18 Ağustos 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

18 Ağustos 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

—— — ——— - Profesyonel güreş müsabakaları Mehmed Arif namı altında Pariste güreşler yapan Bulgar pehlivanı şehrimize geldi Pazar günü Tekirdağlı ile iddialı bir müsabaka yapacak Profesyonel güreşler kısa süren bir istirahat devresinden sonra bu hafta» dan itibaren tekrar başlıyor. Tanin. mış pehlivanlarımız bir ay kadar de- vam eden bu fasıladan istifade ede rek Anadolunun muhtelif vilâyet köy ve kasabalarında tertib edilen yağlı güreşlere iştirak etmiş olduklarından tam formde oldukları tahmin edil. mektedir, Bizim pehliyanlarla karşi- Jaşmak için bu sefer şehrimize gene Avrupa ringlerinde derece almış eo nebi pehiiyanlar getirilmiştir. Bilhassa bunların içinde (Türk gibi kuvvetli) odarbımeselinden İstifade ederek para kazanmağa kalkışan meşhur Bulgar pehlivanı Teodor Ban- kof bulunmaktadır ki bu pehlivan uzun müddet Pariste Türk Mehmed mı altında güreş yapmıştır. lağlı Hüseyin geçen sene Pari- seyahatte bu pehlivanla karşılaşmış ve galib gelmişti. Şimdi şehrimize Paristeki mağlü- biyetinin revanşını yapmak üzere gel- miştir. Bu pehlivan Pariste Tekir- dağlının karşısına hasta olduğu hal | de organizatörler tarafından zorla çıkarıldığını iddia etmektedir, | Bu hafta yapılacak olan serbes gü- Teşler içinde hiç şüphesiz en mühim. Bulgar Teodor Bankof ile Tekir. “| dağlı Hüseyin arasındaki karşılaşma olacaktır. İ Evvelce Pariste karşılaştıkları | cihetle (o biribirlerinin kuvvetinden oyununu kavramış olan bu iki pro fesyonel pehlivan pazar günkü mü | sabakada zekâlarının bütün incelik. lerini kullanarak biribirine tefevvu- | ka çalışacaklar, dolayısile seyircilere | zevkle takib edilecek oyunlar göste- rTeceklerdir. Bulgar pehlivanı 110 kilo ağırlığın- da olup henüz 32 yaşında bulundu- gundan Tekirdağlının karşısında sıkı İ bir güreş çıkaracağı tahmin edilmek. | tedir, Bilhassa müsabakanın intikam | mahiyetinde olması çarpışmanın şid- detini arttıracağı cihetle enteresan sahnelere şahid olacağımız tabiidir. u müsabakadan başka Bulgar pehlivanile birlikte şehrimize gelen Yugoslav Dimitri İskoviç Türkiye | ikincisi Manisalı Halil ile karşılaşa. | Federe olmıyan klüplerin | tescilleri başladı Beden terbiyesi umum müdürlüğü tarafından verilen bir emir üzerine şehrimizde bulunan gayrifedere klüp. * lerin teşkilâta almarak resmi müsa- bakalara ithal edileceğini evvelce | bildirmiştik. Bu emirden sonra İstan- bul bölgesine müracaat eden gayri federe klüpler tescilleri için lâzım olan evrakların nelerden: ibaret oldu- ğunu öğrenmişler ve bu hususta ge- reken evrakları hazırlamağa (başla. mışlardır. Haber aldığımıza göre şimdiye ka- dar vilâyetimiz dahilinde 8i i müte- caviz gayrifedere klüpten ancak iki tanesi evrak ve vesaikini Ikmal ede- rek tescilini yaptırabilmiştir ki bun- lar Pera ve Şişli klüpleridir. Tescil müddeti ağustos nihayetinde hitam bulacaktır, Futbol işleri için yapılacak bir toplantı İstanbul fufbolünün daha ziyade İnkişaf ve ilerlemesini temin etmek