30 Ağustos 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

30 Ağustos 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Bahife 4 AKŞAM 30 Ağustos 1939 Zabitan terfi listesi Kor, tüm, tuğ generalliklere, albaylığa, k. yarbaylığa terfi edenlerle suvari, topçu, fen, tıbbiye, veteriner, levazım, istihkâm, muhabere, demiryolu ve jandarma zabitanı arasındaki terfileri yazıyoruz Ankara 29 (A.A.) — 30/8/9839 dan #tibaren yüsek tasdike iktiran eden or- du terfi Mstesi: Korgenerallığa terfi Korgenerallığa terfi edenler; Tümgeneral Ali Riza Altunkal, Tümgeneral Rasim Aktuğ, 'Tümgenera| M. Nuri Yamut, "Tümamiral Şükür Okan «korami. © rallığas, Tümgenerallığa terfi 'Tümgenerallığa terfi edenler: Tuğgeneral Riza Urcun, Nehbi Kocagüney, Rifat Maratacı Remzi Yiğitgüden, Fikri Erbuğ, Raif Konuk. Tuğgenerallığa terfi Tuğgenerallığa terfi eden tuğbay- Jar: Tuğbuy Talât Ogan, tuğbay Arif Tanyeri, Fahri Belen, Sadık Aldoğan, Cevat Yalim, Nazmi Göenni, Mahmut Berköz, Asım Tınaztepe, Fevzi Men- © © güç, Nureddin Baransel, Ömer İsken- © der Erdemir, Ekrem Türker, Feyzi Akıncılar, Zekâi Okan, Yümnü Uresin, Muzaffer Tuğsavul, Cevdet Biigişin, Kemal Yaşınkılıç, Mümtaz Ulusoy, Asım Aktuğ, Tevfik Topçuoğlu, Neşet Akmanlar, İzzet Aksalur. Deniz tuğbay Hüsnü Gökdenizer, "Tbb. tuğbay Süreyya Hidayet Serter, 'Tbb. tuğbay Kâzım Akdoğan, tuğbay Fethi Gözalan, veteriner tuğbay Mus- tafa Bengi, tuğbay Riza Tinay. Albaylığa terfi Albaylığa terfi eden kurmay yar- | « baylar; Kurmay yarbay A. Rem tan (Kastamonu), M. Fasih Ka. yabalı (Mersin), Şevket Aykan (İstanbul), Y. Vişdani Egeli (Ro- dos), H. Tahsin Akatürk (Kaptanpa- şa), H. Hayri Aytepe (Ortaköy), Naci Aka (Niğde), Hüseyin Spon (Köprü- lü), Saim Arcan (İstanbul), M. Refik Yüce (8. Selim), İbrahim Cedim (He- reke), M. Rüştü Erdelhün (Yakup), A. Riza Gürcan (Osmancık), M. Hil mi Oray (Sofular), M. Zeki Sanal (İs- tanbul), Osman Güray (V. Atik), Mü- kerrem Erkman (İstanbul), Yakup © o Gürkaynak (Ergene), İhsan Erinç (H. Şerif), Hayrettin Arun (Gemlik), Ve- dat Garan (Dizdariye), H. Ekrem Ata- © a) (Üsküdar), Hayreddin Demiroğlu (Karagümrük), M. Nuri Onural (Be- şiktaş), M. Rüştü Baykoç (İstanbul), M. Hüsnü Ersü (Bakırköy), A. Cevad Bâydar (İstanbul), M. Şevki Altınay “ (Dedeağaç), Muzaffereddin Göksenin (Taşkasap), A. Fevzi Uçaner (Yusur). Kurmay yarbaylığa terfi Kurmay yarbaylığa terfi eden kur. | dar), Muhlis Altığ (Debre), Zühtü Öber » o may binbaşılar: Kurmay binbaşı Asım Akkılıç (An- kara), Suat Kuyaş (Üsküdar), Ekrem » Akalın (Afyon), Ragıp Gümüşpala ir (Üsküdar), Binbaşılığa terfi Binbaşılığa terfi eden kurmay yüz- v Kurmay yüzbaşı Bahri Gökdeniz 7 (İstanbul), Cavit Çevik (Ceylân), Ni- © zameddin Oktay (İstanbul), İhsan Bingöl (Ersurum), Celâl Ergün (İs- tanbul), Sabri Ünal (Vodina), Talât , Tulunay (İstanbul), Emin