17 Ağustos 1935 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 4

17 Ağustos 1935 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 4

CUMHURfYET 17 Ağustos 1935 Bursa aytarımız, hakikatm meydana çıkması için önemli bir teklifte bulunuyor Yeni yıl mahsulü kurak No. 279 A DAVER Düşman 236 günlük bir muharebeden sonra şimal lıktan az müteessir oldu Bursa (Özel) Bursa Orman direk Fazlı Güleçin dahi Parti başkanile bir törü vekılinin Uludağ ormanları hak gün Dağ otelinden gelirlerken yolda, grupunu ve 136 günlük bir harbden sonra da 934 yılı tütün piyasası iyi bir şekilde kındaki bir yazımıza karşılık olan mok yeni kesilmiş kaçak çam götüren biri kapanmak üzeredir. tubunda «Dombay çukuru mevkiinde ne raslıyarak kendisini yakalattıırdığıAnafartalar cephesini tahliye etmişti Marmara çevriminde ekici elinde sa küçük çapta 198 aded kayın ve göknar m ve çamları musadere ettirdiğini bize Türk kaynaklarından Bununla beraber 25 birincikânun 1331 (7 ikincikânun 1915) te cenup grupunda yapılan münferid bir taarruzun hiç bir netice vermemesine nazaran, umumî taarruz yapılsaydı dahi bir netice almak, ağlebi ihtimal, mümkün olamıyacaktı.» Liman fon Sandersin «Türkivede beş sene» isimli kitabmın sonuna askerî ta rih encümeni bazı notlar ve haşiyeler ilâve ederek Alman generalinin yanlışlannı düzeltmiştir. Bu notlardan bırisi de Li manın Anafartalann ve Arıburnunun tahliyesinden bahseden hatıralarına a iddir ve şb'yle denilmektedir: «Liman Paşa, düşmanın ric'at ettiği gece, ertesi günü yeni bir ihrac yapmak ihü'malinden bahsile hazır bulunulması nı tamim etmişti. Bu sebeble son dakıkaya kadar ric'atten haberdar bulunmu yordu. Düşmanın Anafartalardan ric'at ha reketini gayet mahirane bir surette ihzar ve icra ettiğine şüphe yoktur. Bizim, bunu daha evvelden keşfedıp edemıyece ğimiz meselesine gelince, böyle birşey her halde, son derece güçtü. Meğer ki bir ifşa ve hiyanet vaki olsun. Çünkü heı türlü harekât ve nakliyat, karada toprağm altmda ve denizde geceleyin cereyan ediyordu. Müttefikler, ta denize kadar mükemmel ve derin rahı mesturlara ma lik idiler.» 1915) te düşman 236 günlük muhare beden sonra şimal grupunu ve 136 günlük muharebeden sonra Anafarta cephesini tahliye etmiş ve binnisbe az maddî zayiatla çekilip gitmişti. Bundan sonra serbest kalan fırkaları mızın bir kısmı cenub grupuna gönderilerek orada kat'î bir taarruza hazırlanmağa başlamıştık. Fakat düşman 256 günlük bir muharebeden sonra aczini itiraf ile 2728 birincikânun 1331 (78 ikincikânun 1915) te buradan da daha mühim zayiatla, defolup gitmişti. Böylece Çanakkale seferi tam bir Türk zaferile bitmişti.» Gene kaymakam Nihadın Izmir müstahkem mevki kumandanlığında 1927 1928 kışında verdiği konferanslardan «Büyük Harbde Çanakkale seferi» isımlisi askerî mecmuanın eylul 1928 tarihü 70 inci sayısında çıkmıştır. Marhum, 82 sahıfelık yer tutan bu uzun konferansında dört satırla, sadece, tahliyenin vuku bulduğu tarihleri kayid ile iktifa etmiştir. tılmamış tütün kalmamıştır. Samsun, Tokad ve Artvinde az miktarda tütün kalmıştır. Bu tütünlerin de hafta içinde satılacağı muhakkaktır. 