25 Ağustos 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

25 Ağustos 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

Dorothy Lamour'un cazibe ve güzellik hakkında fikirleri “Kadın yılışık olmamalı, giyinmesini, yürümesini , Artiste göre Joconde tablosunun her kes tarafından beğenilmesinin sebebi nedir ? Son seneler zarfında büyük şöhret kazanan sinema yıldızlarından biri de Dorothy Oo Lamour'dur. Dorothy şöhretini ve muvaffakıyetini iki şeye borçludur: 1 — Güzelliği, 2 — Çok mütenasip bir vücudü olması... Doroth» için Holivutun en güzel ka dını diyenler vardır. Vücudünün tenasübüne gelince, bu © kadar mükemmeldir ki artiste mü- temadiyen yarı çıplak bir halde filim çevirtiliyor. Dorothy Lamour'un bü- tün filimleri ormanlarda, tablatin çerçevlediği dekor içinde geçer. Ar- tist, yalnız en mahrem yerleri örtü- lü, yalnıayak, saçlar dağınık bir hal de görünür. Dorothy, bir kaç ay evvdi isyan etmiş: «Hep yarı çıplak bir halde, ay- ni tarzda filim çevirmekten bıktım. Biraz da elibseli, hattâ ağır tuvsletii filim çevirmek İstiyorum.» demiştir. Fakat filim şirketleri bu itirazı ka- bul etmemişlerdir. Çünkü Dorothy ağır tuvaletlerle filim çevirdiği gün siyeti, diğer artistlerden farkı Belki onlar kadar muvaffak ta olamıyacaktır, Halbuki bugün onun rolünü yapacak başka bir artist yoktur. Dorothy bep yarı çıplak bir halde filim çevirmekle beraber Holivutun en iyi giyinen kadınlarından biridir. Bilhassa güzellik, cazibe hakkında çok iyi fikirleri vardır. Bir sinema mecmuasının muharriri kendisini zi- yaretle bu mevzular hakkında gö- rüşmüştür. Artist fikirlerini şu su- retle anlatmıştır: — Kadının cazibesinin başlıca sır- nı bir parça muammalı olmasıdır. Bir erkek, bir kadının yüzüne baktığı za- man düşüncelerini, arzularını göz lerinden hemen okursa kadının hiç Artist yarı çıplak bir halde çevirdiği #ilimlerden birinde konuşmasını Dorothy Lumour bir cazibesi kalmaz, Belki muvakkat bir arzu uyandırır; fakat bu devam edemez. Meşhur Joconde tablosunun sm nedir? Bu tablodaki kadın hakikatte alelâde bir şeydir. Buna rağmen asırlardanberi neden erkekleri bu kadar meşgul ediyor?... Bunun sebe- bi gözlerinden, tebessümünden anla- şılmasi güç bir mina çikmasıdır. Acaba bu tebessüm müstehziyane mi- dir? Ümidverici midir? Yoksa mem- nuniyet gösteren bir tebessüm mü- dür? Bunu kimse hakkile anlıyama- mıştır. Bu anlaşrlamadığı içindir ki tablo beğenilmiş, o kadar büyük şöh- ret kazanmıştır. Müphem bir tebessüm ve ölçülü sözler... İşte bir kadının başlıca si- lâhları bunlardır. Kadın, erkeğin Rl sözünü tasdik etmemelidir. Fakat fikrimce, erkek haksız bile olsa onu | Açıktan açığa söylememelidir. Her şeyi körükörüne tasdik ederse erkek | kendisine «budala; damgasını basar | ve cazip bulmaz. Fakat münakaşa- ya girişmeden işi kısa keser, bahsi tatlı bir şekilde kapatırsa erkök bu kadını düşünmekten kendini mene. demez. Diğer taraftan bir kadın kendisin- den emin olmalıdır, Güzelliğini gös- terecek tedbirleri ihmal etmemek 1â- zımdır. Sevimli ve câzip olmak için bir kadının vücudü muntazam ve mütenasip olmalıdır. Çok zayıflık iyi şey değildir. Erkekler zayıf kadınlar- dan hoşalnmazlar. 