25 Ağustos 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

25 Ağustos 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

AKŞAM Iskilip Belediyesinden : İskilip kasabasının Nafia Vekâletince tasdikli Hidro elektrik tesisatının bent, direk, su kulesi, cebri boru, kanal, santral ve transformatör binalarının (3TT60) lira 8y kuruş bedeli keşifli kısmı 11 Ağustos 939 tarihinden itibaren 45 gün müddetle kapalı zarf usulile eksiltmeye çıkarılmıştır. Tesisata ait proje ve eksiltme fenni mukavele, şartnameler bülâsası ile keşif cetvelleri beş lira mukabilinde İskilip Belediyesinden ihale günü olan 25 Eylül 939 Pazartesi gününe kadar alınır, İstekli olanlara posta ile adresine gönderilir, Mezküz isin muvakkat teminat akçesi olan (2832) Ura 6 kuruştur. Taliplerin ihaleye iştirak edebilmesi için yüksek Natin Vekâletinden tas- dikli ehliyet vesikası ve bu işe benzer bir veya bir ka başardığına âit bon servisi ile ve 939 yılına ait Ticaret odasından alınmış ibraz eylemesi. "Teklif mektuplarını kanuni tarifleri dairesinde noksansız ve kapalı ola- «yüzde yedi buçuk» kuruştan 1 — Betaatlı - Firari, 2 — Spor meydanı 3 — Bol - Tersi tavlada bulunur. 4 — Fırlata fırlata. 5 — Zülmetin başı - İtalyan payıtahtı ahalisinden, $ — Küleftecinin başı - Hâkim, 1 — Sonuna «İ. gelirse iki kardeş karım olur - Tersi lüzumludur. — Tersi gece bekçisidir - Yemeği. 9 — Erbablık. 10 — Ziyaretçi - İsyan eden. Yukardan aşağı: | 1 — Tophaneden (o Galatasaraya çıkan | cadde. ği 2 — Bir erkek ismi, 3 — Tuvaletini yapmamış. İ 4 — Bina yupma - Pek $ — Ceketim - Sıfat edatı. 6 — Kahveye benzer birşey getir. 7 — Tahassür edatı - Endişe, 8 — Haftanın bir günü, ; $ — Sopa - Tersi bir musevi ismidir, Ni 10 — Hiddet buyurdun mu” WE Gecen bulmacamızın balli Şi Baldan sağa: İ 1 — Tınaztepe, nine posta ile veya elden verilmesi. İhale 25 Eylül 939 Pazartesi günü İskilip Belediye binasında ve Belediye encümeninde saat 14 te yapılacaktır. Taliplerin usulü dairesinde 2490 sayılı kanunun tarifatına göre ihaleye iştirak etmeleri ilân olunur. (6183) Iskilip Belediyesinden İskilip elektrik tesisatının makine kısmı alçak ve yüksek tevettür şebekesi. nin 45115 lira 54 kuruş bedel keşifli kısmı 11 Ağustos 939 tarihinden İtibaren 45 gün müddetle kapalı zarf usulile eksiltmeye konmuştur, Elektrik tesisatına ait proje ve eksiltme fenni mukavele şartnameleri hü. lâsası keşif cetvelleri beş lira mukabilinde İskilip Belediyesinden ihale günü ) ne gönderilir. Mezkür işin muvakkat teminat akçesi olan 3383 lira 66 kuruş- tur. Taliplerin ihateye iştirak edebilmeleri için yüksek Nafia Vekâletinden tas- dikli ehliyet vesikası ve bu işe benzer veya bir kaç iş muvaffakiyetle başardi- oalrak 25 Eylül 939 Pazartesi günü saat 13 e kadar Belediye entümenine pos- ta ile veya elden verilmesi. Teklif mektuplarının kanunun tarifleri dairesinde noksansız ve kapalı olarak 25 Eylül 939 Pazartesi günü saat 13 e kadar Belediye posta ile veya el- den verilmesi, EE İhale 25 Eylül 039 Pazartesi günü İskilip Belediye binasında ye Belediye 2 — Mina, b , 4—ar,La, Taka, $—tftfa | 5 2 nineileni 7 -— İstifade, $ — Akis, | enclmeninde saat 14 te yapılacaktır. © Ara,9— , Ne, 10 — Papaz, Esir. Taliplerin usulü dairesinde ve 2490 sayılı kanunun tarifatına göre ihale. rdan ayağı: Titanik, Ep, ? — Itır, Ana, 3 — Nim, İkikap, 4 — Anastasiya, 5 — Zarafet- siz, 6 — Adi, 7 — Esat, İfade, 8 — Pınarlar, © — Erek, Edani, 