18 Temmuz 1934 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

18 Temmuz 1934 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

Kuş adası hâdisesi Avam kamarasın- da görüşüldü Yağ satarım, bal satarım! O ne manzaradır; o ne iç sıkıcı, nefes tıkayıcı, yürek tiksindirici ve mide bulandırıcı panoramadır ya- rabbi! Dapdaracık, havasız, kapa- nık, kasvetli, yarı karanlık, çıkmaz bir sokak... Sokağın giriş yerinde İeş gibi kokan umumi apteshane - ler.. Ondan sonra sağlı sollu yağ - haneler. Hele bu sıcaklarda bu daracık, çıkmaz sokağın başımdâki aptes - hanelerle bu apdeshanelerin ileri- sindeki yağharelerin kokusu biri - birine karışınca oradan bu kokuya dayanabilen burunlara aşkolsun! Ben, dün akşam nasılsa bu çık-| maz sokağa, çıkar zanniyle hızla bir daldım.. Fakat oradan gerisin geriye zor çıkabildim;. Çünkü (az kalsın, orada övüre övüre bir ola - caktım. O ne kokuydu a dostlar, o ne kokuydu ki daha burun delik - lerine dokunur dokunmaz insanm mide çanağı hemen tersine döner gibi oluyordu. Butam mânasiyle leş kokulu sokağın iki tarafındaki yağhanelerde durmadan cayır ca- yır ocaklar yanıyor, harıl harıl ka- zunlar kaynıyor ve çatır çatır yağ- Jar eriyordu. Yanlışlıkla içine düştüğüm bu a- ğır koku girdabından kurtulmak için. mendille burnumu tıkıyarak Hasr geri döndüğümü artık nesiz sorun, ne ben söyliyeyim!.. Yalnız size şu kadar söyliyeyim ki bu 80 - kak, İstanbul yağcı ve bakkallar: dan bazılarma âlâ, nefis! yemek yağları hazırlıyan bir sokakmış .. Burada bir sürü berbat (kaplar içinde, içyağları, donyağları, bar - sakyağları, işkembe, sarma, bum - bar yağları ve daha bir sürü bil. mem ne yağları hep birer kazanda eritiliyor, hal ve hamur ediliyor, sonra bunlarm ağır kokularını gi- dermek için içlerine başka şeyler de katılıyor, ondan sonra da süz - geçten geçirilerek, tertemiz, bem » beyaz, yahut sapsarı ve türlü ad - larla piyasaya çıkarılıyormuş., Lâ- kin içyağı, donyağr, işkembe yağı, bumbar yağı da olsa bizim bildi - ğimiz gene bu kadar ağır kokmaz.. Bu dediğim pis, berbat sokak - taki ağır yağ kokusu bütün bu yağların hepsinden bambaşka bir kokuyu andırıyor. Bu sokağm bir kere olsun yüzünü gören ve bu so- kağın o apağır, leş kokusunu | bir kere olsun duyan sanırım ki 6 iyi, âlâ, nefis yağ diye türlü isimler - e satılan ne idügü belirsiz yağlar- dan bir daha ağzına koymıya töv- be eder!. Pislik, mundarirk ve leş kokusu bu kadar olur.. Bu yaz sıcakların - da buna dayanabilen burunlara aşkolsun! Hoş yalnız burunlar de- ğil; oradaki manzarayı © uzaktan seyretmeğe değme gözler de ta - hammül edemez.. İsterseniz, gidin bu sokağı bir kere de siz görün ve o kokuyu bir kere de siz duyun!.. | — Bu sokak nerede?, Derseniz tarif edeyim: geçip te t 2 “İşte... Ri 'isimizin griye öldürdüğünü Onu tevkif edin... KUPON| 198 18-7-1934 le bir hikâye vardır. Mulran Artık kaybolmak | üzere mi? Beynelmilel mesai ofisi tarafın dan tutulan istatistiklere göre ik- tısadi buhran günden güne hafif- lemekte ve işsizlik hareketi git - tikce azalmaktadır . İktisadi buhran 1929 da baş- lamış sayılırsa bugün her memle - ket az çok 1929 daki vaziyetine yaklaşmaktadır. Nisbet şu şekil- dedir: İngiltere 1929 daki vaziyetine yüzde 99,2 nisbetinde yaklaşmak» tadır. Diğer sanayi devletlerinin yak- laşma nisbetleri şu şekildedir: Cenubi Afrika: yüzde 98.7, Estonya: 94.6, Finlandiya: 94.0, Latuya: 92.6, İsveç: 89.4, Al - manya: 86.0, Felemenk: 782, Kanada: 77.0, Fransa: 76.0, A - merika: 76.0, İtalya: 71.0, Le- histan: 65.0. ner dönmez, Babacafer tarafına, yani sola değil, hemen sağa birinci dar sokağa sapın! Sapar sapmaz mal kendini gösterecek, önce ap - teshaneler, sonra da onlara-bitişik yağhaneler —yüzünüze * güller— Yemişten © Babacafere dönen köşeyi dönün, fakat bu köşeyi dö - size sırıtmıya başlar.. Seyyar haberci esrarı hâlâ Mese enin takibi e uğraşan meşhur iki Ingiliz polisi İngiltere zabıta tarihinde şim- diye kadar hiç görülmemiş ve po- lis romanlarını artık küçük birer vak'a haline getirmiş bulunan, “bavuldaki kesik kız cesedi,, hâ- disesi, el'an esrarını muhafaza etmektedir. İngiliz polisinin, gizli teşkilâtı da dahil