ve yakında tanzim olunacak olan 939 - 940 yılı futbol faaliyet progra- mını hazırlamak üzere Türk futbo- lünde mühim roller oynamış eski | sporculardan Ali Sami, Hamdi Emin, Fethi Başaran Orhan, Sedad Rıza, Bürhan Felek, Abdullah ve Zeki Rı- zadan mürekkeb bir heyet 28 ağus- tos pazartesi akşamı bölge merkezin- de futbol ajanının da iştirakile bir | toplantı yapacaklar ve bu hususta lâzım gelen tedbirleri görüşecekler- | Türk ismile güreşler yapan Bulgar pehlivanı Bonkof caktır, Manisalı Helil son birincilik- lerde mütevazi halile halkımıza ken- dini sevdiren ve İstikbal! parlak olan bir güreşçidir. Yugoslav ile yapacağı maç güreş muhitinde büyük bir alâ. ka ile karşılanmıştır. Manisalı 98, Yugoslar 104 kilodur, Günün üçüncü karşılaşmasını Fransiz pehlivanlarından Piyer Kons- tans yapacaktır. Fakat bu pehlivan karşısına çıkarılacak güreşçi henüz tekerrür etmemiştir. Bu müsabaka için Mülâyim ve Sındırgılı Şerif'e mü- | racaat edilmiş ise de hangisinin gü- reş tutacağı hakkında henüz bir cevab alınamamıştır. Bu işin bugün- lerde hallolacağı ümid edilmektedir. Paris ringlerinde şöhretleri olan bu üç ecnebi pehlivanın iştirakile tertib edilen güreş karşılaşmalarının bu haftanın en heyecanlı spor hareket- lerinden biri olacağı şüphesizdir. Bu iddialı karşılaşınalar her zaman ol duğu gibi gene Taksim stadında ve saat 16 da yapılacaktır. Şazi Tezcan Kürek şampiyonası bu hafta yapılıyor Beden Terbiyesi İstanbul Bölgesi Su Sporları ajanlığından; Kürek; 1 — İstanbul kürek şâmpiyonluğu mü- sabakaları 20/8/1539 tarihinde Yenikm- pi - Ahırkapı arasındaki 2000 metre düm hat üzerinde yapılacaktır. ? — Müsabakalara tam saat 10 da baş- lanacaktar. 3 — Lisans olmıyan hiç bi? sporcu mü- sabakalara giremiyöceği gibi llsansların- daki talebe kayıdlarını Genel Direktör- lükten sildirmiyen sporcular da müsaba- kalara alınmıyasaktır. 4 — Bayanlar arasında yapılacak müsa- bakalar neticesinde puan hesabile birin- olliği ninn klübe bir kupa verilecektir. 5 — Jüri heyeti: Ahmed Petgeri, Ab- dürrahman Benlloğlu, Rıza Bueri, Hakem heyeti: Nedim Ulbatur, İsmali Dalyaneı, Sıdkı Eryar, Hikmet Üstündağ, Bekir Musur, Nedim Özgen, Nuri Bosut, AN Rıza Bözerslip, Adnan Akın, İhsan Be- lor, Bedri, Behzad Baydar. Saha komitesi: İbrahim Kelle, Yüzücüleri davet 4 ve 3 Eyiği tarihlerinde Beşiktaş ha- vuzunda yapılması tekarrür eden Türkiye İ yüzme birinelliklerine bölgemiz namına İştirik edecek aşağıda isimleri yazılı yü- xücülerin 10/8/1080 cumaresi günü saat 13 de Cağaloğlundaki Bölge merkerinde ajanlığımıza müracaatları rica olunur. Baffan, İsmall, Mekin, Ali, Fahri, Mah- mud. Tokat - Turhal maçi Tokat (Akşam) — Bugün Tokat sahasında Tokatspor birliğile Turhal şeker fabrikası sporcuları arasında ya- pilan maç ikiye karşı üçle Turhal ş6- ker sporcularının galebesile neticelen- miştir. Turhallılar bilhassa oyuna hâ- | kim ve güzel oynamışlardır. Ağzımız çok yandı, yoğurdu üfleyerek yiyeceğiz (Baş tarafı 1 inci sahifede) selesi halledildi, hem de tam istedik- leri gibi halledildi, geri kalan Çekos- lovakyanın tamamiyeti ve istiklâli