Çobanoğ- Ju (Sezer), M. Vahdeddin Özdamar «İstanbul), Hidayet Kizildemir (Trab- — Zon), M. Rahmi Sanalan (Erzincan), © Fevzi Okan (Musul), Kemal Akkut (Kabataş), Kadri Erman (Süleymani. “ Ye), Nihad Günden (Kartal), A, Sey- — feddin Kurtbek (Gelibolu), Hüsnü “Dinçay (Hahcoğlu), Ali Yöney (Edir- — Me), S. Zeki Uzsan (Edirne), A. Nejad Altkay (İstanbul), - Piyade Albaylığına terfi Piyade albaylığa terfi eden piyade yarbaylar: Piyade yarbay İ. Hakkı “Türker © (Harput), E. Sabri Bayman (Toyran), Ziya Sükân (Selimiye), M. Tahir Gür. han (Harput), Nuri Kırıkla (Süley- « maniye), Hüsnü Erkon (Kayseri), A. Muhtar Keyman (Bıçakçı). 8. Faik dan doğruya VU perkrim (Sivas), Nal Başdoğan Çalışan (Selânik), Y. Sezai Tuncalı (Edirne), Kemaleddin Başar (Nazil- 4), Cemaleddin Atak (Kerkük), H. Hüsnü Öktimuz (Üsküdar), M. Rasim Şahinler (Trabzon), Hasan Ertem (Feriköy), Zihni Başaran (Erzurum, Fettah Öztek (Süleymaniye), Muhid- din Tüleğen (Edirne), M. Fevzi Kal. kan (Trabzon). Yarbaylığa terfi eden piyade binba- şılar: Piyade binbaşısı Cemal Ergüden (Kastamonu), M. Talat Çınkıllı (Er- | zincan), A, Haydar Günalp (İstan- bul), A. Ziya Altuğ (Tarsus), Kâzım | Güney (Kırşehir), Ahmed Tayyar (İş-i kodra), Fikri Başaran (Resne), Vebbi| Ötalan (Gebze), O Sadi Demen (Ve- | fa), M. Ali Ergul (Maraş), İzzet Avci (Kerkük), Şevket Sanal (Van), Şev- ket Boram (Değbağlar), Süleyman Dinçsoy (Rusçuk), Fahri Aköz (Çen- gelköy), Enver Tok (Beykoz), Hüse- yin Ürgen (Karamürsel), A. Cevat Ak- man (Köprülü), Nazım Yaşmok (Edir-| nel, M. All Özatlı (Girit), Ş. Sırı Kurt Nişantaşı, R. Cenan Korkut (Kasım- paşa), N. Oğuz (Alasonya), A. Nabi Güngirey (Sıvas), Zeki Tuna (Yanya), M. Remzi Ötken (Kocaeli), M. Kâzım Gündüz (Sıvas), Sırı Eroğlu (Bur- sa), Şemseddin Evcin (Üsküdar), AH Alp (Trablusgarp), Mahmud Özalpat (Erzurum), M. Sadullah Ergon (Bey- lerbeyi), Hakkı Öhan (Trabzon), Ke- mal Ergoç (Serfiçe), Hamdi Kortak (Edirne), H. Avni Kükner (Sinop), | Y. Kerim Aktav (Kasımpaşa), Ö Lüb | fi Saltık (Karagümrük), M. Nihad Se- | bik (Beylerbeyi), Rifat Önder (Toy- ran), Sami Alantar (Gaçata), A. Riza «Bai GE A ŞükrU Berknip ŞANI A. Riza Atak (Manastır), A. Kemal Ataünal (Kastamonu), M. Arif Ölcen (Niksar), M. Neşet Kazankaya (Erzin- can), Şaban Arıkan (Tophane), A. Kâ- zım Baykan (Bursa), H. Erkan (Yar- buz), H. Hüsnü Taşkın (Kırklareli), Celâleddin Dinç (A. Karahisar), M. Sadık Arıkan (Pazarcık), Mehmed Saykan (Ünye), Salâhaddin Gürsay (Yenibahçe), Fikri Teoman (Hereke), Hasan Urgun (Kandiye), H. Ali Akın. cı (Kasımpaşa), Zekâi Özyalın (Hase- ki), Necdet Çetinakıncı (Y! Varda), | M. Salim Koydemir (Sivas), Yavuz. kızlan (Haydarpaşa), M. Edip Alpan (Ünye), Saffet Ergin (Ahırkapı), H | Hüsnü Özel (Hafızpaşa), B. Sıtkı Ösöy (Çorum), Tarik Albugan (Üsküdar), M. Cavid Onum (Harput), H. Hüsnü Dinç (Harput), Talât Sile (Selânik), Salih Yücel (Rumkale), Osman Tosu- noğlu (İstanbul), Y. Ziya Erkuş (Ur- fa), Şefik Toker (Van), A. Rifat Sön- mez (Erzincan), Refik Tunca (Üskü- (İstanbul), M. Hakkı Özdener (Erzin- can), M. Mazhar Çelikman (8. Ah- med), Hâdi Üçer (Üsküdar), M. Lüt- fi Sipahi (Beşiktaş), Bürhaneddin ei Şevket Akdoğan (Erzin. | can), Süvariler arasında Albaylığa terfi eden süvar yar. bayları: Suvari yarbay Hüseyin Ak- kerman (Filibe) Yarbaylığa terfi eden suvari bin- başıları: Suvari biribaşı M. Fahrettin Sungur (Mahmutpaşa) Devsi Süral (Manastır), Şevket Şendil (Nişan- taşı), M. Hakkı Kılıçsalan (Urfa), Abdüllâtif Kumuk (Dağıstan), Ni- yazi Akar (İstanbul), H. Avni Bağna (Kuzguncuk), M. Hulüsi Alkan (Ba- hikesir), Cevat Güvenrin (İstanbul), Faik Babadan (Üsküdar), Mufah. ham Göker (Kadıköy), Ö, Nazif Tuğay (Yenihan), Necati Batuk (Kirşehir), A. Biza Arım (İstanbul), A. Hulüsi Akın (Manastır). Topçular arasında Topçu albaylığına terfi eden yar- baylar: Topçu yarbay Recep Sebuk- cebe (Komanova), Hayrullah Şentop (Selânik), Sami Topçu (Dimetoka), Aziz Güler (Bursa), M. Tevfik Başarır GA ARŞ Yarbaylığa terfi eden topçu binba- şıları: Topçu binbaşı M. Münir Ülen- gin (Üsküdar), O, Hikmet Bilgin (Amasya), Z. Mecit Sönmezalp (Bur- sa), Ziya Gülüp (Üsküp), Mesud Onat (Diyarbakır), Selâhaddin Al tuntuğ (İşkodra), Kadri Akçam (Ağaçkakan), İ, Hakkı Yalazan (Gü- müşhane), Şefik Erk (Van), Ali Akisü (Şumlu), Cevdet Süer (Midilli), Hak- kı Tunga (Kayseri), Ömer Ersin (Serfiçe), M. Zeki Ulusoy (İstanbul), M. Sadık Söyer (Bursa), Örz (İşkodra), M. Şükrü Bıyıkhan (Er gincan), M. Zeki Öztürk igin), Y. Kenan Bifsan (Edirne), İ. Küzun Parut. (Sıvas), R. Karabulut (Selâ- hik), Behzat Güneş (Erzincan), Ce- mal Kıvânç (Darıdere), İ. Sıtkı Sudas (Ayasoiya), H, Hıfzı Çalaltepe (Ker- kük). Fen sanatta Albaylığa terfi eden fen sgnat yar- beylari: Fen sanat yârbay Osmân Arkan (Çankırı). Yarbaylığa o terfi eden fen sanat binbaşıları: Fen sanat binbaşı E, Sedat Salman (Koskâ), fen sânat binbaşı Kâzım Özsoy (İstanbul). Askeri fabrikalar albaylığına terfi eden As. Fb. yarbaylar: As. Fb. Yb. Ferit Özkurt (Vefa), O. Nuri Güler (Kurüçeşme). Yarbaylığa terfi eden As. Eb. bin. başıları: As, Fb. binbâşı Rakım Özkök (Ortaköy), M. Asım İnal (Safranbolu), M. Hilmi Akyar (Çanakkale), Fah- rettin Gürün (Üsküdar), R. Şadi Süder (Nakkaşpaşa). Albaylığa terfi eden harita yarbay- ları: Harita yarbay H. Fehmi Tunçer dia Gk abisini Kadri Koray (Kabataş). Yarbaylığa terfi eden harita bin- başıları: Harita Bnb. Nazif Aşkın (Küçük Ayasofya), Fenni Işın (Prab- | zon), Fuad Özbalkan (Eğirne). Tıbbiye yarbayları Albaylığa terfi eden tıbbiye yar- bayları: "Tıbbiye yarbay: İ. Hulüsi E- rel (İnebolu), Arif Tolkay o(İmra- hor), Abdülmecid Sayan (İstanbul), M. Nuri Maktalan (Fatih), M. Ce- mal