16 Mart 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

16 Mart 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

— tebli ve - bir bölük ; Akhisar'da —— :. .—— Ağaç bayramı Akhisar, (Hususi) — 15 © gün eyel, belediyemizin - ter- fip ettiği ağaç bayramı ile, 15 gün evel yeni açılan bi- Tinci ve ikinci nakliye cadde- leri ile Fahreddin paşa cad- - desine ve şehrin muhtelif yer» lerine fidanlar dikilmişti. Bu- / gün de şehbre bir. kilometre- deki yel değirmeninde — mek- halk binlerce kişi — bayram yapmıştır, -Alay, Mi- © sakımilli mektebinde toplan- “Mmış, Halkevi bandosu ile yel- değınnenmc gidilmiş, kayma- “kam Bay Ritat Yenal'ın güzel bir söylevinden sonra, Akhbhi- — sar'lılar, ellerinde getirdikleri birer fidanı tezahüratla top- rağa dikmişlerdir. Burası ge- mesire ecek yıla kadar - bir N olacak ve belediyemiz tarafından burada bir - gazino açılacaktır. Gerek kaymakamı- amızin, gerekse belediye reisi Nüzhet Işık'ın şehri ağaç- landırmaktaki faaliyeti halk lırı'ındııı şükranla karşılan- Elzlt!nl: Şehirin elektrik ihtiyacını temin için mütehassısın hazır- — ladığı proje tasdik edilmiştir. Belediye, bu işe başlıyabilmek üzere belediyeler bankasından bir istikraz akdedeceklir. Da- — hiliye Vekâletine müracaatı da / yapılmıştır. Halk, Vekâletin / vereceği cevabı alâka ile bek- |lemektedir. Mekteb Bu yıl, şehir ilkmektebleri- min kifayştsizliğini gören kay- - makamımız üçüncü bir ilkmek- > teb inşasını düşünmüş ve te- şebbüs, muvaffakıyetle netice- lenmiştir. İnşaat, yakında baş- — hiyacak ve gelecek yıl, burada tedrisat yapılacaktır. Tire'de »Bir yangın ve güreşler Tire, (Hususi) — Profesyo- “nel güreşçileri arasında tanın- miş pehlivanlarımızdan Dinarlı Mehmed, bu. havalide yap- —makta olduğu seyahati esna- sında Tire'ye de uğramış ve — sekiz kişilik bir kafile ile bu- rada beş gün kalmıştır. Ço- cuk Esirşgeme Kurumu tarafın: dan tertip edilen yağlı güreş- bu kafile yanında bulunan - Türkiye Başpehlivanı Tekir- — dağlı Hüseyin de iştirak et- miştir. —— Güreşler heyecanlı olmuş ve halk tarafından alâka ile takibedilmiştir. Ayrıca Beledi- | ye sinemasında bir güreş ge- — cesitertip edilmiş ve Dinarlı Mehmed İzmir'li gerbest güreş gösterişi yap mıştır. Hüseyin'le Bir yangın Dün Tire'de, halk arasında heyecan' ve - telâş: uyandıran bir yangın olmuş, büyük bir * ev eşyalarile ve damında bağlı bulunan - bir.eşekle. beraher kâmilen yarmıştır, Evin sahibi Omanav kızı ÂAyşe - yangından — güçlükle kurtarılmıştır. Büyük bir tevessü istidadın- da bulunan yangına derhal asker yetişmiş ve halkın da iştirakile ateş bas- O tırılmıştır. Bu esnada, ittisa- |lindeki evlerde de ehemmiyet- - lice “sürerte hasarat vukubuül- Müştur. v Ze a — ahi Manisa'da faaliyet Su derdi hallediliyor Sebze hali harabatı ve mezbaha meselesi de ele alındı. tık filiyat sahasına intikal edi- yor, demektir. Şirketle Manisa Manisa'dan yazılıyor: Malüm olduğu veçhile Ma- nisa'nın yıllardanberidir sürük- lenip giden bir * su , mace- rası var. Müştak Lütfi'nin İl- baylığı, Bahri'nin de Şarbay- lığı — devrelerinde - Manisa'ya fennin icaplarına uygun bir şekilde — getirilmesi — takarrür eden cenup dağlarındaki mem- ba sularının masarifine karşı- lık olarak üzüm ve zahire sa- tışlarından alınacak muayyen miktardaki ianenin müsaadesi istihsal edilmiş ve yetmiş kü- sür bin lira su parası toplan- mişti. Mütekaid binbaşı Ali Riza her türlü müşkülâta gö- güs