müştereken temin olundu, birkaç ay geçti hem, Çekoslovakya ortadan kalktı, hem Arnavutluk. Bir konferans toplanırsa bir tek meseleyi, yalnız Dantzig dâvâsını değil, bütün Avrupa sulhunu, artık hiçbir sürprize meydan birakmaya- cak şekilde halleden bir konferans olabilir, Aksi takdirde bugün Dantzig pürüzü ortadan kalkar, yarın daha aykırı «hayati saha» iddiaları mey- dana çikar, Bir aylık sükündan, kı- sa bir soluk alınmadan, sinirlerin bir Az yatışmasından sonra tekrar harb buhranı... İstedikleri budur, zira do- mokrat memleketlerde efkârın, bu sükünet ve heyecan dalgalarile yıp- ranacağını umuyorlar. Avrupada devamlı sulh devresi aşacak bir konferans, evet. Böyle umumi bir konuşma da dört devlet arasında değil, alâkadar bütün dev- letler arasında olabilir. Bir Danizig meselesi bile, sebep olacağı geniş sar- sını bakımından, sade Almanya ile Polonyayı değil, İngiltere, Fransa, İtalya, Rusya, hattâ diğer memle- ketleri teahhüdleri icabı büyük ba- direye sürükliyebilir, Bunun içindir ki artık edörtler; fikri ebediyen ta- rihe karışmıştır. Hiçbir (konferans, bir konuşma yoktur ki müzakere ruznamesinde bir tek hususi mesele yazılı olsa bile, zaruri olarak bütün Avrupa sulhuna temas etmeden bu tek işi halledebilsin, Avrupa sulhu- nu korumak için bugün, büyük ve tehlikeli mesuliyetler yüklenmiş, te- ahhüdlere girişmiş devletlerin, umu- mi dâvâ konuşulurken söz ve karar sahibi olmamalarına imkân var mi- dır? İş bununla da bitmez. Konferans- larm, alınmış kararların, verilmiş sözlerin, atılmış imzaların neye ya- radığını gördük. Geçirilen o tecrübe- ler çok acıdır. Şimdiden sonra, bu fırtınalı dünyada kum üstüne yazı yazmak kimsenin işine gelmez Te- minat lâzımdır. Eğer, bir gün, karşı tarafta. iyineyt, samimilik galebe çalar da sürekli bir uzlaşma devrinin açılması nasib olursa, anlaşmanın ilk teminatı, hiç şüphesiz, silâhların tedricen, fakat kısa zamanda, karşı- bklı azaltılması teşkil edecektir, Bizler, böyle bir konferansı ancak bu şekilde ve bu şartlarla tasavvur edebiliriz. Avrupanın ağzı çok yan- dı, yoğurdu üfliyerek yiyeceğiz. Fakat bunlar henüz hayal, Bu gü- neşli günlerden uzaktayız. Unutma- malı ki bazen tatlı söz ve güler yüz şeytanca düşünceleri gizlemek için- dir, Sulh teklifi harb oyununa siper olur. Hakikat şimdilik daha budur. Necmeddin Sadak Fenerbahçe klübü İstanbul atletizm birincisi oldu Fenerbahçe stadında yapılan İş- tanbul atletizm birincilik müsabaka. larında gerek Fenerbahçeliler ve ge- rekse Galatasaraylılar kendi namla- rma müsabakalara iştirak eden bazı atletler hakkında itirazlarda bulun- muşlar ve bu itirazları, müsabakala. rın neticesi alındıktan sonra ajanlık. ça tedkik edilmiştir. Tedkik neticesinde Galatasaray'lı. ların itirazı üzerine, Fenerbahçe na- mına koşan Receb Koşarın hiç bir klüpte kayıtlı olmadığı veçhile Fener. bahçe İle olan münasebetine devam. da mahzur görülmemiş ve 800 met- rede kazandığını 3 puan Fenerbahçe klübüne verilmiştir. Fenerbahçelilerin Polat hakkındaki itirazı kabul edilmemiş bu atlet de hiç bir klüpte kayıtlı olmadığından puanı