2 Mayıs 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

2 Mayıs 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

Olimpiyakos takımı bu sabah geldi Yunan kafile refsi: “Türk-Elen dostluğunu takviye edecek bu maçlara çok ehemmiyet veriyoruz... diyor Elen federasyonu üç cezalı oyuncuya bu maçlar için izin vermiştir Olimpiyakos takımı bu sabah saat “Türkiyeye ikinci defa geldiğimiz - 945 te Providens vapurile şehrimize gelmiştir. Misafirler, Fenerbahçe ve o Güneş klüpleri murahbasları tarafından mo - törle ka: ve iki Klüp namına Fenerli Kemal, bir kaç sözle misafir- lere hoş geldiniz demiştir. Katile 20 kişiden mürekkeptir. İç - lerinde dört sene evvel şehrimize ge - lenlerden üç eski oyuncu vardır Di - erleri genç ve yenidir. Kafile geisi Corc Kateopoliş şu söz- leri söylemiştir. den çok memnunuz ve Türk — Elen dostluğunu takviye edecek bu maçlara büyük bir ehemmiyet veriyoruz. Elen federasyonu ceza vererek lik maçları- na sokmadığı Üç oyuncuya da bu maç- Jar için izin vermiştir... Misafirler kalabalık bir halkın alkış- ları arasında otomobillere binerek ka- Jacakları, Beyoğlundaki Hidiviyal o - teline gitmişlerdir. Bu nüshamızdaki spor sayfalarımızı okuyun! İstanbulda mütemadiyen £ Çocuklar kayboluyor ( Baştarafı 1 ncide) Istanbulda çocuk çalmdığı son se nelerde pek te işitilmemiş bir şeydi, Bu adamcağızın sörlerini (o hayretle karşıladık. Hele biçare baha, zavallı yavrucağızımın o nasıl kaybolduğunu anlatmağa başlayınca, bu hayretimiz büsbütün arttı; t — Biz Kasımpaşağa o otururuz. Oğlum Enver de Akay idaresi havuz. larında çalışır, Yavrucuğum bundan on beş gün evvel her sahahki gibi işi. ne gitti. Öğle paydosuna kadar fab rikada imiş, Bundan sonra ne gören var, ne de bilen... Çocuğum kaybol du... Biz bu zavallı babanın yürekler parçalayıcı feryadını gazetemize yaz- dık. Aradan bir müddet geçti. 27 şubat günü gene (omatbaamıza biri geldi, Bu da yeni bir kayıp (oçocuğun ba- hıtsız o velisi idi. O da gözlerinden a. akarak anlattı; ruz. Zavalı o yavrumuz 10 yaşmda Nevzad bundan bir hafta evvel 21 şubatta evinden çıklı, (Sokakta oy. narken ortadan yok oldu, Mree <. » tarihtenberi bir haber alama Biz biçare küçük Nevzadın da 2- kibetinden haberi olanları sütunları. mızda aradık, Aradan gtnler geçti, Beşiktaşta İ- Ki, Beyoğlunda Yazret sokağında bir kında ağızdan ağıza türlü rivayetler dalagıyorduz — Bu şehirde bir Düsseldorf ca- nisi var!.., “— İstanbulda bir Vampir mi or. taya çikti. '— Lindbergin çocuğunu den Hauptmanın suç ortakları yoksa şehrimizde mi? ..... ... Bundan üç dört gün evvel Fransa. da Chaumantta kaybolan zavalir Ni. <öla ismindeki küçük kızın bütün Fransayi ayaklandıran meçhul, fakat her halde mtithiş akibetine hayıfla wp dururken beri taraftan öğrendik ki, İstanbul polisi bu mel'un kaybol ma vakalarından birisile daha karşı. laşmış. Bu sonuncu kayıb da Beyoğ- Tanda Kalyoncu Kulluğu caddesinde 171 numarada Madam Atinanm oğlu 13 yaşında ârgiridir. Dün kendisile görtişen bir muhar. ririmize, Madam Atina göz bebeği er. si te Mi | Mdının ortadan nasıl yek e tevziatı “— Zavallı küçüğüm 22 murttanbe ri kayıbdır. O gün günlerden cuma âdi. Argiri kapının önünde oynuyor- du, İşte bundan sonra ne gören var, ne de bilen... “Amma bundan epice evvel Argi- dolaştığını işitiyor- duk. Çocuğu bundnn menetmek için Rİ ABER — Akşam Pastası italya, Avus'urya, Macar nazırları öbür gün Venedikte toplanıyor Roma, 2 (A.A.) — Avusturya dı. şarı işleri bakanı