T. müdürlüğünden: 1 — Ankarada Çankayada yaptırılacak Posta ve Telgraf binası inşaat ve tesisatı kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. 2 — Keşif bedeli 24877 lira 30 kuruş olup muvakkat teminat 1865 lira 50 kuruştur. 3 — Eksiltme 7/8/939 terihinde Pazartesi günü saat 15'te Ankarada P.T.T. Müdürlüğü odasında müteşekkil komisyonda yapılacaktır. 4— Projeler P, T. T. Müdürlüğü kaleminde görülebilir ve şartnameler istiyenlere 62 kuruş mukabilinde verilir. 5 — İsteklilerin 2490 No, lı Arttırma, Eksiltme ve İhale kanununda ya- zılı vesikalardan başka eksiltme gününden en az sekiz gün evvel müracaat edilmiş olmak şartile bu iş için Münakalât Vekâletinden alınmış ehliyet vesi- kası ibraz etmeleri lâzımdır. 6 — Teklif mektupları eksiltme saatinden bir saat evveline kadar Anka. de verilir, Postada vuku bulacak gecikmeler kabul edilmez. Motorin ve valvalin alınacak Ziraat Vekâletinden Zirai kombinalar kurumu maâkineleri ihtiyacı için kapalı zarf usulile yüz ton mazot ve İki ton makine yeğı satın alınacaktır. | — Mazotun litresine on üç ve makine yağının litresine kırk kuruş kıy. met tahmin edilmiştir. 2 — İhale 8 ağustos 939 tarihine müsadif Salı günü saat on beşte Vekâ, let binasında müteşekkil satınalma komisyonunca yapılacaktır. 3 — Muvakkat teminatı 1.035 (bin otuz beş) liradır. 4 — Şartnamesi Zira! kombinalar kurumu müdürlüğünden parasız ola- tak verilir. 5 — İsteklilerin kapalı zarflarını saat on dörde (14) kadar komisyona vermeleri ve saat on beşte (15) komisyonda hazır bulunmaları. (3143) (5338) (5430) Ankara belediye reisliğinden 1 — Belediye su İşleri müdürlüğüne bir yüksek mühendis alıanacaktır, 2 — Kadroya göre aylık ücret 300 liradır, Ancak isteklilerin vaziyetle. rino göre yeni hükümler dairesinde ücret verilecektir. 3 —.İsteklilerin aşağıda yazlı vesikalarla su işleri müdürlüğüne mü. racaatları ilân olunur. A — Diploma B — Şimdiye kadar çalıştığı yerlerden alınan vesikalar, C — Sıhhat raporu D — Fotoğraflı bir istida E — Hüsnühal şehadetnamesi 56354 Devlet hava yolları umum müdürlüğünden Mobilya yaptırılacak 1 — İdaremiz için kapalı zarf usulle mobilya yaptırılacaktır. 2 — Muhammen bedeli 6500 lira olup muvakkat teminat 375 liradır. 3 — İhale 17/8/0989 perşembe günü saat 11 de Tayyare meydanındaki umum müdürlük binasında toplanacak komisyonda yapılacaktır. 4 — Fenni ve hususi şartnamelerle proje ve resimler beş lira mukabilinde umum müdürlükten alınabilir. 5 — Teklif mektuplarının ihale saatinden bir saat evveline kadar komis- yona verilmesi lâzımdır. (3403) (9716), MÜMESSİLİ: K.A.MÜLLER ve Ş*i İSTANBUL “GALATA , Minerratian. P.K.1090 - Tex: 40090 17-23 Evuüu Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umum idaresi ilânları Muhammen bedeli 4500 lira olan 150 adet saçtan mamül takım dolabı 17/8/939 perşembe günü saat (15) on beşte Haydarpaşada gar binası dahilin. deki komisyon tarafından kapal: zarf usulile satin