20 Mart 1938 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 10

20 Mart 1938 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 10

Nai » Müzayede ile fev: kalâde satış Acele yo'culuk do'ayısile 20 Mart Pszar günü sabah saat 10 da Göztepe vali kona- ğt karşısında 765 sayılı evde Mm. Hayim Barki ve d ğer bir ai- leye ait nadide mobelyaları açk arttırma suretile satılacaktır. Satılaçak mobelyalar meya- nında fevkalâde lüks modern iki kapılı şüfinyeralı aynalı do- lap tuvaleti iki adet karyola ma somya ve yatak ve cibim Hikleri, iki adet — kemedinosu, aynalı büle, servant, kare aç lır yemek masası ve birçok pe- rakende Avrupa yemek iskem- leleri, hasır kanepe takımı, iki kapılı ceviz aynalı dolap, law mao, tuvalet ve komedinosu, Avrupa mamulâtı direkli dört köşe iki kişilik bronr — karyola ma somya şemsiyelikler, yeni bir halde ayaklı singer nakış ve dikiş makinesi, gayet kıy- metli pul işlemeli büyük aynah cardinyera bayusu ve ayni ma- hn orta masası, fevkalâde iyi sesli Alman piyanosu ma tabu- rzesi, aynalı saybur, iki kişilik kesme nikel karyola, — duvar saati, poker masası, 9 ve 7 şer parçalık kanape takımları, bü- yük camlı ane, Brinewlck markalı lüks salon gramofonu S0 adet plâkile beraber, iki adet çiçekli kolona komodine» lar, peşkirlk, iyi bir — halde cünbüş, perde ve bronz korna- zalar, şenzlonk, kaydiruaba, der penç, Çin vazolar, sigara ma- salar, levhalar, büyük çul, ete- jer, sedef işlemeli tabure, ço- cuk arabası, büyük salon Ay- nası ve Uşak, Gördes, Acem, Ferehen hah ve seccadeler ve siar birçok lüzumlu eşyalar sar tıilacaktır. Fırsatı kaçırmayımız. — Firsat artırma salonu. D. 3 Aziz Şınık Telefon: 2056 Başvekilimizin en son resimleri Büyük eb'atta Başvekilimiz B. Celâl Bayarın fotoğrafileri yalnız Hacı Alıpaşa otelinde foto, ressam B. İsmailden teda- rik edebilirsiniz. llân Akhisar beledi- ye riyasetinden; 17-3-938 tarihinde ihale edil- mek üzere ilânı yapılmış olan Akhisar elektrik şebekesi tes> satının keşilleri üzerinde tashi- hat ve tadilât yapılmış oldu- ğundan sözü geçen ihalenin — 28-3-938 tarihinde saat 15 te | — yapılacağı ilân olunur. 11 15 20 25 Bozdoğan Tapu memurlu- İ ghndın: İ Bozdoğan ilçesinin “Yenice mâhallesinde kâin seğ tarafı | —imam Ahmet hanesi sol taralı ;( Türkmen oğlu Ali hanesi arka- ütçü Ali hanesi önü yol ile — çevrili bir bap hane bu mahak “leden demirci Ahmet kızı Emir Ayşanin Aydınlı semerci Ali — ustadan 326 tarihinde harıcan “gatin alarak © zamandanberi — Emir Âyşenin mülkiyeti ve ta-! Ogarrufu altında olup ilçe tapu Şkomisyonunca tasarrufunun tas- — diki kararlaştırılmıştır. — Alâkadarının ikametgâhı meç- hul bulunmasından bu hanede — tasarrufu hak iddiasında — manlar varsa bu ilân tarihi İtibaren bir ay içinde ellerin- deki resmi vesaikle birlikte Bozdoğan tapu memurluğuna izmir sicili Ucaret memurluğundan: (H. W. hitta'l ve şürekâsı) ticaret unvanile İzmirde İkinci- kordonda 72/5 numarada vapur acentalığı sigorta —mümessil- lği ve ithalât ihracat ticaretle uğraşmak üzere teşek- kül eden işbu şirketin t caret unvanı ve şirket mükavelent- mesi Ticaret kınunu hükümle- rne göre sicln 2220 numara- sına kayt ve tescil edildiği ilân olunur. İzmir