25 Ağustos 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

25 Ağustos 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

A, TI LR Atina, Ankara İzmir ve İstanbul tenisçileri arasında yapılacak maçlar tenis turnuasında gördüklerim Tarabya Her sene tekrarlanmakta olan Tarabya tenis turnuası sessiz seda- #w ve kendi alâkadarlarının ufak çerçevesi içinde yapıldı. Birçok he- yecanlı ve uzun mücadelelere vesile olan bu maçlar denilebilir ki uzun samanlardanberi beklediğimiz haki- Ki ve büyük bir tenis turnuası oldu. Benelerdenberi yapılan turuaları bir iki Savori, ve nihayet üç dört he- yecanlı maç ile geçer giderdi. Bu s6- ne biribiri arkasına güzel, ve son da» kikasma kadar galib ile meğlübu belli olmıyan bir maç serisi seyret tik.. Hasan - Bambino maçı, Fehmi ile Armitoge mücadelesi, Eris - Bam- bino ve sonra finalde koca Suadın karşısında Hasanın akıllı ve parlak oyunu bize hakiki birer tenis ziya- feti tadını tattırdılar. Dabldede bir çok sıkı maçlar görmek ve beş sette oynanan final, sahaların eski kurdu olan ve bir çok müsabakalar kazanan İ. Cimcoz - Armiteyiç takımına karşi Hasan ile (Binns) in çıkardıkları oyun son topuna kadar galibi meş- kük bir düello olarak kaldı. Hasan ile Binns'in (Kris - Arev- yen) (Jaffe - Bambino) takımlarını yenerek finale kalmaları ve finalde de güçlükle kazanan Armiteyiç ile İbrahim Cimcozu bu kadar sıkıştır. maları haklarında söylenecek en kuy- vetli södür. (1900) senesindenberi oynanan Tarabya Çalenc kupası üç sene ar- kaarkaya Suad tarafından kazanı dı, Son üyük maçını oynıyan Sus- dn uzun ve şerefli apor sahifesini güzel bir galibiyetle kapatması ken- disi kadar bütün tepisçileri memnun etti, Suadın bir çok muaffakıyetlerle dolu uzun spor hayatı, maçlar esna. sındaki dalmadürüst hareketi bir çok gençlere - bilhassa hakem, raki- bine ve seyircilere bağırmayı itiyad haline sokanlara - bir ibret olmalı dır. Suada ald bahsi kapamazdan et- vel bir noklada duracağım: Hepimiz bu Lurnuada Telyanm Suadla karşı aşacağını bekledik, Telyan yorgun- luğunu ileri sürerek oynamadı... Suadın artık teklerde oynamaması. nı ne kadar makul gördükse Telya- nm Tarabya maçlarına girmemesini © kadar fena bulduk. Suad yaşında emekdar bir arkadaşımızın beş sef- lik bir maç oynamanın bir eza oldu. ğunu kabul eden mantıkımız loko- motif gibi istimi bilmez görünen Telyanın yorgunluğunu İleri sürme- sini - darılmasın - sudan bir sebep gördük. Bu turmuanın en parlak oyuncusu evvelâ Hasan sonra Fehmi idiler, Hasan formde olduğundan bütün turnua esnasında tam randman Ve- ren bir makine inlizamile çalıştı. Ha- san rakibine göre taktik kullanma. sını bilen komple bir oyuncudur. Vo- lesi Omükemmel (o forhendi ve bek handi emin olmakla beraber kâfi de- recede çabuk ve kuvvetli değil bu da noya, Jafeye ve finalde Suada karşı Oynadığı oyunları büyük zevkle sey- rettik, Fehmiye gelince akıllı, soğuk- kanl! Uzun ve plâse forhendleri, mukavemeti güzel... Yalnız servisi sıfır! Bu servisi düzeltmedikçe her zaman kuvvetli duran ve nefesi olan bir oyuncuya yenilmiye mahküm. dur. «Buyurun İstediğiniz yere vurun» der gibi attığı ikinci servis bu klâs- ta bir oyuncu için affedilmez bir ha. tadır. Bunu düzeltirse