September 9, 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

September 9, 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

9 Eylül 1989 TÜRKİYE Kızılay cemiyeti Umumi merkezinden: Cemiyetimiz tarafından sayın halkımızı her hangi bir tehlike anmda zehirli gazlara karşı korumak için yaptırılan Halk Maskeleri Ankarada umumi merkezimizle İstanbulda satış depomuzda, İzmir. Adana, Afyon, Antalya, Aydın, Balıkesir, Burdur, Bursa, Denizli, Elâzığ, Evcaeli, Konya, Manisa, Mersin, Muğla, Samsun ve Trabzon merkezleri» mizde satılmaktadır. Diğer Kızılay merkez ve şübelerine de müracaat edildiği takdirde baş ölçüsü almarak derhal istenilen maskelerin siparişi kabul edilir. Her maske ayrı kutu içindedir. Muhafaza ve kullanma tarifnamesi vardır. Flatı her yerde 6 Liradır. Bu sene 15 eylülde Ankarada açılacak ordu hasta bakıcı hemşireler okuluna 100 lira aylık ücretle iki talim hemşiresi alınacak Alınma şartları: 1 — Kızılay Hastabakıcı hemşireler okulundan mezun olacak, 2 — En az üç sene hastanelerde hemşirelik vazifesinde istihdam edilmiş bulunacak ve buna ait bonservisler gösterecektir. 3 — Sağlam olduğu bir ahhi heyet raporile tevsik edilecektir. 4 — İstekli olanlardan İstanbul ve civarındakiler Gülhane hastanesi, Aykara ve civarında bulunanlar Ankara Merkez hastanesi baştabipliğine mü- zacaat edeceklerdir. 5 — İstekliler arasında 17 Eylül 939 da Gülhane ve Ankara hastanele- rinde tahriri ve şifahi müsabaka imtihanı yapılacaktır. (6866) (350) Saç Eksiri KOMOJEN Saçları besler, köklerini kuv- vetlendirir, dökülmesini ön- ler, kepeklerini giderir. İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ Beyoğlu - İstanbul Yüksek ziraat enstitüsü veteriner fakültesi askeri kısmının kayıt ve kabul şartları 1 — Ankara askeri veteriner okullarına bu yıl sivil tam devreli liselerden iyi ve pek iyi derecede mezun olan ve olgunluk imtihanlarını vermiş olmak şartile talebe kabul edilecektir. İsteklilerin aşağıdaki vasıf ve şartları haiz olması İ lâzımdır, A — Türkiye Cümhuriyeti Tabaasında ve 'Türk ırkından olmak. B — Yaşı 18 - 21 olmak, € — Beden leşekkülleri ve sıhhati orduda, ve her iklimde faal hizmete müsait olmak «Dil rekâketi olanlar alınmaz» D —'Tayır ve hareketi ahlâkı kusursuz ve seciyesi sağlam olmak. E — Ailesinin hiç bir fena hai ve şöhreti olmamak «zabıta vesikası ibram etmek» 2 — İsteklilerin bağlanması Mizımdır. A — Nüfus cüzdanı veya musaddak sureti, müracaat (İstidalarına şu vesikalarının B — Sihhat hakkında tam teşekküllü askeri hastane raporu ve aşı kâğıdı. C — Lise mezuniyet ve olgunluk şahâdetnamesi veya tasdikli sureti. D — Okula alındığı takdirde askeri kanunun, Nizam ve talimatları kabul ettiği hakkında velisinin ve kendisinin noterlikten tasdikli E — Sar'ali uyurken gezen sidikli, bayılma ve çırpınmaya müptelâ olma- dığı hakkında velilerin noteritkten tasdikli taahhütnamesi «Bu gibi hastalık- Jardan biri ile okula girmezden evvel malül oldukları sonradan ânlaşılanlar okuldan çıkarılır. Ve bu müddete aid hükümet masrafları velilerine ödettirilir. 3 — İstekliler bulundukları mahallerdeki askerlik şubelerine istida ile müracaat edecekler ve şübelerince ikinci maddede bildirilen evrakı ikmal et- #ikten sonra Ankarada yüksek zirsat enstitüsü veteriner fakültesi askeri talebe Amirliğine gönderilecektir. 4 — Müracaat müddeti Eylülür: 20 sine kadardır. Ondan sonra müracaat kabul edilmez. 