sicili tcaret memur- luğu resmi mührü ve F. Tenik imzası 1 - Mukavszle. Bin dokuz yüz otuz sekiz se nesi Mart ayının oa dokuzuncu cumartesi günü saat on bir su- larında İzmirde Halimağa çar şısında meyveter gümrüğü s0- kağında 14/12 saylı darei mahsusasında Türk ye cumhu- riyeti kanunları dairesinde var zife gören aşağıda mübür ve imza sahibi İzm r üçüncü noter vekili Fehmi Tenikin yanına gelen ve zat ve hüviyetleri ka- nun nazarında şehadete ehil görülen kimselerin İzmirde Bey- ler sokağında Hacı Mahmud çıkmazında 69 No. da oturan Hakkı oğlu Nami Sezmen ve İzmirde Birinci — Süleymaniye mahallesinde 477 inci No, l sokakta 36 No. da Mustafa oğlu Macit tarif ve şehadetle- rile anlaşılan İzmirde Burnava nahiyesnde Uzun sokakta 4 No. h evde oturan Herbert J. VVhittall ve ayai mahalde ve ayni evde oturan Düçlas G. VVhittall ve İzmirde Karanti- nada tramvay caddesinde 635 No. hh evde oturan Hasan oğlu Haydar Dündardan sebebi mü- racaatları soruldukta — anlatar cakları veçhile bir şerket mu- kavelenamesinin — tarafımızdan yazılmasını istediler, Adı, sam ları yukarıda yazılı şahitler ya- nında diledikleri soruldukta cüm- lesi söze baş'ıyarak: M. — 1 Şirketin mevzuu: Vapur acentalığı, sigorta mü- messiliği ve alelumum ithalât ve ihracat işlerile uğraşmaklan ibarettir. M. 2 — Şirketin nevi: Kol- lektif ve unvanı * H. VV-bittall ve şürekâsı, dır. M. 3 — Şirketin merkezi: İzmir ve muamelât İzmirde İkincikordonda 72/5 No. h ya- zıhanedir. Şrket lüzum — gör- dükçe Türkiyenin başka mahak- İerinde de şube açabi ir. M. — 4 Şirketin sermayesi *10000, on bin Türk lirası olup bunun “2000, iki bin lirası H. ). Whittall ve *4000, dö t bin Türk lirası D. G. whittall ve *4000, dört bin lirası Hıydar Dündar tarafından şirketin aliyete geçeceği tarihe kadar tamamen konulmuş olacaktır. M. — 5 Hasıl olacak - kâr veya melhuz zarar, yüzde yır- misi H. J). VVkttalla ve yüzde ellisi D. G. VVhbittalla ve yüz- de otuza Haydar Dündara ait olacaktır. M. — 6 Şirketin imzası: Şir- ket firması altında şeriklerin müferid imzaları şirketi ilzam edecektir. M. — 7 Şirketin — müddeti. bir Nisan bin dokuz yüz otuz sekiz tarihinden itibaren beş sene için muteberdir. Bu müd- detin hitamından altı ay evvel şeriklerden her hangi birisinin şirketin fesh'ni istemek hakkına baizdir. Bu müddet zarfında şirketin feshi — istenmediği tak- dirde şirket daha beş — sene için temdid edilmiş ad oluna- caktır. M. — 8 İşbu şirkete dahil başka şirket ve şerik yoktur. ve Tarıallacın başka deyecekleri olmadığını beyan ve ikrar ey lemeleri üzerine işbu mukave- lename iki sayfa olarak yazık makla beraber okunarak ve ne olduğu yüksek sesle anlatılarak yazıldığı gibi arzuları olduğu her biri tarafından kabul ve tasdk edildikten sonra — şahit- lerle kendilerine ve tarafımız- dan imzâ edilerek tasdik k- indı. Âkitlerin imzaları Şabitlerin imza'an Üçüncü Noter vekili Fehbmi Tenık resmi mühür ve imzası UM. No. 483 Hu. No.1/104 İşbu mukavelename suretinin daire dosyas nda saklı19/3/1938 tarih ve 483 No.lu aslına uy gün olduğu tasdik kılındı. Bin dokuz yüz otuz sekiz — senesi Mart ayının on dokuzuncü cu- martesi günü. İzmir üçüncü Neter vekili F. Tenik resmi mühür ve imzası 