istikbalin şam- piyonudur. Bambinoya gelince her turnuada biraz deha iyi... Vuruşla- ri vücudünün kabiliyetine, zekâsına uyduğu gün büyük bir tehlike ola- caktır, Bir taraftan beş set üzerine Çalınc kupası maçları oynanirken diğer ta- raftan şimdiye kadar dömifinsle çı- kamamış oyunculara mahsus üç set Dağedık klübünde yapılan müsa bakaların birinde muhtelit ekipler ii ün Bu turnuayı kazanan Kiling biras daha regularitesini bulursa birinci seri oyuncular arasında yer alacak bir kuvvettedir. Ona karşı final oy- ve rakibinin oyununu bozan tenisçi tipidir. İkinci seri arasında yeni gördüğü- müz ve üzerinde durulması lâzım gelen bir genç de Şefiktir. Çift erkek- lerde kazananı Kiling ile Ferron za- ten bizce favori idiler, Bayanlara gelince; (Bayan Meze- buryant) 1 6/0 6/0, bayan (Desan- ti) yi 6/1 6/0, Bayan (Kurteli) yi 6/1 6/2 yenen bayan (Renös Be- har) ın Türkiye şampiyonu, Bayan Grodetski karşısında ne yapacağı merakla bekleniyordu, Bayan Gro. detski , Bayan (Behar) ın diğer ba. yanlar karşısında yaptığını aynen ona tatbik etti, 6/0, 6/3 silindir gibi geçti. Bayan Grodetski nihayet karşısın- da kuvvetli bir rakib bulacak. Gele. cek hafta yapılacak olan (İstanbul kupası) beynelmilel maçlarına Yu- nanistan namına gelen ve Mısırda birçok turnualar kazanmış olan mat- mazel (Konstantinidis) ile karşılaş- maları büyük merakla bekleniyor. Yunanistan meşhur Nikolaldis ile Selânik şampiyonu Algerir, İzmirden gelecek olan Remo Aliotti ile İtalya- da tahsilde bulunan Florio Allotti, Ankarada Karakaş ve Orhan ile şeh- rimizdeki tenisçilerin karşılaşmaları çok güzel bir tenis turnuasına vesi- le olacaktır. Kati bir şey söylemek mümkün değilse de Nikolaldis Yu- nanistan namına Darvies kupası maçlarına iştirak etmiş, İngilterede üç sene oynamış tecrübeli bir tenis- çidir. Arkadaşı (Algeriu) yu evvelki sene görmüş, hattâ Dabelde ona kar- şı final oynamıştır. Dabelde o zaman tehlikeli olmıyan bu oyuncu singel için mükemmel bir espoir ve hattâ (Stallos) dan set alacak bir kuvvet- teydi. Şimdi her halde ilerlemiştir. İtalyada tanınmış bir oyuncu olan küçük (Allotti) yi de çok Kuvvetli diyorlar ve o da fâvorilerden biridir. Bizim oyuncular için çetin bir imti- han ve son zamanlarda yattığı uy- kudan kalkmısa benzöyen tenis âle. mimiz ve bilhassa gençler için güzel bir fırsat!.., Vedat Abut .. İstanbul kupasına iştirak ede- cek oyuncular hakkında malümat Tenis federanayonu 28/8/1430 cumartesi başlamak ve 30/8/1939 Zafer bayramı günü bitmek üzere beyneimilel açık bir turnuva tertip etmiştir. İştirak edecek misafir oyuncular; Nikolaldis: (Atina) Yunan Davis kupa” si oyuncusu «Yunanistan şempiyonuz, 0 esdi AnSYUYÜ UU KÜL 4 <a ii sayma m karşı çıka- cak tenlaçiler çok çetin bir imtiln geği- receklerdir. 'Teklere Telyan, Fehmi, Hasan, Veğat M—İÜÜ——ğ— setle yenmişti. Daha genç ve duha atletik olan bayan Kostantinidise karşı finalde ne yapacağı merakla bekleniyor. Mixte maçları çok meraklı olan iki kuy- vetli Yunan ekipi, bir Ankarn ve beş İs- tanbul takımı arasında bizce fsvori bayan Lenos ve eşi ile bayan Muallâ G. ve eşinin teşkü ettikleri takımlardan biridir. Bu turnuva meleketimiz tenis dlemi için büyük bir harekettir. Maçlar ceki Güneş klübü sahasında oynanacaktır. Boğazı geçme halk müsabakası Beyoğlu Halkevinden: 1 — Evimiz spor şubesi tarafından bep. Up edilen Halk Boğazı geçme müsabakası 21 ağustos 939 pazar günü sat 9 da ya- pilacaktır, ? — Müsabaka Bebek - Anadoluhlsaz Arasındadır. 