'Tabii tombulluk ta fenadır. Giyinme şeklinin de büyük ehem- miyeti vardır. Erkekler zarif kiyâ- | Yürürken bilmelidir ,, EE METE fetlerden hoşlanırlar; fakat garip, eksantrik kıyafetlerden, şapkalardan | nefret ederler. Bugünün şapkaları hakkında fikirlerini sorun, hepsi mu- hakkak bu şapkalara karşı isyan edecektir. Sonra erkekler kadınca kı- yafetlerden hoşlanırlar. Pantalonlu kadınlar, erkek elbisesini hatırlatan kıyafetler onların hiç hoşuna gtimez. Buna da çok dikkat etmek lâzımdır, Cilde,saçlara, ellere çok dikkat et- mek lâzımdrı, Boyanmaya © gelince, atı en çirkin şeydir ve er. bühassa sinirlendirir. Esasen boyanmasıni bilmek İnce bir sanat- tar. Boyayı az kullanmalı, kendine yakıştırmayı bilmelidir. Yürümesini de bilmek lâzımdır. Ne erkek gibi geniş adımlarla yürü- mek, ne de neele ve sık âdımlarla... vücüdün her uzvunun tit. kadar çirkin şey reyip sarsılması yoktur. Kadın cazip olmak için sade ve sâ- mimi olmalıdır. Yapmacık hareket- ler kadar fena şey yoktur. Başkasını taklid etmeğe katiyen kalkışmayın, gülünç olursunuz. Modayı isterseniz takbid edin, fakat hiç bir zaman ifra- ta varmayın. Giyinişinize kendiniz- den bir şey koymak en muvafıktır. Modaya körükörüne rlayet bir ka- dını manken hâline getirir; Apartıman sahipleri Boş dairelerinize hemen iyi kiracı bulmak için «Akfamı ın KÜÇÜK İLÂNLARI'ndan isti fade ediniz. same 1 Terfi eden ortamektep ve lise muallimleri Şehrimizdeki lise ve orta mektep muni- Umleri içinde terfi eden 118 muallimin isimleri Maarif Vekâleti tarafından Maarif müdürlüğüne bildirilmiştir. e Maaşlarına zam yapılan mualiimlerin isimlerini aşa- ğya kaydediyoruz: Vefa lisesi: Musiki munllimi. Hulüsi 25 liradan 30 Uraya, fransızca muallimi Muzafferddin Eş 50 liradan 80 raya. Kanali sesi: Beden terbiyesi muallimi İffet 25 lira- dan 30 liraya, riyaziye muallimi bayan Nihal 25 liradan 30 liraya, dikiş muallimi bayan Fatma Zehra 30 liradan 35 liraya, piyano muallimi Mediha Süleyman 30 1- tadan 55 liraya, ingilizce muallimi Belkis Bami 30 liradan 35 liraya. Çamlıca kiz lisesi; Coğrafya muallimi liradan 30 Hraya. Karagümrük orta mektebi: Musiki muallimi Tahir 25 liradan 30 Mraya, dikiş muallimi Saadet Selma 25 Miradarı 30 liraya, tabliye muallimi İma- meddin 40 liradan 50 liraya. Beyoğlu orla mektebi; Fransızca muallimi Cevdet Karadoğan 25 liradan 30 Jirayn, tarih muallimi Fatma Zehra 35 liradan 40 liraya, dikiş biçki mu- alllmi Saadet 20 liradan 25 liraya, türkçe muallimi Rıfkı Melüi 35 liradan 40 liraya, türkçe muallimi Nevvare Akuzan 26 ilra- dan 30 liraya, Erenköy kız lisesi: Felsefe muallimi Zekeriya 40 liradan 50 liraya, #ransızca muallimi Sadiye 25 Hra- dan 30 Jiraya, dikiş muallimi Fatma Maci- de 265 llradan 30 liraya, kimya muallimi Perihan 30 liradan 35 liraya, beden terbi- yesi munjllimi Hidayet 80 liradan 35 Jira- ya, edebiyat munliimi Hidayet Nimet 30 Hradan 35 Yiraya, ingilizce muallimi Emi- ne Âdile 40 Ilradan 50 liraya. Cağaloğlu orla mektebi: Tabiiye muallimi Zeynelâbidin 40 Yira- dan 50 liraya. Nişantaşı kar lisesi: Kimi muallimi Mulahhare 20 liradan aya. til orta mektebi: mi Behice Köprülü 35 1- beden terbiyesi muallimi 30 liraya, dikiş muallimi Hüsniye 35 liradan 40 liraya, Eyüp orta mektebi: Beden terbiyesi muallimi