19 Mart 1938 40 kuruşluk harç pulu 30 kuruşluk damga pulu 20 kuruşluk tavyare pulu kemir 2. ic. M. den: Hüseyinia Em'âk ve Eytam bankasından ödürç aldığı pa- raya mukabi| bankaya ipotek eylediği Karşıyakada Donan- macı mahaliesinde Fetiye s0- kağında kâin 1/1 eski ve $ yeni numaralı 170 — santim ir- tifaanda bir duvarla çevzili 123 metre mür .bbamda ve 225 lira kıymet takdir edilmiş olan bir kıta arsanın mülkiyeti açık ar- tırma suretile ve 844 numaralı Emlâk ve Eytam bankası ka nunu — mucibince bir defaya mahsust olmak şartile artırmazı 29/4/938 Cuma günü asaat 14 de yapılmak üzere 30 gün müd- detle satılığa konuldu. Bu artırma neticesinde satış bedeli her ne olursa olsun bor- cun ödenmesi tarihi 2280 nu- maralı kanunun mer'yete gir diği tar.hten sonraya müsadif olması hasebile kıiymetine ba- kılmıyarak €en çok - artıranın üzerine ihalesi yap iacaktır. Sae- tış 844 numaralı Em âk ve Ey- tam bankası kanunu bhükümle- riae göre yapılacağından ikinci arlırma yoktur. Satış peşin par olup müşteriden yalaız yi ki buçuk dellâliye mas rah alınır. İşbu ııg'ı" menkul üzerinde herhaagi bir şekilde hak talebinde bulunanlar elle- rindeki resmi vessik ile bir likte yirmi gün zarfında İzmir ikinci icrasına müracaatları lâ> zımdır. Aksi halde bakları tapu si- cilirce malüm olmadıkça pay- dan hariç kalırlar. 15/4/38 yüzde yedi çası veya mili bir banka itibar mektubu ve 38/5884 dosya nu- marasile İzmir ıkinci icra me- murluğuna — müracaatları — ilân olunur. 666 Torbas Tapu dairesinden; Karakızlar- köyünde köy içn- de sağı ve solu yol, arkası hacı oğlu İbrahim, önü yol ile çeve rili bir bap ev Hacı oğlu hafız Mehmedin Iııl'ıuııı'dııl intıkalen ve kardeşi Mustafa ile taksim etmek :ıı.relıle 40 yıldanberi bilâ sened tasarrulunda iken ölümü ile veresesine münhasır olduğundan namlarına yen den İ ihtiyar heyeti ilmü ha- mektedirler. Bu evin senesi yoklama esas defte. ?i(:âe hafız Mehmet ve kardeşi Mostafa namına babasından in. tikalen tesbitedilmiş ise de şim. iye kadar tapuya bağlanma. ge lduğu cihetle 1515 M kanuna göre Senelsiz tasarrı. fattan bu u: binaen tet. ik ve tal 25/3 ık:rkil(nde mahalli .d"teı?ğ,s_ Bu evde alâka- ve her hangi bir suretle hak iddin eden varsa n içinde belgesile - birlikte tapa - dairesine baş vurmaları ilâa olunur. İşnir gundan: Hancı Halil ağa zade Hüse- yin mahdumları Tevf k, Alim, Halil, Azmi ve Sait mahdum- ları Hulüsi, Müstafa, Rasimin Emlâk ve Eytam bankasındın ödünç aldığı paraya mukabil bankaya ipotek eylediği İzmirde yeni manifaturacılar çarşısında 4 numaralı sokakta 12 nu- maralı ada dahilinde yemini saatlı mağaza sahibi Hıhz Mehmet mağazası, yesarı Cam- bazzade Ali mahdumları ma- gazası, arkası ihtiyar zade Meh- met arsası, cephesi yol olan ve üç kattan ibaret olup üçüncü katın arka tarafında — tüvalet salonu vardır. 