10 — Anneler, ye iştirakleri ilân olunur. (6184) Izmir Telefon Müdürlüğünden: 1 — İdare ihtiyacı için alınacak çift kurşun kılıflı telefon kabloları ka- A Ü K İLÂN palı zart wsulile eksiltmeye çıkarılmıştır. h ekli ei arazide, 2 — Muhammen bedeli (7500) yedi bin beş yüz lira, muvakkat teminatı SERİ 562,50 lira olup eksiltmesi 27 Eylül 1939 Çarşamba günü saat 11 de İzmir Te. EN EN EMİN lefon müdürlüğü binasında müteşekkil Satınalma komisyonunda yapıla. caktır. EN UCUZ 3 — Talipler, muvâkkat teminat makbuz veya banka mektubu ile kanuni vasıtadır. Alım satım, kira işlerin- de iş ve işçi bulmak için İstifade ediniz! vesaiki muhtevi kapalı zarflarını o gün saat 10 a kadar mezkür komisyon veis- liğine vereceklerdir. 4 — Şartnameler her gün İzmir Telefon müdürlüğü ile İstanbul Telefon müdürlüğü Levazını âmirliğinden parasız verilecektir, (6003) “YARIN ÇEK DEFTERİNE AGA OLACAKTIR BANKASI rak 25 Eylül 939 Pazartesi günü saat on üçe kadar İskilip Belediye encüme- | "olan 25 Eylül 939 Pazartesi gününe kadar alınır. İstekli olanlara posta ile adresi- Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsü Rektörlüğünden: Bu yıl Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsünün Ziraat Veteriner fakültesine kız ve erkek, orman fakültesine yalnız erkek parasız yatılı, paralı yatılı ve ya- tısız talebe alınacaktır, Enstitüye yazılabilmek için aşağıdaki şartlara uymak gereklidir. I — Türk tabiiyetinde bulunmak, Use mezunu olmak ve olgunluk imtihe- nını vermiş bulunmak, (Türk liselerine muadilliği Maarif Vekâletince tanın- mış ecnebi liselerin şahadetnameleri kabul olunur.) veya üniversite veya yük- sek bir mektep mezunu bulunmak şarttır. II — Üniversite ve yüksek mekteplerden naklen geleceklerin tahalilerine göre hangi sınıflara kabul edilecekleri hakkında rektörlük katar verir. 1! —E itecek yatılı talebenin yaşı 17 den aşağı ve 25 ten yü- ebe yüksek yaş kaydına bağlı değildir. Iv — Parasiz yatılı talebeden beden kabiliyeti ve sağlamlıklari hakkında tam teşekküllü bir hastahane raporu lâzımdır. Rapor nümunesi Enstitüden veya Ziraat, Orman, Veteriner müdürlüklerinden tedarik olunur. Bu nümu- neden bâşku alınacak raporlar kabul edilmez. V — Enstitüye yazılan parasız yatılı talebe iki ay içinde yeniden sağlık ve sağlamlık muayenesinden geçirilerek mesleklerinin istediği bedön kabiliyetini gösteremiyenlerin enstitüden ilişiği kesilir. VI — Ziraat fakültesine girecek yatılı talebe bir devlet çiftliğinde staj görmeys mecburdur. Bu staj nihayetinde talebe imtihana tabi tutulur. Stajdan sonra talebenin enstitüde nazari derslere devam edebilmesi için bu imtihanda muvaffak olması şarttır. Staj müddetince talebeye 30 lira aylık verilir, Yatacak yer parasız olarak çiftlikte gösterilir. Stajyer talebenin yeme si ve içmesi de Enstitüce temin edildiği takdirde kendilerine bu 30 lira veril. mez. — Parasız yatılı talebeden staj veya okuma devresi içinde her ne suretle ölursa olsun, kendiliğinden stajımı veya tahsilini bırakanlardan veya cezaen çıkörilanlardan hükümetçe yapılan masrafları ödeyecekleri hakkında, verilecek nümüneye göre noterlikten tasdikli bir kefaletname alınır. Enstitü. ye girmek isteyenler, yukarıda yazılı sağlık raporundan başka lise ve olgunluk diplomasını veya tasdikli örneklerinin ve nüfus tezkerelerini, polis ve belediye | den alacakları hüsnühal kâğıdını, aşı raporunu orta ve liselerde görmüş