16 Mayıs 1947 Tarihli Büyük Doğu Dergisi Sayfa 8

16 Mayıs 1947 tarihli Büyük Doğu Dergisi Sayfa 8

DAYNIZZ DAVAMIZ Dün ve Bugün Türk milletinin. muazsam tarihi Lize çösteriyor: maştı, Laşlar çıpta ile karışık bir utançla yerl re düşü. Elindeki bir avuç imanlı aske- bir kırala gösterdiği kerem ve nezaket karşısında esirine ; “Siz beni sahasında madlüp etmekle Kılmadınız, aynı zamanda ruh ve ahlök sahasında da mağlüp ve u ülkeler almak kârım!,, diye haykıran Yavuz. mdir. B Bunlar hep bizim me, dere kenarındaki n 1 gâh, dağdaki kervansaray yetimin tahsili, yetimenin «e- hizi, körün âsası, kötütünün liyen yığınlar delesu kalabalık! Emin TOYKOÇ — Şehremini Iç Panorama * Cumhur Reisi İstanlula geldiler. Celişleri Amerikalılara karşı Lir alâka ve nezaket vesilesine bağlanabilir. Birkaç gün sonra Recep Peker takip etti. Cumhur Reisi , Başbakanı İstankuldaki evinde ziyaret ettiler * Ses Türkiye oCömhur Reisinin Amerikalılara kendilerini tarafında dinletilecektir. * Hasan Âli Yücel Ona sorsanız ; — A sabık muallim, sabik maarif müfettişi, bilmem hangi olmamış zararlı çıkar- söyle, pişman n? Acaka ne cevap verir ? * Yağmur Haftalardır. yağmur sıkıntısı çekiyorduk. lerimiz, an bir anda vatan sathını bir” yanık halinde kaplıyabilirdi. © Nihayet Allah halimize acıdı; merhameti gazabını aşkın olan musu lerce gencin cevabini ve mektupla cevap ver 8 Allah, ize, bize rağmen acıdı. Ve göklerin ve üzerimire serpilmeğe bi Başbakan, Mleryeroloji) istas- yonlarının teminatiyle iftihar bunu gazetecilere bil- dirirken, o (Cumhuriyet ) gaze- tesinde Nadir Nadinin (Yarabbi ükür !) yazısı bizi hayli güldür- di kaddes peder,, diye bahseden bu olmasaydı, elinde gazete, makam ve beyan salâhiyeti olanlar ara- sında “Şökür!.., kelimesini duyacak mıydık ?.. recek; ve Dış Panorama * ei Afrika Fransanın: cebir ve kuvvetle Şimali "Afrika da kurmuş olduğu Müstemleke İmparatorluğu, Hindi çiniden, Madagaskar Memleketinin büyük bir kısmı ve her iki payıtahtı (Fas ve Merakeş) ile birlikte Fransanın himayesi altına ea him muştu. Bu himaye ise en köt bir Mi ii başka bir şey değildir. Fas Sultanı verdiği nsahın hima- yesi altında kalamıyacağını bil- dirdi. Dig taraftan Cezayir'deki Şimali Afrika İslâm komitesi, Birleşmiş Milletler Kurulu Baş- kanına telgrafla müracaat ederek Şimeli Afrikadaki yirmi milyon ve Tunuslu olan bu yi milyon Müslümanın dâvasını, bütü rap âlemi ve İslâ dünyasının des- teklemesi lâzımdır. * Mağlüplar Amerika Dış re Vekili diger büyük devletlerle bunu ya- r——— Büyük Gençlik Anketimiz . 1 — Ruhunuz, gerçek ideal noktasından doyurulmuş, e edilmiş midir? 2 — Ruhunuzda din iştiyak ve hasretini taşıyor musu 3 — Muhitinizi maneviyat bakımından büyük bir inkılâba muhtaç görüyor z? “ İstanbuldaki yüksek tahsil gençliğinden, şu üç sualin birer kelimelik cevabını topla- mak için muharrirlerimiz meşgul bulunuyor. Neticede isimler gör gençliğin fert fert ve sırf muhasebe mevzuunda nasıl bir çağlık kopardığını duyacaksınız. Ankara ve İzmir Har tahsil gençliğinden de, nelerini rica ederiz. mektupla cevaplarını iütfedebilir Görülmemiş bir hâdise olacaktır! ——4J (E$ suallerimize birer kelime halinde Yirmi otuz genç. bir araya gelip tek bir pacağını söyledi. Amerikan poli- tikasının esas hedefleri, Avrupa ve Asya ile birlikte tütün dün- lunduğundan, işe, bu memleketleri yeniden eski haline getirmekle başlamak icap ettiğini beliri- iştir. * Filistinde zafer İngiltere, Filistinde karşılaş» tığı çıkmazdan kurtulmak için Birleşmiş Milletler Kurulunun bir mağa çalıştı. Filistin Arap- ları yüksek komitesinin din - lenmesi , oencümeni usuna masına asla razı kuruldan ouzaklaşacağını beyan ederek bütün Arap âlemine ve İslâm dünyasına tercüman olmuş- tur. Encümen ve umumi meclis, başlıyan savaşta ilk zaferi kazar- mış oluyor. Mu- Fey - To si ri ve cisimleriyle bu yüz-- i şahsını mütalâa ve