gerd; suyun gelmesi ve getirilmesi esbabını hazırladı. Elde yetmiş küsüur bin lira nakid mevcud oldukça ötesi pek o derece güç değildi. Ali Riza'nın durendiş- kafası bu pek çapraşık maceraya cevap verebilmek kabiliyetinden uzak görülmediği cihetledir ki (Ce- nup dağlarındaki menba sula:- rının Manisa'ya isalesi) ni; tev- Züni, taksimini, çeşmelerini ve bütün teferruatının bu gibi iş- lerle uğraşan bir şirket uhde- sine almış ve ilk proje üzerin- de yapılan bazı tadilât dola- yısile bedeli keşfinden ve uh- desine ihalesi yekünundan bir hayli noksanla — taahhüdünü yapmıştı!. Bu girketin taahhâdatını ha- şarmadığı — bilâhare — yapılan fenni tetkiklerle anlaşılmış ve Bayındırlık Bakanlığının emri ile müteahhitlerin malübun- dan bir kısmı tevkif edilmiş- tir. Diğer taraftan şehre geti- rilen ve havuzlara akıtılan bu memba suları memleketin su ihtiyacına cevap verebilmek- ten pek uzaktır. Bu noksanı gören Valimiz Bay Lütfi Kır- dar; bu mesele ile de meşgul olmuş, en az masrafla en zen- gin bir (su) ya malıkiyet ça- releri üzerinde durmuştur. Şarbay Gemicioğlu Bay Av- ni'nin, esasen bu su mescele- sindeki, önemli hassasiy, belediyesi Aarasında devam edip giden davanın da, şişke- tin hüsnü niyetile yakında halli de temenniye şayandır. ANADOLU n AŞ L Kiralık Ev | İlbay Bay Lütfi Kırdar'ın | el attığı Uray işlerinden biri de İzmir'deki Karminati — inşaat şirketinin Manisa'da inşa ettiği | sebze halinin hesaplarının tas- fiyesidir. Öğrendiğimize göre pek yakında buna da bir îoüs- nü netice verilmiş olacaktır. Sonra “Mezbaha, işi var. Günün ihtiyaçlarını karşılıya- mıyan mevcut mezbaha; ayni mahalde ve fakat asri bir tarz- da vücude gelirilmek şartile mahalli bir şirket veya biriki | bankanın birleşmesile ortaya çıkacak bir birlik tarafından deruhde edilip yaptırılacak ve bilâhare — belediyeye — intikal edecektir. S. Âli Ku luer Çandırlı'da halkın fedakârlığı Göçmen /kardeşler müs- tahsıl haline getirildi Çandarh, (Hususi) — Çan- | darlı nahiyesine bu sene Bul- garistan'dan 221 hane göç- men yerleştirilmiş kendilerine arazi verilmiş ve müstahsil bir vaziyete sokulmuştur. Göç- menler . verilen - topraklarda sürüp ekmektedirler. Çandarlı balkı, göçmenlere şefkat kol- Tarını- açarak — onları bağrına basmış kendi evlerinde teksif etmiş ve misâlirperverliğini göstermiştir. Çandarlı'da ya- pılacak göçmen evleri için vilâyetten gelen heyet işini bitirmiş ve raporlarını tanzim ederek vilâyete vermiştir. Ev- ler ılıncıya kadar en- ler İ'ı? yeıîı hılkıng:ıî:fin olacaktır. Bu hususta bir hizmet ve faaliyeti görülen Çandarlı na- hiye müdürü B. Etem Özeren ile Çandarlı muhtarı B. Sami Ersavaş'a ve sapanlarile, çift- lerile koşarak göçmenlere yar- dımda bulunan Reşadiye ve Yeniköy halkına teşekkür edil- mekledır Bıı de takdir ederiz. - Çok güzel bir eser Böyle modern ve yeknasah ktya- X fet, her yere örnek olmalıdır. Sarayköy, - (Hususi) — Kaymakamız Bay Hadi'nin önayak olması-ile bütün kazamız muhtarları, yeknasak bir kiyalet ka- bul ederek Türkiye'de köylünün bir muvaffakiyet kaydetmişlerdir. kıyafeti bakımından mühim Kaymakamı ve muhtarları, bu &serlerinden dolayı takdir ederim. ANADOLU — Bu eser, cidden bütün kaza ve köylerimize nümune olacak kadar güzeldir. Muhabirim'zin yazdığı gibi, gönül ister ki, ayni hareket bütün kazalarda gözüksün. Hattâ böyle düzgün bir kıyafet, köylümüze de teşmil edil | Gayet havadar bahçeli gü- zel manzaralı