30 Eylül 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

30 Eylül 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

Türkiye Eskrim Birincilikleri Dün sabah sona erdi 3 Dünkü nüshamızda ilk bünkü Şi Epe ve Flöre sonuçlarını yazdığı: mız Türkiye eskrim birincilikleri. nin dün sabah yapılan son kısım müsabakasında Flöre müsabaka. ları da neticelenmiş, (ve böylece Türkiye eskrim birincilikleri sona ermiştir. Dünkü müsabakalarda alınan sonuçlar şunlardır: 6 mübariz arasmda rede: 110 müânialı biterken (İstanbul) Mehmet, (Ankara) Mustafa (Ankara) Muhip 4der Karagümrük sahasında ALA e lim Dün Karagümrük sahasındaki; sporlular 2, Cağaloğlu i sayı çı- banpikinel i tu İ oyunlardan ilki Karagümrük gençi karabildi ve oyun da bu şekilde irinci yeri tutmuşlardır. ilk dere 5 Kovaçeviç güllede.Bal kan şampiyonu oluyor. Eskırimin menşel —— CA ay takımı ile Cağaloğlu gençleri ara- Akın sporun galibiyetiyle bitti, sında yapıldı. Hlavaüın soğuk ol- ması dolayısiyle sahada pek faz- la kalabalık gözükmüyordu. Oyun saat 10 da başladı. Daha ilk daki- kalarda Karagümrük gençlerinin rakiplerine faikiyeti göze çarpı Altın hilâl genç - Tekirsarayı A Altın Hilâl takımının hakimi: yetiyle bâşlıyan bu oyun gene o- nun hakimiyetiyle ve sıfıra karşı 2 sayı çıkarmasiyle geçti. Dünkü kalabalıktan bir görünüş yordu. Neticede genç 3, Cağaloğlu spor 1 sayı ya- pabildi. Akınspor B - cağal- oğluB İkinci karşılaşmayı yapan bu iki takımın oyunu ise müsavi bir şekilde cereyan ediyordu. Bir a- ra her iki takımda bir canlılık gö- zükmiye başladı, böyle devam e- 'den oyun sonlarına doğru, Akın Üç adım birinci, ikinci, üçüncüsü Karagümrük! Karagümrük Sümerspor Günün en son ve güzel oyunu bu oldu. Karagümrük birinci ta- kımı ile Sumer birinci takımları arasında yapılan oyunun ilk dev- resinde Karagümrüklülerin üstün- lüğü göze çarpıyordu. Devrenin| yirminci dakikasında güzel bir a- kım yapan Karagümrük takımı ilk! Üç kişi arasmda yapılan final müsabakalarmda Ankaradan Mu- hip her iki hasmını yenerek birin- ciliği, İstanbuldan Sermet ikinci. liği, Ankaradan Mustafa da üçün. cülüğü almışlardır. Bulgar Leviski takımı Kılıç ve kalkandır Hepimiz biliyoruz ki tarihte atışlı silâhlar çıkmadan evvel Türklerin daha Orta Asyadaki cenklerinde kılıç kullandığım da bize tarih bütün açıklığı ile nak- leder, Türklerin da apt bö ülğelar | Bu hafta geliyor |* Bulgaristanın Leviski takımı, | önümüzdeki cumartesi ilk maçı Fenerbahçe ile, ikinci maçı da pa-| zar günü Rus sporculara hazrrlan- makta olan futbolcularımızm çı karacağı bir muhtelit takımla Ka diköy Fener stadmda yapmak üze. re şehrimize gelecektir. İ A. a SV sayısmı bu suretle temin ettikten sonra hakim vaziyete geçti. Bu iğ sayı Sumerlileri pek fena sarstı, Sumerliler bu saymın acısmı çıkarmak için, Karagümrüklüler ise galibiyet saysını fazlalaştır mak için canla başla oynuyorlar- dı. Birinei devre 1 . 