7 Mayıs 1937 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

7 Mayıs 1937 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

Ber hakkı alam Hadiye'ye aittir. Fakat buna rağmen şunları da düşünmekten kendisini alamıyordu: “Şu evin içerisinde şu suratsiz bembeyaz kadından, öteki ihtiyar- dan başka kimse yokmu acaba?.. Sert sedye ile köşke getirildiği za- manı hatırlamağa uğraştı. Oakşam salon birçok adamlarla dolmuştu... Cemil bey aklına geldi. Amcası ken disine karşı çok müşfik hareket et. mişti. Dektoru, hastabakıcıyı alel. acele buldurmuş, yeğenini ihtimam. kâr ellere tevdi etmişti. o Peki ama onun başka (davetlileri de vardı. Bunların hepsi nereye sıvışmışlardı. Hedhalde onlar da Cemil beyle bir- likte konağa gitmiş olacaklardı. Ce- mil beyin yaralı yeğenini burada yatırarak her şeyi temim ettikten sonra konağa gitmesi gayet tabii idi. Fakat her gün kendisini gelip göre- ceğini vaadetmişti.. Fakat maalesef ki amcasının kıs sa ziyaretleri bu koca günlerde ba reketaz durmanın can - sıkmtılarnı izale edemiyecekti. Ah ne büyük budalalık etmişti de amcasiyle kalkıp buralara gel mişti? Sanki bu dağ başlarında ne işi vardı? Buraya geleceğine kalkıp sev diği kadının Şişlideki apartmanma gitseydi daha iyi olmaz mıydı? Fa- kat işte onunla araları kırgın olduğu içindir ki buralara gelmişti ya.. Bel- ki biraz üzüntüsünü unutacağmı ü- mit etmiştir Lem'inin sevdiği kadın Cemil beyin baldızmın Nzı Behiceydi. İem'i ile bütün bir yaz adada flört yapmıştı. Tam manasiyle bir sport- men olan genç kadın Lem'iyi ken. ..! Yazan: Naciye izzet Kanser kurbanı: 7— İ — Gençadam yavaşça mırıldana rak: i — İşte tâ kendisi... Küçük peri Neclâ mütebessimane “yaralıya doğru ilirliyerek mahcup bir halde sordu: — Beni mi çağırttınıZ efendim? Bir istediğiniz mi var? Lem'i duygusunu söyledi: , — Evet! Güzel ve mütebessim bir yüz görmüye ihtiyacımı vardı. Neclâ bir gün evvelki gibi gene | şiddetle kızardı. Divanın yanında sıkılarak bir şey söyliyemeden du- Tuyor, Önüne bakıyordu, fakat Lem'i azar işiteceğinden zerre ka- dar korkmıyan şımarık bir çocuk tavriyle devam etti: , | Dün akşam,. Efsahevi bir pe ri kadar güzel bir mahlük gördüm! Bir harikaydı. İnce ve hafif bilüz a- rasma gizlenmişti. Bütün gece bu dilber periyi düşündüm.. Ve.. Gör- mek istedim, İşte hepsi bukadar! Neclâ hayretle fakat sabırla din- liyordu. Hasta bakıcı kadın yaralı- nn biraz sayıkladığını, ev sahibini görmek istedi; öylemişti. Baba- sı yoktu. Kendisini niçin çağırdığı. nı bilmemekle beraber evin hanımı olması dolayısiyle gelmisti. Hem de yaralmın hatırmı bir kere sorması muvafıktı. Genç adamın sözlerini . işitme- mezlikten geldi. Bir şeye ihtiyacı o- | İup olmadığını tekrar sordu. (Devams var) l samimiyetle disine bir oyun arkadaşı olarak seç- ! mekle büyük bir iftihar duymuştu; Bütün bir yaz yatlarda gezip, dur- madan tenis oynadılar. vüzme yarışları yaptılar. Fakat bu hal ancak bir yaz mevsimi sürdü. Yaz bitip de genç kadın Şişlideki aparlmanına dönünce iş değişti. Ya- şadığı kibar hayatın ortasında Lem'i yi unuttu. kadın olmağa başladı. I başka rabıtalar Genç akrabasını belki fazla ağır ve cansız bulmuştu, Şişlinin daha asri, daha uyanık gençlerini tercih oede- rek açıktan açığa onu ihmal