30 Haziran 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

30 Haziran 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

. Futlîol âleminde iki hakemle oynamak meselesi | Yeniden canlanıyor yan hakemleri kaldırılarak yalnız| | Futbol kavaid ve niumıkmdn; esaslı değişiklikler yapmak taraf-: tarı olanlar enternasyonal Boar- dm futbol maçlarını iki hakemle! idare etmek hakkındaki ileri ırı-ı rülen fikire geçenlerde vermiş ol-| duğu menfi karara rağmen gene' faaliyete geçmişlerdir. Bu teklifi ortaya atan ve bu- nun tatbiki üzerinde siddetle 18 rarda bulunan meşhur İngiliz pro fesyönel takımı Everton, idareci- lerinden Mösyö Cuff'u bu mesele-| nin kat'i bir şekilde halli için Ii»i zımgelen makamat nezdinde te- şebbüsatta bulunmak üzere tayin | etmiştir. | Mösyö Cuff maçların iki ha- kem ile idare edilmesi şekli kabul/ edildiği takdirde yan hn.kemleri»l ne lüzum olmıyacağını beyan et- mekte ve bilümum şampiyona maçlarının bir orta hakemi ve iki yan hakemi ile oynanması yerine ALMAN FUTBOLÜNDE Scholke şampiyon oldu Kolonyada 75 bin - seyircinin önünde Schalke ile Stuttgart ara- sında oynanan 1935 senesi Al- manya futbol şampiyonluğu final müsabakasını Schalke dörde kar- şı altı ile kazanmıştır. Bu suretle Schalke geçen sene olduğu gibi bu sene dahi Alman- ya futbol şampiyonu — olmuştur. Müsabaka bilhassa ikinci devrede çok hararetli olmuştur. Schalke birinci devreyi üç sıfır bitirerek galibiyeti tahtr emniyete almış gi- bi görünüyordu. İkinci devre başlangıcında da bir gol atarak sayı adedini dörde çıkarınca herkes Stuttgart'ın kat, f? surette mağlup olduğuna hük- metmiştir. ingil - 4 tenisçileri arasında büyük bir şampl giltere yona müsabakası yapılacaktrı. iki orta hakemi ile oynanmasının hem daha iktisadi ve hem de daha| faydalr olacağı fikrinde bulun-| maktadır. Bu fikirin klüpler tara- fından da memnuniyetle kabul e- dileceği kuvvetle tahmin edilmek- tedir. Zira bugüne kadar bir ha- kem ve iki de yan hakemi ücreti vermek mecburiyetinde olan klüp- ler maçların iki hakem ile idare edilmesi şekli kabul edilince yal- nız bunların ücretini vermiş ola- | — Zenci atlet Jesse Owens p Dünya atletizm vekorlarını altüst eden Zenci atlet — ©İ Jene Ömens'in bugün çok güzel alınm ış bir estantanesini : g £ koyuyoruz. 936 senesinin en büyük at letik işlerini gören * bu Amerikalı zenci atlet, 100; 200 mani alı ve uzun atlama © rekorunu bir çırpıda kırwermişti, İşte resmimizde, bu yeni rekortme nin bir (100) metre manlalı koşuya nefis çıkış harekelini görüyorsunuz. cağı ve bu suretle bir yan hakemi masrafından kurtulmuş olacaklar- dır. Bu fikire muhalif olanlar da| pek çoktur. Bunlar, maçların hali| hazırdaki şekilde idare edilmesi- ni, daha muntazam cereyan etmiş noktai nazarından istemektedir- ler. Bugünkü sistemin en muvafık şekil olduğunda ısrar etmektedir- ler. gene Fakat dördüncü golden sonra| kendini toplıyan Shıtîgırt'lılaıl arka arkaya tehlikeli akınlara| başlamışlar ve pek kısa fasıla- larla üç gol de atıverince vaziyet şampiyonluğu kazandığından e- min olan Schalke için tehlikeli bir safhaya girmiştir. Fakat Almanların iki en iyi a- çık oyuncularına malik bulunan Sehalke bu beynelmilel iki meş- hur ve seri oyuncunun mehareti sayesinde sıkışık vaziyetten kur- tulmuş ve eşapelerle iki gol daha atarak galibiyeti sağlamlaştırmış- tır. İ Neticede dörde karşı altı ile galip gelerek şampiyonluğu ka. zanmıştır. tenis şam- Bugünlerde İngilterede bütün İn- krallığı ve imparatorluğu Bu müsabakalarda kadınlar arasındak tenisi kazanması çok muhtemel olan yukarıda yesmini gördüğünüz genç kız dır. — İsmi Mis C. Deocor — olan bu | sporcu kız, bilhassa bu müsabakalar — için Kanadadar kalkmış — İngiltereye