22 Haziran 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

22 Haziran 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

HABER — Akşam Postası Yuna__jümda rejim değlşecegl anlaşılıyor. ŞEHİRLERİMİZ ARASINDA Kondilis kral taraf- tTelefon muha- tarlığını ilân etti Asi yunan zabitlerinin Habe- şistana gittikleri doğru değil Atina, 21 — General Kondilis bugün Kraler olduğunu resmen ilân etmiştir. Bu Hareket Atinada mühim akisler yapmış, ve muha- lif parti Hiderleri aralarında -top- lanarak vaziyeti müzakere etmiş- | lerdir. T AA Haber: Malüm olduğu üzere şimdi KHk Yunan hükümetini teşkil eden Çaldaris eski kraliyetcidir. Cüm- buriyetci olan Kondilisle mişti, Şimdiyse, Kondilis de kral- cılığını ilân ediyor. Buna şunu da ilâve edelim ki, bu iki zatın bir- leşmiş fırkaları saylav seçiminde ekseriyet kazandılar. Herhalde krallık için yapılacak genel seç- kinin (umumt intihabın) son de- rece alâkayı calip olacağı anlaşı- | hyor, asi yunan zabitleri Habeşistana mı gitmiş? Son Yunan isyanında muvaffak olamıyarak — memlekelimize ve Bulgaristana iltica eden Yunan sübay (zabit) larının dün Beyoğ- lunda Habeşistana gittikleri ha- beri şayi oldu. Söylendiğine göre Bulgaristanda oturmakta olan âsi başkumandan General Kamenos İstanbula gelerek buradaki arka- daşlarını da almış ve doğruca Ha- beşistana gitmişlerdir. Dün bu işi tahkik etmek üzere Yunan sübay- lJarını arayan bir muharririmiz kendileriyle görüşerek meselenin aslınr #nlamıştır. Taksimde oturmakta olan Ge- neral Anagnastopulos ile iki ar- kadaşı oturdukları evin bazı se- bepler tarafından kapatılması ü- zerine Burgaz adasıma taşmmış- lardır. Bunlardan yüzbaşı Vasil Merkorion Yedikulede bir ahba- bınm evine ve mülâzım Yorgiya- dis de Taksimde — Kazancılarda 103 numaraya taşınmıştır. birleş- ! Söylendiğine göre General Ka- menos evvelâ mektuplarla arka- daşlarmı Habeşistana gitmeğe teşvik etmiş buna muvaffak ola- mayınca İstanbula gelerek ken- İ dileriyle görüşmüştür. General Kamenos İstanbulda çok az kal- mıştır. Bir Yunan gazetesi Bulga- ristan muhabirinden aldığı bir haberde âsilerin hepsinin Bulga- ! yistanda olduklarını yazmaktadır. Mülâzım Yorgiyadis'i Kazan- cılardaki evinde gören muharriri- miz sorduğu suallere şu cevapla- rı almıştır. — General Kamenos İstanbulda pek az kaldığı için ben kendisiyle görüşemedim. Habeşistana gitme- ği hiç bir zaman aklımızdan ge- çirmiyoruz. Biz buradan memnu- nuz ve affoluncıya kadar buradan gitmiyeceğiz. General Kameno-| sun Habeşistana gittiği haberi de asılsızdır. Çünkü biz kendileriyle muntazaman mektuplaşıyoruz, e- ğer böyle bir şey olsaydı bizim de haberimiz olurdu, Mülâzım Yorgiyadis bu müna- sebetle memleketimizde gördük- leri misafirperverlikten bahsede- rek Türkiyeden ancak memleke- tine dönmek için ayrılacağını söy- lemiştir. ..» Atnia,, 22 — Harbiye — Nazırı General Kondilis gazetecilere be- yanatta bulunarak