2 Mayıs 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 15

2 Mayıs 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 15

HABER — Akşam Poafazr 18 Beyoğlu Sulh mahkemeleri b.,,l yazganlığından: — 1 -— Hırant,| Makruhi, Maryam, Hayganuş, Ver. kin, Zabel, Hersilya ve Var- varın müştereken mütesarrıf ©l-| 2 MAYIS — 1938 KA SA KANE Z GA NK Her keşidede müşterilerine büyük ikra- miyeler vermekle bayiler arasında rekoru kıran: Eminönü köşede No. 57 PETROL NiZAM SAÇLRI Besler - Kuvvetlendirir * Dökülmesini keser - Uzatır. PETROL NiZAM Tecrübe edilmiş en iyi saç ilâcıdır. İstanbul İkinci İcra Memurlu- #undan: 4 İpotek cihetinden paraya çevril- mesi takarrür eden ve yeminli eh- livukuf — tarafımdan — tamamına (4500) dört bin beş yüz lira kıy: mettakdir olunan — Beyoğlunda Kurtuluşda eski Punççu Hristo ye ni Kurtuluş caddesinde kâin eski 6 yeni 273, 275 numaralarla mu - takkam ve tahtında dükkânı müş- temil bulunan bir bap hanenin ta:|: mamı açık arttırmaya vazedilmiş olup — 3 — 6 — 935 tarihine mü- sadif pazartesi günü saat 14 den 16 ya kadar dairemizde açık art- tırma suretiyle satılacaktır. Arttır- ma bedeli krymeti muhamminenin yüzde yetmiş beşini bulmadığı takdirde son arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere satış on beş gün müddetle uzatılarak 18 — 6 — 935 tarihine tesadüf eden salı günü sa- at 14 den 16 ya kadar dairemiz- de yapılacak olan açık arttırma- sında dahi arttırma bedeli muham- men kıymetinin yüzde yetmiş beşi- ni bulmadığı surette satış 2280 No. lu kanun ahkâmına tevfikan geri bırakılacaktır. Arttırmaya iştirak etmek istiyenlerin mezkür gayri menkulün kıymeti muhamminesi- nin yüzde yedi buçuğu nisbetinde pey akçesi veya ulusal bir banka- nn teminat mektubunu vermeleri lâzımdır. Hakları tapu sicilleriy- lg sabit olmuyan ipotekli alacaklı- larla, irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususiyle fai Beşiktaş İcra dairesinden: Borçtan dolayı haciz altma al - nıp paraya çevrilmesine karar ve - rilmiş olan sarr yaldızlr ayna mer- merden buz koymağa mahsus küp iki mermer altı tane etrafı demir çemberli büyük krtada su dama - canası 3 adet hasırlır damacananın dellâliye ve ihale pulları müşteri » sine ait olmak —üzere 12- 5- 935 tarihine müsadif Pazar günü saat 10 dan 12 ye kadar Aksarayda Valde camii karşısında 2 numaralı dükkân önünde açık arttırma su - retiyle satılacağından talip olan - larım hazır bulunacak memuruna müracaatları ilân'olunur. (4384) sarife dair olan iddialarını ilân ta- rihinden itibaren yirmi gün için- de evrakı müsbiteleriyle — birlikte dairemize bildirmeleri — lâzımdır. Aksi halde hakları tapu sicilleriyle sabit olmıyanlar satış — bedelinin paylaşmasına giremezler. Müte- rakim vergi, Vakıf icaresi tanzifi- ye ve tenviriyeden mütevellit be- lediye rusumları borçluya — aittir. Daha fazla malümat almak — isti- yenlerin 9 — 5 — 935 tarihinden itibaren dairemizde açık bulundu- rülacak arttırma — şartnamesiyle 