olduğu halde, büyük bir kısmı bu işle meşguldür, bugüne cezası idamdır!,, Yazısı bu nüshamızdaki (Haberin Hikâyesi) dir. Resimli hikâyele - rimiz birer günlüktür, yani beter; Gazetemizde her gün böy- “Bavuldaki Kaybolan bin genç > genç kız hakkında malümat toplıyarak meseleyi halletmiye çalışıyorlar kadar, bu azamette bir katil araş- tırma seferberliğine çıkılmadığı - nı kaydedenler var, En büyük po- lis müfettişleri işin peşindedir, Hele İngiliz polisinin “beş bü- yük ve namağlâüp unsuru,, denen esaslı erkânı bile, birer birer, şah- sân cinayeti takibe başladılar. Bunlar, ancak fevkalâde hâdi- satta bürolarından çıkarlardı., görüyorsunuz... ceset,, in çözülemedi Cinayet Brayton istasyonunda olmuştu, Tafsilâtını evvelki nüs- halarımızda verdiğimiz o maktul kız cesedi kolsuz ve kafasızdır. Hüviyeti hakkmda muhtelif “tah- ğ minler,, var. Fakat poliste tahmin-/# le başlıyan şeyin muhakkak bir (#5. hakikate sevketmesi lâzımdır. Kızın şu veya bu olması hak- | kında bir şey bilinse, “tahmin e- dilse,, belki şu veya bu şahsiyet olduğu meydana çıkarılabilecek Fakat kim?. Hüviyetini işe yarar tesbit ema- relerinden tamamen mahrum bu- lunan kolsuz ve kafasız kız cesedi, el'an morgda saklı duruyor. Ve hâ- lâ son zamanlarda, kaybolan diğer 1000 kadar kıza dair malümat toplamıya çalışıyorlar. Böylece! meçbulün sırlarını belki bir ha- kikate bağlıyabilecekler. Bavul esrarına ait son haber, cem'an 200 polisin yeniden bir mıntakada ev ev taharriyatla bu- lunduğudur. Ve cinayetin olduğu . tarihler- de, bavulun keşfedildiği Broyton istasyonuna doğru elinde ayni şe-| kilde bir bavulla seyahat eden bir adamı daha polis sorguya çekmek tedir, İstanbul 4 ündü icra memurlu* ğundan: Yeminli eblivukuf | tarafından tamamına bin dokuz yüz yetmi$ beş lira kıymet takdir edilen Be“ şiktaşta Meşrutiyet mahallesinde Kır sokağında eski 12 yeni 15 No lu maabahçe ahşap hanenin tama” mı açık arttırmaya konulmuş o * lup 25/7/934 tarihinde şartnam€* si divanhaneye talik edilerek 20/ 8/934 tarihine müsadif pazartesi günü saat 14 ten 16 ya kadar İs tanbul 4 ncü İcra dairesinde sat” lacaktır. Arttırmaya iştirak için yüzde yedi buçuk temiant âkçesi almıp müterakim vergiyi beledi * ye vakıf icaresi müşteriye aittir. Arttırma bedeli muhammen kıy” metin yüzde 75 şini bulduğu tak” dirde ihalesi yapılacaktır. Aksi halde en son arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere arttırma 19 gün daha temdit edilerek 4/9” 934 tarihine müsadif salı günü ay” ni saatte muhammen (kıymetin yüzde yetmiş beşini tutmazsa s0” tış geri birakılır. K 2280, 2004 No İk icra kanununun 126 ncı madde“ sine tevfikan ipotek sahibi ve ala* caklılar ile diğer alâkadaranm ve irtifak hakkı sahiplerinin dahi gayri menkul üzerindeki haklar” nı ve hususile faiz ve masrafa da” ir olan iddialarını evrakı müsbi" telerile 20 gün içinde icra dairesi" * ne bildirmeleri lâzımdır. Aksi halde hakları tapu sicillerile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaş“ masından hariç kalırlar. İşbu mad dei kanuniyenin . ahkâmma göre halkın hareket etmek 'ye “dahin fazla malümat almak istiyenlerin 933/352 dosya No sile memuriye* timize müracaat etmeleri ilân o « lunur. (2763) Üsküdar İcra (Memurluğum dan: Bir borçtan dolayı mahçuz ve satılmasına karar verilmiş olan bir adet Kırım kırması ineğin 22 /T/934 tarihine müsadif pazar günü saat'1l — 12 de Üsküdar at pazarında satılacağından talip © lanların mahallinde hazır bulur nan memura müracaat (etmeleri ilân olunur. (2762) sanmam PN EE ERLERİ, Yurttaş! Az, çok kazancından mutlaka lasarruf vazifendir, borcundur. 7 --w iyi bil, belle ve yap. Milli İktısat ve Tasarruf Ce: özmal dyazyasasazz SARMALI DOME HABER Akşam Postası ISTANBUL AN- KARA CADDESİ darehanesi: Telgrat Adresi: İSTANBUL HABEK Telefon Yanı: 23472 21510 —— —- ABONE ŞERAITI 1 $ 6 13 aylık Türkiye: 120 850 660 1250 Krş Ecnebi; 150 445 #40 1610 ILÂAN TARİFESİ Ficaret ilhnlarınm matırı 12,00 Resmi Uünlar 10 kuruştur. —şş 2 ram Sahibi ve Neşriyat Müdürü: HASAN RASİM Basıldığı yer: (VAKTIT) Matbaa dare: HABER gazetesi El yazısı cek isim. ... - . İlle eraeikesimen ii MN İMERA 11111111