Galatasaray klübüne verilmiş. tir. Gene bu arada Galatasaray na. mına müsabakalara iştirak eden Go. renin İstanbul spor klübüne kayıtlı olduğu cihetle Galatasarayın bu at- let vasılasile kazandığı puanları sa- yılmamış ve Fenerbahçe klübü 79 puanla 1939 İstanbul atletizm birin. cisi olarak kabul edilmiştir. Sarılâci. vertlileri ve kıymetli kaptanları B, Firuzan tebrik ederiz, İ bet olmamıştır. Danzi | ra bulmuş ve bankanm müdürü ile Leh - Alman hududunda hâdiseler sıklaşıyor (Baş tarafı 1 inci sahifede) l Almanların söylediklerine göre, Polonyalı hudut muhafızları Alman gazetecilerine ateş etmişlerse de isa- âyanı keyfi. yeti Polonya komlisi zinde pro- testo etmiştir. »nya mahafilinde hâdise teyid olunmamakta ve böyle bir protesto verildiğinden ademi malümat beyan edilmektedir, Londra 17 — Verşovadan gelen haberlere göre Almanların Rybnik mıntakasında hududu kapamalarına mukabele olmak üzere Lehistan da hududu kapamıştar. Almanya, hudu- du açtığı zaman Lehistan da ken. di hududunu açacaktır. Varşova 1T (A.A) — Polonyanın Danzig komiseri Chodacki, dün ak. | şam Varşovaya gelmiş ve Greiser ve Burckhardt'la yaptığı konuşmalar hakkında Hariciye Nazırı Beck'e iza. | verdikten sonra bu sabah tekrar e dönmüştür. Danzig kıtaatına sancak verilecek | Danzig Vorposten'in | nazi teşkilâ- tı reisi Försler, Danzig kıtaatına sancak verecektir. Bu münasebetle | 1500 müsellâh nazi kıtaatı bir geçid | resmi yapacaktır. Danzig halkı, serbes şehri müda- faa için polis kuvvetlerinin yanında yeralmış olan nazi kıtaalının geçi- dini ilk defa olarak seyredecektir. Bir Alman bankasında araş- tırma yapıldı Varşova 1T (AA) — Chemlo ma kamatı, Alman ekalliyetine ait ban- kada yaptığı araştırmalarda kırk bin | Zloti'den fazla toplanmış gümüş pa- | | Dansig 17 | vemedarını tevkif etmiştir. Banka da mühürlenmiştir. | Bu araştırma devletin kredisini masun bulundurmak için tevessül olunan polis tedbirleri cümlesinden- Mısır askeri heyeti yarın geliyor (Baş tarafı İ inci sahifede) yi ziyaret etmekten duyduğu mem- nuniyeti ifade ederek demiştir ki: — «Bütün Mısırın candan sevip hayran olduğu kahraman Türk as- kerine, Mısır ordusunun selâmını gö- | türüyorum. Türk ordusunun yüksek kıymetli kumandanlarile temas ve kazandığı büyük zafere siyasi dehası İle tetviç eden Cümhurreisi Milli Şef İnönüye tazimlerimizi sunmak fırsa- tını bulacağımdan dolayı bilhassa bahtiyarım. Bu vesile ile bütün dünyanın hay- ran olduğu yeni Türkiyenin bânisi Ebedi Şef Atatürkün kabri önünde eğilmeyi de bir vecibe bilirim.» Heyet cumartesi sabahı Çanakka leye muvasalatında denize Mısır - Türk renklerile bezenmiş bir çelenk atacak, karadaki âbideye konmak üzere de bir diğer çelengi Çanakkale- de bırakmak suretile kahramanları- mızı selâmlıyacaktır, Heyet Edirneye gidecek Ankara 17 (A.A.) — Kahire topçu kumandanı Tümgeneral Hüsnü Ez- | zeydi paşanın riyasetinde memleke- timize gelmekte olan Misır askeri he- yeti Cumartesi günü İstanbula ge- lecek ve Tümgeneral Hüsnü Rıza ile İstanbul kumandan vekili, İstanbul merkez kumandanı ve mihmandar- lıklarına