16 Mart 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 8

16 Mart 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 8

Aklnsar —— ——— Ağaç bayramı Akhisar, (Hüsusi) — 15 © gün evel, belediyemizin ter- Hip ettiği ağaç bayramı ile, 15 gün evel yeni açılan bi- Tinci ve ikinci nakliye cadde- — deri ile Fahreddin paşa cad- | desine ve şehrin muhtelif yer- © lerine fidanlar dikilmişti, Bu: — gün de şehre bir. kilometre- deki yel değirmeninde mek- tebli ve halk binlerce kişi bayram yapmıştır. - Alay, Mi- sakımilli mektebinde toplan- mış, Halkevi bandosu ile yel- / değirmenine gidilmiş, kayma- / kam Bay Ritat Yenal'ın güzel bir söylevinden sonra, Akhi- sar'lılar, ellerinde getirdikleri er fidanı tezahüratla — top- “rağa dikmişlerdir. Burası ge- 1 yıla kadar bir mesire 4 olacak ve belediyemiz tarafından burada bir gazino açılacaktır. Gerek kaymakamı- mizin, gerekse belediye reisi B" Nüzhet Işık'ın şehri ağaç- landırmaktaki faaliyeti halk tarafından şükranla karşılan- maktadır. Elektrik Şehirin elektrik ihtiyacını temin için mütehassısın hazır- ladığı proje tasdik edilmiştir. Belediye, bu işe başlıyabilmek üzere belediyeler bankasından bir istikraz akdedecektir. Da- hiliye Vekâletine müracaatı da yapılmıştır. Halk, Vekâletiri vereceği cevabi alâka ile bek- lemektedir. Mekteb Bu yıl, şehir ilkmektebleri- nin kifayetsizliğini gören kay- makaâmımız üçüncü bir ilkmek- teb inşasını düşünmüş ve te- şebbüs, muvaffakıyetle netice- lenmiştir. İnşaat. yakında baş- hyacak ve gelecek yıl, burada tedrisat yapilacaktır. Tire'de Bir yangın ve güreşler Tire, (Hususi) — Profesyo- nel güreşçileri arasında tanın- mış pehlivanlarımızdan Dinarlı Mehmed, bu. havalide yap- — makta olduğu seyahati esna- sında Tire'ye de uğramış ve — sekiz kişilik bir kafile ile bu- rada beş gün kalmıştır. Ço- cuk Esirgeme Kurumu tarafın: — dan tertip edilen yağlı güreş- bu kafile yanında bulunan - Türkiye Başpehlivanı Tekir- — dağlı Hüseyin de iştirak et- miştir. Güreşler heyçecanlı olmuş — ve halk tarafından alâka ile takıbedilmiştir. Ayrıca Beledi- — ye sinemasında bir güreş ge- - cesi tertip edilmiş ve Dinarlı Hllmed Tmirli Hüseyin'le — gerbest güreş gösterişi yap- mıştır, Bir yangın Dün Tire'de, halk arasında heyecan ve- telâş- uya; bir yangın olmuş, . bü ev eşyalarile ve damında bağlı bulunan - bir-eşekle. berzaher kâmilen yanmıştır. Evin sahibi O manav kızı Âyşe - yangından güçlükle kurtarılmıştır. Büyük bir tevessü istidadın- da bulunan yangına derhal bir bölük asker yetişmiş ve halkın da iştirakile ateş bas- tırılmıştar. Bu esnada, ittisa- Tindeki evlerde de ehemmiyet- lice Ssurerte hasarat vukubul- Müştür. ' mleket haberlerı Manııa 'da faaliyet Su derdi hallediliyor Sebze hali harabatı ve mezbaha meselesi de ele alındı. Manisa'dan yazılıyor: Malüm olduğu veçhile Ma- nisa'nın yıllardanberidir sürük- lenip giden bir * su , mace- rası var. Müştak Lütfi'nin İl- baylığı, Bahri'nin de Şarbay- lığı — devrelerinde- Manisa'ya fennin icaplarına uygun bir şekilde getirilmesi — takarrür eden cenup dağlarındaki mem- ba sularının masarifine karşı- hk olarak üzüm ve zahire sa- tışlarından alınacak muayyen miktardaki ianenin müsaadesi istihsal edilmiş ve yetmiş kü- sür bin Bira su parası toplan- mışti. Mütekaid binbaşı Ali Riza her türlü müşkülâta gö- ğüs gerd; suyun gelmesi ve getirilmesi esbabımı hazırladı. Elde yetmiş küsur bin lira nakid mevcud oldukça