14 Aralık 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

14 Aralık 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

< Vefa 0 - Hakem Halit Galip Ezgü idi Vefa bu seneki kadrosile çıktı, Bey» en kuvvetli şekliyle sahada gö - lü. Beykoz takımınm yaptığı Mizumsuz, Pek fazla favuller olmasaydı, denebilir çabukluk, çeviklik itibarile bu yı- © güzel oyunlarından birini Vefa- , Beykoz oynadı, Hâkimiyet itibariyle Vefa, ber iki daha hâkim, daha üstün oyna ÜL. Fakat sayı yapamadılar. Beykoz takımı bugün gol yapmaktan ziyade Yaptırmamayı düşündü ve tatbik etti. Vefa muhacim hattına da kendi oyunu WU kabul ettirdi. Her nekadar günden güne güzel oy- Miyan Vefalıların muhacim hatlı Bey &oz kalesini kendi güzel usullerile si- kiştırdılarsa da sayı yapamadılar, hat ye birkaç kıymetli frrsatı da kaşırdı - , Bügün Vefa takımı için esas olan sev — - * yağa iğne ile vi ücumu ile Mde oyun Topkapılıların hi Nozımın tehlikeli bir hücumu. İasladı. Bu hücum Beşiktaşm sağ mü- , “âasında hemen kırıldı. Beşiktaşlı - "AF hemen buna cevap vererek sağdan Baymadı, Onuncu ei. Top, Topkapı müdafilerinden bire EM eline çarptı. Hakem penaltı verdi. vik seki bir şütle topu kalecinin el: » İ arasından Topkapı kalesine goktu. B v1 gölden sonra Top lar biraz a- Sir gi yer Birinci devre 1 - 0 Beşiktaşın ga» yetiyle bitti. Mz devre Beşiktaşın hücumu ile v si Biraz sonra Topkepıllar. dâ | Üste ön yaptılar. Topkapıldarın Üst birkaç hücumu netiçesiz kaldı. İktastılarm sağdan bir hücumü azindan top Haystiden Sulhiye ve Şe; Seçti. Bu ara pasından istifade €- apı oldular ve birkaç akım yap Şeref stadında —— Beşiktaş 5 - İkinct oyun Eeşiktaşla Topkapı ara-/ den Şeref Beşiktaşın ikinci golünü at- *mdaydı. Hakem Şazi Tezcan Idare.) tt. yeiler. Nâzım, topu Topkapı kalesine) topu Topkapılılar gene hatalı bir şe Pktuysa da ofsayt olduğundan hakem) kilde durdurdular. Hakem ikinci defa ti kikada Feyziden| Topkapı aleyhine penaltı verdi. Feyzi- et topu Eşref önünün boş olmasına| nin çektiği şüt kalenin üzerinden geç k en atamındı. On beşinci dakikada| ti. Oyun da biraz sonra 5 - 0 Eeşik yfiktaşlılar sağdan bir hücum yaptı. taşlıların galibiyetiyle bitti. Beykoz 0 bir Beykoz müdafaasını açmak, aş - maktı. Vefa bunu yapamadı. Bu suret- le öyunu kazanamadı. Birinci devrenin üçte ikisinde hâkim | ve üstün bir oyun çıkaran yeşil beyaz» | lar ikinci devrede tam manasile hâ. kim bir oyun oynadılar ki, galibiyeti hâk etmişlerken bu bataları yüzün - den puvan kâzanamadılar... Topkapı nasıl açık bir oyun oyna - mak yüzünden Beşiktaşa fazla'sayı ile mağlöp olduysa Vefalılar da müdafaa tarzında oyun oynıyan, kale önüne do- lan bir Beykoz takımımı yenemediler. Bu vaziyet Beyközdan ziyade Vefa- lıların aleyhinedir, Çünkü Vefa bu s8- ne derece, oyun, puvan itibarile Bey - kozdan yüksektir. Beykoz bugünkü müdafaasile Vefanm ileri gitmesine mâni olmuştur, Bir şey de kazanmış de ğildir. Oyun bittiği zaman bu yüzden Ve - falıları çok müteessir, Beykozlular! : ED A.S. Taşi 0 Bu golden sonra Beşiktaşlılar daha ziyade açıldılar. 20 inci dakikada Eş- ref sürdüğü topu 18 metre dışından çok kuvvetli bir şütle Topkapı kalesine soktu. Üçüncü gol. Biraz sonra Beşiktaşlılar soldan bir akım yaptılar. Eşreften Şerefe geçen! topu Şeref dördüncü defa Topkapı ka- lesine soktu. Yirminci dakikada Beşiktaşlılar ay. ni şekilde bir akın yaptılar. Şeref aya- gina gelen topu sürdü. Bekleri atlata.) rak kaleciyle karşı karşıya kaldı. Bir çalımdan sonra topu beşinci defa Top kapı kalesine soktu. Bundan sonra Beşiktaşlılar hikimi- yeli tamamen aldılar. Otuzuncu daki- kada Topkapılı Haydarm şitüinli Meh. met Ali güzel bir surette tuttu, Şerefin sürdüğü topu Topkapılılar hatalı bir surette durdurdular. Hakem | Topkapı aleyhine bir penaltı verdi. | Nâzımm sıkı bir şütünü kaleci güzel bir plonjonla kurtardı. Fakat hemen elinden kaçırdıysa da Nâzım bundaj istifade edemedi. 