935 yılı ürününün yetişme durumu umumiyetle iyidir. Kuraklık, tütün ürününü zannedildiği gibi müteessir etmiş değildir. Samsun, Dere, Maden, Evkaf, Canik ve Çarşambaya iyi yağmurlar yağmıştır. Diğer kısımlarda, bilhassa Gümüşhacı köyde bıraz kuraklık vardır. Genel olarak son yağan yağmurlar, Karadenizin Samsun, Taşova mıntakalarını tatmin etmiştir. Artvinde kuraklık yüzünden bu yıl tütün ürününün az olacağı söylenmektedir. Trabzon ve Polathanede kuraklık yoktur. Yeni ürün iyi yetişiyor. Bu çevrede iki mılyon kilo tütün yetişeceği umuluyor. Edirnede yeni yıl ürününün 22,5 milyon kilo olacağı anlaşıhyor. Tütünler iyi yetişiyor. Kocaeli mıntakasında mahsul, miktar ıtibarile geçen senekinden az olmıya caktır. Bursada mahsul iyi yetişiyor. Kuraklık ve hastalık yoktur. Balıkesirde de tütünlerin yetişme durumu iyidir. Kuraklık bertaraf olmuş tur. Ege mıntakasında tütün mahsulü nün 1620 milyon kilo olacağı tahmin olunmaktadır. ağacı kesilmiş olduğu ve mütecasirine de cezayi naktî hükmolunduğu ve çam kat'iyatı olmadığı> bildiriliyor. Evvelâ, Uludağda kurdukları kamptan dönen İstanbul dağcılarmın şefi Ekremden aldığım malumatın gazetemizde çıkması üzerine İlbayımız Fazlı Güleç, Orman direktörü vekilini Uluda ğa göndermiş ve kat'iyatın olup olma dığını kendisinden sormuştur. Orman direktör vekili Dombay çukuru hava lisinde kat'iyat olmadığını ve böyle bir hâdiseye dair her hangi bir zabıt ta hatırlamadığım (o sırada yanında bulun duğum) İlbayımıza söylemişti. Belki de vehleten akla gelmiyen böyle bir kat'iyatın sonradan tetkiki üzerine meydana çıktığı Orman direktör vekilinin gazetemizde çıkan mektubundan da anlaşılıyor. Çam kat'ıyatının olmadığı hakkındaki cevaba ve fıkraya gelince: Bu bahiste şimdiye kadar Uludağda kendi gördüklerimi yazmamak ve an cak başkalarımn söylediklerini nakletmek suretile Orman idaresine karşı büyük bir samimiyetle ikaz vazifesini görmek istemiştim. Fakat görülüyor ki; Orman idaresi, diğer makamlarımız ve hatta İlbayımız Fazlı Güleç gibi bu kabil neşriyattan memnun olacağına, bilâkis hayrflan mıştır. Halbuki bugün bizzat İlbayımız anlatmasına ve Uludağda kış, yaz (hem de orman korucuları ve memurları gibi ekseriya yollarda değil de) orman içlerinde dolaşan ve kayaklarıle dağm köşe, bucağmda cirid oynıyan yerli ve yabancı bütün gezginlerin gördükleri manzaraların acıklığma rağmen (dağ da çam kat'iyatı yoktur) diye işi kes tirip atan Orman direktör vekiline, Ankara, İstanbul ve Bursadaki bütün dağcıları ve Dağ Kulübü yönetim kurulu üyelerini şahid göstererek cevab vereyim ki: Uludağın hemen her tarafında yol lardan biraz uzakça köşelerde sapa or manların