29 Kasım 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

29 Kasım 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

(Düğünlerde elli kişiden fazla kimse bulunımıyasak) — Güzeteler— — Keşke düğünleri tramvaylarda yapmak âdet olsaydı!., Yalan hastalığı — Facia 1 perde — Tvaka 1960 senesinde, Aksarayda bi Apartımanın 93 inel katında geçer. Sahne sarif bir salon. Gündüz. Kız kulesindeki sehir saati on biri çalar.) Genç kadın — (Ucu elektrik prizine ta- kılı bir âletle gözlerinin yaşını alır ve hıç- Kırır) yalan, yalan, yalan!... Bıktam senin bu yalanlarından #rtık! Genç erkek — Canım, karıcığım, neden yalan olsun, bütün gece yazıhanede idim diyorum hana! (Karısının dizlerine kapa- pır) sevgilim... Bus!... Bevgilim, diye bir yalan daha söyleme!... Gece yazıhanede olsaydın elbet görürdüm. Tam dört defa televizyonu aç- Sim, yasıhane kapkaranlık|... (HMçkırır) ya gündüzkü vaadın?... — (Birden hatırlamışcasıns) ah, valla- hi unuttum; hemen, şimdi yerine getiri- rim... (Sinirli) bayır, istememi... Onun da bir yalan olmadığını kim temin edebilir?.. (Ellerile yürünü kapar) fakat asıl şaştığım vey. sen neden bu kadar çok yalan söylü- yorsun?... Eğer bu bir hastahıksa.. (Tam bu sırada kapı açılır, erkeğiri ânhe- si içeriye girer) Anne — Hangi hastalıktan bubsediyor- sunuz çocuklar?.. Genç kadın — (Koşup kaynanasının boy- nuna sarılarak haçkırır) Ah, anneciğim, oğ- umuz o kadar çok yalan söylüyor ki, daya- mubr gibi deği! (Anne teessürle oğluna, oğlu da hleable yere bakar.) Genç kadın — Eğer, diyorum, bu bir has- tahksa... Anns — (Gelinin saçlarım o okşıyarak) evet, bu bir hastalıktır kırım! Hem de ben- den geçme bir hastalık! Genç kadın — (İrkilerek) me, sizden geç- | memi?.. — Evet, bu fena huyu ona ben aşıladım! (Beraber bir sedire otururlar) o karnımda iken totaliter - demokrat harbi koptu. Her gün radyonun önüne oturur, Avrupa ajans- larının haberlerini dinlerdim... (Teessürle başlarını de kapanır) — Şuna bakın çocuklar, amma kaçıyor hal... — Bu sefer baltayı taşa vurdum! anı halan RR Mesut bir izdivaç ! | N ? Bir müddet evvel birtbirle- rine nişanlanmış olan bay (Matbuat cemiyeti) ile bayan birliğinin nikâhları, Merasimde birçok davetlileğ hazır bulunmuş, gece yarısına kadar hoşça vakit geşlirilmiş- tir. Reslinde de görüldüğü üze re bayan Basın birliğinin genç Uk ve güzelliği ile bay Matbu- at cemiyetinin servet ve enale- isafirler üzerinde vetlilere bol miktarda papara ikram edilmiş herkes ağımın, payını alarak ayrılmıştır! Haber verildiğine göre ayrı- ca düğün yapılmıyacak, bu me- rasimle iktifa edilecektir! evlilerin bügünler zar- fında, kızın memleketi yaparak oradaki nın ellerini öpecekleri enmektedir!... Mesud çif te dirlik ve düzenlik dilerizi... İş başına 1. Mister Chamberiainle Mösyö Dalaölenin gözleri aydın: Nasilerin sırtını yere getirecek çare bu- handu!. dna male taslayıp denizlere salsın, suların dibin baneliğe çevirsin!... Gayretini boşa çıkara» cak çare bulundu! Bu çare ne elektro-manyetik bir kudret, ne sihir, ne keramet ve ne ei çabukluğu mâ» rifet, gayet basit, tedariki kolay, cinsi meb gul, nevi makbul bir Kadın «Böyle çare olur mu hiç?.» demeyin 26 tarihli havadisi okuyu «Amerikadaki Nazilerin şefi Kuha” tildedan dolayı hakemesine devan mek Bugünkü muhakeme: Miss Kamp İsminde bir kız: mektup okunmuştur. Bunda ya meydan okuyan ei gefi hem Aşık, hem sarhoş, hem de mu Bs ve ölüm hal Anlaşılıyor bi yu zarfında hakla, Jimi birkaç yüz © halde ey dünya kadınları, iş başına!