2 Temmuz 1934 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

2 Temmuz 1934 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

— 2 Temmuz 1534 İsyan ımparatorlugu kurmak için mi idi? (Baş tarafı 1 nci sayıfada) | sinin tatbik etmesi için fırsat veril miş ise de mumaileyh bu fırsattan istifade etmediği için kurşuna di - zilmiştir. o>ec, Berlin, 1 (A.A) — Ordu Nazı- rı Cenerâal Fon Blomberg orduya| hitaben neşrettiği beyınrıııııerle| diyor ki: M. Hitler tamamen askeri - bir azim ve nümune olacak bir cesa » vetle asi ve hainlere bizzat hücum etmiştir. Dahilit siyaset mücadeleleri ha - ricinde milletin silâhlarını elinde tutan ordu sadakat ve fedakârlığı ile minnettarlığını bildirecektir. Başvekil ordu ile yeni hücum kıta atı arasında iyi münasebat mevcut olmasını istiyor. Ordu bu iyi mü - nasebatı tenmiye için sevinçle ça- lışacaktır. Fevkalâde vaziyet her tarafta kaldırılmıştır. KÖ Berlin, 2 (A.LA) — Radyo ile neşredilen bir nutkunda M. Göb-| bels, demiştir ki: İ — Almanyayı muazzam bir teh-| likeden korumak için şiddetli, fa- kat elzem tedbirler alınmıştır. Mür tecilerle anlaşarak iktidarı elde ot- meğe çalışan caniler, maksatlarına vâsıl olmak için ecnebi bir devlet- le münasebatta bulunuyorlardı. Bu nazik vaziyetle Hitler, bir devlet adamı olduğunu bir kere daha is - pat etmiştir. Hitler bugün olduğu kadar hiç bir zaman vaziyete hâ - kim olmamıştı, sönnenee— B AD Befliğ;'2 (A.A) — Geçen gün- kü hâdisat hakkında şu resmi teb- liğ neşredilmiştir: “Cumartesi günü asilere ve ha- inlere karşı başlamış olan temiz -| me hareketi, Pazar akşamı bitmiş-| tir. Memleketin her tarafında tam bir asayiş hüküm sürmektedir. Bü- "tün millet Hitlerin arkasında dur- maktadır. ... Berlin, 2 (A.A) — sı muhabirinden: Mareşal Hindenburg'un yakı- nında bulunan zevat hakkında kontrolu kabil olmıyan heyecanlı şayialar dolaşmaktadır. Hücum kıtaları Berlin erkânı harbiyesine mensup Prusya Prensi Auguste Wilhelm'in yabancı bir memlekete kıçt ği vahut Berlinde nezaret altında — bulundurulduğu da iddia edilmektedir. | — Sabık Kronprinze gelince ken » “(disinin rahatsız edilmediği söylen mektedir. Başvekâlet ve nezaretler ma- hallesinde muhafaza tertibatı arttı rılmıştır. Havas Ajan ... Berlin, 1 (A.A.) — Rayişbank müdürü M. Cchacht — ile Sakson başvekili Fon Klilingerin kurşuna | dizildikleri hakkında hariçte inti- şar eden haberler kat'iyyen asıl - sızdır. M. Scheht ve Killinger vazifele- ri başındadırlar. ... Berlin, 1 (A.A.) — M. Göring, Başvekilin kendisine verdiği tam ve fevkalâde selâhiyete tevfikan hüöücum kıt'alarına hitaben neşret- tiği bir beyannamede şu hususları — tasrih etmektedir: | —M. Hitler divanı harp ka - nunu mucibince kendi emriyle ya- pılan idamları tenkit — edenler hakkında şiddetli tedbirler ittiha- zını emretmiştir. Z2 — Bundan böyle kıtaat şef - leri başvekilin dün — gazetelerin hnsusi tabılarında ve radyoda bil-| dizilen direktiflerden mülhem ol- malıdırlar. 