5 Temmuz 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

5 Temmuz 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

BABER — Akşam Postası ——— ——— ——— Kebaplarınızı, pasta ve çöreklerinizi ve sajr lezzetli yemekleriniz için koku ve dumandan ari Elektrik KULLANINIZ. Harareti daimi ve arzuya göre ayarı kabildir. Tip ve cinsine gö re bütün fırınların fiyatlarında mühim tenzilât vardır. Elektrik fırını alan her müşteriye husus! tenzilâtlı tarife latbik edilir. Satış mağazalarından tafsilât isteyiniz. Taksimdeki sergiyi ziyaret ediniz. Kiralık Voli mahalleri Fındıklıdan, Kuruçeşmeye kadar olan Voli :nıhıll.erin.in nısıf hisseleri 1 eylül 935 den itibaren kiı_'ıYf verilecektir. İs - tiyenlerin yazılı tekliflerini Galatada Perçimli sokak _Cemıı! Haninda 2 — 3 No. da Hayreddin namına göndermeleri, Teşviki Sanayi kanunundan istifade eden müessese sahiplerine: Iktısat vekâletinden: Sanayi müesseselerine gönderilmiş olan sual vu.ıkılırı muci- bince tertip edilecek 1934 ticari — senesi iş cetvellerinin beş nüsha olarak tanzim edilmesi ve bir nüs hasının vekâletimize gönderilmek arihine kadar postaya verilmesi, diğer dört tarihe kadar mahallin en büyük mülkiye olunur. (3762) üzere en göç 3]—-7—93.5 t nüshasının ise yine ayni İ memuruna verilmesi lüzumu ilân Türk Hava Kurumu Büyük Piyangosu Şimdiye kadar binlerce kişiyi zengin etmiştir. 19.cu tertip 3.cü keşide TT Temmuzdadır Büyük Ikramiye : 50.000 Liradır Aytıca -20.000,12.000, 10.000 Jliras likikramiye- rerle ( 20.000 ) liralık mükâfat vardır... SERSERİLER YATAĞI SALIPAZAR MAGĞAZASI Salıpazarı, Necatibey caddesi No, 428 — 436, Tel: 14968 METRO HAN Tünel Meydanı, Beyoğlu Telefon: 41800 ELEKTRİK EVİ: Beyazıt Mürekkepçiler caddesi, Telefon: 24378 KADIKÖY: Muvakkıthane caddesi, Telefon: 60790 BÜYÜKADA: 23 Nisan caddesi Telefon: 56—128 ÜSKÜDAR: Şirketi Hayriye iskelesi. Telefon: 60312 Yüksek Mühendis mektebi arttırma Tabalibi acelerdeatEtan| — Ve eksiltme komisyonundan; olanlar ve kefalet verebilenler Ba- Mektep için “2500,, kilo Silivri yoğurdu almacaktır. "Tahmini latta Sürayya paşa fabrikasına| fiat “18,, kuruştur. Mecmuunun tutarı olan “450,, lira ve birinci pey müracaat etsinler. Fırınını | MUHASİP ARANIYOR Kuvvetli muhasebesi olan ta- İ nınmış müesşeselerde çalışmış tec. Jparası “25.75,, lin_dır. Isteklilerin şartnamesini görmek üzere — her N U Ş | Çüin eksiltmeye girmek için de 17 — 7 — 935 saat 14 de komisyona Hayatın neşesi 'müracaatları ilân olunur, (3670) dinç olmaktır. HORMOBİN JEskişehir belediye riyasetinden Tabletleri | iktidarsızlığı Hey'eti fenniye için lüzumu o lan Hüstav Hayde veya bu evsafta | diğer bir markayı havi bir aded takimetre âleti 12 — 7 -— 935 Cu- ma günü ihale edilmek üzere pa zarlıkla eksiltmeye konulmuştur. | İsteklilerin o gün saat 15 de 22liralık teminat akçesile birlikte be- sve * fi lediye Encümenine müracaat etmeleri lüzumu ilân olunur. “3613,, Bel gevşekliğini giderir, — yaşamak — neşesini iade eder, Eczanelerde bulu İf nur. İstanbulda fiati 150 | ! Yüksek mühendis mektebi Arttırma ve eksiltme komisyonundan : Mektebe 936 senesi Mayıs ni hayetine kadar #ü! (6000) kilo sadeyağ 8—7—935 tarihinde kapalı zarf ile eksiltme- ye konulmuştur. Beher kilosunun tahmint fiatı (85) kuruş ve mec- mu bedeli (5100) lira ve birinci pey parası (383) liradır. Eksiltme- saat (15) te yapılacağından isteklilerin mektuplarını saat 14 e ka - dar arttırma ve eksiltme kanunu nun 2 inci ve 3 üncü maddelerinde yazılr belgelerle ve kanunu mezkü run 32 inci maddesinde yazılı şe- kilde belli gün ve saate kadar komisyon başkanlığına ve şartname - leri görmek için de her gün komis yona müracaatları-ilân olumur.. ». «. N Te ! *(3468)” ver Kr. Tafsilât için Galata Posta kutusu 1255 lüzümu — olan DOKTOR Kemal özsan Urolog — Operatör Bevliye Mütehassısı Kraköy — Ekselsiyor — mağazası yanında. Her gün öğleden sonra e kade l> 41235 SERSERİLER YATAĞI —— —ç ae Melünden bir ok gibi gelip geç- | kapıya yaklaştı. tiler, Şehrin dışında bir saat kadar