30 Eylül 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

30 Eylül 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

Altıncı Balkan oyunları bi Yunanlılar 148 puvanla birinci, Yugoslavlar 123 puvanla ikinci, Romenler 85 puvanla üçüncü. Tür Balkan oyunları sırıkla yüksek at. lama müstesna dün bitirildi. Bu sayıl. madığı takdirde Yunanlılar 148 pu - vanla birinci, | Yugoslavlar 123 pu - vanla ikinei, Romenler 85 Puvanla g. çüncü, Türkler 72 puvanla dördüncü Arnavutlarla Bulgarlar da beşer pu- vanla oldular, Sırıkla yüksek-atlamada birincilik kabi surette Yunanlılarındır, İkinei- likte Yugoslavla diğer o Yunan çe - kişeceklerdir. Bize en iyi bir şansla dördüncülük düşüyor, Romen beşin- el ve diğer Yugoslav da altıncı ola - bilir. Görülüyor &i sırıkla yüksek at- lama puvanları, ancak Yunanlılarla Yuyoslavların ve Yugoslavlarla Ro - menlerin arasını biraz daha fazla a - çabilir. Bizimle Romanya !arasındaki farkı da bir puvan kadar'eksiltebi - Iir. Bu takdirde Romenlerle aramız - da olan 13 puvan fark da 12 ye inmiş olur. Esasen bu netice ikinci günü belli olmustu. Romenlerin bizi 19 puvan geri bırakmaları bugünkü dereceleri daha evvelden sıfıra indirmişti, Dünkü müsabakalar bizim için kıs- men muyvaffakıyetli geçti. Yugoslav - lar ise çok tallisiz idiler. O Nikhazı İbi en iyi yarım mukavemetçilerinin memleketine dönmek mecburiyetinde kalması on binde Kanglerin ayağına kramp girmesi, 110 omanfah yarışta, üç adımda 4100 de fena derece al - maları Yunanlı ile aralarındaki 10 pu. | vanlık farkı 25 e çıkarıverdi. 110 manlalı Tik seçmelerde Yunan Façcas, Yu - goslav Ellih, Romen Maeskuik ve Tev. fik Koşdülar, 16,4 ile Yuranlılarm A- merikadan getirttikleri Façeas birinci oldu, Yugoslav ikinici, Romen üçüncü oldu. Tevfik miisabaka harici kaldı. İkinci seçmelerde Yunan Skiadasa Fsik, Romen Nezru sıra ile birinci, i- Kiohci, #çüncü relerek finele kaldılar, | © Yunanlılar Façe w ile Skiadasa çok i güvendiklerinden Mantikası 110 koş - turmamışlar, kendisini 400 metre İçin saklamışlardı, . Nitekim 400 metrede Mantikasın güçlükle birinciliği ka - yanması bu kararlarında çok iaabetli | hareket ettiklerini göstermiştir. Neticede” Façeas 15,5-ile birinci, Skindas 1549 ile ikinci,“ Ellih 162 ile üçüncü, Macskuik 16,5 ile dördüncü, Faik beşinei, Negru altmer oldular. Gözler bu koşuda Raşidi çok aradı. Raşit köşsaydı en az Maesküiki geçer böylece bu mesafede 2 yerine 4 puvan alabilir, Romenler ise bir puvan kay-! kler 72 puvanla dördüncü, Arnavutlar ve beşer puvanla beşinci oldular Yüksek atlama dün yapılamadı, bederlerdi. Raşidin koşturulmaması sebeplerini başka vakit yazacağım. 