30 Mart 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

30 Mart 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

Dün Milli Takım namzetleri, Güneş ekzersiz yaplı. çalışmada antı Milli takım namzetleri Istanbul birinci ve ikinci küme muhtelitleri Duyduğumuza nazaran, milli takım namzetlerinin teşkil edece - ği bir takıma karşı, gelecek cuma | İstanbul ikinci küme, muhteliti, öbür cuma da milli takrma çağrıl - | mış namzet oyuncuların haricin - de kalan birinci küme oyuncula - | rından teşkil edilecek bir muhtelit | iki maç yapacaktır. Futbol heyeti tarafından hazır - lanacak olan bu muhtelitler için şimdiden oyuncu seçilmektedir. Hem milli takım için güzel bir eğzersiz, hem de milli takım nam - zetleri haricinde kalmış oyuncu - ların vaziyetlerini belli edecek bu müsabakalar, antrenör Mister Siley'ye de bir çok yeni oyuncular göstermek imkânını hazırlayaca - | ğından hakikaten ehemmiyetli ve faydalı olacaktır. GENÇLER 10 kulüp arasında müsabakalar Bir senelik muntazam ve çalışkan mesaisi sayesinde birinci ve ikinci küme ilk maçlarını hiç inkıtasız kümelik maçlarını hiç — inkıtasız bit'ren fütbol heyeti güzel ve fay- dalr bir harekette daha bulunmuş- tur. Pek de faydalı olmadığı görülen ikinci ve üçüncü küme (B.) ta- kımları yerine, bu — kümelerin, gençleri arasında bir lik müsaba - kası tertip edilmiştir. 'Talimatnemesinde, 914 tevellüt- lerden daha büyüklerin oynaması menedilen, busene klüplerinin resmi müsabakalarında daha yük- sek takrmlarında oynamamış - ol - mak, gayri nizami oyuncu oynatan takımım da ceza görmesi — ve ha- kemler tarafından çıkarılan oyun - cuların bilâitiraz tecziye edilme- leri gibi çok güzel kayitler bulu - nan bu lik maçları hakikaten fay- dalı olacak, ikinci ve üçüncü kü - Me gençlerinin inkişafına yardım edecektir. Bu müsabakalara şu klüple gir- Miştir: Topkapı, Hilâl, Kasımpaşa, Al- tınordu, Anadolu, Beylerbeyi, Fe- heryılmaz, Ortaköy, Doğanspor, Anadoluhisar. | takasının MA çaT a gallİN İYİ BİR FUTBOLCU NASIL YETİŞİR. Sad! Karsanın (3) üncü yazısını Pa- #ürtesi günü spor sayıfamızda okuya- | ni ediyoruz. İstanbul muhtelitiyle Taksimde — bir Namzetlerin takımı 'ne ticeyi 5 - 1 kazandı. Resmimiz dünkü renör Mister Siley'i oyu nculara nasihat verirken gösteriyor , . | Yoguslavlar gelmiyor Istanbul - Peşte maçı olması muhtemel Gelecek ay içinde milli takımı- mızla bir karşılaşma yapmak üze - re şehrimize gelmesi icab eden | Yugoslav milli takımı, bu seyahat- ten vaz geçmiştir. Bizim federas - | yonun bildirdiği tarihler işlerine uymadığını yazan Yugoslav fede- rasyonu, Türk milli takımını teş - | rini evvel için Yugoslavyaya davet etmiş ve Yugoslav millt takımının da kararlaşacak bir tarih de iadei ziyaret etmesini teklif etmiştir, Futbol federasyonumuz bu hu- susta bir karar vermemiştir. Yalnız şimdilik bir temas — yapmak için Romen' federasyonuna müracaat edilmiştir. Ayrıca İstanbul ve Peşte muhte- litlerin — şehrimizde — bir temas yapması için İstanbul mm- Peşte