İspahi (Bursa), Edip Opan (Çimişkezel), Celâleddin Toker (Ma- nasır), A, Sald Ertemsin (İzmir). Yarbaylığa terfi eden tibbiye bin- başıları: Tıbbiye binbaşısı M. Niyazi Bilirer (Bursa), Halil Tuğtepe (Ci. de), S. Suad Mengü (Rüscük), Ke. mal Tuğ (Eminönü), A. Muhtar Sanlav (Bursa), M. Kemal Özsoy (Taşköprü), A, Muhtar (İstanbul), R. Halid Baran (İstanbul); A-Lütfi Dağdelen (İstanbul). Eczacılar arasında Albaylığa terfi eden eczacı yarbaj. ları: Eczacı yarbay M. Şevket İlgaz (Koçhisar), M, Falk Özll (Kasaba), A, Hulüsi Duyar (Kastamonu), Bi- Jâl Taner (Çankırı), M. Arif Kökez (Üsküdar), Mustafa Benlier (Şile). Veteriner yarbayları Albaylığa terfi eden Vir. yarbay. ları: Vir. yüzbaşı Şevket Ulusoy (An- talya), Nureddin Söylemezoğlu (Elâ. zığ), M. Süreyya Aygün (Aksaray), Abdülkadir Tolon (Aksaray), Meh. med Soykan (Selânik), 5. Fikri AL yuğ (Aydın), M. Ragıp Siral (Kadı. köy), İbrahim Koçtürk (Şam). Yarbaylığa terfi eden Vir binbaşı- ları: Vir. binbaşı 5. Süreyya Alte. kin (Harput), A, Vecihi Tancar (Pir. koz), M. Medeni Sürer (İstanbul), Hayrettin Tezrer (İstanbul), Abdul. lah Yurdabayrak (Bursa), Ekrem Selekman (Galata), Sadullah Kese. nay (İstanbul), Ekrem Güleryüz (Bursa), Recep Özçelik o(Edirmmeka- Pı), Nahit Çokbaşakan (Konya), Ce. mil Gökçe (Altımermer), İsmail Er- ten (Bursa), H. Hüsnü Urkucu (Ça- nakkale), Memduh Tuncer (Trab- zon), Tahsin Doruk (İstanbul), Maz- har Atay (Niğde), Rifat Maral (İs- tanbul), Kâzım Alpergün (İstanbul), Orhan Erkurt (Maltepe). Levazımda Albaylığa terfi edecek levazım yüz- başıları: Levazım yüzbaşı Hüsamed- din Anış (Körbakkal), Mustafa Se. viktekin (Samsun), Şevkat Çoban- oğlu (Kıztaşı), Muhiddin Süer (Er. zincan), Refik Erkoşak (Filibe), Ih- san Akal (Çanakkale), Nureddin Se- zer (Edirne), Mustafa Meriçli (Has. köy), Cevdet Kurkan (Fatih). Yarbaylığa terfi edecek levazım binbaşıları: Levazım binbaşı A Süer (Trabzı 1 Taş (Taş (Edirne), A. Galip İstihkâm yarbaylar aylığa terfi eden istilikâm yar- ib, M. Zeki Özsök (Vodi- Yarbaylığa terli eden istihkâm bin- başıları; İst. Bnb. H. Fevzi Emre (Trabzon), Abdülkerim Türkkan (Üs- küp), &. Sırı Aktaş (Üsi ) Şolcun (Arapkir), Lütfi Tuna (Gö- rüce), O. Nuri Köker (Üsküp), Kâzım Teçimol (Edirne). Muhabere Albaylığa terfi eden Mu. Yb.ları: Mu, Yb. Azmi Akbu (Erzurum). Yarbaylığa terfi eden Mu. Bnb. ları: Mu. Bnb. Remzi Ersun (Erzincan), İr- fan Pokız (Kadıköy), Nazım Arıkan (Üsküp), Abdülkerim Öbay (Fatih), M. Ziya Gücer (Trabzon). Demiryolu Yarbaylığa terfi eden demiryolu binbaşıları: Demiryolu Bnb. M, Fuad A kut (Beşiktaş) Jandarma Yarbaylıktan âlbaylığa terfi eden jJandarşa yarbayları: Refik Günsev, İbrahim Sırrı Tekin. (Devamı yarın) 29 ağustes 959 Esham ve Tahvil†© 5 1933 ikramiyeli Ergani Sivas - Erzurum £ 1945 , ». mi 1955 , , wv 1950 PARA ve ÇEKLER (Kapanış