tayin edilen Kurmay albay Hümld Doğruer ve Kurmay önyüz- başı Münir Aral tarafından merasim- le karşılanacaktır. | Heyet İstanbulda kaldığı müddetce | kendilerine hususi daireler ayrılmış olan Perapalas otelinde ikamet ede- | cek ve bilâhare ecnebi ataşemiliter- lerle birlikte Trakyaya giderek ma- | nevraların son gününü ve büyük | geçid resmini takip eyliyecektir. Üzüm piyasası 24 ağustos- ta açılıyor İzmir 17 (A.A.) — Borsa idare he- yeti dün toplanmış, üzüm piyasası- nın 24 ağustos perşembe günü açıl- masına karar vermiştir. dir. Bankada gümüş paranın top- lanması için Almanyadan gelen bir emir ve talimat ele geçirilmiştir. Vaşington Leh sefiri vaziyeti fena görüyor Vaşington 1T (A.A.) — Polonya sefiri Kont Yerzy Potocki, Avrupanın vaziyeti hakkında B. Welles ile gö- rüşmüştür. Bu görüşmeden sonra B. Potocki, gazetecilere beyanatta bulunarak Avrupadaki vaziyetin nikbin olma ğa müsait olmadığını beyan etmiş, ve Polonya milletinin azimkârane hattı hareketinin Almanya tarafı. dan Danzigin kuvvetle işgaline kı- yam edilmesini harbe müncer kıla- cağını ilâve ederek Avrupa buhranı- nın birinciteşrin ayında en nazik devreye gireceğini söylemiştri. Alman ve İtalyan gazeteleri- nin neşriyatı Berlin 17 (A.A.) — Havas muhabi- ri bildiriyor: Sanki emir ile hareket ediyorlarmış gibi, bütün Alman gaze. teleri, bugün yeniden, Danzig üzerin. deki talehler ile beraber Koridor üze- rindeki talebleri de ileri sürmektedir. stfacliche Landesyeitunz gazete. si, Koridorun Alman milletinin şerefi r tezad teşkil ettiğini söylemek- Frankfur: Zeitung ise, Koridor me- #elesinin, iki Mihver devletin müşte- rek şeref ve namusu meselesi oldu- ğunu ileri sürmektedir. Roma 17 (A.A.) — İtalyan gaze teleri Almanyanın birliğini temin ve Akdeniz meselelerini halletmek için bu iki devlet tarafından yapılan taleb- lerin tamamiyle isafı lâzım geldiğin- de ısrar etmektedir. İtalyan gazetelerine göre, Polon- yalıların gösterdiği taşkınlıklar an- cak Varşorayı idare edenlerle Polon- ya mliletine hakim olan «İntihar arzusunun tezahüründen başka bir şey değildir. BULMACAMIZ NTIMIN Meal 1 — Mithat paşanın meşhedi - Mecnun, 2 — Akdeniz. 3 — Rüfeka 4 — İlânlar - Sopa. 5 — Karaiye ile beraber dans eden, 8 — Yayma T — Çuvaldız satan, 8 — Nüzul inmek 9 — 'Tersi köledir - Ekli, 10 — Fasıla yap katet. Yukardan aşağı: 1 — Uzak - Sokak süpürkesinin maddel iptidalyesi. 2 — Bir cins av kuşu. 3 — Hakemler - Hadise, — Acemistan - Üzüm bahçesi 5 — Ağaç yavrusu - Tersi bayılmaktan kurtul demektir. 6 — Füruht et - Mefküre, 7 — Delik ağaç - Sürtünmeklen yonme 8 — Bonuna cK, gelirse felekler de- mektir - Kudurmak, 9 — Tersi dilencidir - Çabuk, 10 — Düşünme - Tersi bol değil Geçen Diken, 8 Es, Lomboz, İlk, 9 — Eye, Lamba, 10 — Mu- katan, En. Yukardan aşağı: 1 — Ahvalialem, 2 — Kordonboyu, 3 — Avâlleşmek, 4 — Ani, Kub, 5 — Arg, Ro, 8 — Adedifazla, 7 — Dalak, A. A, 8—AL Meç, İm, # — Mizan, Elbe, 10 — Kar, iskân, KÜÇÜK İLÂN okuyucularımız arasında EN SERİ, EN EMİN EN UCUZ vasıtadır. Alım satım, kira işlerin. de iş ve işçi bulmak için istifade ediniz!