39 uncu dakikada kornerden gelen l Ankarada Çeki Karlin Ankara gücü ile berabere kaldı Çeki Karlin takımı, Ankaradaki ikin- ci maçını Ankaragücü ile yaptı. Hava- nın spğukluğuna rağmen stad bir hayli kalabalıktı. İlk golü birinci devrenin or talarında Ankaragüçlüler yaptılarsa da Çekler de birkaç dakika içinde beraber- liği teminde gecikmediler. Birinci devrenin bundan sonraki kıs- mı ile bütün ikinci devre iki tarafın da galibiyet golünü çıkarmağa çalışmaları ile geçti. Neticede her iki taraf da 1—1 berabere kaldılar. At yarışları Ankerada 1linci koşular da yapıldı Sonbahar at koşularının 11 incisi de bugün yapıldı. Sahada bermutad açık hava mangalları yakılmıştı. Koşulardı! çok kalabalık bir seyirci kütlesi hazır bulunmuştur. Ikinci kümeler amaa rma mma am Beylerbeyi: 1 GalataG.B.:0 Geçen hafta Ortaköyün eksik takımı. nı 6—i gibi bir farkla yenen (o Galatak gençler, dün Şeref stadında (Beylerbe- yijnin tam kadrosu karşısında çok gü- zel bir oyun oynadıktan sonra, İ--0 mağlöp oldu, ız». Davutpaşa: 1 Feneryılmaz: 0 Taksim stadrnda yapılan bu maç çok sıkı öldü. Davutpaşalılar | fırsattan isti fade ederek bir gol attılar. Ve oyun da başka gol olmadan 1—0 Davutpaşa le. hine bitti, ... Kasımpaşa: 1 Altınordu: 2 Altınordu — Kasımpaşa maçı Kadı. köy stadında oynandı, Birinci devreyi Kasımpaşaklar güzel bir oyunla ve ra- kiplerini 1 —0 yenerek bitirdiler, Taksim stadında Güneş 3 - Süleymaniye 1 Galatasarayın Ankaraya gitmiş olma- sı yüzünden Taksim stadında ( birinci küme lik maçlarından yalnız Güneş ve Süleymaniye takımları müsabakası ya- pıldı. Ahmet Ademin hakemliği ile yapılan bu maça, Güneşliler: o Safa — Faruk, Reşat — Dariş, Rıza, İsmail — Melih, Salâhaddin, Rasih, İbrahim, Rebii, Sü- leymaniyeliler de: Nuri — Ruhi, Sabri, — Mustafa, Bülent, Mustafa — Sürey- ya, İskender, Ali, Daniş, Raif. şeklinde ki malüm kadrelarile çıktılar. Birinci devre baştan nihayete kadar Güneşin hâkimiyeti altında cereyan et- ti. Top hemen hemen Güneşli oyuncu- ların ayaklarında oynanıyor, Siyah be- yazlılar hiçbir varlık gösteremiyorlardı. Güneş bu kadar hâkim oynamasına rağmen ancak iki gol atabildi. Birinci. si 15 inci, ikincisi de 41 inci (dakika! larda Salâkaddinin sağdan verdiği pas-| “ larla Rash tarafından yapıldı. Birinci devre 2—0 Güneş lehine bit- ti İkinci devrede ilk kısmın o tamamen zıttı oldu. Süleymaniyelilere büyük bir güyrstle oyuna başladılar. Evvelâ mü- tevazin geçen bu kısım, o yavaş yavaş Süleymaniyenin üstünlüğü alna girdi 32 inci dakikadaki bir Süleymaniye hücumunda Güneş müdafii Reşat topu elle tuttu. Penaltı. o Süleymaniyeli İs- kenderin öıkı bir şütü vaziyeti 2—1 yap tı. Bir iki dakika sonra Süleymaniyeliler hlicumda.. On sekiz çizgisi içinde Gü- neş müdafii topu eliyle dışarı (o çıkardı. Yan hakemin işaretine rağmen bu bariz penaltıyı vermedi, Oyun biran duruldu, Bu defa Güneşliler hücuma (o geçvler Melihin şütü kalecinin yüzüne çarpa:ak korner oldu. Atılan topa sıçrayan Sü- leymaniye kalecisi İbrahim çarpışarak düştüler. Kaleci kalktı, fakat Ibrahim yerde.. Hakem