22 Haziran 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 13

22 Haziran 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 13

Nasreddin Hocaya sormuşlar: — Seni herkes seviyor.. Bece-| rikli bir adamsın! Tembel değil.| sin! Neden cebinde on paran yok? — Aptallığımdan... . « * Meşhur aşçılardan biri, kral -| dan aylığının arttırılmasını ederken: — Doktorlar iyi yiyip içmemi tavsiye ediyorlar. Buva, aldığım para yetmiyor! demiş. Kral hay- retle sormuş: rica — Sarayımda pişen nefis ye - mekler kâfi gelmiyor mu? Aşçı gülerek cevap vermiş: — Onların içyüzünü *iz bana sorun..! Nasreddin Hoca biz gün ağaç: ta oturduğu dalı ketiyozmuş. Yo"- culardan biri koşarak *ğacın dibi-| ne gelmiş: — Hoca, ne yapıyorsun.. İnsan oturduğu dalı keser mi? Şimdi ne- rede ise düşeceksin! — Ben düşeceğimin farkınds ' yım.. Başkalarımın da farkında ©- lup olmadığını anlamak için yapı- yorum..! Kitap düşmanı böcekler Her evde çocukların ve büyük. lerin kitaplarına düşman olan bir Kaptan Sidney Amerika vahşi- leri arasında üç yıl esi. kaldıktan sonra, Nevyorka bamhaşka bir adam aolarak döndü. Sidney bir balon süvarisiydi Kırmızı derili vahşil«> düştükten sanra, bir babile roeisi. nin yanında hizmetçi İlarak üç yıl kalmıştı. Sidney, kabile reisine kendini şu suretle sevdirmiş: — Her gün uyandığı zaman ka.: pısında onu kollarımla selâmlar- dım. O yemek yerken, ben İngi- lizce şarkılar söylerdim. Reis, be- nim sesimden hoşlanırdı. Resmini gördüğünüz bu adam, hâkim olduğu beş yüz kilometre- lik sahaya yabancı ayeğı bastır- mamağa yemin etmişti Kendi egemenliği aitında ufa- tık bir hükümet kurmuş gibiydi.. Siyasetten haberi yoktu. Dünya Durgunluk var denizde, Güneş tam tepemizde, Yakıyor, kavuruyor. Beynimize vuruyor. Kakaol ekesl arasına ile alâkasını kesmişti.. Yalnız ken-| di kabilesinin işleriyl> uğraşıyor-| du. Böyle bir adamın ne derdi ola- bilir? Bunu, ona üç yıl hizmet eden kaptan Sidney'in ağzından dinli- yelim: — Kama (bu, kabilesi tarafın- dan verilmiş bir addır) bir gün bana, gözleri sulanarak derdini Yaz Sıcak baslı her yere, Kurudu artık dere, Sarardı çayır çimen, Yaz geldi erken erken.. Duyulmuyor tek bir ses, Baygın uyuyor herkes. Çalışmak az, gayret az.. Tembellik getirdi yaz..! | Şundan bundan: anlatmağa başladı: “Bir gece rüyamda gökleri ye- re inmiş, suları yukarıya çekilmiş gördüm. Güneş yanıma sokuldu: (Sırtıma bin.. Seni göğe çıkara- yım!) dedi. Güneşin sıztına bin- dim.. Göklere çıktım. Güneş de bizim gibi bir adam.. Evi var.. Ka- rısı var. Çocukları var.. Bir de gü- zel bir kızı vardı. Bana kızını ve- receğini söyledi. Gökl'eri gezdir- di.. Tekrar yere indim. Gözlerimi açtım.. O gündenberi güneşten bir haber bekliyorum.. Bana acaba kızını ne zaman gönderecek? E- ğer sen bunu bilirsen, ben de sana kızımı veririm!,, Kama, bugün yetmiş yaşma geldi.. Hâlâ güneşten haber bekli- yor. Ve onun otuz yıldanberi bundan başka bir üzüntüsü yok- tur! Muallim Hasan Nahit Çocuklara ögütler Kuvvetlerin ölçüsü Bir fil 2.000 kilo yük taşıyabi lir. Bir insan, umumiye'le kendi a ğırlığının iki, nihayet üç misli ka- dar yükü taşıyabilir. At ve fil, insan kadar kuvvetli olsalardı, at (1200 — 1800), Ei! de (8000 — 9000) kiloyu kolay. lıkla taşıyabileceklerd!. Bir köpek veya kedi, filin kuv- vetiyle ölçülürse, filden daha kuv- vetlidir. Bir hayvan ne kadar iri cüsseli we ne kadar