Sabih 20 Jira- dan 25 liraya, öikiş mual'imi Hatice Mak- bule 25 Niradan 30 liraya, Kumkapı orta mektebi: Riyaziye mualiimi Kemal Zülfi 40 lira- dan 50 Jiraya, resim muallimi Biraz 30 Uradan 15 liraya Cümhuriyet lisesi: İngilizce munllimi Seniha 35 liradan 40 liraya, kimya muallimi Vasfiye 28 lira- dan 30 liraya, türkçe muallimi Halid 26 liradan 30 Piraya, beden terbiyesi mualli- mi Şadiye 25 Jiradan 30 liraya, İnönü Bsesi: Beden terbiyesi Hradun 30 liraya, İstanbul kız muallim mektebi: Tarih, coğrafya muallimi Fahriye 28 liradan 30 liraya, piyano muallimi Emine Meliha 25 liradan 30 liraya, ingilizce mu- alimi Vecihe Ziya 30 liradan 35 liraya, muallimi Resmiye 30 Iiradan 35 , beden terbiyesi muallimi Mesadet adan 35 liraya, dikiş muallimi Ayşe Saniye 40 liradan 60 Jiraya. Kadıköy birinci orta mektebi: Tarih, coğrafya muallimi Muhiddin 30 liradan 35 liraya, tarih, coğrafya muallimi Sıdıka 35 liradan 40 Yiraya, musiki mualli- mi Mehmed Hutüsi 33 liradan 40 liraya. İstanbul kız lisesi: Fransızca muallimi Celâl 35 liradan 49 Uraya, tarih, coğrafya muallimi Server 30 Yradan 35 )iraya, dikiş muallimi Mebrure 25 liradan 30 Viraya, fizik muallimi Naime 35 liradan 90 liraya, tabliye muallimi Fahriye Nigür 25 liradan 30 liraya, musiki musilimi Lertan 20 liradan 25 liraya, Çapa orta mektebi: Zehra Ganimet 25 muallimi Remziye 28 Nişantaşı kız orta mektebi: Dikiş muallimi Saftet 25 liradan 30 M- raya, tarih goğrafya muallimi Mükerrem 30 liradan 35 Jiraya, resim muallimi Emi- ne İhsan 40 Jiradan 80 liraya, İstanbul erkek muallim mektebi: Beden terbiyesi muallimi Ferhad 30 Uradan 35 liraya, tabliye ve ruhiyat mu- allimi Münir Raşid 30 liradan 35 liraya, resim iş muallimi Uraya, musiki munll 30 liraya, İstanbul erkek lisesi: Hayri 50 liradan 60 H- raya, fizik muallimi Ahmed Refik 50 lira- dan 60 liraya, edebiyat muallimi Orhan Beyfi 30 liradan 35 liraya, beden terbiyesi muallimi Receb Vahyi 25 liradan 80 liraya, Türkçe muallimi Salim Rıza 25 Jiradan 30 Braya. Galatasaray bisesi: İlk kısım türke muallimi Şeref 26 lira- dan 30 liraya, lik kısım müallimlerinden Mehmed Zeki 25 liradan 30 liraya, ilk kı- sım İngilizce muallimi Habib 25 liradan 80 raya, beden terbiyesi muallimi İbrahim Hakkı 30 liradan 39 Iiraya, fransızca mu- imld 40 liradan 0 liraya, Faik Şevket 40 liradan 50 allimi Halid Fahri 50 1i- ik kısım muallimlerinden ilk kısım mu- 60 liraya ni 20 liradan 25 lirayı &in 20 liradan 25 liraya, 6 Pehmi 2$ liradan 30 liraya, musiki mual- limi Sezai 25 liradan 30 Jiraya, musiki mu- alimi Seyfi 25 Itradan 30 liraya, ilk kısın türkçe muallimi Falk 25 liradan 30 liraya, Yenikapı örla mektebi: Resim muallimi Ekrem 25 liradan 30 e raya. Kadıköy üçüncü orta mektebi: Musiki muallimi Nezahat 26 liradan 30 Uraya, tarih, coğrafya muallimi Melek 25 Uradan 30 Ilraya, türkçe muallimi Hayriye 26 liradan 30 liraya, dikiş biçki muallimi E. Bahriye 85 iitndan 30 liraya, Kasımpaşa orta mektebi: Türkçe muallimi Remziye 80 lraya, Çatalen orta mektebi: Tarih, coğrafya mun'llmi Muzaffer Na- mi 50 lirmden 60 liraya, resim muallimi Ahmed Niyazi 20 liradan 25 liraya. Haydarpaşa lisesi: Türkçe mualiimi Şefik 60 liradan 78 raya, tabliye muallimi Hayri 30 Hradan 36 