400 metre Bizim için en talisiz geçen müsa - baka bu oldu, Maalesef ne Mehmet A- HM, ne de Mufahham finale kalama - dılar. Mehmet Alinin finale kalama - masma sebep < yarışı bitirmesine 20 metre kala yakın bir mesafe ile kendi- #ini takip eden Yugoslavı arkada zan- nederek kendisini gevşetmesi ve arka- ya bakmasıdır. Bir saniye süren bu yavaşlayış neticesinde Yugoslar ken - disini geçti ve Mehmet Ali sona kadar aradaki mesafeyi kapatamadı, O öld Birinci Yunan Mantikas 53,7, ikinci Romen Nemeş 58,8, üçüncü Yugoslav Banşçak 54,9, dördüncü Yunan Misa- Tidis 55, beşinci Romen Yordaş, altın. cı Yuğoslar Hofer. Bu suretle burada da en az 1 puvan fazla alabilirdik. Raifin bu mesafede tecrübe edilmesini teklif etmem bit - tabi nazarı itibare alınmamıştı, Eğer Raif koşsaydı, en aşağı Üçüncülük biz de olacak ve 4 puvan kazanabilecek - tik. Halbuki Raif bayrak © yarışında koşmasaydı bile oradan olsa olsa bir puvan kaybedebilirdik. Onun için ben i İ Bu mesafede Recebi de | Jiği kazanabilirdi. Bu puvan daha alır ve Romenler de 1 pü-! başlangıcı ortadaki gözlüklü birinci bir hiç yüzünden 4 puvan kaybettiği - mize kanlim. 1500 metre Birinci Yunan Yorgokopulo: 4,235 #kinci Romen Nanea: (o 4,263, Üçüncü Galip Türk: 4,26,5,dördüncü Adamidis Yunan : 4,35, beşinci Recep, altıncı Gur da Yugoslav. Koşu çok heyecanlı ve gtzel oldu. Recep vazifesini yaptı. Galipse vazife sinden daha fazlasmı yaptı Yukar- da da dediğimiz gibi çamurlu bir pist- te koşulduğu için derecesi düşük olan ba koşunun tafsilâtı şöyledir: Koşu başlar başlamaz Recebi en ön da görüyoruz ve üç tur yânl aşağı yu- karı 1200 metreye kadar Recep 30 met. re İleride koştuktan sonra nefesi bit. tiğinden yavaşladı ve kendisini sıra £- le Yorgakopulo, Menea, Adamidis, ve Galip geçtiler, Bundan sonra Galibin nefis bir fini- şini (seyrediyoruz. Bu çok gençve müstait genç çok güzel bir süratle A- damidis ve 1500 metreyi 4,10 da koşan meşhur Romanyalı Mancayı geçerek ikinci vaziyete geldi. Fakat Raman - yalı son metrelerde Galibe yetişti ve bir göğüs farkiyle (o kendisini geçerek ikinci oldu, Galipten sonra dördüncü olan Adamidis kendisinden 50 metre geride idi. Galip hakkında fazla bir şey yaz - mak Istemiyorum. Bu genç eğer ça - Uşacak olursa önümüzdeki sene 800 ve 1500 de Türkiye rekorları kıracak ve Balkan şampiyonasında birineilik için en tehlikeli bir rakip (olabilecektir. unutmamak lâzımdır. O da çalıştığı (o takdirde en kuvvetli ikinei adam olmağa namzet - tir, 10000 metre Hasta hasta (o koşturulan Remzi 10 i tur kadar koştuktan sonra yarışı ter- ketmek mecburiyetinde (kaldı. Rıza Maksut bu mesafede ilk koşusunu yap tığı halde çök o muvaffak oldu. Bize dördüncülüğü kazandırmak suretiyle 5000 deki hatasını tashih etti, Netice- ler şöyledir: Birinci çok güzel ve rakiplerine çok üstün bir vaziyette koşan Yugoslav Bruçan: 963,4, ikinci Yunan Vlahos, üçüncü Romen Dinu, dördüncü Rıza Maksut, beşinci Yunan Gutis, aitme ! Romen Komanesku, Remzi eğer hasta olmasaydı muhakkak surette beşinei - takdirde biz 2 van kaybederlerdi, Atmalar Gülle atmaya bizden İrfanla Ateş İbrahim girdiler. Birinciliği 14,43 gi- bi güzel ve yeni bir Balkan rekoru ya- pan Yugoslav o Kovanoviç, ikinciliği 19/72 ile Irfan, üçüncülüğü 13,68 ile Yugoslav Narançiç. dördüncülüğü 12, 51 İle Yunan Floros, beşinelliği 13,6 ile Romen Maryan ve altıncılığı da “12,84 ile Ateş İbrahim Okazanddar. gelen Bruçandır. Burada da eğer Veysiye gülle attır - salardı en az Romen Maryanı geçerek hem bize bir