8)00 lira kıy- metli bu mağaza ile İzmirde Abdullah efendi mahallesinin Abdullah efendi sokağında 15 Noh eve kapıdan girilince mermerli bir sola solda sokağa nazır bir oda ittisalinde ikinci katın merdiveni badehu aralıkta bir küçük oda, avluya doğru giden koridorun son bir oda ve çamaşırhıne ve mutbak, aralıkta bahçe, bahçede helâ, havuz vardır. İki merdiven ara- sında bir sandk odası ikinci katta bir sofa ve cephede bak kon ve sokağa nazır bir oda avlu tarafında karşılıklı iki oda ve bunların arkasında ve üst katta bahçe tarafında geniş bir taraça mevcut olan 4250 lira kiymetli hanenin geçen sene yapılan satış'arı 228) sayılı ka- nuna göre geri bırakıldı; birinci sene taksit borca yen vadesinde ödenmediğinden bu hüküm ortadan kalkarak bu gâayri menkllerin mülkiyeti açık Artırma suretile ve 844 numa- ralı Emlâk ve Eytam- bi kanunu mucibince bir defaya mahsus olmak şartile artırması 29-4-938 Cuma günü saat 14,30 da icra dairemiz içinde yapılmak üzere bir ay müd- detle iğa konuldu. Bu artırma neticesinde satış bedeli her ne olursa olsun borcun ödenmesi tarihi 2280 numaralı kanunan mer'iyete gir- diği tarihten sonraya müsadf olması hasebile kıymetine ba- kılmıyarak en çok - artıranın üzerine ihâlesi yap'lacaktır. Sa- tış 844 numaralı Emlâk ve Ey- tam bankası kanunu hükümle- rine göre yapılacağından ikinci artırma yoktar. Satış p:şin para ile olup müşteridea yalnız yüzde iki buçuk delâliye masrafı alınır. İpotek sahibi — alacaklılarla diğer Aalâkadarların ve irlifak hakkı şakipler.nin gâyri menkül üzerindeki haklarını bususiyle faiz ve masrafa dair olan id alarını işbu ilân tarihinden iti- baren yirmi gün içinde evrakı Müsbitelerile birlikte memuri- yet mize bildirmeleri icap eder. Aksi halde hakları tapu si- cilince malüm olmadıkça pa: hariç kalırlar. 15-4. tarıbinden itibaren — şartname her kese açıktır. Talip olanla- rin yüzde yedibuçuk teminat akçası veya milli bir banka itibar mektubu ve 38 - 3380 dosya numarasile İzmir — ikinci icra memurluğuna müracaatları ilân olunur. 525 Izmir belediyesinden. Beher tonu yüz yetmiş lira- dan sekiz yüz elli Tira bedeli müubammenli beş ton demir Osmanağa su membanda tes lim edilmek şartile başkâtiplik- teki şartaamesi veçhile 5/4/938 Salı günü saat on alıtıda açık ekslime ile ihale edilecektir. Talipler 63 lira yetmiş beş ku- ruşluk muvaki teminat mak- buzu veya banka teminat mek. tubu ile söylenen gün ve saatte encümene gelirler. 880 20 25 29 1 - LT TT ÜİT İ TEŞEĞÜ aa İkinci Tera memurlu- | İzmiz levazım amirliği ilan İzmir Levazım amirliği Sat. Al. Ko. Rs. den: 1 — İzmir deniz komutanlığının göstereceği yerde (2943) lira bedel keşfli bina inşası açık eksiltme suretdle münakasaya konulmuştur. 2 — İhalesi 6 Nisan 938 Çarşamba günü saat 15 de kış- lada İzmir levazım amirliği satın alma komisyonunda yapılacaktır. 3 — Teminat muvakkata akçesi (220) lira (73) kuruştur. 4 — Şartaame keşifname ve resmi her gün komisyonda gör rülebilir. $ — İstekliler ticaret odasında kay tlı olduklarına ve bu işe yapabileceklerine dair İzmir nafia fen heyet'nden ala: cakları vesikalarını göstermek mecburiyetindedirler. 6 — Eksiltmeye iştirak edecekler 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 ncü maddelerinde ve şartaamesinde yazılı vesikaları ve teminat muvakkatalarile birlikte ihale saatinden evel komivora müracaatları, 20 25 30 3 881 İzmir Levazım amıriğı Sat. AL Ko. Rs. den: Kile 4100 A pa'şeli âl pa şehriyesi 100 Saka 800 4500 2000 İrmik Kırmızı mercimek Tuz 150 Kırmızı biber 4000 Gaz yağı 1 — Çanak.ale müstahkem mevki kıtaat birlikleri iht'yacı için yukarıda cit miktarları yazılı sekiz kalem erzak pazarlık suretile satın alınacıktır. 