etti. Başka dost. tesis etti. Üst kattan vakit vakit hafif bir ayak gürültüsü işitiliyordu. O kadar hafif ki sanki birisi gürültü yapma- mak için çok çekinerek yürüyordu. Genç adam hatrlamağa uğraştı: Şu tuhaf evde ihtiyar periden başka daha bir şeyler olacak.. Genç ve güzel bir peri.. Dün akşam.. mi- ni mini.. O, ne kadar güzeldi. Hastabakıcı tekrar başlıyan acı- larını teskin etmek için ilâcmı içirdi ği sırada sordu: — Gitti mi?... Oçok güzel kiz. Hastabakıcı yanlış işittiğini sa narak: — Kim? Kim gitti? — Banâ puhç getiren küçük. Kadm hastasmın biraz harareti olduğunu ve sayıkladığını sandı. Nabzını yokladı. Başmr salladı hiç cevap vermedi. Bir dakika sonra tekrar sordu: — Burada — başka kimse yok mu? — Kimi istiyorsunuz? — Çiftlik kâhyası Kadriyi. — Ken nerededir? — Elbette burada olacak.. Bu. rası onun evi. — Peki. Şimdi gider çağırırım. Odadan çıkan hastabakıcı bir | müddet sonra geldi: — Kendisi dolaşmağa cıkmış. Fakat kızı burada. Onu çağırayım mı? Ya haberden son derece nun olan Lem'i: — Evet, evet hemen şimdi söy- İeyiniz gelsin. Neels içeri girdi . Y mem- Ve en çok aranılan bir | Banyolarda | IÇERİDE: * Nafla vekâleti, Kadıköy sü 032 senesin şirketinin kadar abonelerden aldığı temi DAt Akçeninin enhabına İadesini şirkete bildir miştir. Bu paranın Alması 032 senesindeci sonra emenedilriişti. * Fındıklı rasat merkezi Gün saat 11,43 de çok hafif bir zelzele kaydetmiştir; * Görülen lüzum Üzerine Feshane mensu eat şirketinin tâsfiyesi ciketine gidilmiş ve daha sağlam esaslara dayanan yeri bir gir ket kurulmuştur. Yeni teşkil olunan bu şirke | tin beni (Türkiye yüzlü dokuma ve yim 4pti | Bi fabrikaları Anotim şirketi)dir. Gerek He | İ reke, gerek Feshane fahrikaları Wu şirket tarafından devralmıştır. * inhisarlar idâreni, müddeti bitmekte olan müskürst bayiliği tezkerelerini değişlirmeğe karar vermigtir. Değiştirmeğe ve yeni tozke relerin verilme İşite bu ayn yirmisinde baş lahacaktır. * Amerikanın İndiana üniversiter! tarih profesörü Hovart röemleektimizde tarihi tet kikler yapmak ve tarih kitabe yapmak üze re gelmiştir. Profesör Ankarada Başvekil miz ve dahiliye vekili tarafından kabul edil miş târih kurumile temastar yapmıştır. * Pestivni esoasmda İstanbula gelen sey yaklara yemek içmek de dahil olduğu halle yüzde 20 tenzilât yapılacaktır. * Kadıktiy — Moda tramvay © #mesafesini ksaltmak için Babariyede Bademalti soka Bından geçmek Üzere yeni bir kat yapılacak tir. * Belediye datm! encimeni © aralarından biri &ğer terkos suyu içilebilirse bantun ilânı ni izlemiştir. * Ticaret borsası salonuna rellesadesiz gir | mek menedilmiştir. İ * Şehvimizde bulunan Yüzoslav © ticaret tajobeleri dür tiedret odam, böranlar ve iş| bapkâsını gözmişler alişam memlekellerine hareket etmişlerdir. * Polia teşkilâtı kanunu önlimüzdeki hafta inecliste görüşülecektir. * Maliye vekâleti iptidnt maddeler imtafi yet cetvelimi BaşvekâMte vermiştir. Cetvelde | amasli bir değigiklik yoktur. * Hicret ve İltica suretile yurdumuza ge len 780) kişi Türk vatandaşlığına kabul edi miştir. # Cumartesi günü mast 2030 da Behrem ri kalkevinde Nedip Aydmi: tarafından (Balk edebiyatı) #evdulu Bir Konferans vermede | tr. * Ankarâda bulunan sanayi o heyeti dün çalışmalarına