mıntaka- sına Fütbol Federasyonu — va - sıtasiyle yaptığı bir teklif vardır | ki, buna - da henüz bir cevab gel- memiştir. .IstanlîuEpor Güneş Birleşme teklifini Ist. Sporlular reddetti Iki üç gündür, günün spor dedi- İ kodusunu teşkil eden Güneş-İstan- bulspor birleşmesi meselesi, duy - duğumuza nazaran dünkü İstan - bulspor kongresinde - halledilmiş ve kongre böyle bir meseleyi kat'i- yetle reddetmiştir. Esasen hiç mânası olmıyan böy- le bir hareketten doğan dedikodu- lar da bu suretle kapanmıştır. Istanbul spor kongresi ön beş gün sonra tekrar — toplanac,; yeni idare heyeti seçimi yaâlg ğ caktır. Libertaz Galatasaray Viyanadan Fenerbahçe ve — Güneş | .takımlarile bir maç yapmak için geti- | rilecek olan Libertz takımiyle, yapılan teklif üzerine bir maç yapmağı Galata- saray klübünün de kabul ettiğini duy- duk. ği Sabih evlendi Fenerbahçenin eski ve çok kıymetli oyuncularından Sabih, deniz - yolları doktorlarından Bay İsmail Alinin kazı | Bayan Mediha ile evlenmiştir. Kıymet- | Ii arkadaşımıza uzun bir snadet lıınou— J MABER — Akşam Postası Yazması benden : — Nenize lâzım sizin Her Şiveng Fenerbahçenin eski antrenörü Her Şiveng'in bir yazıma karşılık yolladı- gı mektubu geçen gün neşretlim. Evvelce yazmış olduğum gibi, be- nim yazımla pek de alâkası olmıyan bu mektputa — öyle şeyler — gördüm ki, değmiyeceğini bildiğim halde şu cevabı vermekten kendimi alamadım... | Anlaşılması çok güç mektubunun baş tarafındaki satırlarla, Galatasa - rayın Avusturyalı antrenörü ve onu klübe bulan Bay Namığı kastetmek is- teyen Her Şiveng, benim bu antrenörü beğenmediğim için orta Avrupa mem- leketlerinden gelen antrenörleri de be- ğenmediğimi kastetmiş olacak... Galatasarayın bugünkü antrenörü bir İngiliz ayarında değilse bile, şim- diye kadar memlekete gelen Örta Av« rupaya mensup antrenörlerin en iyi lerinden olduğu için, bu iddiasmda Her Şiveng yanılmıştır. Ingiltereden dışarı çıkmıtyan (80) ka dar birinci sınıf İngiliz — antrenörden başka diğer memleketlere giden İngi. Bz antrenörlerin biç bir işe yaramaz olduklarını ve bunların dünyada her. tarafta hiç kullanılmadıklarını Tür- kiyede futbolün ilâhı olarak - tanılan dığını iddia etmek istiyen Her Şiveng, bu fasılda büsbütün yanılmıştır. İngilterenin en meşhur antrenör - leri bellçi de memleketlerinden dışarı çıkmamaktadırlar. Fakat dünyada fut- bolü kurmuş, ve futbolün merkezi sik- letini taşryan bir millet olan İngiltere- de o kadar çok fevkalâde — oyuncu ve tabiatile tekaüt olduktan sonra antre- mör olan futbolcular yetişir ki, ayda 30 — 35 İngiliz lirasını gözden çıka - | ran ber takım için mükemmel bir İn - giliz antrenör elde etmek güç değildir. | l Avrupada İngilizlerden ziyade, merke- zi Avrupa antrenörlerinin kullanılma- | smâ gelince, buna da sebep, — bir İn- gilize nazaran bir — Avusturyalı veya Macar antrenörün hemen de yarı fiat- la tutulabilmesidir. İzzet Muhiddin APAK (Devamı 10 uncuda) Kadıköyünde Vefa - Fener ; e ıçleri Dün Kadıköyünde Vefa