Bay Waldeneg Ma- car dışarı işleri hakanı Bay de Kanya ve İtalya dışarı işleri bakanlık müs- teşarı Bay Suvich arasındaki konfe - rans 4 mayısda Venedikte toplanacak ve üç gün sürecektir. Di Fransız filosu Italyaya gidiyor Roma, 2 (A.A) — Mayısm seki- zinde birinci Fransız o filosunun bir par Napoliyi resmen ziyaret edecek a Napolide 15 mayısa kadar ka- lacak ve âmiral Monget ile Laborde bir zabıta müfrezesile Romaya gele- rek iki gün kalacaklardır. o Romada kral ve Bay Mussolini tarafından kabul dr atl Muğlada yapılan yol Muğla, 2 (A.A.) — Bu yıl Marma- ris — Muğla yolunun en çetin ve ça- murlu bir o yerinde iki kilometrelik şose yapılıyor. Davas yolunda çalışma bitmiştir. Bu yol Muğladanberi 42 kilomet- reye varmıştır. Vilâyetin ana yolunu teşkil eden Fetiye - Köyceğiz yolunun toprak diizeltilme işi bitmiştir. Büyük dalaman köprüsünün bir ayağı bit - miş diğerleri de bitmek üzeredir. inni Orman yangını Mağla, 2 (A.A.) — Muğlann Ah köy mmtakasile Milâsda orman yan- gı olmuşsa da derhal söndürülmüş- tür. Zarar yokdur. işe koyduk ve göz kulak olduk. Fakat “Almanyada iş kamp- işte, demek olacağın önüne geçeme - mişiz. “Yavrum ne oldu? Onu da TLind- bergin çocuğu gibi (kaçırdılar mı? Yoksa Almanyadaki cani gibi biri ç0- cuğumu ortadan kaldırdı mr? Bütün bu suzllerime kimseden cevap alamı- yorum? Bu çocukları kim gördü, biliyorsa, haber verir tmidile yazıyı neşrediyoruz. Belki de, şehrimizde vahim hâdi- selerin cereyan ettiğine dair alâka - darları ikaz ederek işin meydana çı. karılmasma yardım etmiş oluruz. Pek doğru: Sınırları değiştirmek gürültü çıkarır Londra, 2 (A.A.) — Lordlar kama- rasında Stanhope sınırların değişti. rilmesi işi hakkmda demiştir ki: Bir ulus istediği o sınırlar husu- sunda ancak bir diğer ulusun hiç te vermesini istemediği toprakları elin - den almak suretile tatmin edilebilir, Uluslar arasında daha derin bir dostluk ve inan duygusu elde edil. medikçe sınırların (değiştirilmesine anlaşımamazlığı arttırmaya ya- —— Lehistan son taksitini verdi La Hayc, 2(A.A.) tan Elçisi bugün dışarı işleri ba. kanlığına, genel savaştan sonra Lehistanın yaptığı techizat bor- cunun son taksiti olmak üzere 933,135 florinlik bir çek vermiştir. şi Kadastro işleri Kadastro grupları Zındankapı - smın kadastrosunu tamamile bitir- , | mişlerdir. Buradaki emlâk sahip- , İlerine bir itiraz müddeti verilmiş * — Lehis- ları nasıl çalışır?,, KURUN — Başmakale yerinde Asım Us'un Almanyadan gönderdiği dördüncü mektub vardır. Asım Us bu mektubunda Almanyadaki gençlik teşkilâtlarını, bilhassa iş kamplarını anlatıyor. Iş kampları 20 ile 25 yaş arasında gençlerin altışar ay çalıştıkları yer- lerdir, Buraya gitmek ihtiyari olmakla beraber, kampı geçirmiş gençler di. ğerlerine her yerde tercih edildikle- rinden askeri bir hizmet gibi o bütün gençlik buraya rağbet o etmektedir. Gençlere burada askeri ve diğer muh- telif bilgiler o öğretilmektedir. Bun- dan başka gençler (o toprak ve nofia işleri yapmakta, o dataklıkları filân da kurutmaktadırlar. CUMHURİYET — Yunus bugünkü goslâp devlet adamı Yertiç'den bah- setmektedir. Yunus Nadi, Yevtiçin o meziyetle- rinden uzun uzadıya (baksettikten sonra, bilhassa komşu hükümetlerle dost geçinmek siyasetinden, ve mem- lekete hürriyet vermekten o çekinme- mesinden sitayişle bahsediyor. Neti- cede 5 mayısta < yapılacak olan Yu- goslâv intihabı neticesinde memleke- tine en buhranlı ziyade bir ekseriyet kazanacağını muhakkak sayarak ya- zısını