30 Temmuz 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

30 Temmuz 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

Sehirde gezintiler Floryada etin kilosu 3O kuruş! Bu yıl Floryanın kalabalıklaşması Kalitarya Floryada âlâ dana etinin okka- sı, yirmi beşe, koyun otuzadır. Oradaki küçük Kalitarya köyün- de eskiden bir tek kasab bile yok- | ken şimdi orada karşılıklı üç tane kasab dükkânr açılmıştır ve pazar günleri bu üç dükkân da sabahtan akşama kadar arı kovanı gibi işle- lemektedir. lstanbuldan Floryaya gezmeğe gelen ailelerin bir çoğu akşamları buradan kollarımda et paketlerile dönmektedir. İstanbulda elliye al- dıkları eti burada otuza bulan bir çok kimseler evlerinin pirzolalık , kebaplık, yemeklik, kıymalık, ka- vurmalık olarak bir kaç günlük etlerini buradan alıp götürmekte- dirler. Hele Floryaya atlı arabalarla gelenlerden geriye hiç etsiz dönen yoktur. Kalitaryada bu Yıl etin bu ucuzluğu yüzünden Florya bahçesi ile onun dışındaki ağaç - Uikların arasında pek çok kebap- cı ve köfteci salaşları açılmıştır . Öyle ki pazar günleri o Havuzlu bahçenin içinden kebap kolkusun- dan geçilememektedir. Floryada- ki bu etin ve kebabın © ucuzluğu dolayısiyle (İstanbuldan © oraya yiyecek götürenler de pek azal - mıştır köyüne de çok yaradı | avı başlar ki o zaman başta Aka - | i güdüz olmak üzere bütün namlı avcılar gelip postu bu sererler. topuklarına kadar çamurlar için « Buraya vapur, tren İ gişelerinde olduğu gibi bir demir parmaklık yapılsa, çeşmeye halk sıra ile girse çok iyi olacaktır. de eziliyor. bahçelere Sarıasma, derken arkasından üveyk, sülün, bıldırcın hep bura- | Sonra o canım bahçedeki kos lardan başlıyarak Safraköyü üze- | koca havuzun suyu da pek pis bir rinden Ambarlı Çobançeşmesine | haldedir. Üzeri süpürüntüler, kâ- doğru boyuna uzanır, gider. ğıtlar, yağlar, sabun köpükleriyle Floryanın ve Florya arar suyun bu yılki kalabalığından bahseder. | bulaşık suyu rengini almıştır. | ken şunu da yazmadan geçemiye. | Oradaki kahveleri, büfeleri tıs | ve doludur. ve burada rengi | ceğim: anlar bu havuzun trkaçlarını açıp Oradaki büyük Havuzlu bah - İ içindeki pis suyu boşaltsalar da çenin biricik çeşmesinin önü pa - | Tanrının günü boş yere akan © İ İ zar günleri su almıya gelenlerin | luktan onu temiz sularla yeni | dehşetli kalabalığından o hale ge- | başta doldursalar ve içinde toz | liyor ki çeşmenin önü çamurdan | kaynayan bu bahçeyi ara sıra su- bir bataklık halini alıyor ve su a- latsalr olmaz mı?. lerken çoluk çocuk, ve kadınlar | Gezgin Haberci TUNKIYE ZIRAAT | BANKAĞI | İ Tıp Talebe yurdu Ali Baladız - Burdur demiryol Çetinkaya gümü kazmayla başladı Burdur, 29 (A.A.) — Bugün Bala. dız — Burdur demir yolunun Baladız istasyonunda başlama töreni (merasi” | mi) yapılmıştır. Törende Bayındırlık Bakanı (nafia vekili) Ali Çetinkaya, Afyon, Burdur, İsparta İlbayları, (valileri), Antalya ve İsparta saylavları bulunmuşlardır. Törende, Antalyadan ve bilhasta Bur durdan binlerce kişi bulunmuştur. Bur durda yaptımılan Ogümüş bir kazma ile Ali Çetinkaya ilk kazmayı vürmuş- tar. Törende, Bakan, Türkün kurtuluş hareketlerini ve ilerleme yolunu aydın- latan bir söyler (nutuk) ile bu yönde (sahada) şimendiferin önemini (€hem miyetini) anlatmış içten gelen duygu- Ayında kamyon kazası Aydından haber verildiğine göre bir kamyon kazası olmuş ve on kişi yaralanmıştır. Vaka şöyle olmuştur: Şoför Kayserili Kerimin tdaresinde- ki kamyon Aydın pazarma getirdiği! larla