6 Mayıs 1934 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

6 Mayıs 1934 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

B ©- Ceneral Kondilis Ankarada samimi bir surette karşılandı fi nereden çıktı (Baş tarafı 1 nci sayıfada) Boğez tenhalaşıyor, halk bilet üc- makla beraber bütün kurslrada bi- rer miktar talebe bulunmuştur. Gençlerin neşriyatımızı tekzip etmiyen, fakat aydımlatan beyana- tı işte bu kadardır. Maamafih bu beyanata şunu ilâveye mecburuz , Biz, bugün bir sabah refikimizin yazdığı gibi hukuk fakültesi tale- besinin grev yaptığını yazmadık. Dünkü yazdığımız gayet açık ve sarihti. Talebe notlarını tamam - Iryabilmek için evlerine gitmişler- dir. Ve maksatları imtihan günü- ne kadar derslerini yetiştirmektir dedik, Tedrisatın inkıtaa uğradı- ğtnı da yazmadık. Esasen tedrisatı inkıtaa uğrat - mak talebenin elinde değildir. Bir kursta bir tek talebe kalsa müder- Biz gençlerden bir kısmının im- tihan günü pek yakın olduğunu ha ber alınca şaşırdıklarını işaretle « dik ve gördükleri noksanları — nakabili içtinap olsa dahi — kay- dettik. Maksadımız hukuk talebe - sini hükümetin emrine — muteriz göstermek olmamıştır. Ve böyle bir itiraz fikrinden gençleri daima münezzeh biliriz. Gençliğin disip- lin dahilinde hareketini her va « kit istiyen ve bunun tahakkuku ile sevinenlerden olduğumuza şimdi - ye kadarki neşriyatımız da kâfi delildir. Böyle olunca, habbeyi Kkubbe yaparak bir vakıa ve bir te- estür naklini ”grev yaptılar,, dedi- gimiz tarzında tefsir etmeyi biraz fazla mübalâğalı buluyoruz. Eğer refikimiz dünkü yazımızı ve genç. lerin — ki ona da beyanatta bu - lunanlar ayni efendilerdir — bu - gün verdiğimiz beyanatımı muka - yese ederse doğru — söylediğimizi tasdika mecbur kalır. Fakülte reisi Tahir beyefendi « nin beyanatına gelince, bunu tav- zih edelim: Filhakika Tahir beye- fendiye; “Talebe derslere giriyor mu?,, diye sormuştuk. Kendileri: “Derste bulunmaları lâzımdır, çünkü tedrisat devam ediyor.,, ce- vabım verdiler. Bunu sualimize | | m'zden dün kaydetmemiştik. Ar - İ karşı tam bir cevap addetmediği - Aptullahı pençesi altına aldı. Kumandan: “Kâğıt parçalanmadan evvel hâyvanı öldürün!,, emrini verdi.. Fakat tepede yüzlerce yırtıcı kuş dolaşıyordu. D Halit Ferit ve Mitat Akif Beyler vefat ettiler Ankara, 5 (Hususi) — Birkaç zuları yerine gelsin diye bugün bu | günden beri rahatsız bulunan An- nu da yazıyoruz. Şirketlerle müzakere kara mebusu Halit Ferit Bey ro- matizma ihtilâtı neticesi vefat —etmiştir. Cenazesi yarın kaldırılacaktır. Vefat tecssür u- | Ankara, 6 (Hususi — Istanbul yandırmıştır. Tramvay şirketiyle yakında müza- ekreye — başlanacaktır. İstanbul Tramvay şirketiyle hallolunması Mitat Akif Beyin ölümü Zonguldak, 4 (A.A.) — Halk * mühi: eseleleri görüşmek fırkası vilâyet idare heyeti ve hak üzere şirketin selâhiyettar mümes- | kevi reisi Mitat Akif Bey bu gece sillerini Nifıa vekâleti Ankaraya | Yefat etmiştir. Bu ölüm bütün mu- davet etme kniyetinde olduğu söy- leniyor. Girecek şekerler Amkara, 6 (Hususi) — 1 Nisan 934 tarihine kadar memleketimize sokulmuş olan şekerlerin son de - faya mahsus olmak üzere konten - jansız olarak ithali husust icra ve- killeri heyetince — kabul edilerek keyfiyet alâkadar makamata ta - mim olunmuştur. Ankarada yağmur Ankara, 6 (Husust) — Dün ak - şam burada biraz yağmur yağmış »e hava serinlemiştir. | hitte derin bir teessür uyandırmış- tır. Kâtibi umumi Recep Bey bir | telgraflı teessürlerini bildirmiş ve | merhumun mezayasını yadetmiş- tir. Cenaze bugün büyük mera- simle kaldırılmıştır. Ankara, 5 (Hususi) — Mitat Akif Beyin Zonguldakta vefat et- tiği haberi burada büyük bir tees- sür uyandırmıştır. Yağmur yağdı Bolu, 6 (A. A.) — Bugünlerde beklenen yağmurun bugün yağma- 81 halkın yüzünü güldürmüştür. Zürra sevinç içindedir. bugün ! Esnaf bankası eski Yeni kanuna doğrt Yazısı dördüncü saylfanın — birinci ve ikinci sütunlarındadır. ZSDD SETERMTEDDES SEZTRDERUDESARD SD UNTMUTEM KN mrmazmrmmmmunurırn Yugoslavyada sui istimal Belgrat, 5 (A.A.) — Bir sui is- timal meselesinin meydana çıkma- 81 neticesinde