devam etmiştir. Heyet azası | dün Tktiaat vekili tarafından kabul ediliş | ve vekilin nezdinde ir toplantı yapılmıştır. * Ötomobilile Maslak yolunda bir Jahdar mayı eserek öldüren kilşecl Alteddine alt ka Şark ordusu neden ma ? MAYIS — 1937 ğlüp oldü? Kabahat Aptullah Paşada mıdır © Aptullah paşayı birinci şark ordusunun vaziyetinden mesi etmeğe imkân yoktur | Birinci şark ordusu kumandanlığından istifa edip çekildi ullah paşa askeri şerefinden zerre kaybetmiş değil Yazan: Sadık Duman , gün Apt Fakat herkesin bildiği gibi bütün bu uğraşmalar feci bir bozgunla ne- tcelendi. Bunun üzerine Nazım paşa, birinci şârk ordusu kumanda» nına bir tevbihname gönderdi. Bun da ezcümle şöyle diyordu: Vize civarmdaki üç kolordumuz muvaffakıyet kazanırken ve yarm kati bir netice alması beklenirken, sol cenah fırkalarının kendisini fe. da ederek son nefesine kadar çarpış- ması lâzımdı. Bu hale göre sizin u- mumi ricat emri vermeniz hayretle karşılanmıştır. Sağ cenah muvaf- fak olmuş ve sol cenah takviye edil- mişken ordunun ricatini asla kabul edemem. — Kırklareli felâketinden mütenebbih olmadmız mı? Ricat bizde kaçmak © demektir. Bu halin, memleketin felâketini tâcil edece. ğinden şüpheniz olmasm. Sol cenahm takviyesi, Abdul. lah paşanın da yazdığı gibi (bade harabül Basra) - kabilindendi. Sağ cenahtaki kuvvetler bidayette pek geride (bulunduğundan sol cenah düşmanla yalnız başına kalmış ve her cihetten faik kuvvetlerle karşı- laşmak mecburiyetine düşmüstü. Tevbihnameden sonra şark or. duşu kumandaniyle ümümi karar gâh arasındaki — Zaten Mevcut o- lan — gerginlik had bit şekil aldı. Abdullah paşa umumi karargâ- rar ikinci defa ölarak temyiz heyeti urcumi ) yesi tarafından da mühallinde Kayit yapıma | duğı ve maliallinde bir-pahit © dinlenmediği için nakaediiraişliri | * Hindistanda isyan mıntakasında şimdi ye kadar İintitler 200 ölü vermişlerdir. agi lizlerin zaytatı nisbeteii azdır, * Kızı Sofiayı fuhğâ töğvik suçundan bir | sene hapse mahküm olsn Vatiman ismindeki ! kadına dün polis tarafından arandığını du | yunca korkudan felç gelmiştir. * Köytüye rehberlik #deeek clan köy mu allimlikleri besini için Kazırlanan lâyihn Baz vekâlete verilmiştir. * Sihhiye müdürlüğü sütlerin sık: hir şe kilde tahlilini belediyeden İstemişlir. DIŞARIDA: * Yransız ve Poloryallarin ticaret müze kerelerine bugün başlanmaktadır. * Fransız başvekili Bim bügün partamsn | toda yapılmış olan suallere cevap yetecektir. * Fransız hükürneli Jeanne d'Are yortusu münasebetile pazar günü karışıklıklar çık masından endige etmekisdir. Birçok tedbirler Alem iştir. *Amerikâ metlist yeni kruvazörler biyaat için #steneh 189 milyon dötürtik © tatslintı reddetmiştir. * Son günlerde Fransız frangı yükselmiş tir. * 'Theophlle Gâvtler OAdmdali OFrâhsz gemisinin dün Odosaya muvasalatı, yirmi s6 nedonberi münkati (Olan Marsilya — Kara deniz mlnakalitımm yeniden (başladığını göslerınektedir. Bu hat zerinde ber ay se ferler yapılacaktır. * Mektikada iyi malâmat alan mı 7 CUMA MAYIS — 1957 Hilert: 1406 — Sefer: Yi Fırına (3 gün) GEÇEN SENE BUGUN NE OLDO? Bulgaristan Nöyyi muahedesisi bozdu. n harbinde İstanbula gelen ha verdiği cevapta bözgünün “Açlık ve cephanesizlik ve taarruz fikrinde ki ısrar yüzünden