5 Temmuz 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

5 Temmuz 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

5 TEMMUÜZ — 1935 -PLÂJDA NOTLAR: Sırtüstü hasbuhalin ayıp sayılmadığı yerde “Plâj çekirgeleri,, deniz kostü- mile nasıl reverans yaparlar? Elbisenin insan çalımına bü - Yük faydası vardır. Üzerimizde elbise — oldu mu, terzinin ona verdiği biçime uya - rak bir takım pozlar alır, elimiz - den geldiği kadar karşısındakine şapşal görünmemeğe çalışırız. Elbisenin önünü iliklemek baş - ka bir cakadır.. Açık bırakıp, biri- siyle konuşurken eli pantalonun cebime sökmakşa bir başka türlü - tü.. Fakiden sehet şüyle açık br - rakılır da, el parmaklarmdan biri- si, yeleğin koluna sokulurdu.. He - le bu vaziyette — dizin birini de kırarak karşındakine nükteler çat- lattm mı, senden dokunaklı adam olmazdı!.. 07 .& Üzerinizde elbise varken, önü - nüz ilikli veyakanız — dimdik ve kravatnız diri bir horos ibiği gibi ileri doğru fırlamış olduğu halde, elleriniz arkada bağlı konuşursa - nız, bu da ayrıca bir önemli poz - dur, Ni Bu duruşa göre, bir kaç siyasal sÖz töylemek de — yaraşır.. Orta Avrupa ve Doğru Afrikası işleri- ni gazetelerden biraz iyice oku - malıdır.. — İtalya sonbaharda harb e - deceğini sanıyör. Yahut: — İngiltere Fransızlara danış - madan, nasıl — Streza tesanüdünü yararak Almanlarla — anlaşmağa kalktı?. Gibi bir iki lâkırdı ortya attı - naz mı, hele dışarıdan — işidenler, sizi bir diplomat muhabir yerine bile koyarlar. ... Diyeceğim, elbiseyle — bir çok işler yapmak kabildir, fakat bu - nun aksi nedir, dersiniz? — Elbise- Tin insan cakasına olan yardım - larmı anlatırken yaşadığımız dün- Ya içinde elbisesiz gezen ve dolayı sile pek yavan,, tuzsuz insanlar da bılılmı,;]“qini mi anlatmak - tiyorum?, Hayır.. Anlatmak istediğim, elbisesiz #ezmek suretiyle — gene modern kalabilen plâj çekirgelerinin ken- dilerine göre uydurdukları çalım - lardır... HABER — Akşam Postasr —- —— -— laşan adamın bildiğimiz gibi pan - tolonu yok ki, elini cebine soksun . Yahut saat kösteğinde dolaştırsın. Hele biraz da sıkılgan bir şeyse - —*> muhakkak surette dokun - | mak ve düğümünü mânalı mâna - | sız düzeltmek isteyeceği kravatı - nt da boynunda bulamıyacağına göre, felâketi düşünün!, , 9. S l6 Evet, çıplak bir. insan, - yani üzerinde, yalnız deniz kostümü 'bulunan insan demek - istiyorum- bu kılafsız ve kalıpsız — haliyle kendine göre bir takım konpşma pozları ve çalımları bulmuştur. Yani öyle zannettiğiniz şekilde, düdük gibi kalmıyor.. Bunu gör - mek için yaz vakti yalnız plâjlara gitmekle kalmamalı.. Orada, bu pek yeni usulü tatbik eden türlü örnekleri de görmelidir!. çat ulaa n ONALSIN UK TA İ 30;3&'3“ İstanbul ikinci icra memurlu - ğundan; Mahcuz ve satılması mukarrer otuz ağaç kayısı yirmi — bir ağaç armut, toplaması müşterisine ait olmak übere ve yedi bin fasulye î#:&ı%dî%%“âwm d saray Yenikapı istasyon çivarın » da altıncı bostanda açık arttırma suretiyle satılacağından — isteği o- lanların yerinde bulunacak memu- runa müracaatları ilân olunur. (152) —...—Lmrmaza kadar sonra erkekler yarı bele ka- dar indiriyor ve askıları iki yan - dan sarkarak plâj boyunca aşağı yukarı böyle dolaşıyorlar. Üzerinde yalnız deniz kostümü bulunan bir adamın, sokakta, klüp- te ve bir kahvede rastladığınız za- man size yaptığı gibi şöyle boynu- nu ve omuzlarını eğerek adam a - kıllı reverans yapması bile gülünç- tür... Daha çok delikanlıların doldur - duğu plâjlarda bu selâmı, — şöyle elle havada bir kibrit çakar gibi sallanışı suretiyle verdiklerini gö- rüyorum.. Plâjlarda şehir âdabını ne kadar bırakırsanız o kadar iyi gibi görünüyor. İnsanlar yanyana ve hattâ tanrmadıkları arasında ancak hastahanelerde sırtüstü u - zanıp yatarlar. Kahvede güzel bir kanape de olsa sırtüstü yatar mı - sınız. Plâjın “usul ve rekânı,, bu- nun büsbütün tersinedir.. Yatacak- sınız., Hattâ ayaklarınız iki adım kadar ötede yatan birinin kafası - na da gelse, gene bir engel yok - tur, Hepiniz, — oranın en meşru ilâhı olan güneşten bir başka par- ça kesiyorsunuzdur.. ... Plâj çekirgelerinin, — bu çıplak halleriyle bir takım çalımlar daha ortaya — kaydukları görülür .. Deniz kostümlerinin bazıları ta - mamdır.. — Yani yalnız bir parça bacakları değil, gövdenin de bir kısmımı örteri Bu gibi deniz kos - | | tümlerini plâja geldikten bir saat | Bu, âdeta ceket ve yeleğini at - mış elbiseli bir adamın — kollarını sıvayarak bir taraçada dolaşması gibi bir şey- Fakat sonra bu adam, birdenbi - re koşmağa başlıyor, — bir kaç a.: dım birden koşuyor. Plâjın öbür başrma vardıkları zaman bir yaba - ni hayvan görmüşler gibi apansız dönüptekrar geri — koşuyorlar... Sonra denize dönüp her biri, bir fener gibi göğüslerini, soluk alıp vermek suretiyle şişirip söndüre - rek ve kollarını da yeldeğirmeni gibi iki yanda — oynatarak plâj icaplarından birini daha tamam - lıyor, sonra - biribirleryiel güreş - meğe başlıyorlar.. aI .6 Bununla beraber güreş seyrek- tir. Daha ziyade — tanımadıkları | sadüfün tesiri değildir. Onun gü - kadın kafilelerine doğru da topu arada bir - yanlışlıkla — fırlatarak karada “su topu,, oynüyorlar.. Si - yah gözlükler takılıp geziliyor ... Beyaz kasketler, Amerikan takke- leri, mika siperler giyilip dolaşılı- yor.. Eller üzerinde yürüme, dört ayak üzerine ıskara gibi durmak ve yaylanarak inip kalkmak ha - reketleri velhasıl giyinik zaman- larımızda pantolonumuzun ütüsü- nü bozacak her türlü hoyratlık ya - pılıyor, Sonra bunlar, birer klârnet gi - | , Yenti yıy KA0 aa ŞUSA | Kazanmak için yyare Piyango Bileti Alıyorsunuz ı sıhhalınızı Kazanmak için de bir KELVİNATOR . çasastı alınız İdeal soğuk hava dolabi Gürültüsüz ve ihtizazsiz Bütün alâtı en sıcak memlekellere mahsus olarak yapılmışdır Asgari Elektrik Sarfiyatı Fiyatı 180 liradan itibaren Tediyat 18 ay vade Nureddin ve Şki. Ankara Satış yerleri : A, Vatter İzmir Sahiğinin 3 gün zarfında Bu güzellik tedblrlnl' Tecrübe ediniz Hergün bir sinema yıldızmın yüzünü gördüğünüz zaman, cild ve teninin sehhar güzelliği adi bir te- zelliğindeki sırrı, sizin de olabilir. Cildinizin, onuy gibi lâtif ve ner - min olması için yalnız 3 gün kifa - yet eder. — Şimdi, Tokalon kre - minin terkibindeki taze krema ve musaffa zeytinyağı — ile beraber kıymetli cevherler vardır. Beyaz rengindeki ((yağsız) yeni Toka - lon kreminin günde bir — veya iki defa istimalile cilde yeni bir ha - yat vermekte, beyazlatmakta ve kuvvetlendirmektedir. Ayni za - manda siyah benleri, kırmızılık - ları ve tenin bütün gayrisaf mad - delerini izale eder ve münbesit me- samatı sıklaştırır. 'Teni bütün gün ter ve taze tu- tar, Hemen bugünden bu şayanı hayret güzellik tedbirini — tecrübe ediniz. Ve kendinizi sinema yıidız. larının cildleriyle — mukayese et - mekten çekinmeyiniz, çç bi tekrar kılıflarına girerek, an - cak soluk almak üzere kafalarını dışarda birakıp derli toplu, şehre dönmektedriler Sesi Morkezi Bayogiu Galata Saraj İstanbul dördüncü icra memur - luğundan: Yeminli ehli vukuf tarafından gayri menkul kısmıma 30918 alât ve teferruatına 14100 ki tamamına kırk beş bin on sekiz — lira kıymet takdir edilen Yedikulede eski Fa - “Ptih Sulttanmehmad Yeni Kazlıçeş - | me mahallesinin Tabakhane soka - gında eski 8 -17-19*21 yeni 6, 13, 15, 17 numaralı içinde ya - zıhane ve müteaddit beton havuz- larr ve makine teferruatı - sairesi olan bahçeli deri fabrikası daire - mizce açık arttırmaya çıkarılmış olup şartnamesi 1 - 8 - 935 günle - mecinden itibaren divanhaneye a- sılarak 14-8-935 — günlemecine raştlayan çarşamba günü saat 14 - den 16 ya kadar açık arttırma ile satılacaktır. Arttırmaya — girebil - mek için yüzde yedi buçuk temi - nat akçası alınır. Birikmiş vergi ve belediye resimleri ve vakıf ica- resi müşteriye aittir. Arttırmada takdir edilen — kıymetlerin yüzde yetmiş beşini bulmak şart olup ak- si halde en son arttıranın taahhü - dü yerinde kalmak üzere arttırma on beş gün daha uzatılarak 29 - 8 - 935 günlemecine — rastlayan perşembe günü ayni saatte ikinci arttırma yapılacak ve bu arttır - mada da kıymetin — yüzde yetmiş beşini bulmazsa satış 2280 numa- ralı kanun ahkâmına tevfikan ge - ri bırakılacaktır. 2004 numara - hx İcra kanununun 126 mcı mad - desi mucibince ipotek sahibi ala - caklılarla diğer alâkadarların ve irtifak hakkı sahiplerinin — gayri menkul üzerindeki haklarını, hu - susiyle faiz ve masarife dair olan iddialarını müsbit evraklarile bir- likte ve yirmi gün içinde dairemi - ze bildirmeleri lâzımdır. Aksi hal- de hakları tapu sicillerile sabit ol - madıkça satış bedelinin paylaş - masından haric kalırlar. Daha ge- niş bilgi edinmek isteyenlerin 34 - 249 dosya numarasiyle dairemize müracaatları ilân olunur. (12869)