3 — Müsabakaya girmek isteyenlerin Evimize veya müsabaka günü hakem he- yetine müracaat ederek Kaydolunmalarını rica ederiz. 4 — Havanın muhalefetinden dolayı te- bir edilen Halk yüzme yarışlarda 71 ağustos 039 pazar günü saat 14,30 da Hey- bellada, plâjında yapılacaktır. Girmek iş- tiyenlerin Evimize veya plöjda İ. Bakıra tnüracaat ederek kaydolunmalarını rica Bu gece Nöbetçi eczaneler taralı; Kalyoncukullukta şında Asaf, Karagümrük: Arif, Emin- önü: Bahçekapıda Mehmed Kâzım, Bakırköy: Merkez, Aksaray: Ziya Nu- Ti, Fener: Hayım Berk, Kumkapı: Lâ- ielide Haydar, Küçükpazar; Hikmet Cemli, Samatya: Yeğikuleda Teofilos, Alemdar: oAnkara caddesinde Arif Neşet, Şehremini: Ahmed Hamdi. Kadıköy: Muvakiothane onddesin- de Halik, yo Çarşıboyunda N yR Alman Hariciye Nazırı E| B. Hitlere izahat verdi Almanyanın Polonya hakkındaki kararı tatbik edilmek üzeredir Berlin 24 (A.A) — Hitler Berline avdet eylemiş ve doğruca Başvekâ- lete gitmiştir. Diğer taraftan evvelce tekarrür ettiğinin hilâfına olarak von Ribbentrop Berchtesgadene gideceği yerde Berlinde Tempelhof tayyare meydanına inmiştir. Berlin 24 (A.A.) — Hariciye Na- arı von Ribbentrop Berline döner dönmez Başvekâlete giderek Mosko- vadaki müzakerelerin safhası hak- kında Hitlere izahat vermiştir, Berlin 24 (A A.) — (Havas): Hitler ile Ribbentrop mülâkatı hakkında Berlin siyasi mahefilinde hâkim olan kanaate göre, bu görüşmeler kati olacak ve bu içinde bulunduğumuz gecede buhran şu veya bu suretle neticelenecektir. Bu kararın Ribbentropun Sovyet ricalile şahsi temaslarından basi olan tesire bağlı olduğu umumiyetle düşünülmektedir. Berlin 24 (A.A.) — Saat 22 olduğu halde Hitler sunt 19 danberi başlıca mesai arkadaşlarile ve â8keri rücsa ile müzakere halindedir. Hâkim olan kanaat şudur ki, Alman yanın Foloya hakkındaki kararı verii- miş bulunuyor. Ve bu karar belki de tatbik edilmek üzeredir. Berlin 24 (AA) — Dün Romadan dönen İtalyanın Berlin büyük elçisi, Hitler Berline gelir gelmez kendisini ziyaret ederek görüşmüştür. B. Ribbentropun beyanatı Berlin 24 — Almanya Harf ciye Nazır von Ribbentrop Mos kovadan hareket etmeden ev vel beyanatta Obülunarak Ak manya İle Rusyanın âradan geçen tereddüdlü vaziyetlerden sonra dost- luğa karar vermiş olduklarını, Mos. kovada imzaladığı mukavelenin bu dostluğa bir esas teşkil edeceğini ve dostluğun bu esas dahilinde inkişaf etlirileceğini söylemiştir. Alman Na- zırı Moskovada imzalanan paktın Rusya ile Almanyayı içine alınmak İstedikleri çenberden kurtarmış ol. duğunu da ilâve etmiştir. Von Ribbentrop yeni Rus - Alman münasebetlerinin Uzak Şarkta nasıl bir tesir has edeceği hususile Ja- ponyanın nasıl bir tavır takınacağ: sualine verdiği cevapta yeni vaziye- tin Rus - Japon münasebetlerini de iyileştireceğinden şüphe etmediğini söylemiştir. Moskova 24 — Dün Stalin ile von Ribbentrop arasında teati edilmiş olan sözler hakkında mütemmim malümat ve tafsilât mefkuttur, An- cak