16 Eylül 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

16 Eylül 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

Mustafanın ilk dakikada yarılan gözü tedavi ediliyor. müsabakaların hepsini Hüseyin, Yaşar, kastahanede Nari, vatan Sam, Balkan şampiyonasının Ikinci gününde Çoban rakibini tam yenerken Güreşçilerimiz, yapdıkları kazandılar Mustafa, Çoban, rakiplerini yenditer. Yalnız Ankaralı Hâ sey in hükmen yenildi Bu aKşam yapılacak son güreşler çok zorlu olacak Dün Taksim stadyomunda görül - memiş bir kalabalık önünde yapılan Balkan güreş müsabakalarının ikin - ci günü de büyük bir muvaffakıyetle geçmiş ve hastanede kaburga kemi leri kırılmış bir halde yatan Hüse ve onun osikletini hükmen kay. beden Türk takımı yaptığı yedi mii sabakayı — dördünü tuşla olmak üze- re — kazanmıştır, Maçların tafsilâtı şudur: S6 kilo 1 Yugoslav Tod'la Bulgar oYürükof karşılaştılar. Hakem Sadullah, Yugoslav daha ilk dakikalarda üs- tün güreşmeğe başladı. Bir müddet a- yakta güreştikten sonra Tod, Yürü - kofu altına aldı, Ve 6 ner dakikanın 16 ncı saniyesinde Bulgarın sırtını ye- re getirdi. 2 Yunanlı Biris'le Romen Tojor. Ha- kem Yuyosldv Milân Oster: lik anlarda Biris daha üstün görü- nüyordu. Fakat Tojor çok güzel bir güreş yaptı, Birisin altından bir köp - | iste geçti ve Yunan| rü ile kurtular. ıyı güzel bir şekilde yakalıyarak 2 dakika 58 saniyede tuşla yendi. 3 Türk Hüseyinir, Yugoslav Tod. Ha- kem Romanyalı Şenger: Hüseyin, çok güzel bir güreş yapan Yugoslavı ilk on dakikada yenemedi. Kur'ayı Hüseyin kazanarak üstte gü- reşmeğe başladı, Hemen rakibini süp- Jese aldı. Birinci suplesi Yugoslav at- lattı. Fakat ikincide sırtı yere (geldi. Bu suretle küçük Hüseyin 11 dakika 46 saniyede tuşla kazanmış oldu. Yalmız burada bir noktaya (işaret €tmek isterim. Tuş minderin arka ta- rafında olmuş ve bir saniye bile sir - miyen bu hâdiseyi ne yan hakemler. ne de orta hakem görebilmişti. Orta hakem Tod'a tuş olup olmadığını sor- duğu zaman Tod büyük bir sportmen- lik göstererek tuş olduğunu söylemiş ve Hüseyinin elini sıkarak tebrik et - miştir. Bundan dolayı küçük Hüseyin ne kadar tebrik edilirse Yugoslav Tod da o kadar tebrike lâyıktır. 61 kilo 1 Romen Yörgöç ile Yugoslav Vuye - viç. Hakem Bulgar Milânof: Güreş Romenin bariz üstünlüğü ile başladı, Ve ilk hamlede Yugoslavı al- tma aldı. Tuş vaziyetine getirdi. Fa - kat Yugoslav nadir görülür bir köp - rü ile büyük bir tehlike atlatarak çok alkışlandı. Fakat Romenin üstünlüğü devam ediyordu. Nitekim 3 ncü daki - kanın 3İ nel saniyeseinde (o Vuyeviç'in sırtını yere getirdi. 2 Yunan Salis'le Bulgar Maşalof. Ha- kem Yugoslav Milân: Güreş ayakta devam ederken Yu - naak rakibini birdenbire yere düşür- M1. Va ir müddet de yerde güreştik - ten sonra 7 nei dakikanın 23 ncü sa - niyesinde Moşalof'un sırtını yere ge - tirdi, 3 Yaşarla, Yugoslav Vuyeviç. Hakem Yunanlı: Yaşar çok alkışlanan bir güreş yap- tı. Rakibini daha tutar tutmaz bir iki defa sağa, sola savurdu. Sonra bir - denbire bir salta İle yere kapanmak istiyen Vüyevic'in sırtını 3 dakika 3 saniyede vere getirdi. 66 kilo 1 İlk güreş Sâimle Yugoslar Deluka yapacakler hı. Fakat Deluka dünkü gü reşte sakatlandığını söyliyerek güreş yapmadı. Saim hükmen galip sayıldı. Romen Borlova ile Bulgar Todor. Hakem Seyfi; Borlova çok teknik ve güzel bir gü reş gösterdi, Bulgar güzel bir köprü kurmasaydı. Daha birinci dakikada Romen kaptığı kafa ile tuş yapacaktı. Todor da çok gayretli güreşiyordu, Hattâ bir ara Romen alta bile düstü. Fakat Borlova 6 ncı takikann 28 nci dakikasında birdenbire âni bir dönilş- le rakibini köprüye getirdi. Bir müd - det böyle tuttuktan sonra omuzları - ni mindere değdirdi tuşla kaazndı. 3 Türk Saimle Yunanlı Hakem Yugoslav Milân: lik on dakikada Saim çok üstün gü- reşti, Bir çok defalar rakibini çok teh likeli vaziyetlere soktu. Yunanlı bun- ları güçbelâ atlattı. İkinci on dakika aşağı yukarı müsavi geçti, Neticede Saim sayı hesabiyle kazandı. Vatanidis. Saim rakibini böyle hırpaladı. 