4 Ocak 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

4 Ocak 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

Sabite — 8 M Laval, bakkında da ya anlaşmışlar, ’duıtlı anlaşmaları pek yakın- 'dır. İkl yıldır. İngiltere'nin en küvyvetli arzusu Fransa İtalya — arasında sıkı bir anfaşma olması idi ki, bugün işler bu yola gir ibiş bulanayor. Parls, 3 (AA) — BHayvas Ajansından: Bay Laval bu akşam Roma'ya gidecoktir. Kabine arkadayların. dan buü seyahati mücip olan müzakereleri — neticelendirmesi İçin tam bir salâhiyet almıştır. n | nüce kadar kalscak ve bay Muesolimi İle iki defa konuypa- caktır. Cumartesi günü — siyasa bakımından en ehemmiyetli gün | olacaktır. Çünkü Cumartesi gü nü Layval Mussolini — görüşmele- rine hasredilocek ve görüşmelere Yeab ederse Pazar günü de de- vâam edilecektir. Roma 3 ( AA) — İstelani Ajansndan: İtalya hükümetinin — davetl özerine Bay Laval perşembe akşamı Paris'ten Romaya hare: ket edecektir. Bay Laval iki © höükümet arasındr. cereyan et- mekte olan görüşmeleri neti: eelendirmek için ikl memleketi alâkadar eden — mes'elolerle ge- mnel siyasa hakkında Bay Mus: solini ile mühim müzakerelerde bulunacaktır, — Paris 2 (ALA ) — Royter — Ajansından: /| Şimdi haber yerildiğine göre — M Laval Roma'ya gidecektir. h. Paris 2 ( A. A ) — Royter Ajııııı mahabirinden: Ş.y Laval'ın bu akşam veya yarın Roma'ya gitmesi oldukça muhtomeldir. Bunun için daki. kadan dakikaya bir karar alın- ması / beklenmektedir. T S T NNT 118 mek, 5 düzen kurmak, 6. fit vermek, fitlemek, 7. kelek gel- mek, 8. karanmak, mek, 19. yaplamak, yubulmak 9. Oyun et- Hilekâr — 1 aksam, 2. alcı, 3. Aldağaş, 4, aldak, 5. oldatıcı, 6. allak, 7, arkok, 8. bızıkçı | — Çmızıkçı, oyunda hile yapan adam man.) | $. çultur, 10 dağıl, 11. hıntik, 12. höbez, I3, kaçar, 14. hyıwıı 17. kurakçı, 15. kıllıkçı, 16. kırbaş, 18. kurmaz, 19. | ’Mncü. 20. saymantı, 21. saltak, | gıltak, (l!ilrı. bahane man.) 22. snap, | 23 tiğecen, vingil, » 24. Eıuıun 20. tardan, 27. tevük, |— 28.ülki, 29. tülek, 30. ünğa 31. ( ürtük, Bİ. yandız, 33, yaşırtın, - Bd yoy Hileli — 1. karışık (mağsaş ıııııı) DN katınka, katınkı (mağşuş 'L-'J'—) Hileyi anlamak — lııyınkınk Hiza — 1, çırpı (bir çırpıda) , dözlük, 3. karşılık, 4. karşı hrııyı olma, 8. veç, 9. uğur. 5. kestemen, 6, Blnııı gölirmek — 1. düzel. 