3 — Hücum kıt'aları mezuniyet halinde bulunacaklardır. Bu mezu. niyet devam ettiği müddetçe üni - forma giymeleri ve yeni iş'ara ka - dar Ja kılıç taşımaları memnu - dur 4 — Hücum kıt'aları ikamet et - tikleri yerden uzakta bulunacak - lar ve ilk davete icabet — etmeğe amade olacaklardır. Hizmet em| ri kendilerine şahsen tebliğ edile- cektir. 5 — Hücum kıtaatının Brande- burg şubesi erkânı harbiyesine tah sis edilen muhafız kıt'ası mevkuf olarak kalacaktır. M. Hitlere | ihanetlere şerik olan şeflerin hınv4 gileri olduğunu tahkikat göstere - cek ve bunlar hakkındaki hüküm verilecetkir. Eğer bunlardan bazı-| Jarr masum oldukları halde mec - buri olarak hapiste kalırlarsa bu- na hainler sebebiyet vermiş ola - caktır. 6 — Halkı tenvir gibi — iyi bir maksatla olasa dahi umuma mah-| sus yollar üzerinde — toplanmağı teshil etmek kat'iyyen memnudur. 7 — Brandebourg hücum kıt'a- grup kumandanlığı yeni bir iş'ara kadar polis ceneralı Kürt tarafın- dan idare edilecektir. v VN Nevyork, T (A.A. ) — Havas a-| jansından: Newyork Times gaze - tesi Alman hadisatına hasrottiği başmakalesinde diyor ki: “Fon Sehleicherin ölümü ve M. Hitlerin emriyle hücum kıtaatı şef lerinin idamı başvekilin şimdi or -| dunun yardimiyle nazi fırkasında sol cenahı ortadan — kaldırmağa | karar vermiş olduğunu göstermek tedir. Bu hal, M. Hitleri fırka içinde ihtilâf ihdas etmek tehlikesi gös - teren icraatlarında dahi maiyetine müzaherete sevkeden mahut hali- sane hissiyatın sonudur, Alman - yadan gelen haberler, şimdi Al - manyayı bir dahili harp — sahnesi olmaktan yalnız askert diktatör - lüğün menedebileceğini — göster- mektedir. Gazete bundan sonra Fon Pa . penin meşhur Marburg — nutkun Ş danberi geçen hadisatı gözden ge- çirerek, bu nutkun hiç şüphesiz | M. Hitlerin tasvibiyle söylendiği ni kyadediyor ve diyor ki: Alman dahili — siyasetindeki buhran bir sürü âmillerle teşdit e- dilmiş bulunmaktadır. Bu amille- rirt harici siyasete dair — olanları fevkalâde ehemmiyeti haizdir. e. M Berlin, 1 (A.A.) milli sosyalist grup şeflerinden sa- dakat ve itaat yemini ihtiva eder | bir çok telgraflar almıştır. Berlin Peskopos tayin merasiminde ha - zır bulunmak üzere Brehmenden gelen Alman Peskoposu Müller radyoda irat ettiği nutukta sami - lerini başvekile sadık — kalmakta devama davet etmiştir. — Başvekil, | HABER — Akşam Postası Tarihit Tefrika: 95 2 Temmuz 984_ © Karadeniz Korsanları © Müellifi: /shak FERDI Rüstem, kapınım dışından As - lan Beyin sesini işitti: — Biraz bekleyiniz, İsmailof! | Korsan reisi zabit arkadaşlariyle yemek yiyor, Niçin istical ediyor- sunuz?, İstirahat ediniz! Yemek-| ten sonra zabitler gidecekler. O vakit kendisiyle baş başa kalır, uzun uzun konuşursunuz ! —iÜke Petroviç kendi gemisine geçe - rek ayrılmıştı. Ali baba hâlâ kaptan kamara » sında bekliyordu. Gemi kaptanı Aslan Beyin iş! başına geçmek zamanı gelmişti: — Biraz daha bekleyiniz azi «! zim, kumandanla şimdi görüşmek fırsatını bulacaksınız!. Ali Baba sendeledi: — Ben Rus gemisinin kuman - daniyle görüşecektim. Halbuki