934/4295 No. lu dosyasında mev- cut ve mahalli mezkürun evsaf ve mesaha vesairesini havi vaziyet ve takdiri kıymet raporunu görüp anlayabilecekleri ilân olunur. hakları tapu cicilliyle sabit olmryan (208) 76 RAGASTANIN OGY;U . Manfredle Lantene arasında ise dukları mecmuu altı bin yüz on sekiz lira muhammen kıymetli Beyoğlunda, Pangaltıda, Turan sokağında eski ve yeni 41 No: lu evle mezkür mahallede Afet soka- ğgında eski 5 ve yeni 7—5 No: lu dükkân ve arsa tamamı şuyuunun izalesine mahkemece karar - veril- mesi üzerine açık arttırmaya ko- nulduğundan 4— 6 — 935 Salı günü saat 15 ten 16 ya kadar Be- yoğlu sulh mahkemeleri başyaz- ganlığınca açık arttırma ile satıla-| caktır. 2 — Arttırma bedeli kıymeti muhümmenenin yüzde 75 şini bu- lursa o gün ihale edilecektir. Yüz- de 75 şini bulmadığı takdirde en son arttıranın taahhiidü baki kal- mak üzere ikinci arttırma 15 inci güne tesadüf eden 19 — 6 — 935 Çarşamba günü saat 15 ten 16 ya kadar icra olunacak ve en çok art- tıranın üstünde bırakılacaktır. Bu defadan başka ilân yapılmıyacak- tir. 3 — Tarihi ihaleye kadar mali- ye vegisi, vakıf icaresi, belediye rüsumu ve dellâliye müşteriye ait- tür. 4 — Arttırmaya iştirak edecek- ler kıymeti muhammenenin yüzde 7 buçuğu nisbetinde teminat akçe- si veya milli bir bankanın teminat mektubunu getirmesi şarttır. 5 — Arttırma bedeli tarihi iha- leden beş gün zarfında mahkeme kasasına tevdi edilmek lâzımdır. Aksi takdirde farkı fiyat ve zarar ve ziyan ve faiz ve masarifi saire bilâhüküm kendilerinden tahsil edilir. 6 — İpotek sahibi olanlarla oğlunu çabucak unuttuğu anlaşıldı, Şüphesiz bir Fransız. Senyöründen kazandığı bu çocuğa bütün hayatını bağışlamıştı. Çünkü çocukta çingene- ye benzer bir hal bulunmadığı gibi Jipsi de o devirde bir insanı çileden çıkarabilecek kadar güzeldi. Daima saz sepetlerini satmak için dolaşarak göze görünmiyen çingene ile, oğlunun asılmasından artık teselli bulan çingene karısının Manfred ve Lantene isminde mazileri meçhul iki çocukları vardı. Ve aradan bir — kaç gsene geçer geçmez etraflarındaki her şey değişti. Haşarat Yatağında otu- ranlar akıp giden bir sel gibi mütema- diyen değişiyorlardı. Artık Jipsinin bu evde ne zamandan beri oturduğu ve bu çocukların da kim olduğu tama- men unutulmuştu. Kütük Lantene her şeyi çabucak unutmuştu. Yavaş yavaş annesini çağırmaktan vazgeçti. Kendisine arkadaşlık eden Man- fredle oynamağa alıştı.. Haşatat Ya- tağının sokaklarında koşmağa başla- di. Sonra geçmişi unuttu. On yaşına doğru, dalma çingenelerin yanımda yaşamadığını kendişine haber verdik- Vleri zaman Lantene pek şaşmıştı. Bir gün sevki tabil ile çingene ka- rısma anne! dedi. A O gün Jipsinin gevinci olmuştu. çok - fazla her şeyi yapıyordu. Fakat uçük di dakları bir kere olsun çocuğun ;l:ını ve yanaklarına dokunmadı. Ve x €uk bütün ömrünce anne öıüı:lltün. ne olduğunu anlamadan büyüdi pek büyük bir sevgi vardı. Her ikisi de ayni yaşta, ayni huyda ve ayni kafada