30 Mart 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

30 Mart 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

Italyanlar Avustyalılaı 2-0Ö0 yendi » Viyanalılar kendi takımlarını bile ıslıkla karşıladı | İtalya milli takımı Avustur- ya milli takımımı kendi sahasın- da ve kendi halkı önünde su ve tevil götüremiyecek bir - surette bir kere daha yenerek İtalyan futbolünün artık Avusturya fut- bolünden daha yükselmiş oldu - ğunu isbat etmiştir. Bir zaman - lar Avrupanın futbol üstatları sayılan Avusturyalıların bu son mağlübiyetleri pek acı olmuştur. ( Dünya kupası maçlarında Avus- turyalıların bir sayı farkla mağ- lübiyetlerini sırf şanssızlığa at - fedenler ve futbolün üstatlık ta- cını ÂAvusturyalrlardan başka Av- rupada kimsenin giyemiyeceğini iddia edenler bugün bu kıymetli ve müzeyyen krallık tacının on - Franstz - Rugbi maçında Fransızlar Almanları üçe karşı 18 le yendi Futbolda üçe karşı bir sayı ile yenilen Fransızlar Rugbi'de Al-r manları 18 ze karşı 3 ile mıilupi, etineğe muvaffak — olmuşlardır. Geçen hafta Pariste Parc des Princes stadında yapılan bu maç- ta Rugbi müsabakalarında şimdi- | ye kadar görülmemiş bir kalaba- lık bulunmuştur. 30,000 — kişiden fazla bir seyirci kitlesi maçı bü- Yyük bir alâka ve heyecanla - sey-| retmştir. Fransızların Rugbi'de Almanlardan daha yüksek olduğu esasen herkesce bilinen bir haki- kattr. Fakat Almanların da gün- den güne terakki etmekte olduk- ları beynelmilel temaslarda elde ettikleri neticelerden anlaşılıyor- du. Bu itibarla müsabakanın ne şekil alacağ: ve ne netice vereceği | Mcrakla beklenmekteydi. Her iki milletin marşı Mıyukı bir sükünet içinde dinlendikten | ve takımların biribirine takdimi | anerasimi yapıldıktan sonra müsa- bakaya başlandı. Fransızların tek. nik faikiyetlerine mukabil Alman. Tarın fevkalâde azimkârane oy- 'Alman rugbi maçından bir görünüş... ların elinden uçarak İtalyanlara geçtiğini görmekle müteessir ol- maktadırlar. Bu son netice hâlâ Avusturya futbolüne itimat eden-| leri büyük bir inkisarı hayale uğ- ratmıştır. Ayni zamanda İtalyan- ların da Avrupanın en kuvvetli takımı olduğunu göstermiş ve on- ları Avrupada kimsenin yenemi- yeceği hakkındaki kanaatleri bir kere daha takviye etmiştir. Avusturyalılar bugün çıkarma- , ğa muktedir oldukları en sağlam | bir takımla sahaya çıkmışlardı. Halbuki İtalyanlardan iki mühim oyuncu eksikti ve bunların da yer- leri genç oyuncularla doldurul - muştu. Buna rağmen - İtalyanlar !eknık ve tnktılı ılıbırıle humı- nadıkları nazarı dikkati . celbedi- yordu. Birinci devrede muhacim- lerinin biraz bati ve mütereddit oyunları dolayısıyle netice ufak fir farkla Fransızların 8 — 3 leh- lerinde bitti. İkinci devre başladığı zaman Fransızların kat'i bir netice elde etmek istedikleri — anlaşılıyordu. Çok süratli cereyan eden bu dev- rede Fransız muhacimleri de dur- gun oyunlarını bırakarak açılmış- lar ve hasımlarını kazanmışlardır. Herkes Fransız- ların galip geleceklerini bekle- mekle beraber aradaki farkın bu kadar büyük olacağını tahmin et- memekte idi, Fransızların bilhas- sa muavin hatları çok iyi oynamış ve takımlarının bu derece - bariz| bir farkla galip gelmesine başlıca âmil olmuştur. Alman tarafıma gelince: Genç ve