2. sralamak, 3. geşlemek, — Hizmet —- 1, buyap, (hayrat — ve haşepata l'h-ı mün.) 2. cu müş, 3, İş, 4. kullak (bendelik Mman.) ö. bünley (bendelim - man.) 6, ıo"mıhık 7. tabuk, & tatağ, tapığ, 9. tepik, 10. tapa, 11, uğ, 12. yumuş (vazife , yürgü man.) b Hi-ımoı. hizmetkâr — 1, ayak: ç, 2. beslek, 9. besleme — (bil: assa küçükten ıllı—ı M Atını’dık ıı Münakaşa gün Röma'da.. (Hestia'nın Saçmaları Ga- —— Baştarafı 1 inel safihode — zeteleri Sinirlendirdi — Bapı 1 inci sahifede — (Eğer B. Aras Yunan'lıların Türkiye için kan dökeceklerini zannediyorsa bata ediyor) de- mişti. Bütün Yunan — metbaatında bu tek Idd'-va karşı bütün diğer güseteler rowh |F bir cebhe almak: ta ve 'Türk Eren dastlağunun küvyetim ve yuksekliğini teba- rüz ettiren makalelerle Hestia'yu cevab vermektedirler, Vradini diyor ki: — Hestia bu beyanatını ki. mdn namıne yapıyor? Bu gazete küçük veya büyük bangi fir- kayı temsil ediyor? Bizim bil- diğimize göre bu gazete, doğ- ması ile ölmesi bir olmuş olan Faşlat fırkasını bile temsil et mez, Yaşayan hiçbir fırkayı temsil etmemekte olan bu gazete, acaba ölmüş berhangi bir ulusal kumandanı mı, ulasal bir şefi mi, vatana karşı ifa etmiş oldağa şerefli hizmetlereni fetinad ederek mütalen — serdet. mek bakkına malik — bulunsn berbangi bir Yunun Goribaldi- I ——— — de bü baylar meyi temsil edi. yorlar ve kimin namına ülusun iradesiti ve ulusu temsil eden. ler #leybine kalkıyorlar? Ulusun iradesini ve ulusu temsil eden: lerin düşüncesi — şudür: — İcab ettiği takdirde, Törk'lerin yanı başında, müşterek menfeatleri müdafan yolanda kanımızı dö keceğir.. Katimerini de Diyor ki: Yunanistan, Türkiye ve diğer Balkan devletleri ile tam bir Tttifak maahedesi İmzalamış bu. lanmaktadır. Evvelki gün bu rada bulunan Türkiye dış İşleri bakanı, Türkiye'nin dabhili İşle rinden ve Ruhanilerin elbisesi mes'elesinden bariç olarak (Türk ler, bu muahedenla tatbiki yo- landa, Yunanlstan için bahaşle kanlarını dökeceklerdir.) Demiş tir. Hestla gezetesi, (B. Tevfik Rüştü Aras eğer Elen alusunun Türk mlasn için kunını döke- ceğini zanmediyorsa bata eder) diye cevab veriyor. Hestla, kendi müdürlerinin ve Türkiye için, ne de Yuna- sini, bir. Yonan Smolenikisini | nistan için kanlarımı dökmiye- mi temell ediyor? Bonların | ceklerinden B. Aras'ı haberdar biçbiri değli. etmekte mazardar. Çönkü on- Biz, Hestia gözetesi tabileri- | yay, vatanseverliğin — ticaretloi nin harb eenasındaki hattı hu reketleri kakkında söyledikleri sözlere de İnanmak — İstemiyo- ruz. Fakat herhalde gazeteleri- ni dost Türkiye aleyhine ge. ferber etmiş olan bu baylar birer milli kahraman değildir- ler ve böyle bir unvan — taşı- mak hakkımı taleb etmeğe ce- saret edebileceklerini tasavvar etmiyoruz. Fakat bu takdirde Tııioı karşılıklar kız man.) 4. cumuşçu, 9. çeltek, 6. çoramık, 7. çöne, 8. dutma, 9. elalağı, 10. gabış, 11. galak, geluş, 12. gezir, 18. hudak, hu- dak, 14. doçü, 15. İşçi, 16. ka: biş, 17. kapı kızi, 18. (cariye man ) .19, kazanat, 20. kulgur, 21. kollakçu, 22. kuluk, 23. kulukçu, 24. kunukçu, 25. 