içinde çamlar bilgisiz ve in safsız eller tarafından kesilmektedir. İsterse beraberce bütün Uludağın or manlarmı gezip sülün gibi boylarile yerlerde yatan ve yeni kesildikleri renklerinden belli olan ve henüz ka bukları solmıyan bu çamları gene be raberce gözlerimiz yaşararak gözden geçirelim ve birer birer sayalım. Hele dağın doğu yüzünden İnegöle inilen yolda 30 metro yuksekliğindeki çamların birer tutam çıra almak için nasıl köklerinden devrildıklerini göre lim de ondan sonra bu acıklı manzara önünde de Orman direktör vekili is terlerse bana hak vermesinler... Türklerle Süngü Süngüye Çanakkalede Tutun urununun dururnu çok iyi Uludağda kesilen ağaçlar RADVO Bu aksamki program J VIYANA: ' 17,25 edebî yayın 17.50 ağızdan Of leme aletler' orkestrası 18,30 gramo fon 19,10 konuşmalar, haberler, hava raporu 20,20 haftanm bölemi 20.50 üç perdelik operet 23.15 haberler 23,25 gramofon 24,20 konuşma 24,15 dans musikisi. BERLİN: 17,05 halk musikisi 19,05 spor yayını 19,20 şarkılar ve muhtelif havalar20,05 Serenadlar 20 45 günün akisleri 21,05 haberler 21,15 Hamburgdan 23,05 haberler 23.15 LavDziaden 1,05 dans musikisi. BUDAPEŞTE: 17,15 masallar 18,05 hikâyeler 18.35 gramofonla konferans 19,45 konferans20,10 Çingene orkestrası 21,05 komedi22.55 haberler 23,20 Çingene orkestrası 23,35 talebeler arasmdaki arsıulusal şampiyonluk müsabakası 24,35 Çingene orkestrası 1,10 son haberler. BÜKREŞ: 18,05 süel musiki 20,05 org konseri 21.05 konferans 21.20 dans havalan 22,35 haberler 22 55 gece konseri 23 yabancı dillerde haberler 23,35 ge« ce konserinin devamı. TULUZ: 20,05 şarkılar 20,25 süel marşlar • 20,35 haberler 20,50 opera parçaları 21,10 salon orkestrası 21,20 filim musikisi 21,35 halk orkestrası 22,05 «Sevil berberi> operasmdan parçalar 22,55 radyo fantezisi 23,25 muhtelif sololar23,35 haberler 23,50 dans musikisi 24,20 Viyana orkestrası 24,40 Arjantin orkestrası 24,50 şarkılar 1,05 radya fantezisi 1,20 haberler. Cepanemizin azlığı Hatıratmdan bazı parçalarını naklettiğım Şarl Runun «Çanakkale seferi» adh kitabmı türkçeye çevirmiş olan merhum Nıhad, bu kıtabın sonuna ilâve ettiği notlarda da söyle diyor: «Anafartalar ihracı da müttefikler lehine kat'î bir fayda hasıl etmeyince Ça nakkale muharebeleri artık heyeti umuMerhum Nihad Şehidlikleri tmar miyesile bir tevakkuf devresine girmişli. cemiyeti neşriyatınm birincisi olan «Bü Bundan sonra, beşinci orduya taze kuvyük Harbde Çanakkale seferi» isimli vetler gelmekten sarfınazar, ilk ihraçtan42 sahifelik küçük kitabında da şöyle beri bu havalıye yığılmış olan kuvvetler diyor: tedricen çekilmeğe, başka darülharekât«16 gün devam eden Anafartalar tlara nakledilmeğe başlanmıştı. Meselâ, muharebeleri de İngilizlere 47,000 zayi daha ilk aylarda Gelibolu yarımadasınata mal olarak şanlı bir galıbiyetimizle dan dısarı çıkmış olan 15 inci fırkadan kapanmıştı. Bundan sonra düşmanın