alınacaktır. Bu işe girmek isteyenlerin 337 lira 50 Kuruşluk muvakkat teminat, kanu- nun tâyin ettiği vesikalarla tekliflerini muhtevi zarflarını aynı gün saat (14) on dörde kadar komisyon rcisliğine vermeleri lâzımdır. Bu işe âit şartın; er komisyondan parasız olarak dağıtılmaktadır. (5691) Deniz gedikli erbaş orta okul müdürlüğünden 1 — Okulumuzun kayıt ve kabul müddeti genelkurmay başkanlığınca 15 ağustos 939 tarihine kadar uzatılmıştır. Bu müddetin nihayetine kadar istekliler bir istida ile okul müdürlüğüne müracaat etmelidirler, 2 — İstidaya şunlar bağlanacaktır. A — Fotoğraflı nüfus cüzdanı veya musaddak sureti, nüfus cüzdanı kabul edilmez.) B — Beş sınıflı ilkokul şehağetnamesi veya orta okul tasdiknamesi (N- hayet üzerinden bir sene müddet geçmiş olanlar kabul edilir.) Ç — Üzerinden bir sene geçmemiş çiçek âşısı kâğıdı. D — Gerek Kendisinin ve gerek ailesinin fena şöhret sahibi olmadıkları ve mâhkümiyetleri bulunmadıkları hakkında hüsnühal kâğıdı. 3 — Birinci sınıf için 12 ilâ 16, ikinci sınıf için 13 ilâ 17 ve üçüncü sınıf için 14 ilâ 18 yaşlarında bulunmak ve doğrudan doğruya sınıfı geçmiş olmak. 4 — Gedikli er olarak da ayrica orta okul mezunları alınarak doğrudan doğruya donanmaya gedikli erbaş yetiştirmek üzere ogönderileceklerinden bu gibilerin de yukarıdaki vesaiki bir istidaya bağlıyarak Okul müdürlüğüne müracaatları. (Bu gibilerin yaş hadleri 15 ilâ 19 olacaktır.) 5 — İsteklilerin Kasımpaşada bulunan Okul müdürlüğüne veya mensup oldukları Askerlik şubelerine müracaatları. (5568) Istanbul Defterdarlığından © . Müsabaka ile memur alınacaktır. Münhal memuriyetlere müsabaka ile memur alınacaktır. İmtihan 14/8/ 939 tarihinde sant 14 te yapılacaktır. Kazananlar aldıkları derece Sırasile lis se mezunu olunlar: 20 liraya kadar maaşlı ve 60 liraya kadar ücretli memuri- riyetlere; Orta mektep mezunu olanlar; Tahakkuk ve tahsil tebliğ - memur- luklarına tayin edileceklerdir. İsteklilerin aşağıda yazılı şartları haiz olmaları lâzımdır: 1 — Askerliğini ikmal etmiş veya tamamile alâkası kesilmiş bulunmak, 2 — Hâlen hiçbir mektebe müdavjm ve mukayyet olmamak; 3 — Hükümet doktorluğunca yapılacak sıhhi muayenesinde 788 sayılı Memurin kanununun dördüncü maddesinin (V) fıkrası mucibince hizmete &l- verişli oldukları anlaşılmak. Yukarıda yazılı gün ve saatte Daktiloluk için de imtihan yapılacaktır. Daktiloluk imtihanına iştirak edeceklerin Memurin kanununun beşinci mad- desinde yazılı şattlari haiz olmaları lâzımdır. İsteklilerin nüfus hüviyet cüzdanı, mektep şehadetnamesi, askerlik ve sikası, hüsnühal kâğıdı ve sıhhat raporile 6,5 X 9 ebadında dört kıta fotoğra fını bir dilekçeye bağlıyarak 12/8/939 tarihine kadar Defterdarlığı mürace atları. (5892) üniversite rektörlüğünden Türk inkılâbı tarihinin ikmal imtihanları 8/VI11/939 salı günü saat 2 da er fakültesinde , yapılacaktır, Alâkadar talebeye ilân olunur. Ğ vi ecelin bii yele (Tashih edilmiş