7 Ağustos 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

7 Ağustos 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Kürek te JS şvik | yarışları | 7 klübün iştirak ettiği müsabakalarda Beykoz 1 inci oldu izmitli kürekçiler muvaffakiyetli dereceler aldılar İstanbul su sporları ajanlığı tara fından tertip edilen mevsimin ikinci kürek yarışları dün Yenikapı - Ahır- kapı arasıdaki 2000 metrelik sahilde yapıldı. Büyük bir alâka ile takib edilen bu yarışlara dün memleketi» mizde İlk defa olarak tam yedi klüp iştirak etti ve müsabakalar bu yüz den çok iddialı oldu, Galatasaray, Beykoz, Güneş, AL tınomlu, Fenerbahçe, Beylerbeyi ve İzmit sporcularının iştirak ettiği bu müsabakalar sabah saat onda başla- mış ve akşam saat 17 de nihayet bul- muştur Şehrimizde yapılan kürek yarışlar rına İlk defa olarak iştirak eden İz- mitii sporcular senelerdenberi bu spor- da pişmiş İstanbullu rakipleri karşi- anda çok muvaffakıyetli neticeler almağa muvaffak olmuşlardır. Ken- dileri tebrik ederiz. Müsabakalarda alınan neticeler şunlardır; Müptediler Günün ilk yarışı pbedi tek çifte kikler arasında oldu. Bu yarışa son senelerde memleketimizde ilk defn olarak Galatasaray, Güneş, Beykoz, Fenerbahçe, Altınordu, Beylerbeyi ve İzmit olmak üzere tam yedi tekne iş tirak etti, Büyük bir heyecan içinde geçen bu yarış Beykoz ile. Galatasa- raylı kürekçi arasında sıkı bir çekiş- me halinde devam etti ve neticode bir fıta boyu farkla Galatasaray bi- rincijiği aldı, 1 e Gülütüsürüy 2 — Beykoz 10.54 3 — İzmit (Müsabaka hariei) 3 — Beylerbeyi. İki çifte kik: Bu müsabakaya İzmit, Güneş, Ga- latasaray, Beykoz, Altınordu olmak üzere beş tekne girdi. Beykoz ile Gü- neş arasında çok sıkı bir mücadele oldu ve neticede bir fıta boyu farkla Güneş birinci geldi. 1 -—— Güneş 2 — Beykoz 10.26 3 — İzmit (Müsabaka harici) 3 Galatasaray. Tek çifte bayanlar: Bu müsabakaya Galatasaray, İz- mit ve Güneş olma küzere Üç tekne girdi. Galatasaray İle Güneş arasın- kişme hi de geçen bu etine doğru Naciye fazla k çeken Naciye fazla kten bayılarak müsa- etmek mecburiyetinde kaldı ve Güneş birinci, İzmit ikinci oldu. 1 — Güneş 2 — İzmit Dört tek kik: 10.47 10.20 711 «(Müsabaka harlel) Banlz Bu müsabakaya Galatasaray, Gü- neş, Beykoz, Altınordu ve İzmit ol- mak Üzere beş tekne girdi. İlk çıkışta ileri fırlıyan Beykozlular nihayete kadar bu tefevvuku muhafaza ede- rek müsabakayı birincilikle bitirdi- lerse de Wsanssız bir kürekçiyi yarışa soktuklarından diskalifye edildiler ve Güneş birinci, İzmit ikinci addedildi, 1 — Güneş da 2 — İzmit (Müsabaka harici) 9.4z 2 — Guntasaray. İki çift bayanlar: Bu yarışa Güneş ve Galatasaray klüpleri işlirak etti. Çıkışta sıkı bir kürek tutan Güneşliler rakiblerini açtılar ve nihayete kadar bu tefevvu- ku muhafaza ederek birinci oldular. 1 — Güneş 5.18 2 — Galatasaray 601 Kıdemsizler Kıdemsiz kürekçiler arasmda yö pılan lek çifte kiklere Beykoz, Gala- tasaray, Güneş, Altınordu, Beylerbe- yi, Fenerbahçe, İzmit olmak üzere yedi klüp iştirak etti. İddialı veo nisbette sıkı bir mücadele halinde devam eden bu yarışı Galatasaray birincilikle bitirdi. Beykoz ikinci oldu. 1 — Galatasaray 1143 2 — Beykoz 11.53 3 — İzmit (Müsabaka harici) 3 Güneş. İki çifte kik: Bu müsabakaya Galatasaray, Bey- koz, Güneş, Altınordu, Fenerbahçe ve İzmit olmak üezer altı tekne İşti- rak etti, Çıkışta ileri fırlıyan Beykoz- lular bu üstünlüklerini müsabaka- nın nihâyefine kadar muhafaza ede- rek birinci oldular, İzmit ikinel geldi. 