5 — Kabul dühul imtihanına bağlı değildir. Şahadetname derecelerine ve müracaat sırasına göredir. İstekli adedi tamam oluner kayıt işleri kapanır, | Ve kabul edilenlere müracaat ettikleri askerlik şubeleri ile tebligat yapılır. De (2940) (6454) Beyoğlu Tünelbaşı - Yeniyol Kız ve ve Ticaret —wALMANLISESİ Tam devreli Lise - Ticaret mektebi Almanca öğretmek için ihzari sınıflar Derslere 15 Eylül Cuma günü başlanacaktır. Kayıt muamelesi 8 Ey- Mülden itibaren her gün saat 9 dan 12 ye kadar (Nüfus veya ikamet teske- resi, mahalli hükümet doktorluğunca tasdikli sıhhat raporu, çiçek ve tifo Aşısı kâğıtları 6 fotoğraf ve mektep tasdiknamesi veya diplomasile) yapı- hr. Fazla malümat için 49486 ya telefon edilmesi, İkmal imtihanları 13 Eylüldedir. AKŞAM GÖZ MÜTEHASSISI Dr. Şükrü Ertan (Cağaloğlu Nuruosmaniye cad. Ne. 5 dokter Osman Şerafeddin apartımamı) Telefon: 22666 HOLANTSE BANK | ÜNİNM JJ Beyoğlunda BAKER En birinci İngiliz ve Fransız ku” maşlarından mamul TRENC - KOTLAR, Gabardinler, Paltolar, Tüvaletler Spor ve Fantezi kos tümler pardüseler her yerden mü- evvel ihtiyacınızı BAKER mağa- zalarından tedarik ediniz, Mütenasip bir Endam Moyansi Nerse'eri (Üzine) ve Kas, bende gıkmaksızn tenesikpi bn eder. Basimliğine halal gelmek viovtu yumuşar ve İncele. > Kararlar © Hratan. (Gaime) setrenle hereke 25 meden beren Kiralık Konforlu Küçük Apartıman Tramvay caddesinde 3 oda, mutfak, banyo, Kalorifer, ber gün sicak su, asansör. Taksim Topçu caddesi 2 nu- mara Uygun apartımanı kapıcısına müracaat. Dr. Ahmed Akkoyunlu Taksim - Talimhane Palas 4 numara, Pazardan maada her gün saat 15 den sonra, Sahibi: Necmeddin Sadak Umumi neşriyat müdürü: Şevket Hade Akşam Matbaası Muh.B. “ 7.5 teminat liraKr. lLiraKr. Şekli Eksiltme Saati İşin nev'i ve cinsi Şemsipaşa Bakımevi işle me salonlarının kara mo- 2208.— 165.60 Açıkeks. 1430 317710 adet 572.— 4203 > 15. 'I — Keşif ve şartnamesi mucibince idaremizin Şemsipaşa Bakımevi İş leme salonlarının karamözaik ile tefrişi işi ve miktarı yukarıda yazılı pirinç etiket hizalarında gösterilen usullerle eksiltmeye konulmuştur. II — Muhammen bedelleri muvakkat teminatları, eksiltme saatleri hiza- larında yazılıdır, i YI — Eksiltme 12/9/939 sah günü Kabataşta Levazım ve Mübayaat şu- besindeki Alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Karamozaik tefrişi işine aid şartnameler Levazım şubesi veznesin- den «6» kuruş mukabilinde ve etiket şartnamesi de parasız alınabileceği gibi nümunesi de her gün sözü geçen şubede görülebilir, V — İsteklilerin eksiltme için tayin edilen gün ve saatte 9 7,5 güvenme paralariyle ve karamozaik işine girecekler de şartnamenin «F, fıkrasında ya- alı vessikle birlikte mezkür komisyona gelmeleri ilân olunur. (6720) * 1 — Müfredat sistesi mucibince 30 kalera elektrik tesisatı malzemesi açık eksiltme usulile satın alınacaktır. TI — Muhammen bedeli 404.59 ira muvakkat teminatı 30,34 liradır. HI — Eksiltme 26/1X/959 salı günü saat 14 de Kabataşta Levazım ve Mübayaat Şubesindeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. IV — Liseler her gün sözü geçen şubeden parasız alınabilir. V — İsteklilerin eksiltme için tayin edilen gün ve saatte SW 7,5 güvenme paralarile birlikte mezkür komisyona gelmeleri ilân olunur, (7134) Dil ve tarih - Cografya fakültesi talebesinin yemek münakasası Ankara Dil ve Tarih - Coğrafa