liraya, terih muallimi Veysi Celâl 30 liradan 35 liraya, coğrafya muallimi M. İban 25 liradan 30 liraya. Kabataş Hsesi: Coğrafya muallimi Hamdi Nüzm 69 Uradan 60 Uraya, türkçe muallimi Abdül- baki Pevri 40 liradan 50 liraya, beden ter- biyesi muallimi Hayri Ragıb 30 liradan 35 liraya, fizik müâllimi Taceddin 40 liradan 9 liraya. Davudpaşa orta mektebi; Boden terbiyesi muallimi Cevad 25 lira“ dan 30 liraya, türkçe muallimi Nuriye 25 liradan 30 liraya, ingilizce muallimi Hacer 46 liradan 30 liraya, tarih, coğrafya mu- silimi Dürdanp 25 Iradan 30 Jiraya Bakırköy orta mektebi: Fen bilgisi, biyoloji muallimi Samiye 26 liradan 3ü Hraya, türkçe muallimi Rebla 28 liradan 30 liraya, riyaziye muallimi Afife 25 liradan 30 liraya. Üsküdar birinci orta mektebi: Riyaziye muallimi Ekrem 60 liradan 70 liraya, beden terbiyesi muallimi Memduh 30 liradan 35 liraya, resim muallimi Salm Bajd 25 liradan 30 liraya Üsküdar ikinci orta mektebi: Tarih, coğrafya muallimi Nedime 25 N- radan 30 raya, musiki muallimi Bedriye 20 liradan 35 liraya, Gelenbevi orta mektebi: Türkçe musiiimi Necmeddin 30 liradan 35 Uraya, beden terbiyesi mualiimi Osman Nocati 35 Ilradan 40 liraya Kadıköy İkinci orta mektebi: Rasim muallimi Hâini 80 liradan 35 Wi- raya, biçki, dikiş muallimi Zehra Fevziye 35 liradan 40 liraya. Süleymaniye orta mektebi: Fen bilgisi, biyoloji muallimi Ayşe ba 25 liradan 30 liraya, Fatih orta mektebi: Resim muallimi Ahmed 20 liradan 75 Uraya, musiki muallimi Vedia 20 liradan 25 liraya, tarih, coğrafya muallimi Nazire 25 liradan 30 liraya terfi etmişlerdir. Bira buhranı Şehrin muhtaç olduğu bira henüz temin edilememiştir. Buhran devam ediyor. Bühassa Beyoğlunda bira he- men hemen hiç bulunmuyor, Beyoğlu kaymakamlığı, bira sâ- tan yerlerin bira kadehlerinde yap- tıkları hileye mani olmak üzere öl. çüler, ayarlar kanununa göre bira kadehlerine işaret konmak suretile müşteriye verilecek bira miktarının malüm olmasını muvafık görmüş 78 bu hususta bir karar verilmesini Be- lediye Telsliğinden istemiştir. Beyoğ- Ju kaymakamlığının bu teklifi mu- vafık görülmüş ve daimi encümene verilmiştir. Beyoğlu kaymakamlığının bu pek yerinde teklifi yalnız bira kadehle- rinde değil, bütün müskirat kapları için tatbik edilirse hileye kati ola» rak nihayet verilir, Belediye şube müdür muavinliği Beyoğlu, Fatih, Eminönü gibi mu- amelğtı çok olan kazalarda kayma- kamlar, günlük kırtasi işlerden do- ayı teftiş için pek az vakit buluyor- lar. Bu itibarla Belediye muamelâ- tanda kaymakamın haiz olduğu 4 fat ve mesuliyete iştiraki şartile sırf Belediye muamelâlı için birer Belediye şube müdür muavini tayi- ni düşünülmektedir. Bu maksada umumi meclisin teşrinisani toplan- tısında salâhiyet istenecektir. İngiliz kredisinden istifade edecek müesseseler İngiliz kredisinden istifade edecek müesseselerin isimleri, dün şehri- mizdeki alâkadarlara (bildirllmiştir. Bu müesseseler şunlardır: Mili Mü. dafaa Vekâleti, Sümerbank, Etibank, Devlet demiryolları, Devlet hava yolları, Devlet denizyollar, sular idaresi, Bu müesseseler hesabına gelecek malların, kontenjan ve kliring hari- ci ithalleri için muamele yapılması da aynca gümrükler başmüdürlü- ğüne bildirilmiştir. 60 Bire Semi»