1 — Beykoz 1022 2 — İzmit (Müsabaka ha, 1107 2 — Güneş, 3 Fenerbahçe, Dört tek kik: Bu müsabakaya Galatasaray, Bey- koz ve İzmit olmak üzere üç tekne İş- tirak etti, İzmit ile Beykoz arasında sıkı bir çekişme halinde devam eden müsabaka nihayetinde Beykoz bir fıta boyu ilerde yarışı birincilikle bi- tirdi. İzmit ikinci oldu. 1 — Bevkoz 2 — İzmit (Müsabaka haric!) Galatasaray Iisanssız kürekçi sok- tuğu için diskalifiye edildi. Dört tek bayanlar: Bu müsabakaya yalnız Galatasa- ray girdi ve müsubakayı 4.44 de kate- derek birinci oldu, Kıdemliler Günün en mühim müsabakaları klüplerin usta kürekçileri arasında 0.26 Bu müsabakaya Beykoz, Galatar saray, Fenerbahçe, Güneş, Beylerbe- yi olmak üzere beş klüp iştirak etti. Usta kürekçiler arasında geçen bu müsabaka çok zevkli ve o nisbette heyecanlı oldu ve neticede rakibleri ni büyük bir farkla açan Güneş bi- rinci, Galatasaray İkinci oldu. Fakat Galatasaray Usanssız olduğundan dis- kalifye edildi ve Beykoz ikinci adde- dildi. 1 — Güneş 2 — Beykoz 3 — Altınordu. İki çifte kik; Bu müsabakaya Galatasaray, Bey- koz, Güneş, İzmit, Beylerbeyi olmak üzere beş tekne girdi. Siki bir çekiş- meden sonra Galatasaray rakiblerini geride bırakarak birinci oldu. Güneş ikinci geldiği halde bir kürekçisi ay- ni günde üç defa yarışa girdiğinden diskalifye edildi ve Beylerbeyi ikinci oldu. 1 — Galatasaray 2 — Beylerbeyi 3 — Beykoz. Dört tek kik: Günün son müsabakası dört tek kikler arasında idi. Bu yarışa İzmit, Güneş, Beykoz olmak üzere üç tekne girdi. Bu teknelerin farurisi olan Gü- neş her zaman olduğu gibi rakible- rini geride bırakarak birinciliği ak makta müşkülâta uğramadı ve İzmit ikinci oldu. 1 — Güneş 2 — İzmit 2 — Beykoz. Yarışların neticesi Müsabakaların sonunda yapilan puan tasnifinde 26 puan kazanan Beykoz günün şampiyonu olarak ajanlık tarafından verilen kupayı aldı. Güneş 27 puanla ikinci, Galata- saray 19 puanla üçüncü, Beylerbeyi 4 puanla dördüncü, Fenerbahçe ve Altınordu birer puanla beşinci oldu- lar, Müsabaka harici yarışlara giren İzmit kürekçilerinin aldıkları derece- lere nazaran puan vaziyetleri 19 la Galatasarayla müsavidir. Bayanlar arasında yapılan müsa- bakalarda 10 puanla Güneş birinci, 8 puanla Galatasaray ikineldir, Bey- kozlular bu mevsim zarfında yapılan iki teşvik yarışını da kazanmakla bu spora verdikleri ehemmiyeti gösterdi- ler, Kendilerini tebrik ederiz. 1031 1114 848 (Müsabaka harici) Dünkü koşular büyük bir kalabalık tarafından takib edildi sürprizli neticeler alındı Dünkü at yarışlarında seyircilerden ve yarışlardan iki enstantane At yarışlarının üçüncüsü dün Veli- efendi çayırında çok kalablık bir 58- yirci kitlesi önünde yapılmıştır. Ge- çen haftalara nazaran bu hafta yarış sahası daha çok meraklaılarla doldu- ğundan bahsi müşterek gişelerinin önünde izdiham fazla idi, Bu yüzden bir çok kimseler ezilmek korkusile gişelere yanaşamıyorlardı. Ümid ederiz ki tertip heyeti bu hali gördükten sonra bahsi müşterek işini gelecek haftalar için daha muntazam bir hale koyacaktır. Birinci yarış (Satış koşusu) Birinci yarış, üç yaşındaki halis kan Arap erkek ve dişi taylara mahsus olup ikramiyesi 190 lira ve mesafesi 1400 metre idi. Bu yarışa yalnız Diker ismindeki hayvan girdi ve ikramiyeyi kazandı. İkinci yarış (Centilmen koşusu) Üç ve daha