16 Eylül 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

16 Eylül 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

atletizm maçı Ve Balkan olimpiyadından evvel ği Yunanlıların dikkat edeceğimiz Balkan atletizm olimpiyatları ge - lecek hafta İstanbulda Oyapılacak.| Bu müsabakalardan evvel diğer Bal- kan ulusları atletlerinin son aldıkları dereceler, bizim için çok enteresandır. Yugoslav atletlerinin muhtelif vesi- lelerle bildirdiğimiz & derecelerinden sonra, ervelisi gün ve dün Avusturya atletlerile Atinada karşılaşan Yunan | atletlerinin aldığı derece ve neticeleri | de dün gece Atinadan telefonla aldık. aşağıya yoziyoruz. BİRİNCİ GÜN 19 Metre: Birinci Frangudis (Yunan) derece: u, İkinci: Avusturya, 400 Metre: | Birinci: Riner (Avusturya) derece: 854/8. İkinci: Yunan, Yüksek atlama; Birinci: Avusturya, derece: 180. Balkan bayrak yarışı: Birinci: Avusturya takımı. İKİNCİ GÜN (GÜN) 200 Metre: Birinci: Avusturyalı . Tkinei: ngudis (Yunan) (ikinci nin derecesi; 42,6) 400 Metre: Birinci Avusturya derece: 554 Ikinci: Frangudis (Yunan) derece:| 55 Uzun atlama: Birinci: Lâmirakis (Yunan) derece:| 6.30, İkinci: Paterakis derece: 6,75. Çekiç atma: Birinci: Avusturyalı oderece: 45,4, İkinci; Yunan derece: 45,08 800 Metre: Birinci usturyalı derece: 159 İkinci: Yorgopulus (Yunan) 1,59, l 5öM0 Metre; Birinci: Gudis (Yunan) derece s| İkinci; Avusturyalı derece: 15,56 | Gülle alma: Birinci: Avusturyalı, | Karagümrük sahasında yapılan maçlar Dün Karagümrükte güzel maç- lar yapıldı. Saha çok kalabalıktı. İlkönce sahaya çıkan Süleymani- ye B. takımı ile Langa Spor A. ta.| kımı güzel bir maç yaptılar. Neti. cede her iki takım berabere kaldı. Bundan sonra Altın Hilâllle Sa - karya spor karşılaştı, Her iki ta -| kım da çok seri oynadılar. Neti - cede Sakarya spor 1 - 0 galip gel- di. GALIP İ mi spor federasyonu bu | veren kulüplerde yaptığım tahkikata Las nfir | arasmda meydana gelmemesini ve ih- Kurtulus — Karagümrük Me Gühün en mühim maçı 8ON Ol as | mananın rak yapıldı. Bu maç Kurtuluş . Karagümrük birinci takımları a - rasında oldu. İlk devre pek heye - canlı ye sert bir hava içinde Kur- tuluşun 1-2 galip vaziyetinde bit- ti. İkinci devre Karagümrüklüler | daha canla başla oynayarak ra - | kiplerinden hâkim vaziyeti almak! azmiyle çalışıyorlardı. Netekim bu pek bariz çalışmanın çok geç-| meden semeresi göründü ve Ka - | sagümrüklüler güzel bir akm ya - parak beraberlik sayısmı temin ettiler. Oyun çok güzel devam ediyor dereceleri Ikinci: İmopanakis (Yunanlı) de - rece 1349 Üçüncü: Yunanlı 13,41, | UMUMİ NETİCE , Umumi neticede Avusturyalılar 103 | Yunanlılar 94 puvan almışlardır. Altıncı Balkan İ oyunları Bulgar atletlerin vaziyeti Bu sabahki Cumhuriyet refikimizde Sofyadan gelmiş şöyle bir telgraf gör dük. Sofya 15 Özel) — Bulgaristan Umu sabah ga - zetelere bir tebliğ vermiştir. Bu teb - liğde Istanbulda 21 eylülde başlıya - cak olan Altıncı Balkan oyunlarına iştirak