ya başka 2 nci fırka ile müstakbel süvari lipabileceği iki şey vardı: Ya defolup git vası, Irak darülharekâtına gönderilmiş, mek veya taze kuvvetle teşebbüsü tec çoğu yarımadadan alınmış kuvvetlerden did etmek. Umumî vaziyeti harbiye düş müteşekkil takriben 6 fırkalı 2 nci ordu, manın taarruzunu tecdid etmesini icab şarkî Trakyada Bulgarlara karşı veya ettiriyordu. Fakat şimdiye kadar uğra Bulgarlarla birlıkte harekete ıhzar edıl nılan muvaffakiyetsizlıkler ve \erilen za mıştı. Henüz Balkan hattı açılmadığı yiat, İngiliz ve Fransızları o kadar sars zamanlarda bir taraftan 5 inci ordunun mıştı ki düşman çekilip gitmeğe daha şim kuvveti azalırken diğer taraftan cepane diden temayül etmişti ve bu maksadım ve iaşe vaziyeti de günden güne müşkültatbık içın vesıle aramağa başlamıştı. leşmişti. Esasen en bol cepane yaktığı Buna intizaren mevzi harbi tekmil günde ve en şiddetli bir muharebe esnacephelerde her iki taraf için de aslî ma , sında mevcud top başına 40 50 den hiyetine uygun fecayi ve zayiatla devam fazla mermi yakmamış olan Türk top ediyordu. Hastahklar günden güne zi çusunun elindeki mermilerin yekunu, top yadeleşiyordu ve zaman gelmişti ki An ı başına, 30 40 a düştüğü günler ve hafzaklajın yüzde 75 i hasta olmuştu. Ni I talar olmuştu. İşte bu günlerde, mütte hayet Sırbistan seferi imdada yetişmişti. fıkler, eğer kuvvetlerini azaltmıyarak taDaha 12 eylulde Fransızlar, iki fırka arruzlarmı tecdid etmiş ve mevcud mu larından birini Sırb ordusunun imdadına, harebe mıntakalannın herhangi birisinde üç dört gün arka arkaya kat'î ve şiddetli Selâniğe göndermişlerdi. Birincıteşrin başında Başkumandan taarruzlara kalkışmış olsalardı, pekâlâ ingiliz Generali Hamilton azledilmiş ve muvaffakiyeti ümidi olan bir işe girişmiş yerine General Monro gelmişti. Nıha olurlardı; fakat yapmadılar.» yet ikinciteşrin başında Lord Kiçner geMerhum kaymakam Nihadın bütün bu lerek cepheleri tetkik ile sebat ve taarru mütalealan gösterıyor kı bız o zaman zun imkânsızlığını takdir etmiş ve tahliye düşmanın gideceğini haber alsak bile, otakarrür eylemişti. İngilizler evvelâ şimal nu denize dokecek kudrette değildik. cephesini tahliye etmek ve cenub grupu Ancak düşman kıt'aları, her ıkı tahliyenu Cebelüttarık gibi elde tutmağa devam nin de son günlerınde, tam vapurlara bieylemek kararını vermişlerdi. Tahliye İn nerken farkına varıp ta şiddetli bir tagilizlerce iyi hazırlanmış ve iyi yapılmış arruz ve bombardıman yapsaydık, onlar, tı. Biz de bugünlerde müsbet bir hareket her halde, bu kadar zararsız gidemez yapacak ve düşmanın ric'atine mâni ola lerdi. Fakat, Ingilızlerin korkudan, pek cak halde değildik. Cepanemiz tüken mükemmel sakladıkları tahliyenin son mişti. Gerçi bu sırada Berlin şifendiferi günlerini öğrenemedik. Onlar da, hatır açılmışsa da henüz mühim birşey gelme ve hayallerine gelmiyen bir şekılde, u ğe başlamamıştı. Binaenaleyh 