fiatleri) Londra i Sterlin 548 New-York 100 Dolar 124.232 Paris 100 Frank 31175 Milânö 100 Liret Göris Cenevre 100 İsviçre Pr. 281175 Amsterdam « 100 Florin 66.1825 Berlin 100 Rayşmark 503223 Brüksel 100 Belga 21245 Atinin 100 Drahml 1005 Bofya 100 Leva ie Prag 100 Çokoslorak Kr 41675 Madrid 100 Poreta gi Varşova 100 Zloti 23305 Budapeşte 100 Pengo -—— Bükreş 160 Ley âsi Belgrad 100 Dinar 24925 Yokohama, 100 Yen 31475 Stokholm 100 İsveç Pr. 299175 Moıkova 100 Ruble L KEŞİF | Askerlik 30 Ağustos Zafer bayrammın azametine lâyık bir program yaptı, Şimdi. ye kadar yapılan Türkçe filimlerinin en muazzamı... En miikemmeli... ve en güzeli, ERROL FLYNN — OLİVİA de HAYİLLAND Ayrıca: En son TRAKYA MANEVRALARI Bugün matinelerden itibaren LÂLE'de, Telefon: 43595 Bütün Trakyayı titreten TÜRK'ün yılmaz vekırılmaz ÇELİK ORDUSUNUN en son MANEVRASI filmi LALE ve TAKSİM şubes'ne davet Beyoğlu Yerli askerlik şubesinden: la gösterilmiş i aşağıdaki ş6- isinden askeri çağına gi tahsli ve sıhhi sebeblerden dolayı er tesi seneye bırakılanların son yokla« maları, şubemiz bindsında toplana- cak olan âskerlik meclisinde yapıla caktır. 2 — Yoklamaya 1 eylül 939 da baş- lanacak ve 30 1, Teşrin 939 da son ve- rilecektir. 3 — Nüfus kayıtlarına göre her nâ- hiye halkı için ayrilân bu günler aşağıda gösterilmiştir. A — Eylülün 4 - 6 ncı günlerinde Beyoğlu merkez nahiyesi. B —, Eylülün 8 - 12 - 16 ve 18 inci günleri i - 26 - 28 inci ir 2 ve 4 üncü günlerinde Taksim nahiyesi, E — Birincileşrin-6 « 10 - 12'nci usımpaşa nahiyesi, 20 inci güns nci günün- de Kemerburgaz nahiyesi 4—X yukarda © yazılı günlerde ve öğleden sonra saat 13 den 17 ye kadar devam edecektir. 5 — Resmi ve hususi okullara de- yam edip tecile tâbi olan okurların kayıtlı bulundukları okurlarda nü- fusa kayıtlı olduğu mahalleleri gös- terir fotoğraflı ve tasdikli vesika ge- tirmeleri lâzımdır. 6 — Şubemiz yerlisi olup hariç şubeler mıntakalarında obulunanla. rm da bulundukları yerlerdeki - as- kerlik şubelerinde yoklamalarnını yap- tırmaları lâzımdır. 1 — Yoklamaya vaktinde müracaat etmiyenlerin sonradan gösterecekles ri mazeretler askerlik kanununun 26 ncı maddesine göre kabul edilmiye- cektir. Bu itibarla her mükellefin ta- rim arlilem günler zarfında şubeye” müracaatla yoklamalarını yaptırma» lan, aksi takdirde askerlik kanununa göre cezalandırılacakları ilân olunur. Dolmabahçe stadyomu Dolmabahçe hazhanesinden stad. yom ittihaz edilmek üzere İstimlâk edilecek sahanın tesbitine başlan- mıştır. Bu muamele bittikten sonra Beden terbiyesi genel direktörlüğün- ce İstimlâk edilecektir. TİYATROLAR: EGE TİYATROSU Nuri Gençdur ve arkadaşları bu gece Üsküdar İnşirah bahçesinde BAYKUŞ Vodiil $ perde Tamamen yeni bir hale ifrağ edilen SUMER Sineması makinelerini değiştirmiş ve Western Mirrophonic tesisatla techiz etihiştir, EE ALAYI