idiler. Silâh ve idman talimlerinden maa- da büyük bir cehalet içinde büyüdü- ler. On beş yaşlarına gelmişlerdi. Yapıl- ması güç, ağır talimlerle vücutlarının demir gibi sağlam ve kuvvetli olarak inkişaf etmesi, gözlerinde cesaret ate- şinin parlaması Haşarat yatağı deli- kanlıları arasında bu iki gence karşı hürmet duyguları uyandırmıştı , Bir gün kendisini bekliyen Man- fredle birleşmek için evden çıkmağa hazırlanan Lanteneyi Jipsi Ana yanı- na çağırdı. Ve evvelden hazırlamış ol. duğu bir sözü doğrudan doğruya söy- ledi: —Çalışmağa başlamak zamanın gel di.. Çalışmak! Lanteneye ilk defa olarak böyle bir şey söyleniyordu. “Anne,, dediği ka- dına hayretle baktı: — Çalışmak mı?.. Neye çalışmak?.. Ne yapayım?.. — Aral!,, Herkes ne yapıyor? — Sazdan sepet mi örmeğe başlıya- yım?.. Jipsi onun elini tuttu: — Bizimkilerin en usta olanları sa- na kılıç ve hançer kullanmasını üğ- rettiler. Fakat sen bundan istifade e- demiyorsun! Beline büyük bir kılıç takmak, güzel kılıç talimi bilmek ne işe yarar.. Genç çocük, Jipsiyi memnun ede- mediğinden doğan hakikt bir istirap- la: — Ne yapmalı? diye mirildandı. — Dinle, biz burada Argo Krallığı içindeyiz. Senin gibi hakiki bir yiğit için yapılacak yalnız bir iş var. Sen TEKKOLLU Daimaböyie kazandırı CEMAL Piyango Gişesi Yeni plân pek zengindir. Eski ; plânlarla — karşılaştırınız. Son fi günlerde biletsiz. kalmamanız (- çin acele ediniz. Tekkollu Cemal Gişesi Müşterisinin biletini son de kikaya kadar saklar. Tekkollu Cemal Gişesi Büyük ikramiye çıkan müşte- risi teşhir arzu elmezse daima gizli tutar. Tekkollu Cemal Gişesi Sahibi savaşta bir kolunu bı- rakmış tek kolile çalışan bir malüâl zabittir. Dalma tercih et- meniz sizler için büyük bir zevk- tir. DiKKAT: Hiçbir yerde şubesi yoktur. Tek kollu Cemali görünüz; biletinizi alınız aşra siparişleri derhal gönderilir. Tel. 2409 Tekkollu Cemal Gişesi sahibi Cemal Güven bir hak iddia edenler tarihi ilân- dan itibaren 20 gün zarfımda evra- kı müsbiteleriyle birlikte satış me- muruna müracaat — etmelidirler. Aksi takdirde hakları tapu - sicilli ile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar , 7 — Şartname 1 — 5 — 9351i günlemecinde mahkeme divanha- nesinde herkesin görebileceği bir yere asılmıştır. Dosyayı görerek fazla izahat isteyenlerin 935 — 9 No: siyle Beyoğlu Sulh Mahkeme-| leri Başyazganlığına mürıeııthn! (11075) Kroş Gazozu Sıhhi temiz ve en iyisidir. Her yerde arayınız. Parmak- kapu, Yeniyol No 11 Telefon: 43304 DOKTOR .. Kemal özsan Ürolog — Operatör Bevliye Mütehassısı Kraköy — Ekselsiyor — mağazası yanında., Her gün öğleden sonra 2 -den 8 - e kadar.. — Tel: 41235 Krol Birinci Fransuvanın Pariste Luvr müzesinde bulunan bir resmi.. —- Lyr hükimiyetini sıfıra indirmekliğinin benim sayemde olacağını unutma! Lantene titredi. : Forma: 10 Jipsi T sarayını Zaplederek Kralın — Acaba polis müdürüne rastlıya- eak mısın?. Sözlerini ilâve etti. — Belki! — O da benim sayemde olacak!