yeni oyunculardan teşkil olu- nan bu takrmın oyunu cok takdir | delar'larının Gschweidi'lerinin ha: | Ki görülecek ve acınacak bir hal iyice - sıkıştır- | mışlardır. On sayı daha kaydede- | rek müsabakayı 18 — 3 farkla | edilmiştir. İstikbal için kendisin- den büyük ümitler beklenebilir. MABER — Akşam Posfasr ” 80 MART — 19385 larından daha yüksek oldukları- nı isbat etmişlerdir. Topu ayak- larında fazla tutmamışlar, ileri - ye ve derinlemesine paslaşmış - lar ve çok seri oynamışlardır. Avusturyalılar ise daha ağır ve çalımlı bir oyun sistemi tatbik | etmişler ve bir hat üzerinde kü- çük küçük paslarla ilerlemeye çalışmışlardır. Seri ve canlı oy - nıyan bir takım karşısında hiç | de iyi bir netice vermediği mü- | kerreren anlaşılmış olan bu oyun tarzı İtalyanlar gibi bütün ener- jilerini sarfederek çalışan ve ga- yet seri oynıyan bir takımın ö - nünde çok geçmeden kırılıver - miştir. Şüphe yok ki bütün maç esnasında en güzel çalımlar ve hasmını aldatarak paslaşmalar Avusturyalılar tarafından yapıl- mıştır. Zaman zaman seyircile - re zevkli bir oyun.seyrettirmek - ten ve onlarda iyi bir intiba bı - rakmaktan başka bir işe yaramı- yan ve netice üzerine tesiri gö - rülmiyen bu tarzda akınlarda 1- | talyanların seri müdahaleleri ve alılgan oyunları karşısında rüz - gâra tutulmuş çöp gibi savrulu - vermiştir. Avusturyalıların meşhur Sin- idi. Maçtan sonra Avusturya fe- derasyonu reisi Hugo Meisel A- vusturya futbolünün düzelebil - mesi, eski iktidar ve şöhretini kazanabilmesi için iki sene bek- lemek lâzım geleceğini söylemiş- tir. Hugo Meisel eskilerin artık ihtiyarlamış olduğunu, yenilerin de ağabeylerinin yerlerini bugün | dolduramadıklarını itiraf etmiş- | tir. Her ne hal ise galibiyeti hak eden taraf müsabakayı kazan - mıştır. 70.000 kişinin önünde oynanan | bu mühim maç çok sert olmuş - tur. Hakem İngiliz Levington her | iki tarafın da taşkın ve sert oyu- mu karşısında baştan — nihayete | kadar düdük çalmak ve ceza tev- | zi etmek mecburiyeti karşısında | kalmıştır. Halka gelince; o da herkes ıslıkla tezyif etmek için hiç bir fırsatı kaçırmamıştır, Halk İtalyan oyuncularının sahaya çı- kışlarını,, hakemi, İtalyan seyir - cilerini ıslıkladıktan sonra maçın sonuna - doğru — mağlübiyetleri kat'ileşince kendi - oyuncularını da ıslıklamış ve müsabakanın ne- ticesini beklemeden siattan çıkıp * gitmiştir. Halkı en fazla müte- | essir eden cihet takımımın birin- | ci devrede iyi oynıyarak ona ga- | libiyet ümitlerini vermiş olması | ve ikinci devrede ise sönük oyu- * nile bütün bu ümitleri suya dü - şürmesi olmuştur. Filhakika birinci devrede A- vusturyalılar daha hâkim oyna - mışlar ve İtalyanları adamakıllı (Devamı 10 uenda) ) | muntazam tactiği çok geçmeden ken- | Gros Contry'de birinci gelen Hol den yarışı bitirmek üzere iken . . « 28 inci beynelmilel Crosss- Country'i İngiltere kazandı Fransada Auteuil'de Fransa reisi- cümburu Albert Lebrun'ün de hazır bulunduğu ve 20,000 seyircinin merak ve heyecanla seyrettiği 28 inci devlet- ler Cross-Contry'sini İngiltere gayot kolaylılkla kazanmıştır. Elde edilen bu netice müsabakadan evvel yapılan bü- tün tahminleri altüst etmiştir. İngilte- renin müsakabayı kazanması kuvvetle ümid edilmekteydi. — Fakat