fakültesi direktörlüğünden: A — Fakültenin yatılı talebesinin sabah, öğle, akşam yemekleri zarf usulile münakasaya konulmuştur. B — Muhammen bedel beher talebe için 75 kuruş olup bunun bir senelik umumi yekünu 34218 lira 75 kurustur. C — $ 7,5 muvakkat teminat bedeli 2566 lira 41 kuruştur. Ç — İhale 14/9/939 perşembe günü saat 16 da Ankara mektepler muha- sebeciliğinde yapılacaktır. Teklif mektuplarının ihaleden bir sâat evveline ka- dar mezkür muhasebecilikte müteşekkil komisyona vermeleri lâzımdır. D — İsteklilerin şartnameyi görmek ve izahat almak üzere fakülte hesüp memurluğuna müracaat €İmeleri, (6804) İstanbul Ziraat mektebi satınalma komisyonundan: Cinsi Miktarı tiatı İlk teminata kilo kuruş lira 1500 40 1000 65 3500 4 200 çeki 410 $0 çeki 310 60 ton 2200 Istanbul Ziraat mektebinin cins ve miktarı yukarda yazılı bulunan ihti yaçlannın 21/9/939 Perşembe günü saat 10 da Beyoğlu İstiklâl caddesi 349 numarala Liseler muhasebeciliğinde toplanan komisyonda açık eksiltmesi yapılacaktır. İsteklilerin belli saatten evvel mezkür muhasebeye yatıracakları ilk teminat makbuzu, yeni yıl Ticaret odası vsikası ve diğr vesikalarla birlikte eksiltme saatinde komisyona gelmeleri. Evsaf ve şartnameyi her gün adı ge- çen muhasebecilikte görüp öğrenmeli, (6993) Bandırma Mal Müdürlüğünden: Manyas gölü civarındaki "Tuzla binaşı dahil olmak üzere gölün otuz bin Mira bedel muhammenli balık av ve resmi ve avlamak hakkı haziran 939 tari- hinden itibaren $ sere müddetle açık arttırma suretile müzayedeye konulmuştur. 28 Eylül 939 günü saat 15 de ihslesi yapılacaktır. Muvakkat *eminatı bedeli muhammenenin yüzde yedi buçuğudur. Talip olanların Bandırma Belediyesinde müteşekkil komisyona müracaat etmeleri ilân olunur. (7113) Istanbul Elektrik tramvay ve Tünel işletmeleri "ii umum müdürlüğünden: 1 — Muhammen bedeli 7000 lira tutan Degazör ve kazanının imal ve ma“ halline vazı kapalı zarf usulile eksiltmeye konmuştur. 2 — Muvakkat teminat «525» liradır. 3 — Eksiltme 21/9/9039 perşembe günü saat 15 de Metro Han binasının beşinci katında toplanacak olan attırma ve eksiltme komisyonunda yapıla” caktır, 4 — Bu işe ald şartnameler idarenin levazım müdürlüğünden parasiz te- darik edilebilir. 5 — Teklif mektuplarının şartnamedeki tarifat dairesinde hazırlanarak saat (14) e kadar 7 inci kattaki komisyon kâtipliğine İmza mukabilinde verik miş bulunması Jâzumdır, (6983) Istanbul Defterdarlığından: kapah Beyaz peynir Kaşar peynir Mangal kömürü Meşe odunu | Gürgen odunu İ Sömi kok 93.75 68.62 99.— Muhammen kıymeti Üsküdarda Balaban Gümrük Muhafaza Kulübesi, Kanlıca Çubuklu Büyükdere Galata Gürkçükapısı Hasköy 45 Halıcıoğlu > 35 İstanbul Ayazma yeni sebze hali arkâsındaki kulübe ankazı 3 Yukarda mevkileri yazılı sekiz adet gümrük muhafaza ve nokta kulübesi hizalarındaki muhammen kıymetler üzerinden 9/10/939 tarihine kadar bir ay müddetle pazarlıkla satılacaktır. Taliplerin 96 7,5 pey âkçelerini vakti muay- yeninden evvel yatırıp bu müddet zarfında haftanın “pazartesi ve perşembe günleri saat 14 de defterdarlık MiW Emlâk Müdürlüğünde müteşekkil satış komisyonuna müracaatları, 7132) istim makinası makinisti aranıyor İstim makinalarında çalışmış tecrübeli bir makiniste ihtiyaç vardır. İsteyenlerin arele Galatada Eski Şarap İskelesi sokağında Muradiye Ha- nında 5 nel katta Fethiye Maden Şirketine müracaatları, 15 30 45