ezcümle şöyle demiştir: — Ben şahsen yapılacak genel- oyda (reyiâmda) krallığın iadesi taraftarlarının büyük bir ekseri - yet kazanacaklarına inanıyorum. Çünkü cümhuriyet — rejimi Yu - nanistana normal bir siyasal ya- şayış vermeğe muvaffak olamamış tır.,, Cümhuriyetçi olduğu sanılan General Kondilisin bu sözleri A- tinadaki cümhuriyetçi mahfilleri son derece şaşırtmıştır. Haydut Spa da idam edildi Korstkâlr meşhur haydut Spa- da dün sabah Ajaksiyoda giyo - tinle kafası kesilmek — suretile i- dam edilmiştir. Fransa hükümeti — tarafından Korsika adasında yapılan hakiki bir askeri harekât esnasında iki sene önce ele geçirilmiş, mart i- çinde muhakeme edilerek altı ki- şiyi öldürmek suçile idama mah- küm olmuştu. ALMANYADAKİi Silân fabrikası- nın patlamasın- daki esrar Paris — Alman — hükümeti, Rheinsdorf silâh fabrikası infilâ- kına dair hiç bir tafsilâtın memle- ketten dışarıya — çıkmaması için Holanda, ve Belçika hudutlarında sıkı tertibat almıştır. Yolcular arandığı gibi Alman- ya ile dışarı memleketler arasın- da yapılan telefon konuşmaları da'kontrol altına alınmıştır. Yumrukla Ayvansarayda Atik — Mustafa paşa mahallesinde oturan Hıfzı. otobüs biletçisi Remzi tarafından yumrukla dövüldüğünü iddia et- miş, Remzi yakalanmıştır. Alacağını isteyince Üsküdarda Paşa limanında! kahveci Ali Sait, tütün amelesin-| den İsmailden alacağını istemiş, alamayınca Aliyi sandalye ile ba-| şından yaralamıştır. Deposu mu var! İki gün evvel — Esenköyünde Sahrayi Ceditte Haydarın kahve- sinde silâh aranması — yapılmış, bir biçakla bir tabanca — bulun- muştu. Dün ikinci bir arama da- ha yapılmış, bir Bıçak bulunmuş- tur. Dövüldü Büyükadada oturan | arabacı tan Şükrü eşya taşımak yüzün - den kavga etmişlerdir. Enver dö- 'vülmüştür. Çocuğa çarptı Boğazkesende oturan polis Necibin oğlu 8 yaşında Hayriye 1771 numaralı otomobil çarpımnış. ayağından hafifçe yaralamış- | &a SS aa | Enverle motörcü Sokrat ve kap -| beresi tekâmül | ediyor Ankaradan bildirildiğine göre, şehirler arası telefon şebekesinin da kuran partörler satın alına - caktır. Bunlar işlemeğe — başladıktan sonra meselâ İstanbulla Ankara arasında ayni — zamanda 12 kişi görüşebilecektir. Ayni zamanda ses te gayet net olarak — duyulabilecek, ve belki ücretler de indirilecektir. Memurlar ara- sında yeni tayinler Ankara, 21 — Ankara Beledi- ye Reisi muavinlerinden Adil Mer'aş valiliğine, Trakya umum| müfettişliği âsayiş müşaviri Oı— man Edirne Valiliğine, birinci u- | müumi müfettişlik istihbarat mü- dürü Bürhanettin Ağrı Valiliğine Burdur Valisi Saip Van Valiliği- ne, İstanbul Liman Müdürü Ali Rıza Antep Valiliğine, Antep Va- lisi Akif Sivas Valiliğine tayin e- dilmişlerdir. * * * Ankara, 21 — İstanbul Emni- yet direktörü Fehmi Mardin Va- liliğine Edirne Valisi Özdemir Sa- Km Denizliye tayin edilmişlerdir. Haciz koymak şartları Tahsil emval kanunundaki mad delerin yanlış