kullanışlı kirası elverişli Göztepe vapur iske- lesine dört dakika mesafede iki ev kiralıktır. Göztepe'de Abdülezel s0- kağında yokuşta bakkal Bay Bedri'ye veya telefonla 2256 numaraya müracâat. Kızılca - bölükte faaliyet Yalnız, posta şubesl: e ihtiyaç var!, Kımılca-bölük, (Hususi) — Nahiyenin hükümet ittihaz et- tiği Belediye dairesine aid bina harap vaziyettedir. Bu itibarla halk, taş ve kumu bizzat temin etmeği taahhüd | suretile yeni bir hükümet bi- nası inşası için Denizli vilâ- yetine başvurmuş, diğer masa> rifin de hükümetçe teminini rica eylemiş. Halk 2500 met- remikâp taş, 800 metremikâp kum verecektir. Keza, arsayı da, nahiyenin en şerefli ma- hallinde ve 20 dönüm olarak, belediye teberru edecektir. Belediye heyetinin mesi i takdire şayandır. Şimdiye ka- dar nahiye dahilinde 10 bin imetre murabbat yol yapılmış, pazar mahallinde yeni beş dükkân, bir halk öokuma oda- sı, bir umumi helâ, güzel bir park kurulmuş, şimdi de gü- zel bir Parti binası inşası ha- zırlığı başlamıştır. Nahiye met- halinde bir fidanlık kurulmuş- tur. Nahiyeden Tavas şosesine kadar olan 2 kilometrelik yol da halkın yardımı ile yaptırı- lacaktır.. Önümüzdeki sene, elektrik tesisatı. kurmak - ve eczane açmak için bülçeye tahsisat konacaktır. Postahane Yalnız, iktısadi ehemmiyeti haiz ve binlerce dokuma tez- gâhına sahip bulunan böyle büyük bir nahiye merkezinde, posla ve telgraf idaresi yok- tur. Halk ve tacirler, bu yüz- den mütemadiyen sıkıntı çek- mekte ve zarar görmektedir. Posta ve telgraf başmüdürlü- ğünün bu ihtiyaca cevap ver- mesi isteniyor. Doktorsuz kaza olur mu? Buna çare bulmalıdır! Çal'dan yazılıyor: Kazamız iki yıldır. doktor- suzdur. Müracaatler akim ka- lıyor, bu yüzden merkez ve köylerde sari hastalıklar do- ğuyor. Bu yüzden şehre yarım saat mesaledeki Yukarı Seyid köyünde kışın felâketli hasta- lıklar geçmiş, şimdi de lekeli humma — korkusu — başgöster- miştir. 25,000 nüfuslu Çal, iki yıldır hekimsizdir. Zengin- ler hastalarını Deniz'liye nakil ve orada tedavi - ettiriyorlar. Fakat yüzde doksanı - teşkil eden halk, istirap içindedir. Bir taraftan doktor yok, diğer taraftan da Denizli'ye gitmek için para yok olursa vaziyet ne şekil alır? Bona bir çare bulunmasını yalvarıyoruz. Çal ilçesi uray üyesi İbrahim Gürsoy Turgutlu'da Türkçe Turgutlu, (Hususi) — Şeh- rimizde yirmi üç bin nüfus vardır. Halkevi teşkilâtı, msm- lekette sadece Türkçe konu- şulması için bir teşebbüste bulunmuştur. Bunun bütün Turgutlu'da çok iyi neticeler vermesi muhtemeldir. h Di 16:3/937 Mlhç İnebolu davasına dün de devam olundu İstanbul'da bulunan ateş ateşçi Bay Riza'nın ifadesi okundu İnebolu faciası muhakeme- sine dün de şehrimiz Ağırceza mahkemesinde devam olun- muştur, Salon, her zaman olduğu gibi dinleyicilerle dolmuştu, Gemi süvarisi Mehmed Ali ile üçüncü kaptan Ramih, çarkçı başı Salim ve ikinci çarkçı Halid maznun sandalyesinde oturuyorlardı, İstanbul, Ağırceza mahke- mesinca ifadesi alınan ve bu- raya gönderilen İnebolu gemi- sinin ateşçisi Bay Riza'nın bu ifadesi okundu. ateşçi, hâdiseyi hulâsaten şöylece anlatıyordu: *Fenike, Anamur ve diğer iskeleleri müteakıb Antalya'ya geldik ve oradan yük aldık. Gemi İzmir'e hareket ederken pek fazla yüklü idi. Hâdise mahalline gelinciye kadar, yol- cular ve mürettebat, muvazc- neyi temin için yükleri bir ta- raftan — diğer tarafa nakledi- yorlardı. İzmir'e yaklaştığımız sırada tehlike arttı. Ben de