ötesi pek o derece güç değildi. Ali Riza'nın durendiş kafası bu pek çapraşık maccraya cevap verebilmek kabiliyetinden uzak görülmediği cihetledir ki (Ce- nup dağlarındaki menba sula- ritın Manisa'ya isalesi) ni; tev- züni, taksimini, çeşmelerini ve bütün teferruatının bu gibi iş- lerle uğraşan bir şirket uhde- sine almış ve ilk proje üzerin- de yapılan bazı tadilât dola- yasile bedeli keşfinden ve uh- desine ihalesi yekünundan bir bayli noksanla — tanhhüdünü yapmıştı!. Bu şirketin taahhüdatını ha- şarmadığı —bilâhare — yapılan fenni tetkiklerle anlaşılmış ve Bayındırlık Bakanlığının emri ile mütcahhitlerin malübun- dan bir kısmı tevkif edilmiş- tir. Diğer taraftan şehre geti- rilen ve bavuzlara akıtilan bu memba suları memleketin su ihtiyacına cevap verebilmek- ten pek uzaktır. Bu noksanı gören Valimiz Bay Lütfi Kır- dar; bu mesele ile de meşgul olmuş, en az mâsrafla en zen- gin bir (su) ya malıkiyet ça- releri üzerinde durmuştur. Şarbay Gemicioğlu Bay Av- ni'nin, esasen bu su mesele- sindeki, önemli hassasiyeti ar- Sarayköy, (Hususi) — Kaymakamız Bay Hadi'nin önayak tık filiyat sahasına intikal edi- yor, demektir. Şirketle Manisa belediyesi Aarasında devam edip giden davanın da, şizke- tin hüsnü niyetile yakında halli de temenniye şayandır. İlbay Bay Lütfi Kırdar'ın ŞT Kiralık Ev Gayet havadar bahçeli gü- zel manzaralı kullanışlı kirası elyerişli Göztepe vapur iske- lesine dört dakika mesafede iki ev kiralıktır. Göztepe'de Abdülezel s0- kağında yokuşta bakkal Bay Bedri'ye veya telefonla 2256 ı numaraya müracaat. İ Kızılca - bölükte faaliyet Yalnız, posta şubesli e ihtiyaç varl, ' Kızılca-bölük, (Hususi) — | Nahiyenin hükümet ittihaz et- el attığı Uray işlerinden biride tiği Belediye dairesine aid İzmir'deki Karminati — ihşaat şirketinin Manisa'da inşa ettiği sebze halinin hesaplarının tas- | fiyesidir. Öğrendiğimize göre pek yakında buna da bir hüs- | nü netice verilmiş olacaktır. Sonra “Mezbaha, işi var. Günün ihtiyaçlarını karşılıya- mıyan mevcut mezbaha; ayni mahalde ve fakat asri bir tarz- da vücude getirilmek şartile | mahalli bir şirket veya biriki | bankanın birleşmesile ortaya | çıkacak bir birlik tarafından deruühde edili bilâhare E edecektir. S$. Âli Ku lucr diyeye — intikal Çandırlı'da halkın fedakârlığı Göçmen /kardeşler müs- tahsıl haline getirildi Çandarlı, (Hususi) — Çan- darlı nahiyesine bü sene Bul- garistan'dan 221 hane göç- | men yerleştirilmiş kendilerine arazi verilmiş ve müstahsıl bir vaziyete sokulmuştur. Göç- menler rilen - topraklarda “sürüp ckmrkfeaırîer andarlı halkı, göçmenlere şefkat kol- larımı açarak onları bağrına basımış kendi evlerinde teksif etmiş ve misafirperverliğini göstermiştir. Çandarlı'da ya- pılacak göçmen evleri için vilâyetten gelen heyet işini bitirmiş ve raporlarını tanzim ederek vilâyete vermiştir. Ev- ler yapılıncıya kadar göçmen: ler ğ.ep yevîıı bılkıng:ıînfırı olacaktır. Bu hususta bir hizmet ve faaliyeti görülen Çandarlı na- hiye müdürü B. Etem Özeren ile Çandarlı muhtarı B. Sami Ersavaş'a ve sapanlarile, çift- lerile koşarak göçmenlere yar- dımda bulunan Reşadiye ve Yeniköy. halkına teşekkür edil- mektedir.