67 birin cuzca çekilip gittiler. cikânun 1331 (1920 birincikânun (Arhast var) MUSA ATAŞ POL1STE Hamal şakası Kömür amelesinden Saidle Süleyman, dün Galatada rıhtımda bağlı duran Sakarya vapuruna kömür boşaltırlarken 3aıd, Süleymana şaka yapmak istemiş ve boşalttığı küfeyi arkadaşınm üstüne at mıstır. Beklemediği bu şaka karşısında Süleyman çok kızmış ve işini bırakarak Saidın üstüne atlamış ve güzelce döğ dükten sonra da yaralamıştır. Yarah tedavi altına alınmış, suçlu yakalanmış tır. însanlığın yeni bir imti «Yaş ürünlerimiz için dı hanı: Paris konferansı şarıda müşteri hazırdır» (Başmakaleden devam ) (Baş tarafı birinci sahifede) Iuğile başka bir neteklik vermeğe imkân yoktur. Eğer bu and Habeşistanın tam lığını ve egemenliğini açık ve kesin olarak belirtmese idi gene hükmü olmazdı. Çünkü ondan sonra gelen Mılletler Ce mıyeti paktı, cemiyete girmiş üye mem leketlerin tamlığını temin ettiğinden daha önce bu temele uygun olmıyarak yapılmış herhangi bir and suya düşmek lâzım gelırdi. Sözün kısası neresinden bakıiırsa bakılsın İtalyanın Habeşıstana saldırma sını meşru ve makul görmeğe ımkân bulunamaz. Kaldı ki ötede Miletler Cemiyeti paktının haksız saldırışlar yapacak devletlere karşı alınacak tedbırler hak kında kesin hükümleri de vardır. Nöbetçi eczaneler Bu gece nöbetçi olan eczaneler şun • lardır: Mehmed (Büyükada), Yusuf (Hevbeli), Benason (Yemiş), Esad (Divanyolu), Belkis (Kumkapı), H. Hulusi (Zeyrek). İhsan (Şehzadebaşı), Pertev (Aksp.'ay), Teofılos (Samatya), Nazım (Topkapı), Suad (Karagümrük), Merkez (Bakırköy), Vitali <Fener), Yeni Türkıye (Hasköy), Merkez (Kasımpa • » şa), Rıza (Beşiktaş), Kapıiçi (GalataV, Maçka (Maçka), İtimad (BostanbaşıL ft.myoıı (îepeoaşi), lariabaşı ^ıaKsın'»| Sıhhat (Moda), Rifat (Kadıköy, Pazao yolu), Merkez (Üsküdar, İskelebaşı). Kaldırım taşile kadını yaraladı Rizeli Ismaille İsfendiyar adında iki kişi evvelki gece saat 2 de Mahmudpaşadan geçerlerken kavga etmişler ve birbirlerinı döğmeğe başlamışlardır. Bu sırada İsmail yerden bir kaldırım taşı almış ve arkadaşına atmıştır. Fakat taş bu sırada oradan geçen Nimet isminde bir kadına gelerek başından ağırca yaralanmıstır. ismail yakalanmıştır. İki otomobil çarpıştı, 3 kişi yaralandı Cemal isminde birinin idaresinde bulunan 633 sayılı özel otomobille şofbr Mustafanm idaresindeki 2046 sayılı o tomobıl dün Kalamış iskelesi civarında çarpışmışlardır. Taksi otomobilınde bulunan mimar Basri başından, Melek yüzünden, Hatice de kollarından yaralanmıştır. ( YENİ ESERLER Varhk ) Korkunç yüzlü güzellik kraliçesi Ankarada on beş günde bir eıkan san'at ve fıkir mecmuası Varlığın 15 ağustos tarıhli 51 inci sayısı çıkmış tır. Bu sayıda Vedad Nedim, Abdül hak Şinasi, Ahmed Hamdi, Yaşar Na bi, Sabri Esad, Sabahaddin Ali, Ercü mend Behzad, Said Faik, Behçet Ke mal, Reşad Cemal ve Ahmed Muhibin makale. hikâye ve şiirleri