ve Fe - nerbahçe genç takımları — karşı- laştılar.. Vefaldar 9 kişi oynama - larına rağmen birinci devreyi be - raberlikle bitirdi. Fakat ikinci devrede rüzgârla beraber oynayan | Fenerliler yorulmuş Vefa takımı - na beş gol yaparak maçı 5 - O ka- zandılar. Bu gollerden bir tanesini Fener penaltıdan kazandı. B takımları maçında (B) takımlar maçına Vefa eksik çıktığından Fenerliler hükmen ga- | Hip sayıldılar. Hususi maçlar: Beşiktaş - Altınordu Bu hususi karşılaşmada Beşiktaş 5 ruşundan att. Bu oyunda Eşref sol iç mevkiinde oynamaktaydı. Beşiktaş (B) - Doğan Beşiktaşın Hayati ve Esrefle takvi- ye edilen B takımı ile Doğanspor bi- rinci takımı son olarak — karşılaştılar. Bu oyunda Doğansnor takımı güzel ve candan oynadılar 3- 1 galip geldi. Bisiklet müsabakaları 12/4/935 Cuma günü ikinci bisiklet teşvik yarışları yapılacaktır, Yarış iki sınıf üzerinden olacak ve Mecidiye kö yünden başlıyacaktır. İstanbul bisik- let heyetinin hazırladığı program mu- antrenör Hanter'in hiç bir kaymeti olma- masına ragmen Birinci küme s#onuncusu Sukyn—m- ye ile ikinci küme şampiyonu Anado- la terfi maçı için dün karşılaştılar. Neticesi iki klübün istikbalinde mü- him bir rol oynıyabilecek bu maç, bu- | günkü vaziyette hiç bir değişiklik olmuyacak bir şekide bitti. Güzel değil, fakat çok heyecanlı o- lan bu maçı seyretmek için dün Be- şiktaş stadı oldukça dolmuştu. Anadolü klübü rüesası, ve bilhassa Süleymaniyenin hemen de bütün ta- nınmış eski ağabey ve - idarecilerinin klüplerinin istikbaliyle o'ikadar bu maçı nasıl büyük bir alâka ile takip et- tiklerini seyretmek, insana bugjün u- zun ve şerefli mazisinin mühim bir ko- zunu oyniyan Süleymaniyenin, son se- nelerde geçirdiği büyük - fırtımalardan sonra, tokşar iyi bir varlık göstermesi için, cski, klüplerinden —uzak kalmış eski Süleymaniyelilerin elele verip ça- lışmağa azmetmiş oldukları kanaatini veriyordu. » . * Oyun Anadolunun çok bhızlı bir ham- lesiyle başladı, Bir an Süleymaniye kalesi büyük bir tehlike atlattı. Fakat ikinci dakikada ani bir akınla Anadolu kalesine inen Süleymaniye mühacim hatti, Alinin ayağiyle ilk golü yaptı. İkinci dakikada yapılan bu beklenil- mez sayıdan bir dakika sonra Anadolu tekrar Süleymaniye kalesine indi. Bu hücum da neticesiz geçti Ve bundan sonra oyun bir müddet Anadolunun hafif bir hâkimiyetile devam etti. 20 inci dakikada sağ içten güzel bir pas alan Süleymaniye sağ - açığı | karşısındaki müdafii geçerek takımın ikinci ve son golünü güzel bir vuruşla yaptı. Buna rağmen Anadolu yılmamış gö- rünüyor ve rakibini zorluyardu. Bun- dan sonra son dakikalara kadar oyun şuursuz bir hava içinde oynandı. Ana- | dolu tokrar tehlikeli hücumlar yapma- | ga başladığı zaman devre — sonlarına | yaklaştmıştı. Yeşil beyazlıların tazyiki gittikçe artıyor, Süleymaniyenin oyu- | u ise bozuluyordu. İşte bu sırada, sağ içe geçen top, oradan sol iç” Mesuda geçti. Ve Mesut güzel bir şütle Ana- dolunun yegâne golünü attı. Ve devre de 2- 1 bitti. İkinci