o- | nun gemisi uzaklaştı. Benim sizin- le işim yok.. — Bizim kumandanla Rus ku » mandanr arasında samimi bir dostluk vardır. O, belki sizin işi- nizi Türk kumandanına havale et- miştir. — Nasıl olur canım? Ben onu görmek üzere tâ Petersburgtan ge- liyorum.. Aslan Bey fazla söz söylemeğe lüzum görmeden kapıyı kapadı . Ali Baba arkasından yürüdü . Kamaranın kapısmı açıp çılrmnk istedi. Fakat, kapıdaki nöbetçiler Ali babayı: — Yasak.. Dıyerek. tekrar kapıyı kapamış- lardı. — Ali Baba kendi kendine: | — Beni âdeta burada hapsetti- ler!.. Bu ne demek? Ben Peters « burgtan buraya kadar gelip te ko- lay kolay hapsedilecek bir adam- mıyım?. Diye söyleniyordu. Ali Baba, saatler geçtikçe sinir- lenmeğe başlamıştı. Cinayet Kız yüzünden bir köylü genç arkadaşını öldürdü | Edirne (Hususi) -— Bosna kö-| yünde müthiş bir cinayet işlenmiş- tir, Sinan oğlu Şükrü ile Aliş oğluı Recep bir kız yüzünden kavgaya tutuşmuşlardır. Kavga — birden kızışmış, Recep elindeki bıçakla Şükrüyü sol memesi üzerinden va | rarak öldürmüş, kaçmıştır. Recep | jandarmaların takibi neticesinde yakalanmıştır. a elienm ni ü übiR y Makdonald 3 ay mezun HABER.— (Husustl servis) İn- giltere Başvekili Mister Makdo- nalt, doktorların verdiği kat'i tav - siye üzerine, muhakkak surette üç ay imtidat etmesi lâzım gelen din- lenme seyahatini, ihtimal kâmilen denizde yapacaktır. Seyahatine, kızı, Misis İzabel Makdonalt refakat edecektir. Mister Makdonaldın, memleket ahvaline mütcallik müsveddat ve neşriyatı devamlı surette okuması yüzünden, göz hastalığı nüksetmiş tir. ... İşçfırkası kâtibi umumi — ve kasadarı bulunan ister Artur Hen dersonun yerine namzetler, şimdi- den taayyün etmeğe başlamış gö- Gin?. Bir aralık kapıda duran nöbet-! çilerden birine sordu: ı — Bu gemi Türk donanmasına| mensup değil mi? — Hayır... — Topları var.. Tüccar gemisi değil ya!.. Gemici gülerek cevap verdi: — Korsan gemisi, korsan.. — | — Acayip.. Ben İstanbulda iken korsan gemisi falan yoktu. Bunlar ben hapse düştükten sonra çıkmış galiba!.. Bu sırada kamaranın kapısı a- çıldı. Ali baba kapıya bakımca bir - denbire şaşalamıştı. Rüstem Bey kamaradan içeriye giriyordu... Esirci Ali Baba Rüstemi karşı - sıtıda görünce ağzı bir karış açık kalmıştı. Rüstem, birdenbire Ali Babayar korkutmamak için, gemideki vazi- yetini anlatmadı: — Vay., Senin burada işin ne?.| Diyerek yanına oturdu.. Ali baba, Rüstemin bir korsan| gemisinin reisi olacağını hatırdan | bile geçiremezdi. Akl Baba tereddütle sordu: — Oğul, şimdiye kadar Rıııyı - dan kaçmadın mı? Rüstem renk vermedi: — Hayır.. Ancak bu fırsatı bu- gün ele geçirdim.. | — Şimdiye kadar nerelerdey - Rüsteme için buralara kadar geldim. Aslan Beyin idaresindeki! bu korsan gemisine kapağı atma -. ğa muvaffak oldum.. — Galiba sen de benim gibi bu fırsatı yeni ele geçirdin, değil mi?. Ali Baba çekingen bir tavırla: — Evet, dedi, Bir Rus zabitiyle tanışmıştım. Beni bu gemiye getir- mek cesaretini gösterdi.. # HABER'in Programı Gazetemizde çıkacak sayfa