2 — İhalesi 28 Mart 938 Cuma günü saat 15 de Çanak. kale müstahkem mevki satın alma komisyonunda yapr “lacaktır. 3 — Taliplerin teminatlarile birlikte istenilen gün ve sam tinde kom'syona müracaatları. 882 İzmir Levazım amırlıği satın aima komisyonundan: Ordu hastahaneleri için alınacak olan 42000, 43000 metre patiskanın kapalı zarfla eksiltmesi 31/3/938 perşembe günü saat 15 te Tophanede İstanbul Levazım amirliği — satın alma komisyonunda yapılacaktır. Tahm:a bedeli 15265 lira ilk teminatı 1144 lira 87 kuruştur. Şartname ve nümunesi komisyonda görücebilir. İsteklilerin kanuni vesikalarile beraber teklif mektuplarını ihale saatinden bir saat evel komisyona vermeleri, 15 20 25 29 — 820 İzmir Levazım amirliği satın alma komsynuuondan: 1 — Eskişebirde yaptırılacak bir çift hangar inşaat kapalı zarfla eksitmeye konulmuştur. 2 — Keşil bedeli 165593 lira 42 kuruştur. 3 — E«siltme 29 Mart 938 Salı günü saat 15 de Ankarada M. M. Vekâleti satın alma komisyonuada yapılacaktır. 4 — Keşif proje ve şartnameler 828 kuruşa M. M. Vekâ. leti satın alma komisyonundan alınır. $ — İlk teminat 9529 lira 68 kuruştur. 6 —Eksiitmeye girecekler kanuni teminat ve 2490 sayılı ka- nunun 2 ve 3 ncü maddelernde yazlı vesikalarla idari şartaamenin 4 ncü maddesini F (.krasında yazılı vesi. kalarla birlikte teklif mektuplarını ihale saatinden en az ve behemehal bir saat eveline kadar Aakarada M. M. Vekâleti satın alma komisyonuna vermeleri. 11 16 20 26 71 Devlet Demiryollarından: İhaleleri 4-3-938 Cuma günü yapılacak iken şartnamelerinde yapılan bazı tadilât dolayısile 2490 no. lu kanunun 12 nci maddesine müsteviden belediyeden bu tadılât daires nde niden alınan tahmin üzerine k.raya verilmeleri tekarrür © üç gün mütekabilen işl yen sürat trenlerinin her birinde yolcuların yeme ve içme ihtiyacımı temin için bulundurulan ve birer yolcu arabası içinde bir böle menin tefriki suretile vücude getirilen büvetlerin âyni kanun ahkâmı dahilinde ve açık artırma suretile ihaleleri 1-4:938 Cuma günü saat 15 de Alsancak 8 nci işletme komisyonunda aplacaktır. Muhammen bir senelik kira bedeli 260 liradır, klilerin 907,5 nisbetinde muvakkat teminat yatırmaları ve işe girmeğe manii kanuni bir halleri olmadığına dair beyam name ve ehliyet vesikalarile ayni gün ve muayyen saatte ko. misyona müracaat etmeleri lâzımdır. Şartnameler komisyondan parasız alınır. 20 24 HN Daimi Encümeninden: Nafia dairesi ihtiyacı için satın alınacak 300 kazma, 25 küskü, 100 el arabası, 100 urgan, 500 kazma sapı, 500 kürek sapı, 300 çekiç sapı, 100 varyoz, 100 keser sapı 1237 lra S0 kuruş muhammen bedelle 15 müddetle açık eksiltmeye konulduğundan isteklilerin sayılı yasa hükümlerine göre bazırlıyacakları teminatlarile birlikte 28 Mart 938 Pazartesi günü &aat 11 de il daimi encümenine başvurmaları. 12 21 799 Izmir Yün Mensucatı Türk A. Şirketinin Halkapınar Kumaş Fabrikaşı Tarafından mevsim dolayısile yeni çıkardığı kumaşlar: Sağlam, zarif ve ucuzdur Yeni yaptırdığınız - elbiseler için bu mamulâtı tercia ediniz SATIŞ YERLERİ Birincikordonda 186 numarada ŞARK HALI T. A, 5.