vuku bulduğunu söylüyordu. o Paşa, ayni zamanda ordunun bundan sonra Çatalcaya çekilerek müdafaaya © başlamasının ihtimali olmadığı kanantindeydi. Bu satırların altında fetifasını - bildiren şu cümleler de bulunuyordu » Şimdiye kadar yapılan harekât fikir ve maksadı âcizaneme tevafuk etmediğinden tekrar affımı istirham ederim. Bunun da ademi kabulü ha. linde umumi karargâhtan alacağım emirleri kolordulara aynen nakilden kıdda dip kanstin âtonda Meksika büyük elçisi ile. Yu mn elçisi arasında müzakereler cere * Beynelmilel şı dâ imza edilmiştir. * Frarnsız radikal sosyalist partlelnin Hav teşriki © mespiye tv i hal daki başkanlık ka irınt 25 veya Karşi 00 reyle LSSYİP etmiy tir. anlaşması dün Lândra vyet hariciye komizeri İltvinof, tac giyme şenliklerine ve müteakibeli d€ Ceber rede milletler cemiyeti toplantısına iştirak | etmek üzere Moskovadan Londraya hareket, etmigtir. * Madagankara giderek (oraya ne kadar yahudinin muhdodret edebileceği meselesini tetkik edecek olan Polonya heyetini Fransız #müstemlekât bakanı kabul ederek uzun bir mülâkatta bulunmuştur. Frafsız bakanı ke za ayni mesele etrafına Plonyanın Paris bi yük «gla (ie de görüşmüştür. *# İngiltere N nsviek, Nova tında işilyen Halifax ekspros, Sach — Vi yakınında. birkaç furgonla çatpışmıştır. 40 14 ve 25 yaral vardır. * İranda yapılmakta clan şimal demiryotu | 'Tahtana 52 kilometre mesafeye kadar var | (Emekli Erkânıharp B muhacirlerin aokit hali ! gayri bir hizmette bibere mi ve her husus için umumi gâhm emirlerine intizar eyliy” mi arzederim, gd Umumi karargâh, istifay! “4 etmemiş olacak ki buna hiçbir © vetmedi. i İaşesizlik ve zabit noksa: | kadar fazlaydı ki orduda İ temini mümkün olamiyordü. dullah paşa tarafından um gâha bildirilen bü cihetlere cevap şöyleydi: ““İiyat buyurduğunuz menzil meselesinden dunuzda iyi teşkilât dan ileri gelmektedir. Müte verdiğiniz ricat emri, askerin ve metanetini kıran yegâne 8” * » * Nihayet bütün gayretler | gitmiş ve ordunun Çatalca ricati emiredilmişti. Abdullah paşa bunun ÜZ ordu kumandanlığmdan istile Kendisi butü şöyle anlatıyor? © “Seferberlik bideyetindğ yi hükümran olan noktai naza” fından dolayı emrü kumanda ha Ziyade teşettüte sebebiyet V! meği de hizmeti vataniye ic8 dan addettiğim için Nazım ii İ bütün tekliflerini mecburen ! derek emrü kumandadan ayr” Bizim kanaatımız şudur? ,g lik Balkan harbında birine otdüsunun vaziyetinde, 18 )i (Ferik - müşir) Abdullah (93991 askeri tarih müvacehesinde © bir mesuliyet yüklemeğe yi yoktur, Abdullah paşa mün' 4 cesur, ve şerefli bir kuman: SON Bu akşam saat 8,30 da TURK Sinemasındi 2 fi 1 Bik MAYIS GEGEĞİ (Fransızca) Fernand Gravey, Lucien Barroux ve Kate de Nagy. Neşeli zevkli fevkalâde Güzel ank. filmi im birden 2 - 12 a, EKSPRES Barbara Wecks - Ben Lo?” Heyecandan,. meraktan tüv | ürperten ve dehşet içinde bırak” ! büyük ya film PARİS Natta Büyük program (23 temmuz) Paris, Londra, Berlin, Roma, Bükreş; Nis, Montekarlo, Sergisine nın seyahatleri isi Plymouth — 260 liradan itibaren (Bu kafilede ancak pek az boş yer kalmıştır.) Küçük pröşram (1 temmuz) Paris — Milâno — Belgrat — 142 liradan itibaren Bu grupün nısfı dolmuştur. Acele karar veriniz Adres: Beyoğlu NATTA acettalığı, Telefon: 44914