duraksız alkışlanm'i BAYINDIRLIK BAKA ISPARTADA , Isparta, 29 (A.A) — “İ bakanı Bay Ali Çetinkays raberindeki zevat ile birlikt geldi. Uray (belediye) tara! na bir şölen (ziyafet) v de Aydın hattının devlet”) nin her alandaki fay” cumuriyet devrinin £ büyük şükran ve saygı ile anılde Izmir panay! Istanbvl firm istirak etme İzmir belediye reisi akşam şehrimize gelmiş, ** teciye seyahati hakkında # söylemiştir: — İstanbula 9 Eylül Iz rma İstanbul tecimerlerini "; rmı) ve fabrikatörlerini İş mek için geldim. Bu seneki gerek memleketimiz, gereb yolcuları almış ve saat 17 de Koçar *| pek çok firmalar girdiği & ya doğru yola çıkmıştır. Bir döne. meçte kamyon (devrilmiş 16 yolcu 1 dan 9 u hafif biri ağır olmak üzere ya” | ralanmıştır. Şoför yakalanmış tahki - kata başlanmıştır. dense İstanbuldan iştirak mıştır. Paviyonlar da tam” tulmuştur. Fakat İstanbul iştirak edecek olurlarsa lar yaptıracağım. Istanbul Sıhhi Müesseseler Arti ve Eksiltme Komisyonundan Azı 15000 Heybeli Sanatoryomu 3500 2100 18000 400 2500 180 Çoğu 19000 6500 3900 20000 600 2800 200 Akliye hastanesi Kuduz hastanesi Çocuk hastanesi Haydarpaşa Emrazı Muvakkat 370 Lira 211 Lira Garanti 390 7 s8 Lira Lira Lira Floryanın bu yılki kalabalığı Kalitarya köyüne de çok yaramış- Ver. - Burada yeni yeni kahveler, açılmıştır. Pazar günleri köyün meydanlığı insanla dolduğu gibi köyün üst tarafındaki cevizlikler- İe sakız ağaçlarının altları ads almamaktadır.Eskiden av zaman | ları biraz insan yüzü gören Kali- tarya bahçelikleri ile Safraköyü | kırları şimdi insan kümeleriyle doludur. Pazar günleri ak- şam dönüşlerinde (o Sazlıbostana, Çavuşbaşı (o çayırları da çok güzel. olmaktadır. Belki de yakmda buralarda yeni yeni gazi- nolar da kurulacaktır. Daha şim - diden bu kadar kalabalık olmuya başlryanKalitarya ve Safraköy kır ları beş on gün sonra av mevsimi başlayınca kimbilir ne hal alacak» tır, Beş on gün sonra buralarda ilk önce (Sarıasma) denilen kuşlarm Sariye hastanesi 4000 8000 156 Lira Yukardaki müesseselerin 1935 mali yılı şeker iktiyaçlar! meye konmuştur. Bunlardan Akli ye hastanesi şekeri kapalı # diğerleri açıktır. 1 — Eksiltme 14 Ağustos 935 çarşamba günü yapılacak 2 — Kapalı eksiltme saat 15 de açık eksiltme 15,30 ds caktır. 3 — Tahmini fat toz şekerin beher kilosu 26 ve kesmeni” ruştur. | 4 Muvakkat garanti miktarı ka rsılarında yazılıdır. 5 — Eksiltmeye gireceklerin cari seneye ait Ticaret Od” kalarını göstermeleri gerektir. 6 — Kapalı eksiltmeye girecekler eksiltme saatinden önceye kadar mektuplarını komis yona vermeleri gerektir. ( | Istanbu! Belediyesi ilânları Bir metrosuna - 2,5 lira kıymet biçilen Aksaray yangın 26 ıncı adada'yümüz 15,5 metre murabbaı arsa alâkadarlar! da satılmak üzere açık arttırmaya konulmuştur. Alıcı olanla” anlamak üzere Levazım Müdürlü ğüne müracaat etmelidir. maya girmek istiyerler de 3 liralık muvakkat teminat makbuf mektubiyle beraber 31 — 7 — 935 çarşamba günü saat 15 de di cümende bulunmalıdır. (B) (4066) Iş Bankası Kumbara ikramiyelerini 10,000 liradan 20,000 liraya çıkararak bir misli arttırdı ! 1 Nisan ve 1 Birinciteşrinde verilen beşer bin liralık ikramiyelerden maadâ' Şubat, Haziran, Temmuz, Eylül ve Birincikânun aylarının ilk günlerinde kumbara sahipleri arasında çekilecek kur'alarla “Her biri ikişer bin liralık,, | Fevkalâde ikramiyeler verilecektir. BiRiK TiREN RAHAT-EDER (Bu ikramiyeli kur'alara iştirak İçin de kumbara sahiplerininas gari 25 lira biriktirmiş olmaları lâzımd!