anlaşılarak yolsuz - luklara meydan verdiğini haber alan Finans — Bakanlığı bu işlerin düzelmesi için bir izahname yap - mıştır. Bu izahnameye göre şim - diden sonra ihtiyati haciz koymak için aşağıdaki şartların bulunması lâzımdır.: 1 — Mükellefin Türkiyede bel - li bir ikametgâhı yoksa, 2 — Mü- kellef vergiyi vermemek için mal- larını gizlemiş ise kaçırmış veya kaçmış olursa. Haczi kaldırmak için mükellefin | yapacağı şeyler de şunlardır: A — Vergi ödenirse, B — İti - raz komisyonunca kabul edilirse — İhtiyati hacezin komnulmasını mucip olan verginin terkiyeti için karar verilir ve bu karar mazbata- laşırsa D — Borcu — karşılıyacak kadar gayri menkul ipotek verirse ihtiyıü haciz kaldırılacaktır. Bun- dan başka on gün zarfında edile- cek itirazım her işten evvel tetkik edilmesi mecburiyeti konmuştur. Ankarada komünistlikten maznun olanlar Dün Ankarada komünistlikten maznun olanların — ağır cezada muhakemeleri yapılmıştır. İstin - tak hâkimliği musiki muallim mektebi talebesinden Rıza oğlu Nazımla Üsküdarlı — İrfan oğlu Nurinin mahkemelerinin men'ine ve Kütahya lisesi — talebesinden Hüseyin Basrinin gayri mevkuf olarak ve diğer on suçlunun mev kufen muhakemesini istemiştir. Mahkeme duruşmayı — yapmış ve suçluların hüviyetleri tesbit e- dilmiştir. Bunu müteakip mah- keme duruşmanın gizli olmasını | istemiş ve bütün gün — devam et- Bir Fransız- Alman deniz konuşması mı Almanyanın uluslar cemiyetine dönmesi için neler iâzım ? Almanya, on bir — teşrinievvel tarihine kadar Cenevreye, ulus - lar kurumuna dönmezse, uluslar kurumundan Japonya gibi ilgisi- ni (alâkasını) büsbütün kesmiş o- lacaktır. Almanyadan boş kalacak olan daimi azalık sandalyesine şimdi- den Çin istekli çıkmıştır. Fakat bu tarihten önce, Alman: yayı tekrar uluslar kurumuna ge- tirmek için canla başla çalışıyor- lar. Ingilterede bulunan Alman de- niz ve silâhsızlanma delegelerin: den Ribentropun dün ilk defa o - larak İngiliz başbakanı Baldvinle konuştuğunu yazmıştık. Bu konuşma srrasında Alman- yanın uluslar kurumuna dönmesi| işinin de kurcalandığı bildirili - yor. Almanyanın uluslar kurumuna dönmesi için iki şart ileri sürdü- ğü yazılmaktadır. Bunlardan bi- risi bir batı hava — anlaşğmasımttı imzalanması lüzumudur. Öteki, Lokarno andlaşmasını imza eden devletler — tarafından yapılmış iki taraflı andlaşmaların Lokarno andlaşması — üzerine ne gibi tesirler yapacağı hakkında güven verici izahat ... Bunlar etrafında Almanyayı yatıştırıcı faaliyete geçilirce Alıe manya uluslar kurumuna girmeğe hazırdır. Diğer taraftan Alman — İngi- liz deniz konuşmaları hâlâ sürüp gitmektedir. Eden Pariste neler yapıyor? Ingiliz bakanı Edenin — şimdi Pariste ne iş gördüğü — hakkında bir çok yazılar çıkmaktadır. Esas itibarile Londrada yapı - lan İngiliz — Alman görüşmele- ri ve bu görüşmelerden çıkan ne- ticeye ait Fransızlara — malümat vermeğe gitmiş olan Eden, Paris- te