25 Ağustos 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

25 Ağustos 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

yemeği ruz li ii ; Yü küyir e Sahife 12 BiOGENİNE: Terkibinde bulunan demir, kinin, arsenik gibi mukavviyat ile kola, koka, kinkina gibi müştehi hülâsaların gayet itinalı bir surette birleştirilmesinden husule gelen bir müstahzardır. BiOGENİNE: Gıdası kan olan sivrisineklerin iğnelerile kanımıza aşı- ladıkları sıtma parazitlerini öldürür. Sıtma parazitleri, kanımızda he- sap kaidelerinin haricinde kalan ve şayanı hayret bir derecede çoğa- lırlar. Bu korkuunç üreme neticesi kanın en hayati kısmı olan kırmızı yuvarlacıkları mahv ve harab olur sıtma meydana gelir. BIOGENİNE: Kanı temizleyip çoğaltır. Kırmızı kürecikleri arttırır. Adele ve sinirleri kuvvetlendirir. İştihayı açar, dermansızlıgı giderir. Sıtma para- zitlerini öldürmek suretile şifa temin eden ve sıtmadan koruyan yüksek tesirli bir ilâçtır. Tâli olarak bel gevşekliği ve ademi iktidarda büyük faide- ler temin eder. Sıhhat Vekâletinin resmi müsaadesini haizdir. Her eczanede bulunur ESKİ FEYZİATİ üzere Lise ve Orta okul” 1 — İlk; Orta ve Lise kısımlarına yatılı veya yatısız 3 — Eski talebe Eylülün onuncu gününe kadar gerek mektupla, 4 — Bütünleme ve engel 5 — İstiyenlere mektebin kayıd şartlarını bildiren. tarifname sınavları Eylül'ün birinde başlayacaktır. TUZLA içmeleri Trenlerinin vapurları: 6,25 - 7,30 -9 il. 11,50 - 12,30 - 13,15 - 1545 19,10 dadır. 2 Daktilo alınacak İmtihanla Almanca bilen iki Daktilo alınacaktır. Teliplerin İzmitte Sümer Bank Sellüloz sanayii müessesesi müdürlüğüne müracaat etmeleri. Yüksek Deniz Ticaret Mektebi Müdürlüğünden: Lise mezunlarına: Mektebimiz yüksek sınıfı için liseyi tamamlamış talebe kaydı 20/9/939 tarihine kadar devam edecektir. i — Yüksek tahsil müddeti «3» senedir. Mektep yalalı ve parasızdır. Ga- yesi, ticaret gemilerimize kaptan ve makinist ve deniz mesleki için fen ada- mı yetiştirmektir. Mektebe kabul olunan talebenin giyimi, yiyimi ve sair hususatı mektep tarafından temin edilir, 4 — Yazılmak için pazardan mada günlerde mektebe müracaat edil. melidir, $ — isteklilerin mektep müdürlüğüne karşı yazacakları istidalarına aşağıdaki vesikaları rapt eylemeleri lâzımdır. A — Hüviyet cüzdanı, B — Aşı kâğıdı, C — Mektep şahadetnamesi veya musaddak suretleri, D — Polisçe musaddak iyi hal kâğıdı, E — Velilerinin sarih adres ve imzaları, F — 6 adet fotoğraf 6X9 ebadında. 4 —- Fazla malümat için Ortaköyde mektep müdürlüğüne müracaat edil- melidir, İstanbuldan gayri mahallerden yapılacak müracaatlara matbu mek- tep duhul bilgisinden gönderilir. T. C. İstanbul Belediyesi elektrik, tram- vay ve tünel işletmeleri umum müdürlüğünden Sivil tramvay karneleri İki senedenberi satıştan çıkarılmış olan «İstanbul Tramvay Şirketi. başlıklı ve 1,50, 2,26, 2,50 ve 2,75 kuruşluk yaprakları havi ve bedeli 50 kuruşluk sivil tramvay abon man karneleri görülen lüzum üzerine 1940 senesinden itibaren tedavülden kaldırılacaktır. Sayın yolcwar, ellerinde bulunan bu karneleri 1939 senesi sonu- na kadar kullanabilirler, Umum Müdürlük yarı BOGAZIÇi LİSELERİ varısız Ana sınıfı ve ilk kis Bebekte eski Fransız mektebi binasında, kız ve erkek kısımları ayrı dairelerde olmak ARNAVUTKÖYÜNDE TRAMYAX CADDESİNDE ÇİFTE SARAYLARDA Kayıt için her gün saat ondan on yediye kadar Çifte Saraylarda Okul Direktörlüğüne müracnat edebilirler. İsteyenlere mektep tarifnamesi gönderilir, Telefon: 36.210 İstiklâl Lisesi direktörlüğünden: kız ve erkek talebe kaydına başlanmıştır. 