vardır. Tav siye ederiz. Suadiye plâjında bu akşamki eğlence Türk Kadmları Esirgeme Derneği tarafmdan bu akşatn Suadiye plâj kazinosunda eğlenceli bir miisamere ve balo verilecektir. Bu eğlenceye istirak ediniz, hem eğlenir, hem bir hayır kurumuna yardıtn etmiş olursunuz. Almanların yılda 50 bin ton üzüm yedikleri ve ben Berlinde iken yalnız Bulgarların bir partide 20 vagon domates sattıklarını zikretmek kâfidir, sanırım. Sonra Almanyada bizim tutunmamız için en müsaid yıllar bu yıllardır. Sonra bizim için yalnız Alman piya sası değil. Holanda, Danimarka, İsveç ve bilhassa Çekoslovak piyasaları müsaid bir durumdadır. Çekoslovakya üzerinde önemle durmak lâzımdır. Maalesef bizim ürünlerimiz burada tanın mamıştır. Macaristan piyasasma da önem verirsek çok istifade edebiliriz. Hulâsa; iyi ambalâj, sıkı bir stan dardizasyonla ve tecimenlerin nü Önemli bir bilmece îki tarafı uzlaştırmak istiyen Fransa munesine muvafık mal göndermeleri Kızılay cemiyeti Eminönü kazası her* görünüşte İngiltere ile beraberdir, fakat şartile bu alanda muvaffak olmamız da kesten soruyor: Ltalyayı da kırmak istemiyor. Habeşis ıma kabildir. tanda bazı ekonomik asığlar verilerek S E MR EK İtalyanın memnun edilmesini doğru bu Çinde bir treni soyan haydudlar Bu bılmeceyi doğru okuyanlar ya « luyor amma hem îtalyayı, hem İngilteTientsin 16 (A.A.) Geçen gece reyi memnun edebılecek olan bu çare Moukden Pekin ekspresinde tren gar karıki çerçeveyi kesip kelimenin doğ « lerin nelerden ibaret olabileceği henüz dian ve yolculanle, yolcu olarak Shan rusunu ev adreslerile Kızılay Eminöııüt belirebilmiş değildir. hokuanda trene binmiş olan 70 haydud kaza başkanlığma 5 eylul akşamına ka« dar göndersinler. Sözün doğrusu İtalya bu işten savaşsız arasında şiddetli bir çarpışma olmuştur. Kelimeyi doğru yazanlardan birçoÜ olarak dişe dokunur faydalar alıp çık Haydudlar tren kalktıktan sonra yolkişiye 7 eylul cumartesi akşamı Taksinı mağı muhakkak daha iyi bulacaktır am culara hücum etmişler ve paralarıle kıybahçesindeki Kermeste kıymetli hedi * ma Ingiltereden sonra veya önce Habe metli eşyalarını çalmışlardır. yeler verilecektir. şistan İtalyayı memnun edebilecek kadar Gardianlar, büyük bir metanetle hayfedakârlık yapmağa yanaşacak gibi gö dudlara karşı koymuşlardır. Türk Talebe Birliğinin rünmüyor. Gardianlardan 20 kişi yaralanmış, bir Çanakkale gezisi İtalyan bakımından Paris konferans Japon yolcusu ve iki Çinli işyar ölmüş Millî Türk Talebe Bırliği genel selc* veya toplantısı Milletler Cemiyetile ili tür. reterliğinden: şikli değildir. Halbuki öte taraftan bu Çanakkale savaşımn 20 nci dönüm yı< konferansın çalışmalarını önümüzdeki 4 karışması durumu bütün bütün zorlaş lını kutlulamak ve kahraman şehidlera eylulden önce bitirmesi lâzımdır. Çünkü tırmaktadır. İtalya inad ederse İngiltere saygılarımızı sunmak için bugün saal mesele o tarıhte toplanacak olan