yüksekse, o kaadar az kuvvetlidir. Alman mektepleri Alman mekteplerinde tatiller başladığı halde, Hitlerir kültür ba. kanlığı talebeyi idmansız - bırak- mamak için yeni kurslar açmağa karar vermiştir. Mektep dışmda beş günlerini geçirecek olan talebenin adları bir deftere yazılarak muhtelif semtlerde açılacak idman kursla- rında talimler yapılacaktır. Açık konuşmalar * İzmirde Celâl Behcet Tünay « bilmece kuponlarını neden gönder * miyorsunuz? * Ankarada Nuri Işık - Adres yaz- muyorsunuz.. Hediyenizi masıl ye ne- Kakao lekesi çıkarmak için, ilk! ' Bugünkü bilmece ı önce lekenin üzerine bir miktar| " c -i “boraks serpmeli, ondan sonra ku-/ 1 — Kibritleri ağzınıza sokma- yınız!, Kibritin ucundaki - fostor zehirdir. mahlük vardır: Hamam böcekle- ! Siz bunların kitap kapakların: daki çirişlere ve yaldızlara ne ka- dar düşman olduğumu bilseniz onların kökünü kurutmak için e- vinizde esaslı temizlikter yapma- yı ihmal etmezsiniz! Hamam böcekleri, filitle ça- buk bayılırlar. Onların aktığı de- liklere Filit sıkarsanız, çarçabul baygın bir halde delik'«rinden dı- şarıya uğrarlar.. O vakit onları derhal toplayıp yakmalıdır. Cevapsız bilmeceler Ben ormanda ve yol kenarla rında büyürüm. Bazan ağaçlara tırmanırım. Bana dokunursanız, sizi zehirlerim. Üç parçalı yapra- ğım vardır. Benim ne olduğumui biliyor musunuz? maşı soğuk suya batırmalı. Eğer lekelenen kumaş renkli : se, kumaşın solup solmıyacağını anlamak için, bir parşa kumaşın üstüne boraks serpip denemeli. Çikolâta, ve kahve lekelerini çıkarmak zordur. Bunun için bun- ları yerken dökmemeğe çok dik- kat etmelidir. Çikolâtalı dondur ma lekeleri de kolaylık'a çıkmaz. Boraks'ın çıkaramadığı bu le- keleri başka bir şey çıkeramaz. HABER ÇOCUK SAYIFASI Bilmece kuponu 22 — 6 — 935 1 — Çülde yeni doğmuş bir deve Yayrusu.. Başı heybenin içinden gö Tünüyor. 2 — Amerikada bir köpek yavrusu, kedi yavrulariyle arkadaş olmuştur. Biribirleriyle kardeş gibi ge çiniyorlar! 3 — Filler oturduğu raman | rür. | nacak olursa, yanan,yeri hemen miş. Arıyor. Resimdeki deveyi bu- lap işaret ediniz! Doğru bulanlardan birinciye 5 | İira, ikinciye bir yazı takımı, 209| okuyucumuza da ayrıca değerli| hediyeler veriyoruz. (Bilmece müddet 17 gündür) 2 — Dağda her gördüğünüz manltarı toplamayınız. Bunların bazıları zehirlidir.. İnsanı öldü- 3 — Eğer bir yeriniz hafifçe ya- soğuk soya sokunuz.. —Yahut bir tülbendi soğuk suya batırıp üzeri: ne koyunuz. 4 — Yanan yerin derisi kalk- mışsa, üzerine biraz krem yahut zeytinyağı sürüp pamukla bağla- yınız. 5 — Bir yeriniz berelenirse, o- rayı soğuk su ile hemen banyo &- diniz.. Yahut papatya suyuna bat- mış bir tülbent parçasiyle sarınız. 6 — Bir yarayı veya çıbanı yı- kamak için muhakkak asid borik- kolaylıkla kalkamazlar.. Onun - için 'ıı-ınıılıı sıkışıp kalmış ve olduğu yere ayakta uyurlar. Hindistanda bir fil İ çökmüştür. Şimdi bunu nasıl kalkaca ormandan giderken, nasılsa iki ağacın 'ğını düşünüyorsunuz, deği| mi? Gayet reye gönderelim? KAZANANLARDAN Bilmecelerimizden hediye kazanan lardan arzu edenlerin resimlerini neşrediyoruz. Gönderilecek fotograf- lar küçük vesika hacminde olmalı - dır. DİKKAT : Gönderilen bilmece mektuplarına muntazam adres yazmayı unutma - yımız! K su kullanınız. Mikroptan sakın- mak için ellerinizi ilk önce alkol ile yıkayınız. Çocuk Hekimi kolay.. Yanındaki ağaçları devirip kalkiyor...