edecek Bulgar atlet | takımı - nın on sekiz kişi olarak tesbit edildiği bildirilmektedir. Bunların sekizi Sof. yadan, onu da vilâyetlerindendir. Bul. gar atlet takımı eylülün 17 sinde Sof- yadan hareket edecektir. & Atletlerle beraber bir çok Bulgar seyyahı da İs- tanbula gidecektir, Bulgar milli atlet takımma oyuncu göre, Bulgar takımına en iyi atletleri Sofyanm A. C, 23 kulübü vermektedir, Fakat bu kulübe spor teşkilâtı tara - fından boykot cezası verilmiştir. A. C. 2 kulübü, spor teşkilâtı o tarafından kulübün manevi şahsiyetine (o verilen bü cezadan dolayı kendi atletlerinin Jstan bal gitmesini menetrmiştir. Bu oyuncuların İstanbula gönde - rilmeleri kabil olmadığı takdirde Bul- gar takımı çok zayıf bir hale gelecek belki de altıncı Balkan oyunlarına iş tirak edemiyecektir. Balkan oyunlarının tadını kaçıra - cak böyle bir halin, Bulgar sporcuları tilâfm halledilmesini dileriz. iki koşu rekoru kırıldı Nevyork, 16 (A.A.) — Mis He- len Stephens, yüz metrelik kadın ayakla koşma dünya rekorunu kır- mıştır. o Kendisi, bu mesafeyi (11) saniye (6/10) da katetmiş-| tir. Evelki rekorun sahibi Lehiş. tanlı Stella Walsch idi. » Buenos - Aires, IS (A.A.) Arjantinli koşucu Yose Rivas, yir. mi mil ayak koşusu dünya rekoru- nu İ saat 51 dakika 11 3/5 saniye içinde ve iki saat rekorunu daotuz dört kilometre 445 metre (Okoşu yaparak kırmıştır. ve bu sefer Karagümrüklüler çok tehlikeli dakikalar geçiriyordu. | Ve bir ara Kurtuluşun sert bir a » ını topu Karagümrüğün ağları - na takmasiyle oyun durdu. Ve ge- ne Kurtuluş hâkim vaziyete geç - ti. Bu sayı Karagümrüğü pek sars- tı, oyun daha sert ve çevik oyna «| nıyordu. Oyunun sonlarına doğru! Karagümrüklüler biribiri arkası” | (Baş tarafı 8 inci sayfade) goslav güreşçileri müsabaka hari- ci kalmışlardır. 66 kiloda: Yugoslavya iki mağ- lâbiyet, Romanya iki galibiyet, Bulgaristan iki mağlübiyet, Yuna- nistan bir galibiyet, bir mağlübi- yet, Türkiye iki galibiyet. Bu sıklette de Yugoslav ve Bul- gar güreşçileri o müsabaka harici kalmışlardır. 72 kiloda: Romanya bir gali- biyet, bir mağlübiyet, Türkiye iki mağlâbiyet, Yunanistan iki gali- biyet, Bulgaristan iki mağlâbiyet, Yugoslavya iki galibiyet., Bu güreşte de Türk ve Bulga- güreşçileri müsabaka harici kal- mışlardır. 79 kiloda: Yugoslavya bir ga- Hibiyet, iki mağlâbiyet, Bulgarla- tan iki mağlübiyet, Remanya bir mağlübiyet, ik galibiyet Türkiye iki galibiyet, Yunanistan bir ga- libiyet, bir mağlübiyet. Bu sikletin müsabakaları dün bitmiştir. 79 kiloda Türkiye bi: rinci, Yunanistan ikinc: Roman- ya üçüncü olmuşlardır. 