Mıllet Milletler Cemiyeti paktının hükümle 17 de Gelibolu vapurile Sirkeci nhtı • ler Cemiyeti Konseyinde enikonu konu rini yerine getirecek midir? İngiltere bumından hareket edeceğiz. Anış gezisi • nu böyle yapacağını çok söyledi ve açık şulacaktır. ne gelecek arkadaşların en son saal Bu konferansın Milletler Cemiyetile söyledi. Başka türlü hareketine imkân 13.5 14,5 arasında Birlik merkezina ilgisi nasıl inkâr olunabilir ki orada ko düşünülemez. İngiltere ne vakit bu ka kayidlanmaları lâzımdır. nuşulacak mesele, Milletler Cemiyetinin rarını daha kesin olarak ilân ederse bizce mesele derhal piçleşir ve nihayet kapaölümü ve dirimile ilgili bir meseledir. nır gider. İtalyan Habeş anlaşmazlığınUzaktan görülen hakikat şudur: Bu düelloda İtalya nisbetle çok zayıf bir du da barışın şimdı en dokunakh meçi İngilrumda bulunuyor. İklimin ve çevrenin terenin elindedir. Sulha anahtarlık edezorlukları dolayısile İtalyaya göre tek cek veya edemiyecek! olan araç işte 17 Ağustos cumartesi ve 18 ağusbaşına Habeşistanla uğraşmak bir me bu meçtir. tos pazar akşamları saat 21,30 ve YUNUS NADl sele sayılabilirken araya İngilterenin de pazar matine saat 17,30 da Süreyya Opereti tarafından BELEDİYE BAHCESi Meşrubat 40 60 kuruştur Duhuliye yoktur T A KS iM İstanbul öğretmenleri Anadolu gezisine çıktılar KUŞU TARLA Orkestra,Şbbale KUŞ Operet 3 perde. 20 ilkteşrin 1935 pazar memleketin her tarafında genel niifus sayımı yapılacaktır, 1 Nüfus sayımına esas olmak Gzere Belediyelerce bütün binalara numara konulmaktadır. 2 Numarasız binalarda oturanlar hükumete haber vermeğe mecburdurlar. Oturduğu bina numarasız olduğu halde haber vermiyenlerle bu numaraları bozan ve silen ve kaldıranlar için para cezası vardır. Antika gümüş ayna İkinci Mahmud devrinden kalma gümüş bîr ayna Sandal Be desteninde teşhir edilmektedir. Ağustosun 22 inci perşembe günü saat on dörtte satılacaktır. Şu güzel vucudlü kızcağızlann yüz leri ne korkunc değil mi? Insan gaz maskesi takmış bir kadın müfrezesi, yahud da Amerikada KuKluksKlan cemiyeti azalarından zannediyor. Halbuki bu bayanlarm bunlardan hiçbi rile alâkası yoktur. Amerikalı genc kız ların bu suretle yüzlerinin ortulimsi ne sebeb de vücud güzellıği müsabakasma girmiş olmalarıdır. Hakem heye ti yüz güzelliğine kapılıp ta bitaraflıktan ayrılmasm diye böyle bir ihtiyatkârlığa girişilmiştir. Müsabaka sonunda soldan ikinci genc kız birinci çlkmıştır. Üsküdar Hâle Sinemasında Şahane Vals öğretmenlerinden bir gru pun Anadoluda büyük bir geziye çıkacağını yazmıştık. Öğretmenler bu ge ziye dün çıkmışlardır. Öğretmenlerin gezisi yirmi gün kadar sürecek, birçok kasabalara uğranılacaktır. Resmimiz, Teksaj't prezervatifleri her eczanedd öğretmenlerden bir kısmını Haydarpa (1), (3) ve (6) lık portakal renkli zarfşadan hareket ederken göstermektedir. larda da satıkr. gencler: Istatistik Umum MUdUrlUğU Başvekâlet