devrenin ilk anları, karşılık- h sıkı hücumlarla geçti. Fakat Anado. lunun rakibini tekrar sıkıştırması çok sürmedi. Artık oyun Süleymaniye nı- s1f sahasında oynanıyordu. Tam bu sı- rada Süleymaniyenin en iyi oyuncusu Ali de hastalandığı için oyundan çık- tı ve devre sonuna kadar on kişi kal- mış bulunan Süleymaniye, mütemadi- yen sıkıştı. Tehhlıekt biribirini takip ediyordu. Mühacimler hiç bir iş göremiyorlar, bütün topları çok candan oynryan Sü- leymaniye müdafaası — uzaklaştırmağa çalışıyordu. Hemen yüzde doksanı A- 1 galip geldi. Altmordu golü ceza vu- | Neticede Beşiktaş | cibince her iki haftada bir teşvik ya- | rışı yapılacaktır. Mesafe ve koşu yerle- | ri zamanında ilân edilecelmr 'Terfi maçını Süley- maniye 2-i kazandı Anadolu guzel ve hâkim oyna- gol | çıkaramadı nıdo!unu tam bir hâkimiyeti altında geçen bu devrede Süleymaniye ancak B - 6 hücum yapabildi. Anadolu mühacimleri Süleymaniye kalesi önüne kadar sokuluyorlar, fakat bir türlü gol yapamıyorlardı. Ya şüt atılamıyor, ya atılan şüt kaleyi bulmu- yor, yahut Süleymaniyenin çok güzel aynıyar KALMAŞ tazıfından kurtarıl- yordu. Süleymesi-gain iki müdafü Necdet ve Sabri takımlarını galip ge- tirraak ici> bisibirlerile yarış edercesi- ne gırsanmrarlard. Son dakikalar yaklaştıkça rakibin * pasaran nefes kabiliyeti daha fazla ©- lan Anadolu, hiç olmazsa fağlübiyettea karlulmak için gittikç- artan bir enı- Ü sarfetti. Fakat bütün bunla- netice- yi deiiıünıı& ve Sulıyuıınıyı 2-. ! v Dünkü oyunda Süleymaniye takımı, hiç te iyi bir ayun oynamadı. Bu ka- dar fazla sıkışmasmma belki de ikinci devreyi en iyi oyuncusundan mahrum olarak 10 kişi oynaması sebep olmuş- ta. Fakat heyeti umumiyesile takımın pek çalışmamış olduğu ve yorulduğu görülüyordu. Buna rağmen kendisi için çok mü- him olan bu maçı kazanmakla, Süley- maniye kendisine lâyık olmıyan çok ağır bir akıbetten kurtulmuş oldu. Dün geçirdikleri tehlike kulaklarında küpe olarak, gelecek senelerde memleketin €en mütevazi ve sevilmiş Idlâüne men- sup olan bütün Süleymani; le vererek büyük bir B malarını ve klüplerine lâyık bir ye yükseltmelerini diliyoruz. Anadoluya gelince, son zamanlarda çok çalışan ve güzel bir varlık göste- ren Anadolu, dün tamamen hâkim oy- madığı oyunda hiç te mağlübiyeti hak etmemişti. Şayanı takdir bir maç yapan ikinci küme şampiyonu pekâlâ — ispat etti ki, kinci küme klüpleri birinci kü- me klüplerine kolay kolay yenilir bir rakip değildirler. * Dünün galibi kadar, belki de ondan çok, mağlübu tebrike hak kazandı. LMA, . üçüncü küme Karagümrük-Sümerspor Üçüncü kümeden — Karagümrük - Sümerspor maçı — Hakem Galip Ez- günün idaresinde oynandı. Karagüm- rüklülerin bariz hâkimiyeti göze çarp- maktaydı. Birinci devreyi — Karagüm- rük 2 - O galip bitirdi. İkinci devrede Karagümrük Hüsnü- nün ayağiyle iki gol daha yaparak gol adedini dörde çıkardı. Sümerspor an- cak penaltıdan bir gol çıkaribildi. Ne- ticede Karagümrük 4 - 1 galip geldi Dün terfi macını kazanana Süleymaniye takımı