-Biz de takdir ederiz. - Çok k güzel bir eser Böyle modern ve yeknasak kıya- X fet, her yere örnek olmalıdır. olması-ile bütün kazamız muhtarları, yeknasak bir kıyafet ka- bul ederek Türkiye'de köylünün bir muvaffakiyet kaydetmişlerdir. kıyafeti bakımından mühim Kaymakamı ve muhtarları, bu eserlerinden dolayı takdir ederim. ANADOLU — Bu eser, cidden bütün kaza ve köylerimize nümune olacak kadar güzeldir. Muhabirim'zin yazdığı gibi, gönül ister ki, ayni hareket bütün kazalarda gözüksün. Hattâ böyle düzgün bir kıyafet, köylümüze de teşmil edilsin.. yaptırılacak ve | bina harap vaziyettedir. Bu | itibarla halk, taş ve kumu bizzat temin etmeği taahhüd | suretile yeni bir hükümet bi- nası inşası için Denizli vilâ- yetine başvurmuş, diğer masa- rifin de hükümetçe teminini rica eylemiş. Halk 2500 met- remikâp taş, 800 metremikâp | kum verecektir, Keza, arsayı da, nahiyenin en şerefli ma- | hallinde ve 20 dönüm olarak, belediye teberru edecektir. * Belediye heyetinin mesaisi takdire şayandır. Şimdiye ka: l dar nahiye dahilinde 10 bin | Metre murabbat yol yapılmış, pazar mahallinde yeni beş dükkân, bir halk okuma oda- sı, bir umumi helâ, güzel bir park kurulmuş, şimdi de gü- | zel bir Parti binası inşası ha- zırlığı başlamıştır. Nahiye met- halinde bir fidanlık kurulmuş- tur. Nahiyeden Tavas şosesine kadar olan 2 kilometrelik yol da halkın yardımı ile yaptırı- lacaktır.. Önümüzdeki sene, #laktriki tasinatı: küurmak — vo eczane açmak için bütçeye tahsisat konacaktır. Postahane Yalnız, iktısadi ehemmiyeti haiz ve binlerce dokuma tez- gâhına sahip bulunan böyle büyük bir nahiye merkezinde, posta ve telgraf idaresi yok- tur. Halk ve tacirler, bu yüz- den mütemadiyen sıkıntı çek- mekte ve zarar görmektedir. Posta ve telgraf başmüdürlü- ğünün bu ihtiyaca cevap ver- mesi isteniyor. Doktorsuz kaza olur mu? Buna çare bulmalıdır! Çal'dan yazılıyor: Kazamız iki yıldır. doktor- suzdur. Müracaatler akim ka- hyor, bu yüzden merkez ve köylerde sari hastalıklar do- ğuyor. Bu yüzden şehre yarım saat mesafedeki Yukarı Seyid köyünde kışın felâketli hasta- hıklar geçmiş, şimdi de lekeli humma korkusu başgöster- miştir. 25,000 nüfuslu Çal, iki yıldır hekimsizdir. Zengin- ler hastalarını Deniz'liye nakil ve orada tedavi - ettiriyorlar. Fakat yüzde doksanı teşkil eden halk, istirap içindedir. Bir taraftan doktor yuk diğer taraftan da Denizli'ye gitmek için para yok nhreı vaziyet ne şekil alır? Buna bir çare bulunmasını yalvarıyoruz. Çal ilçesi uray üyesi İbrahim Gürsoy Turgutlu'da Türkçe Turgutlu, (Hususi) — Şeh- rimizde yirmi üç bin nüfus vardır. Halkevi teşkilâtı, m-m- lekette sadece Türkçe konu- şulması için bir teşebbüste bulunmuştur. Bunun - bütün Turgutlu'da çok iyi neticeler vermesi muhtemeldir. ANADOLU —— l 16:3/337 — Iİnebolu davasına dün de devam olundu İstanbul'da bulunan ateşçi Bay Riza'nın ifadesi okundu İnebolu faciası muhakeme- sine dün de şehrimiz Ağırceza mahkemesinde devam olun- muştur, Salon, her zaman olduğu gibi dinleyicilerle dolmuştu,. Gemi süvarisi Mehmed Ali ile üçüncü kaptan Ramih, çarkçı başı Salim ve ikinci çarkçı Halid maznun sandalyesinde oturuyorlardı, İstanbul, Ağırceza mahke- mesinca ifadesi alınan ve bu- raya gönderilen İnebolu gemi- sinin ateşçisi Bay Riza'nın bu ifadesi okundu. ateşçi, hâdiseyi hulâsaten şöylece anlatıyordu: *Fenike, Anamur ve diğer iskeleleri müteakıb Antalya'ya geldik ve oradan yük aldık. Gemi İzmir'e hareket ederken pek fazla yüklü idi. Hâdise mahalline gelinciye kadar, yol- cular ve mürettebat, muvazec- neyi temin için yükleri bir ta- raftan diğer tarafa nakledi- yorlardı. İzmir'e yaklaştığımız sırada tehlike arttı. Ben de İzmir İkinci