muhaberat nezareti şeflerinden birisi ile dört memur tevkif edilmiştir. Ihtilâs edilen miktar 18 milyon dinartahmin ediliyor. Yeniden | Bazı tevkifat yapılmasını intizar | olunuyor. Ereğlide çilek Karadeniz Ereglisinden Tica- ret odasına bir müracaat yapılmış- tır. Bu müracaatta Karadeniz E- reglisinde senede 100 bin kilo çi- lek istihsal edilmekte olduğu bil- dirilmekte ve bu çileklerin nefaset ve iyi koku cihetinden de diğer yerlerde çıkan çileklere muadil, hattâ daha iyi olduğu ilâve edil- mektedir. Çilek müstahsilleri bu çilekle- rin İstanbulda satışını temin için bazı dileklerini bildirmişlerdir. Bu dilekler Karadeniz Ereglisine sık sık vapur uğratılması, kömür va- purlarmın çilek nakletmeleri, likör fabrikasına lüzumu olan cileğin de buradan teminidir. Viyanaya davet edilen Türk mebusları Viyana, 5 (A.A.) — Avusturya seyahat bürosu reisi M. Stafella- nın daveti üzerine Türk — Turing | klüp reisi Reşit Saffet Bey mayı- sın altısında buraya gelecek ve er- tesi günü Avusturya hars cemiye- tinde bir konferans — verecektir. Konferansa Avusturya — hükümet erkânı ve memurini davetlidirler, Bu seyahate iştirak eden 60 ki. şilik Türk heyeti ve bu meyanda Türkiye Büyük Millet — Meclisine mensup Mebuslar da 7 — mayısta | Viyanayı ziyaret edeceklerdir, |2milyon dolar vergi ve ceza Pittsburg, 5 (ALA.) — Sabık hazine nazırı M. Mellon, hüküme- tin kendisine 1931 varidat vergisi olarak 1.319,080 dolar ve ceza o- larak da ayrıca 659.540 dolar - ö- detmek istediğini bildirmiştir. Z Yi — Bilâmum hususatımda müstamel tatbik mühürümü zayi eyledim. Yenisini çıkaracağım- dan eskisinin — hükmü olmadığını ilân eylerim. — (2348) Şişli Çocuk hastahanesi müstah dimininden Derviş ağa. müdürü kabahatı idare meclislerine yüklüyor —Baş tarafı $ Uncü sayfadar menfi neticeler vermeğe mahküm İşte bizim yeni matbuat kanü nundan beklediğimiz bu menfi ha lin kaldırılmasıdır. Gazetelerin yi zıları takyit, tahdit değil o yazı ların milli yükselmeğe hizmet € decek şekilde olmasını temin ical edişor. Hükümetin neşriyatı eta tize etmesini teklif etmiyoruz. An cak etatist ülkü ile yaşıyan bi memlekette eta'nın matbuata di rektif vermesini tabit buluyoruz Bu direktif dahilinde ilerliyen gâ zeteler ve neşriyat ne kadar ser best bırakılırsa hem devletin, her halkın o kadar fazla menfaat gö receğini de kaydetmeyi unutmamı İıyız. Şirketihayriyenin son seneleri (Baş tarafı 1 nci sayıfada retlerinden şikâyet odîyomıııa bundan şirkete ne.. Boğaz bakımsız, Üsküdar ba kımsız da Kadıköy bakımlı mi Üsküdarda ev kiralarının ucuzlu ğu dillere destan oldu. Fakat o gi zel köşklere, yağlı boyalı evler bakan yok. Sebebi Üsküdara bel diye bakmıyor, Üsküdarda mek tep, hastane yok diye mi?. Hay?? Üsküdara gidip gelmek 30 kuru da ondan.. Ve sonra Bebeğe kadar vıâ ücreti 15 kuruşa şirkete idare yor da, Anadolu cihetinde ayr mesafe neden idare etmiyor? Bebekten yukarı Rumeli kısmi! da ve Anadolu yakasında tram vay olsaydı, şirket bilet ü ni bugünkü yükseklikte tutabile cek miydi?.. Şirketin hisse senetlerini hâ olan bazı aza Boğaziçini bugü halinden kurtarmak için bilet üf retlerinin indirilmesini teklif et mişlerse de şirketin yüzde seks€ hissesine sahip olan bir azanın & demi muvafakati karşısında bil! ücretlerinin indirilmesinde müe$ sir olamamışlardır?.. M. Gayur YELETSEEYETENAARENETR AA Boğaziçinin sönmemesi lâzım dır. Şehrin umumi menfaati ve hati noktasından tramvay ücret lerine olduğu gibi Şirketihayrif ücretlerine de ehemmiyetle hale edilmek lâzımdır. Nafıa € limiz Ali beyefendinin yakın P zamanda bu meseleyle de alâkâ dar olacak'larını tahmin ediy Atinadaki intiba Atina, 6 (Hususi) — M. 10:: çin Sofya seyahatinden Yunan kârı umumiyesi memnun olm! maktadır. Yunanistan BGİI'.'ı Sofya arasında samim£ bir yakit| manın pek güç tahakkuku müm kün bir şey olduğuna iıııl'î-"'.ıı beraber gene yarının ıW'uv karşısında huzursuzluk al göstermektedir. j Yunanlılar Bulgaristanla y goslavya arasında dikkatle nerr ra alınması lâzım gelen !lu': için mütemadiyen çalışıldığ! ;t bunun neticede — Yunanistaft! rara sokacağı zannolunmaktadi|