yukarı yaşta ve bu ko- şuya gelinciye kadar kazançları ye- künü 1500 Hrayı geçmiyen halis kan İngiliz at ve kısraklara mahsus olup ikramiyesi 210 lira ve mesafesi 2000 metre idi. Koşuyr dört hayvan iştirak etti ve Kaya ismindeki at gayet güzel bir yarış yaparak birinci, Parista (- kinci, Şepkor Üçüncü oldu. Ganyan 135, plâseler 100 ve 150 verdi. Üçüncü yarış (Conk bayırı koşusu) Bu koşuya gelinciye kadar kazanç- ları yekünu 3000 lirayı doldurmıyan Üç ve daha yukarı yaştaki yerli yarım kan İngiliz at ve kısraklara mahsus olup mesafesi 1600 metre idi. Bu ko- şuya 5 hayvan İştirak etti. Prens Ha- limin Poyrazı birinci, Mavzika ikinci, Nirvane üçüncü oldu. Ganyan 110, plâseler 140, 275 ku- ruş verdiler. İkinci ve üçüncü yarış arasındaki çifte bahis de 175 kuruş verdi, Dördüncü koşu (Handikap) Dört ve daha yukarı yaştaki haliş kan Arap at ve kısraklara mahsus olup mesafesi 2200 metre idi, Bu koşuya 4 hayvan iştirak etti ve herkes ya Bahtiyarın veyahut ta Al- dervişin kazanacağını flmid ettikle. rinden bu hayvanlar üzerine oynuyor. lardı. Halbuki Karakuş gayet güzel bir koşu yaparak birinci, Bahtiyar ikinci oldu. Ganyan 980, plâseler 120, 290 ver- diler, Bu yarışta ikili bahiş de vardı. Karakuş ve Bahtiyar çiftini tutturan- lar da 10.80 kuruş kazandılar, Beşinci koşu Dört ve daha yukarı yaştaki halis kan Arap at ve kısraklara mahsus o- lup mesafesi 1800 metre idi. Bu yarışa da 4 hayvan iştirak etti. İnci gene gayet güzel bir koşu yaparak birinci ve Ünlü ikinci geldi. Ganyan 135, plâseler 100, 105 verdi. Dördüncü koşu !le beşine koşu ara- sında da çifte bahis olduğundan Ka- rakuş ile İnci çiftini tutturanlar 10 lira kazandılar. Istanbul atletizm birincilikleri Dün nihayetlenen müsa- bakalarda birinci tayin edilemedi Dün Fenerbabçe stadında İstanbul atletizm birinciliklerine devam edil. miş ve müsabakalar sona ermiştir. Gene az bir seyirci önünde yapılan bu müsabakaların sonunda atletizm ajanlığının lisanssız sporcuları, tale- beleri ve başka klüplerden müseccel sporcuları diğer klüpler namına ko- şulara sokması yüzünden Klüpler bi- ribirlerine itiraz etmiş ve bu vaziyet umumi tasnifte puanların hesaplan- masına İmkân bırakmamıştır, Klüplerin biribirine vaki olan itiraz- larının içinden çıkılamadığı için şam- piyonun tayini işi teknik heyete ha» vale edilmiştir. Neticesi henüz belli olmıyan ve teknik heyetin vereceği karardan sanra şampiyonun tayini mümkün olacak olan İstanbul atlerizm birinci. liklerinin dünkü teknik dereceleri şunlardır. 50 Metre; 1 - Fikret (Galatasaray) 6, 2 - Melih (Fener). 200 Metre: 1 - Fikret (Galatasaray) 22.9, 2 - Melih (Fener) 400 Metre: 1 - Melih (Fener) 52.6, 2 - Zari (Galatasaray) 800 Metre: 1 - Rıza Maksud (Fener) 2.02, 2 - Receb (Müsabaka harici) '410 Mânial; 1 - Yavru (Galatasa- ray) 17, 2. Hrisa Kopulos (Kurtuluş)! Uzun atlama: | - Melih (Fener) 6.32, 2 - Yavru (Galatasaray) Yüksek atlama: 1 - Pulat (Galata- saray) 1814, 2 - Süreyya (Boğaziçi) Disk: 1 - Arad (Beşiktaş) 3077, 2 - Yavru (Galatasaray) Yunan diski; I -Arad (Beşiktaş) 33.22, 2 - Yavru (Galatasaray) 5000 Metre: 1 - Rıza Maksud (Fe ner) 16.10.4, 2 - Hüseyin (Demirspor) 400X4 Bayrak: 1 - Galatasaray ta. kımı 3.33.2, 2 - Fenerbahçe takımı. Müsabakalardan sonra derece alan Jara madalyalar verilmiş ve üçüncü katagori birinciliğini kazanan Kuleli ile dördüncü kategori birincisi Hay- dârpaşa kupa almışlardır,