dışarı çıkarak güvertede çalış: mağa başladım, Bir aralık şiddetli rüzkârla gemi yattı, Derhal yükleri bo- şalttık; gemi, bu defa su ala- rak aksi tarafa meyletti ve yattı. Bu karışıklık esnasında, lostromanın — "Can - kurtaran yeleklerini dağıtın!,, diye ba- ğırdığını duydam. Ben de bir yelek alâarak « 2size atladım ve İstikbal vapurunun sanda- hna bindim, oldukça yüklü idi. mevki kamaralar - ile Gemi İkinci yukarı salon ve göverte malla doldurulmuştu. Maamafih bu vapurla ilk seleri yaptığım için yükün haddinden fazla olup olmadığını bilmem. Geminin karaya oturtulması mes'elesine gelince; benim bu işe akhım ermez. Ben ateşçi- yim, Onu kaptan bilir.,, Muhakeme; İstikbal vapuru süvarisi ile ikinci kaptanının da dinlenmeleri için 19 nisana bırakılmıştır. İzmir İkinci Hukuk mahke- mesinden: Davacı Fatma ile kocası Burnava'da Hacıbey sokağında 12 No, da Filorina'lı Pembe evinde İbrahim oğlu arabacı Enver aralarındaki boşanma davasından dolayi müddeialeyh Enver'in ikametgâhının meç- huliyetine mebni teligatın ilâ nen icra edildiği halde muay |yen günde müddeialeyhin gelme- mesine mebni davacının isteğile aleyhinde gıyap kararı ittiha- zına ve karar süretinin mah- keme divanhanesine - talikine ve davacının şahitlerinin din- lenmelerine — ve — tahkikatın 5 14/ 937 tarihine bırakılma: sına karar verilmiş olduğundan mezkür günde saat 14 radde- lerinde müddeialeyh Enver'in bizzat veya bilvekâle hazır bu- lunması ve beş gün zarfında itirazını dermeyan etmesi lü- zumu beyan aksi takdirde bir daha tahkikat ve mahkemeye kabul edilmiyeceği H. U. M. K. nun tebligat faslına tevfi- kan ilân olunur. 7719 Acele satılık değirmen Hali faaliyette yüz yirmi sanlimlik çift taşlı ve 27 beygirlik İngiliz nasyonal markalı mazotla mütaharril motoru ve bir tuz taşı ve bir arpa ezme makinesi ve muafiyet rühsaltnamesini ha- z değirmen acelövaalpisü fiatle satılıktır. İzmir'de Keslane paza- zarında 22 - numarada ma- 'BORSA Üzüm satışları Ç. Alıcı AA G 40 J. Tara. ma. 11 75 12 50 28 Srligiai “öir 75* 'ös 16 Alyoti bira. 11 75 11 75 15,5' J. Kohen 14 S0 14 $0 15 K. Taner 11 75 11 75 13 S. Gömel — 10375 10375 12 Ş.z. Galip 1425 14 75 5 O.Lüt. 0.S. 12 75 12 75 144,5 Yekün 418770 Eski satış 418914 U. satış FOTO OR Refik Lütfi Or Zevkinizi okşayacak poz Temiz işçilik Hükümet civarı Kaymakam Nihad bey caddesi No, 20 Ödemiş icra memurluğundan: Ödemiş'in Zeybekler mahal- lesinden Hasan karısı Şefika'ya beşyüz lira borçlu ölü Hasan karısı Haticeye izafetle vere- sesi hakkında yapılan taki- batta mezbüre Şefika'nın ve- resesinden olan Rasim için çı- karılan icra emri üzerine o Rasim'in ikametgâhiı meçhul kalmış olmakla iera emrinin ilânen - tebliğine karar — veril- mişke Binaansleyh' bördlu Rüb sim beş gün zarfında borcunu kineci ve tornacı Raşid us- taya müracaat, ödemez veya icranın tehiri hakkında — karar getirmezse kanuni hükümlerin tatbik olu- nacağı olunur, 769 İzmir Vakıflar direitörlüğün- den: 660 Lira keşif bedelli Hisar kuluk tamiratı 15/3/937 tarihim camii minaresinin şerefe kor- den itibarön 20''yün' müddetle açık eksiltmeye konmuştur. İhalesi 5/4/937 pazartesi günü <a at 15 de Vakıflar direktörlüğünde müteşekki! p'lacaktır. Muvakkat teminat parası 49 İsteklilerin fenni' ve eksiltme “amisyonca ya- lira 50 kuruştur. şartnamesini görmek için her gün Vakıflar direktörlüğü muhasebesine ihale günü de komis- yonâ müracaatları ilân olunur. YA S" PU MAD ö A