26. odak, 27. odalık mulak, (bülhansa İstifraş için alınan cari- ye man,) 28. sibekçi, 29. lıpıç BO. tapıcı, Sİ. tapiğei, 33 ta- pıli, 88. tapıcı, 84. ııpuııık B5. tapukçu, 36. tatme, 37. ulak, 38, uşak, 39. yalcı, dÜ, yamantı, 41, yaraşık, 42. yanaşma, 48. yu- muşçu, 44 yülük, Hizmet etmek — 1. İş görmek, 2. kollük etmek, 3. kullukmak, 4. tapınmak, 5, tapı kılmak, 6. tapmak, 7. tapulamak. Hizmetten affetmek — Yasmak. Hoca — 1. babşı, bakı, pahpı, 2. hoca, 8. ike, iye, (tamant din ulusu men.) 5. yan- rağı, Hoka — 1. kaburcak, (küçük kap man.) 2. kap (içine bir şey konacak ncsne *man.) 3. kapırcık, 4, kotu. Hokkebazlık — 1.0 1 çabukluğu, 2, göz bağcılık Lor (götmek) 1. — aşağılamak, 2. gözetmemek, 3. kınamak, 4. saymamak, 5. yensemek, Horos — 1. ubalak, 2. 8. eteş. Hoş — 1. etgü, efkü, itkü, 2. gökçek, 3. güzel, d. imsik, 5. l’î. I. koızık, T. koyuk, 8. köre- yaparlar. Fakat şimdiye kadar bir defa bile silâh altına gel: memişlerdir. Bütün ulus nansına söz söylemeğe İse hiç hukları yoktur. Kanada'nın İItirazı Ottova 3 (A.LA) — Kanada bükümeti İngiltere'nin Ruslar- dan kereste almak hususundaki kararına itiraz etmiştir. Yunaisn Z Yeni Müdafaa Tedbirleri Alıyor. — Başı 1 inci sahifede — plâmın — tatbiki Gsekiz — wilyar drahmiye ihtiyac göstermekte- dir. Hükümete memleketin ulu- sal müdafea vaziyeti hakkında her elt ayda bir rapor ve- rilecektir. Konseyo Iştirak ede- cek olan dört general, ordu amum müfettişi unvanını taşı- yacak ve momleket dahilinde tedkik seyabatleri yaparek or- dunun vuziyetini gözden geçire- | ceklerdir. Tipos gazetesinin haber ver diğine göre donanma âli meclisi yakında — toplanarak — herbiri 1376 tonilâtolak iki torpido muhribinle satın alınması ka Tarımı tasdik edecektir. Bu tor pldo ve muhriplerinin berbirin d 12 lik dört top, İki torpil elhazı ve üç tayyare topu bu- Tonacaktır. Bu torpido muhrip: leri on sekiz ay zarfında satın alınacaktır. Vradini gazetesi, yakandaki malümatı — kaydettikten — sonra ulosal müdafan — ordalarına JA zimgelen teçhizatın ne suretle tedarik olunacağına dair aşığı- daki malümatı vermektedir: Bu ihtiyaçların! Yunanlatanda yapılması kabil olan, battaniye teçhizat, sıhhiye levazımı gibi kısımları yerli — ulusal — sanay mücsseselerine 1smarlanacak ve bu müceseceler bu elparişleri #z bir zamanda verebilecek bir hale — konulacaktır. Bu suretle hem harice fazla döviz. çıkmasının önüne geçi lecek bem de memleket lerine 4 gelince, ba elparişlerin — kıy- metlerinin — Yunan malı - İle ödenmesi özerine tamamlanması için gayret edilecektir. teçi: | verilmiş — olacaktır. | Harice wmarlanacak — kısımlara | 1a..l_ürk Iran |Hariciyecisini Kabul Ettiler.. İBE — Başı 1 faci esbilede — | yeti hükümetl duhi o proto kola resmiyet verememişlerdir. Kânunusani 1932 — tarihinde İran devleti ile Türkiye cüm- huriyeti arasında — aktedilmiş olan kararaame ile iki- mem leket arasında budüt — tayin edilmiştir. İran devleti, İrak ile — İran araaında yevi bir budüd karar: | gamesi akdine bazır bulanda- gunu İrak hükümetine birçok defalar bildirmiştir. Lâkin tees. süf olunur ki, Irak hükümeti İrak hükümeti hep kendi nok- tal nazarında derar etmiş ve bu defa da ba hudud mes'e. lesinin holli hususunu Milletler cemiyetine bavale etmeğe lü züm görmüştür. İran devleti de bu —bususa muvafakat etmiş olmakla, Mil letler Comliyetinin gelecek cel. sede ba ihtilâfa bir nihayet vereceği Ümld olunur" Ankara, 3 (A.A) — Burada bulunmakta olan İran bariciye veziri Kâzimi han yarın İstan- bul'a bareket edecektir. Rusya'da Karısız Ekmek-.- Moskova, 3 (A.A) — Kurt- &z ekmek Gatışının ilk günü büdisesiz geçmiştir. Devlet tara- fimdan — bilhassa açılmış olun mağaza — ve dükkânların — ihtl- yacları normal bir — evrette te- | min olunmuştur. Ispanya Vaziyeti Madrit, 8 (A.A) — — Hükü- met İspanya'da örfi idarevin kaldırılmasına delr parlamen tonun daimi murahhas beyetine bir teklifte bulunacaktır. karavaş 4 kam etoş, Tüörkçe karşılıklar gen, 9. kösüş, 10. oğlağa 11. seviğliğ, 12. sevimli, 13. süçük, 14. süykümlü, 15. tan, tansık, (nefle, nefise, bedia man.) 16 yabşi, 17. yaramıkta. Hoşa gitmek — 1. beğenmek, 2. okramak, 8. yakmak, 4. yap sımak, Ö. yelime gitmek. Hoş görmek — İrinmek, Hoş baht — 1. kıvlığ, 3. kutlu, 8. kutluğ, kutluk, 4. mut.la Hoş bü — 1. gözel, kokulu, 2. Iyi kokan, $. gıpar. Hoş meşreb — 1. gidişi iyi, 2. saykı, 8. tatli dili. Hoş sohbet — 1. eke, 2. konuşkan, 3. konuşması — tatlı, 4. çengil, 5. yavrak. Hoşaut — 1. beğenme, 2. öğrünç. Hoşnudi — 1. koebenç, 2. öğrünçlük. Hoştut etmek — tablatmak. Hoşnut olmak — 1. ayamak, 2. bayarlamak, 8. gönenmek, 4. kanmak, 5. onmak, unmak, 6. ellemek, 7. şirbimek. Hoşnutsuzluk göstermek — 1, bısırganmak, 2. mırıldanmak, 3, yüzü asmak, Hot — kendi (aşağıkl mürek- keplerin ilk oüzüdür, Hotbehot, kevdi bapına kendi kendine. Hotbin, bhotbesent, — 1. ben: nek, 2. kendint beğenmiş, 3. ke- ser, &. koğuar, 5. konur, 6. ko: şalak, 7. özüc gören, 8. özünü beğenen, 9. tögemen, 10. yultay, 1L yavrık. Hotbinlik, hotpesentlik, — 1. 