22 Haziran 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 16

22 Haziran 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 16

HABER Haziran HABER'in deniz gezirtisi gü- nüdür SERSERİLER YATAĞI Monklar bunları saydı. Sonra yanında duzan büyük] | uzağa birkaç taraka daha işitti. kümandan yüzbaşıya: — İleri! emrini verdi, Ve karşılarında Barikadı gös- terdi. Tüfekli piyade bölüğü hareket etti. Barikat siyah bir kitle halinde görünüyordu. Bu Barikat'ın Trikonun adam. ları tarafından tutulmuş olduğu- na emin bulunan Monklar soka- ğın ortasında durarak askerlerin ilerlediğini seyrediyordu. Tüfekliler Barikadın on adım kadar yakinine varmışlardı. Bu anda sert bir ses kısa bir emir verdi, Barikat birdenbire, kızıl alev- ler fışkıran sönmüş bir volkan gibi ateş içinde kaldı. Müthiş bir taraka sokaktaki evleri sarsarak kapalı camları parçladı. Askerlerin hayretini, korkusu- mu şaşkınlığını anlatmak imkân- sızdır. Çığlıklar, homurtular, küfürler arasında kırk kişiden fazla ölü ve yaralı olarak yere yuvarlnmıştı . Bölüğün önünde yürüyen yüz - başı da ölüler arasında bulunuyor - du. Sağ kalanlar biribirlerini çiğne- yerek karma karışık olarak kaç - mağa başladılar. Barikattan bir taraka daha yük- seldi. Kaçmağa çabalayar asker - lerin bir kısmı daha inliyerek yer- lere yuvarlandılar, Bir an kadar hayret ve şaşkın - lık içinde kalan Monklar uzaktan Bunler Sen Sovör sokağındaki arkadaşları gibi ateş eden Montor- göy ve Piyetr sokağındaki serseri« lerdi. Monklar derhal kendisini top -« ladı. Eğlenmek maksadiyle Haşa - rat Yatağı katliâmını seyre gelen Jantiyomlardan bazılarını yanına çağırarak hep birlikte kaçanlar: durdurmak için yolu kestiler. Polis müdürü bir kumanda ver- di. Geride duran tüfekli süvariler ileriye atılarak yolun ağzını tıka « dılar ve silâhlarını — firar eden piyadelere çevirdiler. Monklar: — İleri piyadeler. Eğer Barikadı hücumla zaptedemezseniz hepiniz bu dar delikte — öleceksiniz! diye bağırdı. . Askerler soluyarak döndüler .. Burlar 400 kişi kadar kalmış lardı. ... Bu sefer sinaşık nizamda değil evlerin köşelerine siner>k - ilerle- diler. Sonra gene birdenbire koşar a- dımla Barikadın üzerine atıldılar. Bir tarafa daha yükseldi. Bir sürü asker daha inliyerek ve küfrederek yerlere yuvarlandı « lar. Monklar: — İleri! diye haykırdı. Askerler bir kaç sariye içinde büyük bir gürültü ile Barikadın üzerine çıktılar. MİZDEVNNE- YAPIMALI (muu»r TENBELLİĞİ. : Taâwo GÖRMÜŞLERDİ. Çalınmış:çocuk peşinde Polıs Hafıyesı (X79)un harıkulade maceraları SÜUN - VER. SERSERİLER YATAĞI Lâkin bu anda karşılarına mız - | rak, balta, harbi, — kılıç, topuz ve bıçakla — silâhlanmış bir şeytan sürüsü çıktı. Ondan sonra anlatılması imkân- sız, kanlı bir dövüş başladı.. Feryadlar, çığlıklar, her dilden küfürler, tabanca ve tüfek sesleri ortalığı kapladı. Delinen gırtlaklardan hırıltılar, ezilen göğüslerden iniltiler yük - seliyor, şurada bir tabanca kurşu- niyle bacağı kırılan bir serseri sü- rünerek kaçmağa çalışıyor, ötede bir topuzla kafası parçalanan bir asker hâlâ kılıcını sallayordu. Bu müthiş dişdişe, gırtlak gırt - lağa dövüş yarım saat kadar ayni şiddetle sürdü. Sonra kralın askerleri yavaş ya- vaş gerilemeğe başladılar. Etrafı jantiyomlarla sarılı bu - Tunan Monklar kılıcını çekmemiş - ti. Fakat yanındakiler çarpışı - yorlardı. Polis müdürü, şimdi etrafında sıçrayan serserilere pek yakın bu- lunuyordu. Ve biraz uzakta Lântene.. Bütün dikkatini Monkların üze - rinde toplayarak yanındaki bir kaç arkadaşiyle beraber çılgınca ileri- ye atılıyor. Önüne çıkanı devire - rek adım adım Monklara yakla - şıyordu. Bulunduğu yerdenbir — tüfek, hattâ bir tabanca ile onu devirebi « Hrdi. Fakat hayır.. Onun maksa - dı polis müdürünü diri diri yakala- mak ve sonra Dole ile değişmek- ti. İşte çarpışmanım başlangıcından beri Lântenin uğraştığı bu idi. Monklar gittikçe fenalaşan va- ziyeti bir gözden geçirdi. Sağ ka - lan piyadeleri toplu bir hücum ha- linde son defa olarak ileriye sal - dırttıktan sonra ihtiyatta bekleyen tüfekli ve mızraklı süvarilere hü « cum emrini verdi. Müthiş bir çarpışma daha oldu. Geri çekilmek sırası şimdi serseri- lere gelmişti. Önde bulunan mızrakları — ile serserilere üstün bir suretle dövüşüyorlar, daha ar - kadaki tüfekliler ise atlarının üze rinden müthiş bir yaylım ateş ile arkadaşlarını — himaye ediyorlar, serserilerin bütün saldırışları geri bıraktırarak onları adım adım ric- ate mecbur ediyorlardı. Lâkin Haşarat Yatağının orta « süvariler uzun sından kasırga dehşetiyle bir gü - ruh yetişti. Serseri hükümetinin asıl ordusu olan bu sürü mükemmel zırhlı el « biseler içinde önde tabancalılar, arkada mızrak ve kılıçiılar olduğu halde silâhlarmı kullanarak ve ca- navarlar gibi haykırarak askerle - rin üzerine atıldılar. Tabancalar patlıyor, ürken hayvanlar şahlanark — kişniyor, çifte atarak sağa sola kaçıyorlar- dİ. Dar sokakta büyük bir bozgun baş gösterdi. Piyade ve suvari askerler - si- lâhlarımı atarak kaçmağa çalışı- EDEsİ