2 Mayıs 1947 Tarihli Büyük Doğu Dergisi Sayfa 6

2 Mayıs 1947 tarihli Büyük Doğu Dergisi Sayfa 6

“ Muslüm NGİLTERE hükümetinin en mühim âzasından bulunan Hint işleri Bakanı (Patrik Lavrehs) istifa etti ve bu yüzden kabinede bir sıra değişiklik ç yapılmasına lüzum görüldü. Hindistan umumi valisi Mareşal ( Vayvıl ) ın vazifesinden alınması akabinde Hint işleri Bakanının istifa etmesi, şimdiye kadar İngiliz İmparatorluğunun bel- kemiği sayılan bu ülkede tarihi bir değişiklik meydana gelmekte olduğunu bütün dünyaya anlatıyor. Hindistanı Hintlilere teslim etmek gibi gayet ağır bir vazifeyi yüklen- mek istemiyen mareşal ile çok meşhur İngiliz devlet adamı bu vaziyet kar- şısında bir kenara çekilmeyi tercih etmiş bulunuyorlar, Halefleri için dahi bu vazife, yalnız mânevi cihetten değil, ameli noktadan da hiç kolay olmıyacaktır. İşin en müşkül tarafı, Hindistandan İngilizlerin tası tarağı toplayıp çekildikleri zaman bu dört yüz milyon nüfuslu ve efsanevi zen- ginlikte ülkeyi kime teslim edecekle- rini bâlâ bir türlü kestirememiş ol malarıdır. Ortada birleşmiş “bir Hindistan ve halk yoktur. Yüz milyon Hintli Müslüman, Pâkistan namı altında ayrı ve müstakil bir İslâm devleti kurmayı, aşmaz ve değişmez siyasi hedef olarak kabul etmişlerdir. İçlerinde on yedi milyon nüfuslu Haydarabat Nizamlığı İslâm devleti gibi mühim üzuvları bulunan yerli devletler, var- lık ve ben'iklerini muhafaza etmek istiyorlar. Bunların nüfus yekünu yet- miş milyondan fazladır. Yüz yirmi milyonluk bir kütle olan Hindular ise müttehit bir devletin başına geçerek, müslim ve gayri oil! Pe bütününü vorlar, Seksen milyon im bir kütle olan Paryalar hürmet ve hakkaniyeti yalnız İslâm camiasına girmekte bula- caklarından emindirler ve Hinduların tahakkümü altına girmekten kaçını. yorlar. i Bir sene evvel İngiltere hükümeti Hindistanın istiklâlini tanımağa karar verdiği zaman bu zorluklari evvelden takdir etmiş, hazırdığı pilâna merkezi bükümette Müslüman Birliği ile Hin- duların Kongre Partisi bakanlarının 6 Hindistanın pasif rehberi Gandi müsavi sayıda o'malarını ve eyaletler- den herbirinin nüfus çoğunluğu arzu ettiği takdirde birleşebileceklerini baş- ca şart olarak koymuştu. Şiddetle muhalif olan Kongre Partisi, bu şart- lara, ancak başına vurula vurula ya. naşmağa mecbur edilmişti. Çünkü Müslüman eyaletlerinin birleşmesi ne- ticesi Pâkistanın kendi kendisine kuru- lacağından; ve İngilizler Hindistandan çekilir çekilmez bu eyaletlerin idare ve hâkimiyetini Müslümanlara bıraka. caklarından Hindular fena halde kor- kuyorlardi, Bu şartları zorla kabul etmekle beraber Kongre Partisi ve arkasında bulunan mütaassıp Hindu teşkilâtı, Müslümanlık oemellerinin tahakkuk etmesine karşı o kadar zorluklar çıkarmışlardı ki, nihayet Müslüman Birliği, geçen Kurban bayramı bütün Müslümanların harekete geçmesini, yâni cihad sancağının açılmasını em- retmişti. Aylardanberi Bengale, Bahar, Pencap, Bombay ve şimali garbi hudut eyaletinde kan gövdeyi götürüyor. Pâkistan devletine esas olacak belli başlı Müslüman &yaletlerin isim. leri ve nüfus miktarları şunlardır: Bengale 33.005.434, Assam 3:447.913, Pencap. 16.217.242, Sind' 3 708.325, İstiklâli Muharrem Feyzi TOGAY İpgiliz Bülücistanı 438.930 “ve şimali garbi hudut eyaleti 2,788,325... Müslümanlar düşmanlarını kan ve ateş içinde boğmaktadır. Uzun müddet umum Hint ahalisinin hürmetini kazan- mış olan Gandi, bu kanlı hareketleri. durdurmak için ölünceye kadar aç kalmakla tehditler savurdiyse de hiç bir fayda elde edemedi. Nihayet Gandi, Müslümanlar Bir- liği Reisi Mehmet Ali Cinnah ile müş- terek 'bir beyanname neşrederek bu kanlı kıtallere nihayet verilmesini ve siyasi dâvaların anlaşma yoliyle halle- dilmesini istemiştir. Bunun iyi bir netice vermesi, Kongre Partisinin Pâkistan İslâm Devleti kurulmasına mâni olmağa çalışmaktan vazgeçme- sine bağlıdır. Şimdilik burası şüpheli- dir, Fakat sonunda her türlü engellere rağmen Pâkistan İslâm Devleti kuru- lacaktır. Çünkü yüz milyon Müslüman buna ahd ve peyman eylemiştir, Ayrılır da bir gün birbirimizden, Hatırlarsan beni, düşün kuşları. O kuşlar ki, taşır bihaber bizden, Al gagalarında yüklü baharı. Ufukları geniş, bu hür kuşların, İklimler değişir kanatlarında. Fecirle boyanmış bir tüle sarın, Ülkeler aş, şiir kanatlarında! Ve yüksel hayalin şahikasına, Topla bahçesinde sevgiyle çiçek. Çiçekli sevgiyi ver başkasına, Yolunu göstersin güzel ve gerçek. Gel de öz sevgiden bana, hayat sun, Sırrına er biraz bu kör âlemin! Zevk içinde beni sermest bulursun, Bu viran köşkünde muhayyilemin!.. Rıza BEŞER