0 neticelendi. Kısa bir istirahatten sonra ikin- ci devre başladı. Bu devre, ilk devreden daha çetin bir şekilde cereyan ediyordu. Oyunun onun-| cu dakikasmda ikinci ve son gol- lerini de yaparak o rakiplerinden üstün olduklarını gösterdiler. Ve bu şekli oyunun sonuna kadar mu | hafaza eden Karagümrük takımı Sumer sporu 2 - 0 yenerek galibi- yeli kazandı ve günün son oyunu da bu suretle neticelendi. M. Zeki Yücealp renmanlı bulunması lâzımsa o za« manda atalarımızm oynamaları lâ zımdı. Kılıcın Türkelerde bu kadar es- ki ve ayni zamanda milli oluşu bu spora daha ziyade önem veril. mesini icap ettiriyor. İşte bunun Mantikas 400 metrede rakiple rini; geçerek birinet oluyor. ken başlaması nesildeki uzak gö- rüşlerini ve seçişteki kabiliyetini bir daha ortaya atmış bulunuyor. Atalarımız zamanında harbe hazırirklı bulunmaları için kendi aralarmda bir takım, ufak savaş” lar tertip ederlermiş. İşte bu ha. zrlıklar bizim şimdi. esktimde yaptığımız antrenmanları andır” yor. Nasıl ki bir iskrimci müsa- bala yapabilmesi İçin dağa ant-| Dün gece verilen yük ziyafette Ölletideiii iü ükârfatları bü dağıtıldı Türk atletizm federasyonu tarafın - dan, dün gece, Tokatliyan salonların- da, Balkan atletlerine mükellef bir ziyafet verilmiştir. Davetliler arasında, şehrimizdeki Balkan kon&olosları, İstanbulda misa- fir bulunan Atina şarbayı, İstanbul 11 ve Şarbayı Muhiddin Üstündağ. ve bütün Balkan kafileleri (başkanları bulunmuştur. Saat 1030 a kadar yemek sürmüş, yemek sonunda, bütün (davetlilere şampanya ikram (edilmiş, bu Sırada Türk atletizm £ federasyonu başkanı Burhan Felek ayağa kalkarak güzel bir söylev vermiştir ve demiştir ki: “— Balkan oyunları, Balkan genç « liğini biribirine iyi tanıtan, onların kuvvetini, hareketlerini meydana ko- yan ve böylelikle spor gibi en asil bir vastıdyı vesile vererek her sene on - ları birlik amacı etrafında toplıyan bir kurumdur. Üç gilndenberi sahada sanki müşterek gayemizi sembolize e- den varış çizgisine daha (evvel eriş » mek için kanter içinde (kalan genç - lerin, işi bittikten sonra Balkan o » yunlarının en büyük ve heyecanlı müsabakasını biribirimizi hergün da - ha fazla sevmek yarışında görmek is- tiyoruz, Teknik perfömünslarının da müte « kabil samimiyete doğru her sene iyi- leştiğini görmek hepimizin ilk amücı- dır. Yarışlarda üstün gelenlere | şimdi vereceğimiz takdir nişanelerinin ya - nında Balkan davasına inânarak hiz » met edenler de mükâfatlarını bu mü - tekabil samimiyetin > pekleşmesinde bulacaklardır.,, Burhan Felek, Balkan oyunlarının yapılmasında elbirliği eden o Balkan federasyonlarına teşekkür — etmiş ve “yaşasın Balkan gençliği, yaşasın Bal kan ulusları, yaşasın Balkan birliği,, diyerek sözlerine son vermiştir, Burhan Feleğin çok alkışlanan bu sözlerinden sonra, Balkan kafile baş- kanları da sıra İle birer söylev ve » rerek, Türkiyede gördükleri (misafir perverlikten ve gösterilen yüksek alâ- kalardan dolayı teşekkür etmislerdir. Bu arada, bilhassa Arnavut kafilesi başkanı, doktor Saminin temiz ve pü - (Devamı 15 ncide) için eskrim fedreasyonunda bu işi ciddi tutarak alâkadar olması ve sık sik mübareze yaptırması, hal. ka tanıtması bu milli sporumuz için çek hayırlı Pina hiç şüphe- sizdir. “Kılıç kalkan bugün isil. mizde daha ziyade Bursa havali. sinde oynandığından, uzun teşeb- büsler arasmdan gelen Bursa mın- (Devamı 16 ncide) Yunan Paferakis 3 adım atlarken