çok iyi karşılanmaktadır. Fran- sız başbakanı Laval dün, Eden- le konuştuktan sonra — maksadı çok iyi anlatan bir ifade ile: *“İngiliz meslektaşım İngiliz - Al- man deniz anlaşmasının nasıl ya- pıldığını bütün tafsilâtile anlattı Görüşlerimiz sona ermediğin - den yarın devam edeceğiz,, de- miştir. | Konuşmaların bugün biteceği umuluyor.. Çünkü pazartesi günü Eden Romaya gidecektir. Diğer taraftan yeni teşekkül e- | decek Alman donanmasına dair | yarı resmi kaynaklardan alman | haberlere göre, 1937 yılının ikin- ci kânununda Almanya 1.270.000 tonluk bir donanma yapmış bu- lunacaktır. Denizaltı gemilerine gelince. İngilterenin denizaltı gemilerinin genel tonajı 52,700 olduğuna gö- re, Almanlar 16.445 tonluk deniz- altr gemisi yapabileceklerdir. Bu hesaba göre, Almanyanm denizaltı gemilerinin 250 şer ton- luk olacağı anlaşılmaktadır. Bir Fransız-Alman deniz konuş- ması mı? Bu sabah gelen İngiliz gazete- Teri, Edenin Parise gitmesinden Hsonra Fransiz deniz mütehassıs - larının da Londraya gelerek de- niz kuvvetleri tahdidatı ve yeni- den silâhlanma hakkında konuş- malar yapılması beklenildiğin - den bahsediyor. Bundan başka, Alman hüküme- tinin fikri de önümüzdeki bir iki hafta içinde Fransaya bir teklifte bulunarak İngilizlerle olduğu gi- bi doğrudan doğruya Fransız — Alman deniz konuşması yapmağı istiyecektir. fayyareye 120000 lira veren Abdürrahman Naci Yeni bir müteahhitlik kazandı Ankara, 21 — Ankarada yeni yapılacak gar binası ile gazino bi- nasşınm bütün tesisatiyle beraber yapılması kapalı zarfla eksiltme- ye konmuştur. Yapı parası 789309 Hradır, Dün zarflar açılmış, Hay- dar ve ortaklarının keşif bedeli- Şükrü Kaya Ankara, 21 — İç işleri bakanı Şükrü Kaya pek yakında Anado- luda bir tetkik seyahatine çıka - caktır. Zekâl Ankara 21 — Yeni Moskova el - çimiz Zekâinin pazar — günü yeni vazifesine başlamak üzere Mosko- vaya hareket edeceği söylenmek - tedir. Celâl Bayar Ankara, 21 — Ökonomi baka- nı Celâl Bayar, iki üç güne kadar Rusyaya gidecektir. Bakan İstan- bulda iki gün kalacak oradan O- desaya gidecektir. Seyahat on beş gün sürecek- tir. | ©» 5 zam istedikleri, Abdurrah- man Nacinin 9, 1,5 kırdığı görül- müş, Gar binasının inşası 777 bin liraya Abdurrahman Naciye ihale | edilmiştir. Yapı kış mevsimi haric | olmak üzere 16 ayda bitecektir. Receb Peker Cumhuriyet Halk Partisi genel kâtibi Recep — Peker bu sabahki trenle Ankaradan şehrimize gel - miştir. Recep Pekerin Avrupaya | bir tetkik seyahatine gitmesi muh temeldir. Muammer Eriş Ankara, 21 — İş Bankası ge- nel direktörü Bay Muammer Eriş Avrupaya gitmek üzere şehrimi - ze gelecektir. Genel direktör şeh- rimizde bir müddet kalacaktır. 98 köy mıhtarı Kandıra 21 — Muhtar intihabının yolsuz cereyan etmesi üzerine k# zayı teşkil — eden 98 köy muhtar sorguya çekilmiştir. Ceza hâkimli- ği bunları irtikâp ve irtişa suçun » dan muhakeme altına almıştır.