72 Kilo 1 Ankaralı Hüseyinin kabur kemikle rinin kırıldığı müsabakada Kazanan. Romen Valântin ile Yugoslav o Fişer. Hakem Saip: Yugoslav Fişer çok üstün bir güreş gösterdi. Neticede 4 dakika 32 saniye- de Hömenin sırtımı yere getirdi. vw Ankaralı Hüse- ... . . yinin vaziyeti Kendisine busabah rontken yapıldı Balkan şampiyonasında yap- tığı ilk müsabakada sakatlana - rak Beyoğlu hastanesine yatırı. lan Ankaralı Hüseyine, dün hastane başdoktoru Fikret ve diğer doktorlar tarafmdan çok dikkatli bir konsültasyon yapıl- mıştır. Kıymetli güreşçimize bu sa - bah da rontken yapılmışlır. Bugün hastaneden öğrendiği. mize göre, Hüseyinin kaburga kemiği tamamen kırılmamış yalnız çatlamıştır. Bugün sargıları yapılacak, kat'i tedavisi başlıyacaktır. Hüseyinin rahatsızlığının, hiç bir ârıza kalmadan yakında iyi- leşeceğini memnuniyetle öğren- dik, li İ ile bitti. Vakit vakit üstünlük Yugos- 2 Yunan Zaharya ile Hüseyin güreşe- esklerdi. Fakat Hüseyin hastanede ol- duğundan Zaharya Galip sayıldı. Yugoslav Fişerle Bulgar o İvanof. Hakem Seyfi: 5 dakika 14 saniyede Yugoslav tuşla kazandı. 79 kilo a Yunanlı Lafokis ile Yugoslav Giş. Hakem Romanyalı Şinger: İlk on dakika Lâfakisin üstünlüğü Java da geçtiyse de bir oyun yapama- dı. İkinci on dakikada aşağı yukarı ayni şekilde bitti, Ve Lâfakis sayı he- sabiyle galip sayıldı. 2 Bulgar Gayefle Romen Kokos. Ha - kem Yugoslav Milân: -Gayef, usta ve teknik rakihi kargı - sında kuvveti . sayesinde-li dakika 44 saniye dayandıktan sonra sırtı yere gelerek mağlüp oldu. 3 Türk Nuri ile Yunan Lafakis. Ha » kem Milan: Güreş baştan başa Nurinin ezici üs- tünlüğü altında devam etti. Fakat Yu- nanlı da çok iyi güreşçi olduğundan sırtı yere gelmedi. Nuri sayı hesabiyle galip geldi. a Yugoslav Giş ile Romen Kokoş. Ha- kem Saip: Nuri, hasmini yerden yere vuruyordu, Oyun aşağı yukarı berabere cereyan etti, Neticede ufak bir farkla ve sayı sabiyle Kokoş galip geldi. 87 kilo 1 Bulgar Görgiyet ie Romen Zembah. Hakem Saip, Güreş bir müddet ayakta © cereyan ettikten sonra Romen kendi arzusiyle aşağı geçti, Ve birdenbire güzel bir o- yunla döndü. 6 ncı dakikanm 12'nci saniyeseinde Bulgar'ın sırtını yere ge- tirdi. 2 Büyük Mustafa ile Yugoslav Pal « koviç. Hakem Şinger: İlk dakikada fena bir tali neticesin- de Mustafanm sağ gözkapağı tehli - keli bir şekilde yarıldı. Mustafa bu - na rağmen çok üstün güreşti. Yugos - Jav bir iki tuş tehlikesini ya fav), ya- hut da büyük mahareti sayesinde at- lattı. Neticede Mustafa hükmen ga - Mp geldi, 3 Romen Zembah ile Yunan Panave- tis. Hakem Yuyoslar "ilân: Zembah üstün b:- “Tun gösterdi ve Mustafanın“ a 67 saniyede yendiği Yünanlıyı 9 dakika 35 saniyede tuşla yendi. Ağır 1 Yuyoslav Begaç ile Romanyalı Şos0- ba. Hakem Milânof, Güreş aşağı yukarı müsavi denecek şekilde geçti. Neticede henüz 21 ya - şında ve Zağrepli olan Yugoslav sa- yı hesabiyle galip sayıldı. 2 Yunan Lâlasla Bulgar Dimitro gü- reşeceklerdi. Fakat Dimitro gelmedi. öinden Lâlas hükmen galip Hân edil. di, 3 Çoban Mehmetle Romen Sosoba. * güreştiler. Çoban Mehmet derhal üs « tünlüğü ele aldı. Ve bir dakika 30 sa- niyede Romanyalının sırtını yere ge- tirerek mükemmel bir tuş yaptı. Ve güreşlerin ikinci kısmı bü suretle ta- mamlanmış oldu. M. S. Vaziyetin umumi plançosu 56 kiloda: Bulgaristan iki mağ- lâbiyet, Romanya iki galibiyet, Yunanistan iki mağlübiyet, Türki- ye ıki galibiyet, Yugoslavya bir galibiyet ve bir mağlübiyet. Bu neticeye göre Bulgar ve Yunan güreşçileri altı fena puvan aldıklarından müsabakz İ kalmışlardır. 6i kiloda: Romanya bir gali. biyet, bir mağlübiyet, Yunanistan iki galibiyet, Bulgaristan iki mağ lâbiyet, Türkiye iki galibiyet, Yu» goslavya iki mağlâbiyet. Bu siklette de Bulgar ve Yu - (Devamı 9 uncuda) harici