13 Eylül 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

13 Eylül 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

sahife Çocuklar, ihti yarlar ve hastalıktan yeni i kalkanlar için g Er KANZUK BESLEYİCİ UNLARI Vitamin ve kalöri cihetile çok zengindir. EA NZUEK UNLARI, besler ve kuvvetlendirir, çok kolay bhazmolur. Çocuklarda ishal gibi barsak rahatsızlıklarını mucip olmaz. Eşsizdir, mükemmeldir, sıhhi olarak hazırlanır, Katiyen bozulmaz ve kurtlanmaz. Kanzuk pirinç unu - Kanzuk patates unu - Kanzuk yulaf unu - Kanzuk mercimek unu - Kanzuk bezelye unu - Kanzuk irmik unu - Kanzuk nişasta unu - Kanzuk çavdar unu. Çeşitleri tanınmış eczane ve ecza depolarile büyük bakkaliyelerde vardır Umumi deposu: İNGİLİZ KANZUK occzanesi, Beyoğlu - İstanbul İstanbul perakende satış yeri: Bahçekapı Zaman ihtiyat deposu. Izmir acentası: TÜRK ECZA DEPOSU Sinci keşidenin büyük ikramiyesini yine NAŞiT GiŞESİi KAZANDIRDI. Bay NAŞİT'in uğurlu eliyle sattığı 20431 No. lu bilete isabet eden 50.000 liralık Büyük ikramiyeyi İstanbul Belediyesi Yazı işleri kalemi memurlarının müştereken aldıkları altı arkadaş kazan- saç boyaları saçların tabii renk- lerini iade eder. Ter ve yıkan- makla çıkmaz, daima sabit kalır. Kumral ve siyah renkli sıhhi saç boyalarıdır. İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ Beyoğlu - İstanbul ..Yatak, yemek ve çalışma oda- ları ile salon takımları velhasıl her nevi mobilyalar; BAKER (Eski HAYDEN) mağazalarında teşhir edilmekle ve her yerden ucuz fiat ve müsaid şartlarla sa- tılmaktadır. Kaput bezi ve iplik Malatya bez ve iplik Fabrikaları T. A, Şirketinden: Yeni tesisatla faaliyete göçen Adas na fabrikamızın 8ilindi 75 ve 90 santim B. çifçi) kaput bezi, 4, 8, 8. 10, 12, 18 numara vater iplikleri imalâtı pi- yasaya arzedilmiştir. Sipariş için Adana fabrikamıza ves ya Ankara Atatürk bulvarı And apar- uman No. 4 daireye müracaat edil. mesi, Telgraf edresi: Çeşit - Ankara Çeşit - Adana Ankarada mühim bir fırsat Fabrika, apartıman, hastane in- şasına elverişli vâsi erazi, İran sefa- rethanesi civarında 5375 m.2 her türlü tafsilât ve görüşmek için An- kara Devlet demiryolları hasılat dai- resinde bay Kâzım'a şifahen ve yazı ile müracaat. Tel: 3381, Kadastro hükimliğinden: o Beyoğlunda Kalyoncukulluğu caddesinde 154 sayılı ev- de Kostantin Eskina i karısı Eleniye: Pan- deli Eksida ve karısı Froso Pkslda tarafın- dan aleyhinize ikame edilen m müda- bale davasından dolayı tayin kılınan 9/8, #39 çarşamba günü gelmediğinizden ilânen tebligata karar verilmiş #di. Ahiren tayin olunan günde de vaki olan ilâna rağmen gelmediğinizden hakkınızda gıyaben mü- hakeme icrasi karar verilmiş ve dayacı- lar Tapu senedi ve kadastro plânı ve Bele- diye çapı ibraz eylediğinden talik edilmiş olan 4/10/939 tarihinde Sultanahmedde ka- daştro mahkemesind: bazır bulunmanız aksi takdirde muhakemenin gıyabınizda de- i baren liste sırasile ve ayrı ayrı ihale edilmek üzere kapalı zarf usulü İle Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umum idaresi ilânları Muhammen bedel, muvakkat teminat ve liste numaralarile miktar ve cinsleri aşağıda yazılı malzeme 12/10/1939 Perşembe günü saat 15,30 dan iti- | An- karada İdare binasında satın almacaktır. Bu işe girmek isteyenlerin her liste hizasında yazılı muvakkat teminat ile kanunun tayin ettiği vesikaları ve tekliflerini ayni gün saat 14,30 a kadar komisyon reisliğine vermeleri lâzımdır. Şartnameler 'ak Ankarada Malzeme