bitiriyor. TAN — yoktur. ZAMAN — Zaman, Ökonemi Ba- münasebetile bir yazı yazmıştır. Bu fiyatı bir rüya gibi görüyor. Değil 60 para şimdilik hiç olmazsa kilovatı 8 kuruşa elektrik verilmesinin — büyük bir lütuf olacağını söylüyor. AKŞAM — Akşamcı bugünkü ya- zısında Mecidiye köyünde bir çocu. e mm ” 2 MAYIS — 1935 Yurdumuzda yeni ve bü bir zelzele oldu Kars: 1 (A.A.) — Bugün iki sa- niye süren şiddetli bir yer sarsın-| tısr olmuştur. Sarsıntı 13 - 14 mer- kezde duyulmuştur. Karsta hükümet konağı ile bir çok yapıların duvarları çatlamış, bazı evler ve duvarlar yıkılmış- tır. Sarsıntı merkeze bağlı Dinar nahiyesiyle köylerinde daha sid- detli ve sürekli olduğundan bura larda birçok evler yıkılmış, on ki- Felâket yerine doktor ve sıhhat memurları ve yaralıları taşımak üzere otomobiller gönderilmiştir. Şiddetli rüzgârlardan telefon tel- leri koptuğundan zayiat ve hasar derecesi tamamile öğrenilememiş- tir. Kars un fabrikası sahibi Bay Hâmit felâketzedelere ilk yardım olmak üzere 10 çuval un gönder- şi kaybolmuş, altı çocuk ölmüştür.) miştir, Aydın hattı devlete geçti Mukavelenin teminatsız yapılması devletin mali şeretini gösterir nfıa bakanlığile şirket murahhası Heybeli deniz lisesi mezunları Heybeli Deniz Lisesini bitiren diplomaları verilmiş, mektep gemisine gönderilmişler. dir. Merasimde Umum donanms İ kumandanı Şükrü, mektep müdür -İ ve muallimleri bulunmuşlardır. Kumandan Şükrü Erkânı har. biyesiyle birlikte Hamdiye mek- Mister Adin arasında dört aydan| tep gemisinden mektebe gelmiş, beri devam eden müzakere neti- celenmiş ve proje vekiller heyeti- ne verilmişti, Proje vekiller heye- tinin bugünkü toplantısında kara- ra İktiran etti ve mukavele Nafıa Bakanlığı i binasında mera- ya ile Mister Adin tarafından im: zalandı. Aydın hattı Hazirandan itiba- ren devlete geçmiş olacaktır. Sa- tın alma bedeli yüzde yedi buçuk faizle ödenmek üzere bir milyon sekiz yüz yirmi beş bin sekiz yüz kırk İngiliz lirasıdır. Bu mukavelenin şayanı dikkat bir (o hususiyeti, (o mukavelenin sırf devletin şeref ve itibarına da- yanarak ve teminatsız olarak ak- dedilmesidir. Memleketin en fe- yizli sahasından geçen hattın alıp ması Cümhuriyet hükümeti için büyük bir muvaffakiyettir. Bu işi başaran Nafıa Bakanı Ali Çetin Kayayı tebrik ederiz. Bir tavzih Geçen perşembe günkü sayımızda Cibalide oturan Rıza ve Yaşar adlı iki kişi arasında çıkan bir kavgadan bahsetmiştik. Cibalide Üsküplü mahallesinde Fi- rın sökak 13 numarada oturan Ali buçukta diploma tevzii merasimi başlamış, kumandan Şükrü | genç bahriyelilere hitaben bir nutuk söyliyerek muvaffakiyet temenni etmiştir. Bu sözlerden sonra me- Yünler Bir gey TES yp Ve rıhtıma yanaşan ( filikalarla Hamdiyeye geçmiştirler. Diploma alan talebe şunlardır: Muhittin, Turgut İhsan, Kâmü- yan Cafer, Midhat Hayrullah, Se- zai Şükrü, Danış Haydar, Necati Münim Mehmed, Namık Refik, Abdülkerim Ab“ med, Midhat Osman, Doğan Ab- med, İsmail Hakkı... mİ i Yaşar dün matbaamıza gelerek bi hâdisede ismi geçen Yaşarın kendisi olmadığını bildirdi. Tarzih ederiz. Bugün matinelerden itibaren İPE K SİNEMASINDA İki büyük Fransız filmi birden ZOMBİ (Ya Aşk, esrar ve ayan ölüler) yecan filmi ve DAVID GÖLDER Mümessili: Zamanımızın en büyük trajediyeni - HARRY Bugün ilk matine- sinden itibaren BAUR SARAY skin inden UNUTULMUŞ SENFONİ JAK PAYNE ve meşhur cazı tarafından gayet güzel bir film ve LİiEB Epa Sechnitzlerin parlak eseri ve Magda #ohnelierdz tenesili.