gelmiş tir. Bugünkü Atletizm Maçları Bugün lan atletizm müsabakaları neti - celerini şu şekilde tahmin ediyo - rum: 100 metre: Geçen hafta Taksim sahasında 100 metreyi 11, — 1/5 te koşarak yavaş yavaş formuna girdiği gö « rülen Semih, Raif ve Romenli ile çekişmek mecburiyetinde kalaca - ğından belki bu derecesini 11 sa - niyeye indirebilir. Taksim sahasında 100 metre - nin daha kısa bir zamanda ko - şulmasma imkân — olmdiğmdân bu takdirde — birinciliği alabi- lir, 400 metre: Mehmet Ali olmadığına göre, bu mesafede en iyi atletimiz Mün- nir Cevattır. Fakat bu mesafeyi Romenlerin 52 küsür saniyede al- dıkları söylendiğine göre, ga- libiyet onlarda olacak gibi görü - nüyor, 800 metre: Bizim Besimle rakibi Rome - nin çekişeceği, ve çok — hararetli olacağı galibi kestirilemez. Eğer Besim iyi bir gününde bulunursa Rome - ni geçmesi çok muhtemeldir. 5000 metre: Bu yarışa bizden sutla Remzi girecek. Fakat Bal - kanların en iyi mukavemetçileri - ne malik olan Romenleri bu me - safede geçebileceğimize ihtimal vermiyorum, Meğer ki buraya ge- len —mukavemetçilerinin dere - cesi düşük olmasın, Rıza Maksudun Romanyalı at- leti iyi bir mesafe ile takip ede - ceği umulabilir. Gülle: Fazla düşünmeden Veysi kaza- nacaktır diyebiliriz. — Yirmi gün evvel Yunanlı atleti geçtiği gibi, fevkalâde bir hâdise olmazsa bu- gün Romeni de geçebilir. Disk atma: İşte Romenlerle — bizimkilerin çekişeceği bir müsabaka, Romen- lerin diskte — derecesi 43 küsür metredir. Veysi de diski — buna yakın savurabilmektedir, — Eğer Naili de iyi bir gününde — olursa çarpışma çok heyecanlı — olacak- tır, Uzun atlama: anlaşılan bu mesafenin ! Rıza Mak- | IYarın deniz yarışı var Beşiktaşta yarışlar sahilden seyredilecek Deniz mevsiminin ilk — mühim | saat 5 te yapılacak o-| hareketini yarın Beşiktaş şahilin-| lik heyetinin bize gönderdiği teb- da yüksek deniz okulu — önünde yapılacak yarışları da seyretmiş o- lacağız. Istanbul mmtakası — denizcilik heyeti tarafından hazırlanan bu müsabakaların çok meraklı ve gü- zel olacağı şimdiden tahmin edil- mektedir, Yalınm, bu sahillerde ilk defa böyle bir yarış yapılacağından i- şin ayrı bir hususiyeti de buluna - caktır. Uzun bir plonjon — Bunun için şimdiden büyük liğ şudur: Hakem Heyeti Ahmet Fetgeri: Deniz — binbaşısı Güreş federasyonu başkanı, Ali Rı - za Sueri: Denizcilik federasyonu ge- nel sekreteri, Kadri Nuri: — Istanbul mıntakası denizcilik heyeti başkanı, Sait Salâhattin Cihanoğlu: İstanbul mıntakası merkez heyeti müfettisi. Sait Kaptan: Denizyolları Ege va- puru süvarisi, Şazi Tezcan: İstanbul mıntakası denizcilik heyeti üyelerin - den. Bakın, bu jimnastikçiye yardım için burada bir trapez bile yok. İngilterede Bristo Üniversitesinin verdiği bir garden parti'de talebe- den biri tarafından yaptlan bu çok güç hareketi Sunday Ekpresş za- zetesinin foto mu habiri hemen almıştır. yük bir tenis tunuvası tertip edil - miştir. le muhtemeldir. 4 X 100 bayrak: Semih, Raif, Fikret, — Mufah - ham veya Halimden teşekkül ede- cek olan bayrak takımrmız bir ak- Tevfik burada olmadığına gö - re Romenlerin kazanması kuvvet « silik olmazsa Romenlileri geçe - biliriz, ] muyorum, Dağcılık klübünün Tenis turnuvası Bir Çok tanınmış teniscilerin iştirâklile yapılacak Dağcılık kulübü tarafından ken- | bütün tanınmış di kortlarında yapılmak üzere bü- | cektir. tenisçileri gire « Bunun için şimdiden uyandıran bir merak — uyandıran bu müsa - 6 ve 7 temmuzda yapılacak olan | bakalar şimdiden merakla bek . bu turnuvaya — İstanbulun hemen | lenmektedir. Salı günü yapılacak müsabaka- ların muhtemel neticelerini bu . günkü müsbakaları — gördükten sonra yarın hakikate — daha ya - kım olarak tahmin edeceğimi V. ATLET