dairesinden, Haydarpa- şada Tesellüm ve Se iğinden dağıtılmaktadır. (6922) | Liste Muhammen Muvakkat | No. Malzemenin ismi bedel teminat f Lira Kr, Lira Er. i Kurşun malzeme 16.100 kilo 4425, 00 331, 88 İ 2 Galvanize saç 1.450 adet © 24677, S0 1850, 81 Ii 3 Çinkolevha 30.000 kilo 5400, 00 405, 00 4 Teneke levha 4.300 adet 2112, 59 158, # | 5 Ahşap travers rap- ! iyesi imaline mahsus lama demiri 6 ton 7200, O© 540, 00 * Muhammen bedeli 15433 lira olan muhtelif keski ve zımba ve saire 24/10/939 salı günü saat 15,30 da kapalı zarf usulile Ankarada İdare bina- sında satın alınacaktır. Bu işe girmek isteyenlerin (115748) liralık muvakkat teminat ile kanu- nun tayin ettiği vesikaları ve tekliflerini aynı gün saat 14,30 a kadar komis- yon relsiiğine vermeleri lâzımdır. Şartnameler parasız olarak Ankarada malzeme dairesinden, Haydarpa- şada Tesellüm ve sevk şefliğinden dağıtılacaktır. (7095) * Muhammen bedeli 17.400 lira olan kamyon ve otobüs için 200 adet iç, 800 adet dış lâstik 28/9/939 perşembe günü saat 15.30 da kapalı zarf usulü ile An- karada İdare binasında satın alınacaktır. Bu işe girmek isteyenlerin (1305) liralık muvakkat teminat ile kanunun tayin ettiği vesikaları ve tekliflerini aynı gün saat 1430a kadar komisyon Reisliğine vermeleri lâzımdır. Şertnameler parasız olarak Ankarada Malzeme dairesinden, Haydarpaşa- da Tesellüm ve sevk şefliğinden dağıtılacaktır. (7227) Nas : , 5 Resmi dairelerin nazarı dikkatine Türk Maarif cemiyeti resmi ilân işleri bürosundan: Kâğıd ve tabı malzemesinin darlığı dolayısile 15 Eylülden itibaren ilânlı gazetelerden beher ilân için ancak ikişer tane verileceği gazete idarehanelerinden büdirilmiş olmakla slâkadarlara arzolunur. Gümrük Muhafaza Genel Komutanlığı Istanbul Levazım âmirliği satınalma komisyonundan: 1 — 1000 adet kayış yular başlığının 26/9,/939 salı günü saat 14,30 da açık eksillmesi yapılacaktır. 2 — Tahmini bedeli 2200 lira ve ilk teminatı 165 liradır, 3 — Nümüne ve evsafı komisyondadır. Görülebilir. 4 — İsteklilerin gün ve saatinde kanuni vesikaları ve ilk teminat makbuz- larile birlikte Galata rıhtum caddesi Veli Alemdar Han İkinci kattaki komisyona gelmeleri. (7050) BEYOĞLUNDA: İNGiLiZ KIZ OKULU Okul 21 Eylülde açılacaktır, Kayd 11 Eylülden itibaren Cumartesi ve Pazar- dan gayri her gün sabah saat 10 - 12 ye kadar okula müracaat olunur. Telefon: 42724 Kadıköy Kız Enstitüsü Direktörlüğünden: Kayıtlara başlanmıştır. 15 Eylüle kudar her gün 9—12 ye 2 — 4 de ka- yam edeceği tebliğ makamına kal olmak üzere Win olunur. dar ilk ve orta mektep mezunları müracaat edebilirler, (6924) mıştır. Paraları tamamen Bay Naşit kendi elile talihlilere vermiş BAN ADRES: Beyazıt meydanı karşısında 3 No, da NAŞİT GİŞESİ | kız ve erkek, orman fakültesine yalnız erkek parasız yatılı, paralı yatılı ve yö- Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsü Rektörlüğünden: Ev yıl Ankara Yüksek Ziraat Ensiilüsünün Ziraat Veteriner fakültesine tısız talele alınacaktır, Enstitüye yazılabilmek için aşağıdaki şartlara uymak gereklidir. - Türk tabiiyetinde bulunmak, lise mezunu olmak ve olgunluk imtiha- ş bulunmak, (Türk liselerine muadiniği Maarif Vekâletince tanın mış ecnebi Jiselerin şahadetnameleri kabul olunur.) veya üniversite veya yük- sek bir mektep mezunu bulunmak şarttır. II — Üniversite ve yüksek mekteplerden naklen geleceklerin tahsillerine göre hangi sınıflara kabul edilecekleri hakkında rektörlük karar verir, TI — Enstitüye girecek yatılı talebenin yaşı 17 den aşağı ve 25 ten yur karı olâmaz. Nehari talebe yüksek yaş kaydına bağlı değildir. IV — Parasız yatılı talebeden beden kabiliyeti ve sağlamlıkları hakkinda tarı teşekküllü bir hastahane raporu lâzımdır. Rapor nümunesi Enstitüden veya Ziraat, Orman, Veteriner müdürlüklerinden tedarik olunur. Bu nümu- veden başku alınacak raporlar kabul edilmez. V — Enstitüye yazıları parasız yatılı talebe iki ay içinde yeniden sağlık v9 sağlamlık muâyenesinden geçirilerek mesleklerinin istediği beden kabiliyetini gösteremiyenlerin enstitüden ilişiği kesilir. VI — Ziraat fakültesine girecek yatılı talebe bir devlet çiftliğinde staj görmeye mecburdur. Bu staj nihayetinde talebe imtihana tabi tutulur. Stajdan sonra talebenin enstitüde nazari derslere devam edebilmesi için bu imtihanda muvaffak olması şarttır. Staj müddetince talebeye 30 lira aylık verilir, Yatacak yer parasız olarak çiftlikte gösterilir. Stajyer talebenin yeme- si ve içmesi de Enstitüce temin edildiği takdirde kendilerine bu 30 lira veril. mez. VII — Parasız yatılı talebeden staj veya okuma devresi içinde her 06 suretle olursa olsun, kendiliğinden stajını veya tahsilini bırakanlardan veya cezaen çıksrılanlardan hükümetçe yapılan masrafları ödeyecekleri hakkında, verilecek nümuneye göre nolerlikten tasdikli bir kefaletname alınır. Enstitü. ye girmek isteyenler, yukarıda yazılı sağlık raporundan başka lise ve olgunluk diplomasını veya tasdikli örneklerinin ve nüfus tezkerelerini, polis ve belediye. den alacakları hüsnüha! kâğıdını, aşı raporunu orta ve liselerde görmüş olduk- ları askeri dersler hakkındaki ehliyetnamellerini iliştirerek el yazılarile yaza- cakları pullu bir dilekçe ile ve 6 tane fotoğrafla birlikte doğruca Ankarada Yük» sek Ziraat Enstitüsü rektörlüğüne müracaat ederler. Talipler dilekçelerinde hangi fakülteye kayıt olmak istediklerini bildirmelidir. IX — Pulsuz veya usulü dairesinde pullanmamış olan ve yukarıdaki mâd- dede yazılı evrak ilişiğinde olmıyan dilekçeler muteber değildir. X — Parasız yatılı talebe alınmakla birinci ve sekizinci maddede yazılı vesikalarıa vaktinde baş vuranlar arasında pek iyi veya iyi dereceli ve fen ko- lundan olanlar tercih olunur. Xi — Veteriner fakültesi tahsil müddeti bu seneden itibaren yeni kabul edilecek talebeye şamil olmak üzere beş senedir. Xi — Cevap isteyenler ayrıca pul göndermelidir. XInl — Baş vurma zamanı 15 Ağustos 939 tarihinden Eylülün 30 uncu gü nü akşanuna kadardır. Bundan sonraki müracaatlar kabul edilmez. (31705) (6167) İstiklâl Lisesi Direktörlüğünden: 1 — Bütün sınıflar için yatılı ve yatısız, kız ve erkek talebe kaydına devam olunmaktadır. 2 — İsteyenlere kayıt şartlarını bildiren tarifname gönderilir . Adres: Şehzadebaşı Polis Karakolu arkası. Telefon: 22534 Haliç Orman bölge şefliğinden Eyüpte Türk Konirı plâk fabrikası karşısındaki adada hazine namına zaptolunan 33 metre 156 desimetre mik'ap kızıl ve karaağaç lomrüklarının bs- her metre mik'abı on beş lira mühammen bedel üzerinden 25/9/939 tarihine müsadif Pazartesi günü saat üçte Unkapanında Orman bölge şefliğinde açık arttırma İle satılacaktır. Muvakkat teminatı 37 lira elli kuruştur. İlân, deliğii- ye ve sarfedilmiş olan nakliye ücretleri müşteriye aittir. (7059) Üniversite Rektörlüğünden: Askerlik dersleri imtihanları 21 eylülde başlıyacak ve 15 İlk töşrinde bitecektir. Alâkadarların üniversite talim taburu komutanlığına müracaatları, (7231)