puvan kazandırır, hem'de onlara bir puvan kaybettirirdi. Çekiç atmada o Yugoslav Biç 45,57 ile birinci, gene Yugoslav Stepinik 45, 49 Te Ikinci, Yunan Petropulos 43,30 İle üçüncü, gene Yunan Dimlitropulos 42,54 ile dördüncü, Irfan yeni Türkiye rekoru yapmak suretiyle 34,86 ile be- şinei, Romen Maryan da 26,90 ile al- tıncı oldular. Burada da eğer Veysi ye ikinci adam yerine çekiç attırsa - Yardı nasıl olsa 27 metreden fazla ata- rak Romeni geçerdi, Hem biz bir pu - van fazla alabilirdik, hem de Romen- Ter'bir puvan kaybederlerdi. ” 3 adım Bizim için en muyvaffakıyetli geçen müsabaka bu oldu. Yunanlı Lambra - kis 14,19,5ile 1 nciliği aldıktan sonra Pulat 14,59,5ile 2 nel, Zeki 14,96, ile ti- güncü, Yugoslav Miyankoviç 13,99 ile dördüncü, Yunan O Paterakis 13,51 ile beşinci ve Yugaslav Mikiç 13,50 ile altıncı oldular, Gerek Pulat, ve gerek- se Zeki ikisi birden bu atlayışlariyle Türkiye rekorlarını geçmişlerdir. Her! ikisini tebrik ederiz. ulgarlar bugün yapılacak 4x100 bayrak Bizim takım: Cemil, Raif, Hakla, Semihten mürekkepti. Cemil, Ralf ve bilhassa Semih çok güzel koşular yap- tılar. Birinciliği 45,1 ile Yunan ekibi, ikinciliği, 45,6 ile biz, üçüncülüğü 46 ile Romanya, beşinciliği, 46.1 ile Bul garistan ve altıncılığı Arnavutluk ta - kımları aldılar. Eğer Raif yerine ken- disinden iki beş daha iyi olan Hilmi koşturulsaydı ve Raifle Hakkı arasın. da bayrak alıp vermekte karışıklık olmasaydı tereddüt (etmeden birindi olabilirdik ve bir puan (daha fazla alabilirdik diyebilirim. Sırıkla yüksek atlama Sırıkla yüksek atlamada iki Yunan- lı ve bir Yugoslav 3,60, bizim Fethi ile Romen ve diğer Yugoslav da 3,50 i aş- mış vaziyette kaldılar. Haydar 340 dan fazla atlıyamıyarak elimine oldu, Bu müsabakaların sonu bugün yapıla- caktır, Bence atletlerin fena (seçilmesi ve şansızlığımız neticesinde dünkü mü - sabakalarda 11 puvan kaybettik, Ro - menlere de 4 puvan kazandırdık, Bu da 15 puvan eder ki sırıkla yüksek at- lamak hariç Romanya İle aramızdaki 13 puvan farkı kapatabilir ve bizl ATLETLERİMİZİN HAK ETTİĞİ ü- çüncülüğe kavuşturabilirdi. son söz Istanbulda yapılan 6 ncı Balkan 0- yunlarımda 5 Balkan ve 5 Türkiye re- koru kırılmıştır. Şimdilik sırıkla at - Jamada Türkiye rekorunu egale etmiş olan Fethinin bu dereceyi, ve Yunan - ların Amerikadan getirttikleri meş- hur atlayıcısı 3,90 geçerlerme — ki kuvvetle muhtemeldir — kırılan re - korlar 6şarda olabilir. Dün pistin çamurlu olması bize 1500 ve belkide 10000 de yeni Balkan ve Türkiye re - korları vermesine mâni olmuştur... Müsabakalarda sırıkla yüksek at - lamak hariç Türk atletleri 1 birincilik, 6 ikincilik, 3 ilçüncülük, 4 dördüncü - Tük, 4 beşinellik, 4 altıncılık kazanmış- lardır. Buna mukabil Yunanlılar; 14 birincilik, 2 ikincilik, 4 üçüncülük, 7 dördüncülük, 7 beşinetlik, 1 altıncı - lık; Yugoslavlar: 5 birincilik, 5 ikincilik, 11 üçüncülük, 4 dördüncülük, 4 beşincilik, 4 altıncı « lık; Romenler de: Tikincilik, 2 üçüncülük, 5 dördüncü. lük, 2 beşincilik. $ altmerlik kazanmış lardır. M. SERTOĞLU eti ge inin YÖK dm İİİ İLİĞİ 11 İLİĞİ Bİ