bu derece sühuletle rakiplerinin üstüne geçeceği- ne ihtimal verilmemekteydi. Müsabakaya yedi devlet iştirak et- miştir. Bunlar da: Fransa, İngiltere, İskoçya, Belçika, İspanya, İrlanda ve Pays da Cal'-a, Finlandiyalılarla İsveçlilerin Gross'a iştirak edememiş olmaları müsabaka- nn biraz kıymetini düşürmüş olmakla beraber elde edilen netice şayanı mem- nuniyet görülmektedir, Beynelmilel Gross Contry aşağıda gösterildiği şerait dairesinde koşulmak üzere 14 kilometre 650 metrelik hir sa- ha üzerinde cereyan etmiştir. tik 229 Mmetre düa Bir Loçu, 1276 metrelik üç defa tekrar edilmek üzere bir kavis ki, buraya kadar müsabıklar 4350 metre koşmuş bulunuyorlar. Kav. sin 1200 motresinde 1,10 irtifamda bir çit ki bunu 2600 üncü ve 4000 inci met: rede gene atlamışlardır. Bundan sonra 2575 metre uzunlu. #unda büyük bir !-vis 4 defa koşmuş- lardır. A'çak bir çöf 74 çukuru mütca: kip tümseği de aştıktan sonra 4800 ün- €ü 7”2) üned 10 bininci ve 12500 ün- cü metrelerde gene ayni mâniaları atla. mak süretile 14650 metrede müsaba- kayı bitirmişlerdir. İngiliz Holden bu müsabakada bi- rinci gelmiştir. İlinci lekoçya ve üçün- €ü gene İngiltere olmuştur. İskoçya- lılar başlangıçta iyi giyinmişler ve ü- midvar görünmüşlerse de İngilizlerin dini göstermiştir. Esasen 1000 metre- den sonra seyirciler galibiyetin kim- teveccüh edeceğini hemen hemen gör- müş gibi bulunuyorlardı. İngilterenin elde ettiği bu netice ciddi çalışmala- rının bir mükâfatı olarak gösterilebi- lir, Elde edilen neticeler aşağıda yazıl- miştir: —— Holden'i Franstz recisicümhuru Bınn:ı Hölden İngiltere 47 dakika 52 1/5 saniye, ikinci Wylâöe İskoçya 48 dakika 14 saniye, üçüncü Eaton İngiltere 48 dakika 14 saniye, dördün- cü Close İngiltere 48 dakika 20 3/5 saniye, beşinci Van Rumst Belçika 48 dakika 25 saniye, altıncı Maisland İn- giltere 48 dakika 26 3/B saniye, yedin- ic Walker İngiltere 48 dakika 28 3/5, saniye, sekizinci Gallivon Gal 48 daki- ka 33 3/B5 saniye, İşte bu vaziyetten de görülüyor ki İn- giltere takımı çok hazırlanmış bir hal- de müsabakaya girmiş ve hasımlarına karşı kahir bir galibiyet elde etmiştir. Bunlar koşucunun elde ettiği dere- celeri gösterir. Müsabakaya iştirak e- den takımların tasnifi de şudur: Birinci İngitere 30 puvan; ikinci İs- koçya 84 puvan, üçüncü — Fransa 102 puvan, dördüncü Gal 187 puvan, be- şinci Belçika 201 puvan, altıncı İspan- ya 207 puvan, yedinci İrlanda 253 pu- van. Hokeyde Belçika ile Fransa berabere kaldı Brükselde Leopold Club stadın- 'da 2000 seyirci önünde Fransa— Belçika milli takımları arasında yapılan Hokey müsabakası iki iki- ye beraberlikle neticelenmiştir. Müsabaka tatsız cereyan etmiş ve her iki takım da vasattan yukarı bir oyun — gösterememişlerdir. Fransızların galip gelmeleri ihti- mali daha kuvvetli olmasma vağ- men kendilerinden beklenilen fa- ikiyeti elde edememişlerdir. Esasen zevksiz geçen birinci devreden sonra ikinci — devreye başlanınca hakemin fena idaresi yüzünden işler bütün bütün bozul- muştur. Oyuncular asabileşmiş, o- yun sert bir cereyan almış ve bazı münasebetsizlikler de — vukubul- muştur. Nihayet tatsız ve uzun bir didişmeden sonra maç bitmiş ve halk da ıeldıiuıe pişman stadı boşaltmıştır. Srerm tebrik edertten...