2 — Bu yıl yeniden az talebe alınacağından mektebe girmek istiyenler biran evvel müracaat etmelidirler. gerek mektebe başvurarak kaydını yenile. melidir. Eski talebenin Eylül'ün onundan sonra yapacakları müracaat kabul edilmiyecektir. parasız gönderilir. Adres; Şehzadebaşı Polis Karakolu Arkası Telefon: İ Mda mezküd yalıda açık artirma İla ga- İ ati mezkürda satış mahallinde hazır bu- AKŞAM 22534 TIFOBİL mmm Dr. İHSAN SAMİ Tifo ve paratifo hastalıklarına tutul- mamak için ağızdan alınan tifo hapla- dır. Hiç rahatsızlık vermez. Horkes alabilir. Kutusu 50 Er. istanbul icra hâkimliğinden: İstânbul ikinci iflâş memucrluğunun 999/4 sayılı dosyasile ecza tüccarı Hasan | Hastan hakkında verilen kongortato ka- | rarına binaen avukat Şekip tarafından | 5/5/9329 tarihli istida ile müvekkili ecza tüccarı Hasan Hassan hakkında verilen kongörtato mühletine lüzum ve Ihtiyaç olmadığından ref'ini talep etmiş ve me- muriyetimizce kongordato hakkında müh- ietten Hasan Hassan vazgeçmiş bulunma- | sna binaen mühletin ref'ine karar verij- | miştir. Keyfiyet usulen ilân olunur. İ ZAYİ — Tahsil için T. C. Ziraat banka- si İstanbul şubesine vermiş olduğum To- | kat üzerine 543531 No.lı bir kıta senedin | hasılı safisi olup mezkür bankanın İstan- bul şubesi Veznesi üzerine keşideli namı. ma yazılı 14793 No. 233 lira 53 kuruşluk | bir kıta çekini kaybetmiş olduğumdan | meskür çekin hükmü otmuyacağını ilân ederim. İl İstanbul Tabtakale csddesi 15 No. mağa- zada kırtasiyeci Rafacl Aluf ZAYİ — Beşiktaş Nüfus dairesinden ajJ- | dığım nüfus tekzeremi kaybettiğimden ve Yenisini çıkaracağımdan eskisinin hükmü yoktur. Beşiktaş Abbasağa Şehitkâzm sokak No. 4 Orhan Şay Üsküdar ikinci sulh hukuk mahkeme sinden: 039/185 Beylerheyinde Yalılar caddesinde 12 No. lu yalıda sakin ikon 275/939 tarihinde vefat eden ve terekesine mahkememizce vaziyet edilmiş bulunan Galtasaray lisesi sabık müdürü Salih Arif Posamozun mez- kür yalıda mevcut ve kıymetli 8 eşyası ile türkçe ve fransızca, rumca Vvesalr Ji. sanlarin yazılmış kıymetli kütüphanesi 29/8/939 tarihine müsadif salı günü saat tlacağından talip olanların yevmü ve sa- lunmaları lüzumu ilân olunur. Dr. IRFAN KAYRA Röntgen mütehassısı Türbe, Bozkurd kıraathanesi karşı- sında eski Klod Farer sokak No.8-10. Öğleden sonra 3 ten Tye kadar ZAYİ — İstinye Köybaşı caddesinde 347 numaralı sahilhanede ikamet etmekte olan Ebubekir Ralib ikamet cüzdanını zayi eylediğinden diğerini alacağı cihetle sayi olan cüzdanın hükmü olmadığını ilân ediyor. 25 Ağustos 1959 Büyükdere; Beyazparkla > go MENŞURE TUNAY ve arkadaşları Z0ZO0 DALMAS Konsomasyon 45 kuruştur. HORSEY HORSEY (Plais Glide) CHESTNUT TREE Seven Star Band Cazı tarafından muvaffakıyetle çalınmış ve Thomas Bruce tarafından okunmuş gayet, parlak anrejistre edilmiş olan bu plâğı pek yakında COLUMBİA Plâklarında dinliyeceksiniz. zamanda BAYAN HİKMET tarafından okunmuş ZEHRA (TANGO) GİT ARTIK SENİ İSTEMEM (Tango) Plâğını arayınız. COLUMBİA Plâk Şirketi dünyanın en büyük plâk fabrikasıdır. Gümrük Muhafaza Genel komutanlığı Istanbul Levazım âmirliği satınalma komisyonundan I -« Muhafaza memuru dokuz kadın kostümü ile dokuz çift İskarpinis nin 28/8/939 Pazartesi günü saat 14 te pazarlığı yapılacaktır. Kumaş nümu nesi komisyondadır. Görülebilir, 2 — Tasarlanmış tutarı 180 lira ve ilk teminatı da 14 liradır, 3 — İstekillerin kanuni vesikaları ve ilk teminat makbuzlarile Galata Rıhtını caddesi Veli Alemdar Han ikinci kattaki komisyona gelmeleri. (6631) Kadıköy: Sen Jozef Lisesi Tâm devreli Fransız Erkek Lisesi talebe