yazı- Jarile makaleler aşağıda gösteriler tertip dahilinde meşrodilecektir: Cuma: Pratik hayat bilgisi, şehir mektupları Cumartesi; Spor baberleri Pazar: İngilizce dersleri, moda Pazartesit Pratik hayat bilgisi, Grafoloji, memleket haberleri, mizah, resimli dünya haberleri, iktisadi mal, tarihten bir yaprak Salı: Bakalorya dersleri Çarşamba: - İngilizce dersleri, şe hir mektupları. Perşembe: Memleket — haberle-i Grafoloji, çocuk ve sinema sayfalırı, resimli dünya haberleri, ecnebi kari katürleri ve Spoc Bakalorya — dereleri, ic Bir öküz çobanı boğu!du Bartın (Hususi) — cuma günü öğleden sonra, öküzlerini sulamak için köy altındaki — dereye inen Horna köyünden yirmi yaşlarında Ömer, bir aralık her nasılsa suya düşüp boğulmuştur. Akşam üzeri, öküzlerin yalnız olarak eve döndüklerini, fakat Ö- merin ortada olmadığmı gören ai- lesi halkı, enu araştırmağa çıkmış- lar vo nihayet — cesedini derenin sığ bir kısmında bulmuşlardır. Rüstem mütemadiyen gülüy du: — Tifliste biribirimizi kayl tikten sonra, nerelerde ve nası kit geçirdin bakalım?. Ali baba ciddi bir tavırla başladı: — Oyunu ben oynadım, par sen topladın, oğul! O meş' günden sonra başıma neler g: bilsen! Kollarımı bağladılar, listen Petersburga — götürdül Aylarca kamçi, sopa darbesi a da inim inim inledim.. Zindar da çürüdüm. Sen de piliç gibi koynuna alarak safana baktır Rüstem dudağmı bükerek: — Yok canım, dedi, onu de limden aldılar, (Fatma) ile cak üç gece yatabildim. Ali Baba gözlerini açtı: — Deseneki bizim altınlar £ bütün havaya gitti. — Öyle oldu, Ali Baba! ( ma) ne senin işine yaradı, ne benim.. — Fakat, ben Petersburg : danlarında yatarken, çarın ad ları tarafından Fatmanın aylı arandığı halde bulunmadığını iyi biliyorum. Yoksa sen bana oyun mu yaptın?. — Vallahi bir oyun yapmaı Ali Baba! (Fatma) dan şimdi çocuğum var., Fakat, (Fatma) saatte benimle beraber değildi Ali Baba, Rüstemin Fatma bir çocuğu dünyaya geldiğini renince birdenbire yerinden fı yarak: — Bire çapkın, sen beni Tifi atlattığın gibi, şimdi de aldatı ga çalışıyorsun!. Fakat, deniz tünde bulunduğumuzu unutır Haydi, bana doğrusunu — sö Fatmayı geminin hangi köşe sakladın?. Dedi ve Rüstemin y rıldı.. (Devasm Edirnede Belediye meclisi mühi kararlar verdi Edirne (Hususi) — Edirnej lediye meclisi son — toplantısı hakkında mühim kararlar vermiştir. Edirnenin müstakbel umr na, iktısadi, ticari inkişafına tuf olan bu tedbirler şunlardıl 1 — Merkezi Selimiye cami mak üzere köprü başı —- Selin İstanbul yolu, Selimiye, Sar nebaşı—Selimiye ve Gazimih Edirnenin ihyası | Selimiye caddelerinin açılmı 2 — Abacılar başında üç feli ile darülfünün parkı arkâ daki sahanın “Cümhuriyet danı” ittihaz edilmek üzere alınması. Bu işler bir zaman mesel,: den ziyade günün — mesele: Yakında hemen faaliyete gı cektir. Diğer taraftan — su fi süratle ilerlemektedir. — İst: dan gelen demir borular ğ her tarafına dağıtılmaktadır. yük havuzun da inşaatı bitmi dir. Bu gidişle bir aya kada! rin büyük bir kısmına su veri lecektir.