119 benlik, 2, doncukma, 3. kofalma. Hot endiş, — kendini düşünen Hotgüm, — konur, Hotperest, — 1. kendini be genmiş, 2. öğüncek, Botrey, — bildiğink giden. Hubabat, — 1. aşlığ, 2. dü- ven, 3. tahal, 4. tahıl. Huccet — 1 belge — (alâmet, İşaret man.) 2. çek, 3, dayık, 4. dildağ, dildak, Ö. mücelege, 6. tapa (mülk hücceti man.) T. totanak, 8. tutu (rehin man.) Huccet getirmek — (müte- kabilen) bütrüşmek. Hücre — 1. göz (bir göz ev) 2. gözgere, 3. Kurman, 4. odacık, Ö. sayat. Hud'a — 1. al, 2. aldatma, 3. alteğ, 4. çap, 5. dek, 6. düzen, 7. evsin, 8. hözün, 9. kalt, 10. kayış, 11. oyun, 12. öngülük, 13. savuz, 1d. süme, 15. yap, yup. Hud'a etmek — 1. Pusmak, (barpte) 2. üzünmek, 3. yablamak, yubılamak. -Huda — 1. aya (Sabih man.) 2. çalap, 8. idi, 4. izi, 5. kuday, 6. tanrı, Hudayinabit — 1. erekme, 2. halaza, 4. kendinden biten, ken- dinden yetişen, 5. toğa, 6. yoz. Hodus — (etmek), 1. baş gös- termek, 2. çıkmak, 5. geçmek, (cereyan man.) 4. kılınmak, 5. kopmak, 6. olmak, oluvermek, Hudat — I. an Çiki tarla ara- sına konan İşaret man.) 2 ablık, annık, (budut İşareti man.) 3, avırnak, eyirnek, £. avrıçlık, Çtef- rik İşareti ı—)ö lıımc.lıonge, AUK anunusant 4 YNU Borsada dünkü üzüm, İm ve zabire satışları aşağıdaki şekildedir. üzüm Satışları K.'s. Ç. Ahka K. s. 277 M. j. Tar. 13 127 K. A. Küz. 13 50 81 M. va Ce 12 79 Ş. Rızabe, 12 B1 H.z. Ah. 12 19 H. Şeşbey 14 25 13 İ. Rasih 12 11 H. Alyotl 12 5 M. Salt 13 3 İncir Satışları Ç. Alıcı K. $. 13 R. Franko 3 50 Zeytinyağı Satışları Bile 278200 Muhte., alı.24 Afyon Satışları Kilo ge. 199 Uyuş M, inhi. 888 888 Zahire Satışları 27 7: 4 12 Yulaf 389 Misırdarı 150 p. çekirdek 2 972 palamut 205 166 pamuk pres 50 5 43 pamuk ka. 60 Bay Hitler Setirler Heyeti- ne Neler Söyliyor — Başı 1 inel sahifede — | — Almanya'nın siyasası bu pren- tiblere istinad etmektedir. Ben, bugünkü güçlüklerden doğan kayguların müşterek bir hüsnü niyetle ortadan - kaldırılacağı düşüncesindeyim. Ben uluslar. arasında dostane bir surette halledilemiyecek biçblr. mes'a- lenin mevcud olduğunu sanmı: yorum. Alıman ulüsü — ve Alman hü- kümeti, hukuk beraberliği ena- Bına dayanarak — samimi bir çalışma beraberliğine el vermek için çalışmaya âmadedirler. Hindistan'da Hâdiseler Kalkâta, 3 (A.4) — Bir evin bahçesinde — bomba patla- ması üzerine bir zorba teşki- lâtı meydaba çıkarmış ve evde yaptığı araştırmalarda iki kişi yakalamıştır. Vefat Denizli — Mutasarrıflığından mütekait Halimuğa çarşısında çuval — ticaretile meşgal Bay Tevfik Çobanoğla iki gönlük bir. hastalık meticesinde düu akşam vefat etmiştir. Bugün cuma namazını mü- teakip Kemeraltı — camlisinde çenaze namazı kılınarak — seri kabristana — defnedilecektir. 81935 Bayramlık Zengin şekerleme, çikolata çeşitlerini Memurlar Kooperatifinin Umuma açtığı Kemeraltın- daki yeni mağazasında bula- cakamız, İzmir'in bu böyük bakkaliyesi Urfa Sadeyağlarını 9öten 85 kuruşa — indir- miştir. Teneke ile 80 — ku- raştur.