penalt: verdi. Top ortada Melih penaltıyı çekö-ek düdük örtü, Arkadan koşarak gelen Ra- sib topu kaleye gönderdi ve gel. Süleymaniyeliler gayet haki: olarak | itiraz ediyorlar. Fakat hakem karsin da musır.. İtiraz eden oyuncuyu dışarı çıkarmak istiyor. Oyuncu çıkmayınca kendisi maçı tatil ediyor. Yan hakeminin musırrane bayrak sal lamasına rağmen çok açık olan (İkinci penaltıya ses çıkarmayan, kalecile İb- rahim çarpışınca — eğer bir ceza ver- mek lâzımgeliyorsa — Güneş takımı â- leyhine olması lâzımiken aksi olunca da itiraz etmiyen siyah beyazlı'ar, ancak VA, NA mahalle aralarındaki çocukların oyunla rında görülen şekilde — yan: birisi çe- kecek gibi yapıp diğeri tarafından atı- lan — penaltıya itiraz etmeden dura- madılar. İki kişi tarafından pena atılması nizamnameye uymadığı gibi penaltı a tacak oyuncumün 18 pas çizgisi dışın da durması da memnu olduğundan SU- leymaniyeliler bu itirazlarınta yerden göğe kadar haklıdırlar, Bu suretle bu maç 2—2 bersberlikle bitmesi lâzımgelirken 3—i Süleymani- ye aleyhine neticelenmiş oltu, En Er, Fener stadında: İkinci devre daha heyecanlı ve güzel oldu. Hakemin birçok hataları görme- mesi yüzünden iki gol çıkaran Altınor- dulular neticede bu maçı 2—1 kazan- mış oldular. Hususi maçlar anama MM . 0» Şişli - Pera Maçı kavga çıktığın- dan neticelenemedi Dün Şeref stadında Pera ile Şişli ta kımları arasında yapılan maçın o ikinçi devresinde vaziyet 1-0 Şişli lehinde i- ken Pera beraberlik golünü © yapmış. bunun üzerine bir kavga (çıkmıştır. Yumruk yumruğa gelen oyuncuları an- cak polisler ayırabilmişler, bu suretie maç neticesiz kalmıştır. Ortaköy - kurtuluş Dün Taksim stadında oynanan gay- rifederelerden Kurtuluş — Ortaköy ma çı seri, güzel ve heyecanlı olmuştur. Birinci kısmın başlarında Ortaköylü- ler bir gol © çıkarmışlar ve devre 1—0! Ortaköy lehine bitmiştir. İkinci devre baştanbaşa Kurtuluşlu.! ların hâkimiyeti altında cereyan etmiş ve maçın son dakilarında Kurtuluşlular beraberlik golünü atmağa muvaffak o- larak maçı 1-—1 bitirmişlerdir. Pera» Şişli maçında: Kavgadan biraz evvel. Kadıköy stadınm yegâne birinci kü- me maçı Hilâlle Eyüp klüpleri arasın- da oynandı. Hakem Burhan Atak. Gü- neşle berabere kalarak pazarı dikkati celbetmeye başlıyan Eyübün, lik 80 »« nuncusu Hilâle büyük bir farkla galip geleceği ümit edilirken birinci devre sıfır - sıfıra nihayetlendi, ikinci dev- Eyüp 1 - Hilâl 0 re Eyüplüler daha canlı oynamıya baş- ladılar ve bu kısmın ortalarında Ad - nan Eyübe tek golü de kazandırdı. Bundan sonra iki taraf da bir hayli çalıştılarma da neticeyi değiştirmeye muvaffak olamadılar, Bu suretle Eyüp liler Hilâli ancak sıfır - 1 mağlüp et» miş oldular, Hapishanelerde spor klüpleri kurulacak mı? Yeni nizamnameyi tetkik eden- lerden bir kısmı buna muhalif Hapishaneler umum müdürlüğü komisyon içtimaları çok münakaşak tarafından hazırlanan yeni hapisha -| geçmektedi neler nizamnamesini tetkik etmek ü. zere teşkil edilen komisyon çalışma: sına devam etmektedir. Yeni nizamnamede, hapishane - lerde spor kulüpleri tesisi musiki he- yetleri vücuda getirilmesi gibi yeni- likler vardır. Komisyon âzalarının bir kısmı hapishanelerimizde bu şekil de yenilikler vücüde getirilmesine mu halif bulunmaktadıtlar. Bu yüzden Ankarada Kış sporları Ankara 12 — Ankarada kış sporları» na yarn başlanıyor, Türk spor kurumu başkanı Beyazit mebusu Bay Halit Bay rağın başkanlığında 50 kişilik bir kafile yarın Eimadağına giderek kayak spor-| ları yapacaklardır.