Asker: mola verdiler Eğer böyle yapma- | — İşte çavuş budur! — Yanında iki kadın vardı. — Sazan balıklı büyük havuzun — Bahçenin uzak yerlerine ka - | yanında.. Kabul ediyor musun?. dedi.. dar bu kadınlar da onunla beraber | — Ediyorum. miş olsalardı atlar Parise vara - | mazlardı..Kokarder — bu esnada hem atların, hem kendisinin kar - nınt dövüyordu. Manfred bir şey | yemedi.. Bir kaç kadeh likör - iç - mekle ikifa etti. Sonra tekrar atlarına binerek yollarına devam ettiler... Sabahın saat ikisinde Parisin kapılarına varmışlardı. Manfred: — Bak aklımıza gelmedi.. Ka- pilar bu vakit kapalıdır, dedi. Kokarder: — Ve saat beşten evvel açılmaz | cevabımı verdi. Manfred burun - deliklerinden duman çıkan, bacakları titreyen, yorgün —atının — etrafında asa - biyetle dolaşıyordu. Birdenbire aklına bir düşünce geldi... Kokardere; — Arkamdan gel! dedi. < Sonra gidip büyük kapının ya - nındaki küçük kapıyı çaldı . Bir kaç saniye sonra kapı açı - larak bir asker göründü. — Dostum, çavuşunuza acele bir şey söyleyeceğim.. Tavanı kübbeli, basık bir oda - dan geçtiler.. Ve daha büyük o - lan asıl karakol odasma girdiler. Burada sokağa — açılan bir kapı vardı ki Manfred — işaretle bunu Kokardere gösterdi. O da yavaşça Karakol kumandanı: — Ne istiyorsunuz? diye sordu. — Parise girmek istediğimi söy- lemek istiyorum.. — Bu saatte içeriye girilemez .. Hey orada kim var? Şu herifleri dışarıya atın! Bu anda Kokarder kapıyı ardı - na kadar açıp sokağa fırlayarak : — İleri! diye haykırdı.. Kandırıldığını — alayan çavuş Manfredin yolunu kesmek istedi - Fakat delikanlı onun şakağına bir | yumruk yapıştırarak yere yuvar * | ladı. Ve kapıdan dışarıya fırladı . Bir iki saniye geçer geçmez ka- rakol efradının attıkları — bir kaç tüfek sesi duyuldu.. Bir saat sonra ise her ikisi Ser- seriler Yatağına varmış bulunu - yorlardı., Kokarder: — Şimdi saat üçtür.. Gidip al - tıya kadar uyuyacağım., Eğer uyu- mazsam bir iş göremem, dedi . — Merak etme, git, yat.. Zama - nr gelince ben seni uyandırırım .. Bunun üzerine Manfred Lânte - nenin evine gitti. Lântene dostunu görünce se -» vinçle haykırarak kucakladı.. Ve gözüyle ağlayan iki betbaht kadı - nr, Jüli ve Aveti gösterdi. Manfred: — Demek mahküm etmeğe ce » saret ettiler ha! ddi. — Fakat daha ümidimiz var .. mi gelirler?, — Hayır.. gerzer.. . — Lüdvig, bin değil, iki bin, üç bin Egü kazanmak ister misin ?. Çok zengin olmak ister — misin? Söyle.... * Lüdvig yavaş sesle: — Sus! dedi. Tribule yaklaşan ayak sesleri - ni duydu.. Gelen bir devriye idi. Lüdvigin her istediğini yapa - cağını düşünerek — yüreği çarpa çarpa duvarın üstüne boylu bo - yunca uzandı.. Çok zaman yalnız Bir zabitin kumandasında bu - lunan devriye yaklaştı.. Zabit Lüdvigle bir kaç söz konuştu. Son- ra geçip gitti. — Lüdvig, bir nöbetçisin?. — Öbür gün... — Burada mı?. — Bunu da temin edebilirim ... — Peki! Yarın düşesin yanma sokulabilir misin?. — Evet, küçük düşes kibirli de- gildir. —Hattâ bazan bizimle bile konuşur.. daha ne vakit, — Pekâlâ, ana, öbür gün nöbet vaktinde bahçede söyle,.. — Yani gecenin saat onunda... | Fakat nerede?, — Söylediklerimi hele bir kere tekrarla bakayım!.. Lüdvig: — Yarım düşesin yanma soku - lacağım.. Dikkat nazarını çekece - ğim.. O vakit o bana söz söyleye - cek.. Ben de: — Yarm gece saat onda Mösyö Tribule Sazan balıklı havuzun ya - nında bulunacak! diyeceğim.. Na- sıl, iyi anlamış mıyrm?... —Evet kahraman — veakıllı Lüdvig! Demek öbür gece saat onda burada.. — Ona ne şüphe... — Sonra sen de bizimle beraber kaçar ve zengin olarak İsviçrede yaşarsın.. . İsviçreli: — Ah Katerinim, diye içini çek- ti. Tribule duvardan aşağıya in - di., Vak'ayı Manfredle Ragastana anlattr. Konuşmanın bir kelimesi- ni bile unutmamıştı. Dördü birden büyük Şarlman oteline döndüler.. Ertesi sabah İspada Kapya bir yolcu arabası bularak satın aldı , Uçarkadaş bütüngün dışarı çıkmadılar, Ertesi gün deçok heyecanlı bulunmasını | geçti. Tribule yerinde — duramıyor, yüksek sesle kendi kendine konu - Forma $