kayıt ve kabulüne başlamıştır. Ye- ni sene derslerine 12 Eylül Salı günü başlanacağindan yatilı talebenin 11 Eylül akşamı mektepte hazir bulunmaları lâzımdır. Talebe kayıt ve kabulü hakkında izahat almak için (Pazar ve Salıdan başka her gün 9 dan 11,5 ve 2 den 5 e kadar müracaat edilmelidir. Hakki- le lisan öğrenmek için ilk okulu bitiren talebeler ihzari sınıfa kabul edi- lerek orta sınıflara hazırlanır, Açık eksiltme ilânı Istanbul Kültür direktörlüğünden 31/V11/939 Perşembe günü saat 14 te İstanbul Maarif müdürlüğü komis. yon odasında 1695 lira muhammen bedelli ve müfredatı yazılı Şehremini orta okulu için 125 tane ders sırası 5 tane muallim kürsüsü beş tane yemek ve İş mar sasi açık eksiltmeye konulmuştur. Y Şartname ve resimler Maarif Müdürlüğünde mevcuttur. Muvakkat teminat 127 lira 13 kuruştur, İsteklilerin en az 1000 liralık bu işe brnzer iş yaptıklarına dair idarelerinden almış olduğu vesikalara istinaden İstanbul vilâyetinden eksiltme tarihinden sekiz gün evvel alınmış ehliyet ve 1939 yılına ait ticaret odası vesikaları muvakkat teminat makbuzlarile gelme- 26 Ağustos Cumartesi akşamı Balkan yüdızı va Ayni leri, (6332) Müfredat Tutarı Beherinin fiyatı Adet Cinsi 1500 2 120 Ders sırası 73 15 5 Muallim kürsüsü 120 24 5 Yemek ve iş masasi 1695 Yekün Gümrük muhafaza genel komutanlığı Istanbul levazım âmirliği satınalma komisyonundan: 1 — 1900 adet kıl kolan, 900 adet zincir yular sapı, 1000 adet te kaşağının 29/8/939 Salı günü saat 10,30 da pazarlığı yapılacaktır. 2 — tahmini bedeli 702 lira ve ilk teminatı da 53 liradır. 3 — Şartnamesile nümuneleri komisyondadır. Görülebilir, 4 — İsteklilerin gün ve saatinde ilk teminat makbuzları ve kanun! ve- sikalarile Galata Rıhtım caddesi Veli Alemdar Han ikinci kattaki komisyona gelmeleri. (6583) Istanbul Defterdarlığından: 1 — Mükelleflerin vergi nevilerine göre tahakkuk ettirilmiş olan borç- ları ile bu borçlarına karşı yatıracakları paraların miktarını kayıtlara ve el- lerindeki makbuzlara müracaat etmeksizin derhal. anlayabilmeleri maksadile 2184 sayılı kanunla ihdas edilmiş bulunan vergi cüzdanları her malsandı- gında bez kaplıları yirmi ve meşin kaplıları elli kuruşa satılmaktadır. 2 — Borçlu tarafından yapılacak teslimat için kendilerine ayrıca mak- büz verilmekle beraber teslimat bu cüzdanlara da kaydedilir ve her mükellef vergi cüzdanlarındaki kayıtlarla da vergisini isbat edebilir, 3 -— Cüzdan almak mükellefler için mecburi değildir. Ancak bütün borç ile teslimatı bir arada gösteren bu cüzdanlar büyük bir kolaylık temin etti. ğinden her borçlu vatandaş tarafından alınması faydalı olduğu ve arzu eden vatandaşların bedeli mukbilinde malsandıklarından alabilecekleri tebliğ olu- nur. (4303) I — Keşif, şartname ve plânı ibince 3/V111/939 tarihinde ihale olunamıyan Kayseri ve Sıvas Başmüdürlükleri kâlorifer tesisalı pazarlıkla yeniden eksiltmeye konmuştur. II — Her iki işin keşif bedeli 10.982,68 lira, muvakkat teminatı 823.66 H- radır. HI — Pazarlık 2/1X/939 cumartesi günü saat 11 de Kabataşta Levazım ve Mübayaat şubesindeki Alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartnameler her gün Kayseri, Sıvas başmüdürlüklerinden ve 'İs- tanbutda Levazım şubesi veznesinden 55 kuruş mukabilinde alınabilir, V — İsteklilerin eksiltme için tayin olunan gün ve saatte 6 7,5 güven- me parasile birlikte mezkür komisyona gelmeleri. (6623) Boğaziçi lisesi müdürlüğünden: Lise ve Orta okul bütünleme imtihanlarına 1 Eylül Cuma günü ve olgun- luk imtihanlarına 9 Eylül Cumartesi günü başlanacağı ilgili talebeye