78 kiloda: Bulgaristan iki mağ lübiyet, Yugoslavya bir galibiyet, | birmağlâbiyet, Türkiye iki galibi yet, Yunanistan iki mağlübiyet Romanya iki galibiyet. Bu siklette de Bulgar ve Yunan güreşçileri müsabaka harici kal - mışlardır. Ağır siklette: Yugoslavya iki galibiyet, Yunanistan bir galibi - yet, bir mağlübiyet, Bulgaristan iki mağlübiyet, Türkiye iki gali - biyet, Romanya iki mağlübiyet. Bunda da Bulgar ve Romen gü- reşçileri müsabaka haric: kalmış - lardır. Dünkü müsabakâa- ların neticesi Dün yapılan müsabakalarda Türkiye 7 galibiyet, bir mağlübi na iki gol daha çıkararak kuvvet- li rakibini mağlâp etti. M- Zeki Yücealp Dünkll güreşlerde böyle hıncahınç dolmuştu. Balkan güreş şampiyonası yet, Bulgaristan yedi mağlübiyet, Yunanistan dört galibiyet, dört mağlâbiyet, Yugoslavya dört ga - libiyet, üç mağlübiyet almışlar - dır, Bu vaziyete göre umumi tasnif. te başta Türkiye, ondan sonra Re manya gelmektedir. İ Bugün | Şampiyonanın | Sonu | Balkan şampiyonasınm son mü. | sabakaları ve mükâfat (dağıtma töreni (merasimi) bu akşam gene Taksim stadında yapılacaktır. Müsabakalara gece saat tam (20) de başlanacaktır. İ Karşılaşmaların sonunda dere- | ce alan sporculara Balkan güreş komitesi başkanı Bürhan Felek ta- rafından mükâfatlar verilecek ve bu ulusların bayrakları direklere çekilerek, stadda bulunacak olan şehir bandosu tarafmdan ulusal marşlar çalmacaktır. Bu gece yapılacak karşılaşma” lar Tyrk takımı içinçok zorlu ve mühimdir. Hüseyin şimdiye kadar hiç ye- nilmiyen, Romen rakibiyle kar- şılaşacak ve bu maçı kazanan, 56 kilonun Balkan şampiyonu ola. caktır. Saim, Balkanların, hatta Av- rupanm 66 kiloda en iyi güreşçi- lerinden birisi olan (o Borlavanla karşılaşacak ve bu müsabakanın galibi de Balkan şampiyonu ola. caktır. En mühim müsabakalardan bi- irsi de Yaşarla kuvvetli (oORomen güreşçi Yörgösün yapacağı mü- sabakadır. Çünkü bu iki rakip de şimdiye kadar hiç yenilmemislerdir. Musta ile karşılaşacak Romem | rakibin vaziyeti de aynidir. : Bu akşamki Oomüsabakalarda, tamamen tasfiyeye uğramış olan Bulgar güreşçilerinin ve Yunanir. lardan bir çoğunun müsabakası yoktur, Eğer bizim çocuklar, Hüseyin, Yaşar, Saim, Mustafa Romenleri yenerlerse, gene Balkan şampi- yonluğunu — basta olduğu için hükmen mağlâp olan Hüseyin müs tesna — 6-1 gibi bir netics ile ta- mamen almamız lâzımdır. Ancak, karşılaşacağımız Ro- men rakiplerin, çok tehlikeli ve iyi güreşçiler olduğunu düşünârek şimdiden böyle bir ümide düşme. mek gerektir. Fakat hiç bir şey olmasa bile şampiyonluğun. , her- halde bizde kalacağını umabili- riz. İstanbul iskirim birincilikleri! Dün Galatasaray kulübü salo- nunda İstanbul eskrim birincilik müsabakaları yapılmıştır. Müsa- bakalar epe, flore, kılıc olarak üç smıf üzerinden yapılmıştır. Müsabakalara ulusal eskrimci- ler iştirak etmemiştir. Epede Beşiktaşlı Bedii ile Ser- med birinci olmuşlardır. Florede Beşiktaştan Bedii birinci, Beşik- taştan İlhan ikinci (o olmuşlardır. Kılıçda Beşiktaştan Nihad birinci, Galatasaraydan Orhan Safa ikim ci olmuştur. Modada Yelken yarışları Dün Modada yelken yarışları yapılmıştır. Galatasaraydan Bur- han birinci, Susporları kulübün. den Marsel ikinci, Sadi üçüncü olmuşlardır. Muslafa rakibini saltoya alıyor, diğer tarafta küçük Hüseyin Yugoslav hasmine pek çetin saldırış lar yapıyor.