olduk. ları askeri dersler hakkındaki ehliyetnamellerini iliştirerek el yazılarile yaza- cakları pullu bir dilekçe ile ve 6 tane fotoğrafla birlikte doğruca Ankarada Yük» sek Ziraat Enstitüsü rektörlüğüne müracânt ederler, Tölipler dilekçelerinde hangi fakülteye kayıt olmak istediklerini bildirmelidir. IX — Pulsuz veya usulü dairesinde pullanmamış olan ve yukarıdaki mad- dede yazılı evrak ilişiğinde olmıyan dilekçeler muteber değlidir. X — Parasız yatılı talebe alınmakla birinci ve sekizinci maddede yazılı vesikalaria vaktinde baş vuranlar arasında pek iyi veya iyi dereceli ve fen kom lundan olanlar tercih olunur. Xi — Veteriner fakültesi tahsil müddeti bu seneden itibaren yeni kabul edilecek talebeye şamil olmak üzere beş senedir. Xii — Cevap isteyenler ayrıca pul göndermelidir. XINi — Baş vurma zamanı 15 Ağustos 939 tarihinden Eylülün 30 uncu gü. nü ak' mua kadardır, Bundan sonraki müracaatlar kabul edilmez. (8705) (6167) Bir muhabere memuru - Bir Plâsye “ «ve bir daktilo aranıyor Her üçünün de Türkçe, Almanca ve Fransızca bilmesi matlüptur. Bu Ii- sanlarda tecrübeli olmaları şayanı tercihtir. İsteklilerin Karaköy Palas karşısında 84 numaraya müracaatları, Gümrük Muhafaza Genel Komutanlığı İstanbul Levazım âmirliği satın alma komisyonundan: 1 — Satın alınacak 1,000 adet yün battaniyenin 2/9/939 cumartesi günü saat 12 de kapalı zarfa eksiltmesi yapılacaktır. 2 — Tahmini bedeli 7500 lira ve ilk teminatı 563 liradır. 3 — Nümüne ve evsafı komüisyondadır, Görülebilir, 4 — İsteklilerin 2490 sayılı kanunun tarifatı veçhile hazırlıyacaktarı tek» lif mektuplarını belli gün ve saalten bir saat evveline kadar Galata Rıhtım cadesi Veli Alemdar Han 2 inci kattaki komisyona vermeleri, (644 İzmir Telefon Müdürlüğünden: I — İdare ihtiyacı için alınacak 18 kalem muhtelif cins telefon kordonu açık eksiltmeye çıkarılmıştır, 2 — Muahmmen bedeli (1755) bin yedi yüz elli beş lira, muvakkat tetri. natı (131,63) lira olup eksiltmesi 27 Eylül 939 Çarşamba günü saat 15 te İz- mir Telefon müdürlüğü binasında müteşekkil Satınalma komisyonunda yâ» pılacaktir. 3 — İstekliler, muvakkat teminat makbuz veya banka mektubu İle ka- nuni vesaikle mezkür gün ve saatte komisyona müracaat edilecektir, 4 — Şartnameler ber gün İzmir Telefon müdürlüğü ile İstanbul Telefon müdürlüğü Levazım #mirliğinden parasız verilecektir. (6025) Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umum idaresi ilânları Muhammen bedeli 130,000 lira olan Karaçam köprüsü 3/10/1939 çarşam- ba günü saat 15,40 da kapalı zarf usulile Ankarada idare binasında satın alınacaktır. Bu işe girmek İsteyenlerin (7750) liralık muvakkat teminat ile kanunun tayin ettiği vesikaları ve tekliflerini aynı gün saat 14,30 za kadar komisyon reisliğine vermeleri lâzımdır. Şartnameler 650 kuruşa Ankara ve Hâydarpaşa o veznelerinde satılmak. tadır. İstanbul Üniversitesi A. E. P. Komisyonundan: (6355) İş Muhammen tutarı oOTeminati İhalegünü Lira Lira 1710 adet mevcut nümune 92 707 ”4/9/939 perşem saat 1$ Üzerine havlu 584 adet terlik 700,80 53 » 15,5 Kitap teşhir camekânı 718,90 59 » 15,3 Beş kalem sebze 358757 210 » 4 Yukanda yazılı dört kalem iş Üniversite rektörlüğünce ayri ayrı açık eksilt- meye konmuştur. İsteklilerin ihale günü Ticaret odası kağıtları ve teminat- larile rektörlüğe gelmeleri. Liste ve şartnameleri Pazartesi ve Perşembe gün- leri Rektörlükte görülür. (6283) Noçmeddin Sadak