18 Eylül 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

18 Eylül 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

Boks al Yenidünya ları Dünya ağır siklet boks şampiyo.| nası maçlarının tarihi pek eski değil. dir. Bu ünvanı ilk defa resmen 1992 de Janes Gobett kazanmıştır. Bundan sonra muhtelif tarihlerde bir çok ağır siklet dünya boks şam - piyodmaları © yapılmış ve tabiatiyle de yeni yeni şampiyonlar ortaya çıkmış - tır. Bunların sayısını da sanıldığı ka- dar çok değildir. Ve aşağıdaki tab - loda görüleceği vechile on dördü geç. memektedir. Sırasiyle sayalım : Janes Corbett (1892 - 1897) 59 ay | Fitzimmons (1897 - 1899) 22 ay Maks Şimeling James Jeffries (299 - 1905) 73 ay Marion Hart (1905 - 1906) Tay Tonny Burns (1906 - 1908) 34 ay Jak Johnson (1908 - 1915) 76 ay Jess Willard (1915 - 1919) 51 ay Jack Dempsey (1919 - 1926) 86 ay Geve Tunney (1926 - 1928) 24 ay Max Sehmelling (1940 - 1932)24 ay| Jack Sharkey (1992 - 1933) 12ay | Primo Carnera (1933 - 1944) 12 ay Max Bear (1934 . 1995) 12 ay Braddoek (19357...) İşte şu tabloda görüleceği veçhile dünya boks şampiyonu ünvanını bu - güne kadar en fazla muhafaza eden Dempsey olmuş, bu ünvanı 86 ay sak- ryabilmiştir. Ondan sonra sirasiyle Jack Jehnson, Jim Jeffreis ve Ja l mes Corbett gelmektedir. | Halbuki son senelerde şampiyon o | seneden fazla | i lanlar bu ünvanı bir muhafaza edememişlerdir. neden eskileri kadar dayanamıyor? eminde şampiyon- Bunun başlıca sebebi şu suretle i- zah olunabilir; Eski boksörler şampiyon olduk - tan sonra tarzı (hayatlarını hiç bir vechile değiştirmiyorlardı gene eskisi gibi antrenman yapıyorlar, vaktinde yatıyor ve vaktinde kalkıyorlardı. Su- iistimal nedir bilmiyorlardı. Halbuki şimdikiler, şampiyonluk asasını kazandıkları gün onlar için ha yatlarının bir dönüm noktası oluyor. Eğlence, zevk ve sefahate kendilerini kaptırıyor ve ve antrenmanlarmı ta- mamiyle ihmal ediyorlar. Bir de Hollivat onları çekiyor. Film çevirmek hevesi her şeye galip | geliyor. Artistliğe heves ediyorlar bu | suretle de boksa devam etmiş oluyorlar İşte yeni şampiyonların fazla daya -| namamalarının sebep ve hikmeti bu - rada aramak aramak lâzımdır. Bakalım yeni şampiyon Broddock kendisini bu ucurumdan kurtarbile - cek mi? Yoksa gene gelecek sene baş- ka bir şampiyon mu göreceğiz? Maks Bacr Resimde grödüğünüz, sarı mayo giymiş ellerinde kırmızı atkılar tutan 36 genç ve gürbüz kız günün en büyük muvaf fakıyetini kazandılar. Moskova-Leningrat teması Ve Dinamo stadındaki büyük spor şenlikleri Moskova, (Özel) — Dün Rusyada spora verilen ehemmiyeti anlamak yo - lunda, elime yeni bir fırsat daha geçti. Bu da yeni Dinamo stadmda oynanan Moskova - Leningrad spor teması idi. Norveç maçındaki mutat kalabalık - tan geçtikten sonra, stattaki yerimizi aldık. Tam ilân edilen saatte sahaya ilk o - larak 36 genç sporcu çıktı. Hepsi bir- den önümüzde dizilerek cem'i hareket- | ler yapmağa (o başladılar. Ben şimdiye kadar bu tarzı hiç görmemiştim. Sanki bu 36 kişi, bir vücutmuş gibi, tam bir makine intizamı içinde çalışıyordu. Haklı olarak sürekli alkışlar topladı - lar... Onların #rkasından siyah mayolu ge- ne 36 kız çıktı. Bunlar erkeklerden da- ha muntazam ve daha güzel akrobatik danslar yaptılar, Bunları 50 kişilik bir ıskrimci alayı takip etti. Bunların ya « rısı kız, yarısı erkekti. Grup ikiye ay - | rıldı ve diğerlerinden hiç farklı olmu - rlerinden hi ; yan bir intizam ve yeknesaklık içinde güzel bir gösteriş yaptılar ve sarı mayo giymiş, ellerinde kırmızı atkılar tutan gene 36 kişilik bir genç kız grupuna İ yerlerini bıraktılar. İşte bu grup günün «n muvaffak ol- muş partisi oldu. Hele renk... Göğsüm- deki rozeti birkaç sefer gayri ihtiyari okşamama vesile oldu. Bunlar da her - kesin avuçlarını patlatırcasına alkış top yarak sahada fazla kalmadan çekildi- ler, Aradan birkaç dakika geçtikten son- ra, ortaya, yaylı karyolaya benzer, fa- kat bunun belki 15 - 20 defa büyütül müş şeklinde acayip birşey geldi. Ve erkekli kızlı birçok sporcular teker te- ker bunun üstüne çıkarak, hız alıp alıp havada dönmeler, zıplamalar, dört beş sefer taklak atmalar yaparak bana ye- ni bir spor daha göstermiş oldular. Bütün bu hareketlerde kumandayı sa- hanın bir kenarında kalabalık bir mı - zıkanın tatlı sesi veriyordu. İşte hiç şaşırmadan yapılan bu hare- ketlerden sonra atletizm müsabakaları başladı. İlk beş partinin koştuğu 200 metre- de en iyi derece 10 9/10 du. Lolok is » İ mindeki genç bir çocuk bununla eski rekoru kırarak yeni Rusya rekorunu tesis etmişti. Diğer taraftan kızlar 1,60 kadar yüksek atlıyorlardı. Daha sonra, kızlar arasında (5) parti olarak 500 metre koşuldu. Ve bir kız bu mesafeyi (1,16) da alarak yeni dün- ya rekoru yaptı. Dakikalarca alkışlandı ve saha üzerinden çok alçalmış olarak geçen bir tayyareden atılan çiçek bu » ketlerinden birkaçı bu kıza verildi. Daha sonra (800) metrede meşhur Rus atleti İznamenski seyrettik. Koşu- yu 15, 15 6/10 da başladığı hızla biti - rerek birinci oldu. Günün son spor hareketi futbol ma- çına nihayet saat (7) de sıra geldi. Çok sık: ve enerjik bir maçtan sonra oyun (2-1) Moskovanın galebesiyle bitti. Şimdi düşünüyorum: Yakmda dost | İusun sporcuları karşısında, bizim cılız Sovyet sporcuları İstanbulu ziyarete | #por kadromuzdan seçeceğimiz çocuk- gelecekler. lar için karşı koymak ne kadar güç © lacaktır. Yedisinden yetmişine kadar her fer- Ve acı acı üzülüyorum. di binbir türlü spora çalışan bu koca u- Gösteriş plonjonları ——— o Evvelisi hafta, Amerikada Kalifor niada yüzme havuzlarında gösteriş plonjonu müsabakası yapılmış tır. Bu müsabakalarda alınan yukariki resimde, tanınmış yüzme mütehassıs « larından Mis Helen Krelenkoviç'i sır tüstü atlama, ayni anda, Mis Barbaro Goglütto'yu da (kuğu) plonjonlarını ya parken görüyorsunuz. Mini mini sporcular PER EZA TEZ z v Dm > büyük bir Medeni ülkelerde, spora verilen e hemmiyeti anlamak için yukariki resme bakmak yeter. Londra polislerinin mini mini yav ruları arasında her sene yapılan müsa | bakalarda, (11) yaşındaki küçük atlet lerin (75) yardalık yarışlarının güzel İbir enstantanesi olan bu resim, spora muzır bir şey gözüyle bakan bizim bazı aile reislerimiz için ne güzel bir ders olabilir.»