Hukuk mahke- , —a Hukuk mahke- mesinden: Davacı Fatma ile kocası Burnava'da Hacıbey sokağında 12 No. da Filorina'lı Pembe evinde İbrahim oğlu arabacı Enver aralarındaki boşanma davasından dolayı müddeialeyh | Enver'in ikametgâhının meç- huliyetine mebni teligatın ilâ nen icra edildiği halde muay- yen günde müddeialeyhin gelme mesine mebni davacının isteğile aleyhinde gıyap kararı ittiha- zına ve karar suüretinin mah- keme divanhanesine - talikine ve davacının şahitlerinin din- lenmelerine — ve — tahkikatın 5 14/ 937 tarihine bırakılma: sına karar verilmiş olduğundan mezkür günde saat 14 radde- lerinde müddeialeyh Enver'in bizzat veya bilvekâle hazır bu- lunması ve beş gün — zarfında itirazını dermeyan etmesi lü- zumu beyan aksi takdirde bir daha tahkikat ve mahkemeye kabul edilmiyeceği H. U. M. K. nun tebligat faslına tevfi- kan ilân olunur. 719 Acele satılık ve değirmen Hali faaliyette yüz yirmi santimlik çift taşlı ve 27 beygirlik - İngiliz nasyonal markalı mazotla mütaharril motoru ve bir tuz taşı bir arpa ezme makinesi ve muafiyet ruhsatnamesini ha- iz değirmen zcele-veehven fiatle satılıktır. ve dışarı çıkarak güvertede çalış- mağa başladım, Bir aralık şiddetli rüzkârla gemi yattı. Derhal yükleri bo- şalttık; gemi, bu defa su ala- rak aksi tarafa meyletti ve yattı. Bu karışıklık esnasında, lostromanın — “Can - kurtaran yeleklerini dağıtın!,, diye ba- gırdığım duydüm. Ben de bir yelek alarak « 2aize atladım ve İstikbal vapurunun sanda- | hna bindim. Gemi oldukça yüklü idi; İkinci mevki kamaralar ile yukarı salon ve göverte malla doldurulmuştu. Maamafih bu vapurla ilk seferi yaptığım için yükün haddinden fazla olup olmadığını bilmem. Geminin karaya oturtulması mes'elesine gelince; benim bu işe aklım ermez. Ben ateşçi- yim. Onu kaptan bilir.,, Muhakeme; İstikbal vapuru süvarisi ile ikinci kaptanının da dinlenmeleri için 19 nisana bıııkılmışlır Üzüm satışları ON 11 75 11 75 Ve 79 14 50 1 75 10 375 14 25 12 3551225 Ç Alıcı 40 J. Tara. ma. 28 S. Ergin 16 Alyoti bira. 15,5- ). Kohen 15 K. Taner 13 S. Gomel 12 Ş.z. Galip 5 O.Lüt. o.S. 144,5. Yekün 418770 Eski satış 418914 U. satış FOTO OR Refik Lütfi Or Zevkinizi okşayacak poz Temiz işçilik Hükümet civarı Kaymakam Nihad bey caddesi No. 20 H Ödemiş icra memurluğundan: Ödemiş'in Zeybekler mahal- lesinden Hasan karısı Şefika'ya beşyüz lira borçlu ölü Hasan karısı Haticeye izafetle vere- sesi hakkında yapılan taki- batta mezbüre Şefika'nın ve- resesinden olan Rasim için çı- karılan icra emri üzerine o Rasim'in ikametgâhi meçhul kalmış olmakla icra emrinin ilânen - tebliğine katar — veril- mişlir. Binacnaleyh borçlu Ra- sim beş gün zarfında borcunu ORSA İzmir'de Keslane paza- B ödemez veya icranın tehiri zarında 22 mumarada nia hakkında — karar- getirmezse kineci ve tornacı Raşid us- kanuni hükümlerin tatbik- olu- l.ıxa üracaat. | nacağı ilân olunur. 7169 —— Z N L .e v en “İzmir Vakıflar direktörlüğün- den: 660 Lira keşif bedelli Hisar camii minaresinin şerelfe kor- kuluk tamiratı 15/3/937 tarihinden itibaren 20 gün müddetle açık eksiltmeye konmuştur. İhalesi 5/4/937 pazartesi günü sa: at 15 de Vakıflar direktörlüğünde müteşekki! prlacaklır. Muvakkat teminat parası 49 İsteklilerin fenni ve eksiltme “wmisyonca ya- lira 50 kuruştur. şartnamesini görmek için her gün Vakıflar direktörlüğü muhasebesine ihale günü de komis- yonâ müracaatları ilân olunur. 16 26272 776 B a e