bir Alman menba: bu görüşme lerin pek ziyade dostane olduğunu temin etmektedir. Japonyanın vaziyeti Tokyo 24 (A. A.) — Domel ajansı, Alman - Rus paklının dördüncü mad- desinin bilhassa burada nazarı dik- kati celbettiğini bildirmekte ve Berlin ile Moskova arasında akdedilen bu si- yasi anlaşmanın antikomintem pak- tanın takviyesini lüzumsuz kıldığını kaydetmektedir. Japonya Avrupa kar şısındaki siyasetini yakında tasrih edecektir. İtalyada fazla askeri faaliyet göze çarpmıyor Yalnız sahillere tc toplar yerleştirildi, limanlara da tahtelbahirler gönderildi Roma 24 (A.A.) — B. Mussolini, ordu, donanma, hava kuvvetleri ve milis genel kurmayları başkanlarını kabul etmiştir. Londra, 25 — Bu aralık en az ns- keri faaliyet gösteren memleket İtal- yadır. Yalnız birçok limanlara tah- telbahirler gönderilmiş, sahillere de büyük toplar yerleştirilmiştir. Paris 24 — Pelit Journal gazetesi diyor ki: «Sulh cephesinde rahne açılmış değildir. Hazırlıkların art- makta olduğu bir sırada İtalyada biç olmazsa zahiren, tahşidat ve â5- keri kıtaatın harekât bakımından pek az İnaliyet göstermekte olması manidar olabilir, Roma 24 (A.A.) — B. Mussolini, bu sabah ordu ve donanma erkânıharbiye reislerile faşist milisleri erkânıharbiye reislerini kabul etmiş ve kendilerile as- keri mahiyetteki meseleler hakkında görüşmüştür. Diğer taraftan Duçenin İtalyanın Burgosdaki sefiri general Gambarayı kabul etmiş olduğu öğrenilmiştir. Pazar günü tren, Erzurum merkez nahiyesine yivek Erzurum 24 (AA) — Erzurum hatlı ray alşül Meze çimi ma 2i kilometre mesafeye kadar gel- miştir, Önümüzdeki pazar günü ilk tren, Erzurum merkez nahiyesi olan İlceya varmış bulunacaktır. İlce ve civar köyler halkı bu güzel hâdiseyi kutlamak için şimdiden hazırlanmak» tadırlar, Bulgaristan ihtiyat sınıflarını bir müddet daha tutuyor Sofya 24 (AA) — 1/8 tarihinde kısa bir müddet için çağrılan birçok ihtiyat sınıflarının daha on beş gün alıkonulacağı resmen bildiriliyor. İzmirde pasif korunma tec- rübeleri yapılacak İzmir 24 (Telefonla) — İstanbul- da olduğu gibi İzmirde de yakında geniş mikyasta pasif korunma tee rübeleri yapılacaktır. Hazırlıklara başlanmıştar. Ruhsatiyesi istirdad edilen ve yeni sefere çıkan otobüsler Şehrimizdeki kaymakamar dün Belediye rels muavini B. Lütfinin reisliği altında bir toplantı yapmış- lardır. Bu toplantıda Belediye tali- malına mügâyir hareket eden iki otobüsün ruhsatiyesi istirdat edilmiş. Rami ile Sirkeci arasında işliyen otobüslere bir otobüs daha ilâve edilmiştir. Erenköy ile İçerenköy arasındaki otobüslere de üç otobüs daha ilâ. Maâamafih, henüz yeni anlaşmanın metninden kimse kati surette malü- mattar olamamıştır. Orman Umum Müdürlüğünden Orman umum müdürlüğü teşkilâtına dağıtılmak üzere 50 adet dürbünlü plânçete satın alınacaktır, Bu âleti vermek isteyenlerin son tadilâtı gösteren kataloglar ile cins, nevi, flat ve teslim edebilecekleri tarihi gösterir teklif mektuplarını 20/9/0939 Çarşamba gününe kadar Orman umum müdürlüğünde teşekkül eden ko- getirmeleri veya taahhütlü olarak 21/9/939 günü sani onda tekli? eyledikleri âlâttan bir nümüne İle âlet hakkında her türlü izahat verebilecek bir nümune bulundurmaları lâzımdır. (3948) (6509)