7 Mayıs 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

7 Mayıs 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Cenevrede Hatay anayasasının kati müzakeresine baş- landı. Sene 19 — No, 6663 — Fiati her yerde 5 kuruş CUMA 7 a. 1937 KŞAM Bilbaoda milisler esilere karşı muka- bil taarruza geç- tiler. - ——— Telelon: 24240 (İdare) —24249 Gael) — 24243 (Müdür) — 20113 ve) ma Hindenburg balonu infilâk etti Facia balon Nevyorkta yere inerken oldu, mürettebat ve merasimle karşılandı yolculardan çoğu öldü Balonda 39 yolcu, 61 tayfa vardı. Ancak 12 kişi Kurtulmuştur Nevyork 7 (Akşam) — Hindenburg namındaki Alman balonu, Berlinden gelerek burada yere inerken infilâk ederek yanmıştır. Berlin 7 (Akşam) — Hindenburg balonu faciası burada derin bir tees- sür uyandırmıştır. General ing ve Göbbelsle ile birlikte Kielde bulun- makta olan B. Hitler, bu facia habe- rini alır almaz derhal Berline dön- müştür. Bu facia, Alm da derin sür uyandırmıştır n hava neozaretine gelen ilk re göre, facın, balon Nevyork- hort tayyare meydanına ine » bağlanacağı ve topraktan 20 metre. yüksekte bulunduğu sırada yukubulmuştur. Hava çok berbad idi, Hindenburg bulonu, yere inr için tayyare meydanının üzerinde bir sa- at dolaşmıştır. Balon yerden . 20 metre yüksekte ı arka tarafında henüz sebebi bi- en bir iwfilâk vukubulmuş, her taraf ateşler içinde kalmış, ve balon | Hindenburg bir kaç dakikada yanmıştır. Balonda 39 yolcu ve 61 tayfa bulunuyordu. Buraya gelen ilk haberlete görü yolcu ve tayfalardan ancak 12 kişi kurtula- bilmiştir. İnfilâk, gece yarısından sonra saat 20 geçe vukubulmuştur. maddeleri kabul edildi B. Menemencioğlu Başvekilimize iltihak etmek üzere Parise gidiyor, toplantı pazartesiye yapılacaktır Cenevre 6 (A.A.) — Anadolu ajan- sının hususi muhabiri bildiriyor: Hatay anayasasının kati müzake- Hatay meclisi tarafından müntehap bir gayri mesul resine dün başlandı. devlet reisinin idaresinde Hatay mec lisihe karşı mesul bir hükümet reisi ile dört vekilden teşekkül edecek olan icra heyetinin selâhiyetine ait mad- deler kabul edildi. Müzakereye bugün de devam edilecektir. Cenevre 6 (A.A.) — Anadolu ajan- sının hususi muhabiri bildiriyor: Eksperler komitesi bugün - devam ederek ne haklarına da- Si nasıl yetişiyor? İktsat fakültesi talebesinin hayatı ve temennileri Yarınki nüshamızda okuyunuz delerinin tesbit ve tahriri ile meşgul olacaktır, Komile pazartesinden itibaren gün de iki celse yapacaktır, İnhisar memurlarının evleri Ankara 6 (Telefon) — İnhisarlar memurları için yaptırılacağı yazılan meskenlerin arsası satın alınmıştır. Bugünlerde inşaata başlanacak ve bir senede bitecektir, ! balonu havada Son haberler Londra 7 (Akşam) — Röyter ajan- sının Nevyorktan vukubulan istihba- | rafına göre Hindenburg balonunda bulunan yolculardan 20 ve tayfalar- dan da 44 kişi kurtarılmıştır. (Devamı 2 nci sahifede) Hatay anayasasının ilk (Köylüye rehber Köy muallimlikleri ihdası hakkındaki lâyiha başvekâlete verildi Ankara 6 (Telefon) — Köy mual- limlikleri ihdası hakkında maarif ve- kâleli tarafından hazırlanan kanun lâyihası başvekâlete tevdi edilmiştir. Bu lâyihaya göre, köy muallimleri« ne ayda 10 liradan az olmamak üzere ücret ve kendilerine ayrıca da ziraat âletleri verilece! Muallimler, köylerde tedris ve zira» at işlerinde köylülere rehberlik ede- ceklerdir, Haşmetlü dolâr Hz. sanayi adamlarınıza takdim et, amma bizim memlekette fil yoktur! — Ne ziyanı var canım, yüz milyon daha koyar, bir de fil fabrikası kurarızl.., Başvekil Sofyada İstasyonda bulunan Bulgar kralı Başvekilimizle bir müddet görüştü Sofya 6 (A.A.) — Türkiye Başvekili general İsmet İnönü kral Georgeun taçgiyme merasimine heyetle birlikte bugün saat 14 de Sof- ya garından geçmiş ve İstasyonda Başvekil B. Köseivanof ile kral namı- na B, Gruef, Türkiyenin Sofya elçisi B. Berker, elçilik erkânı ve diğer şah- siyetler tarafından selâmlanmıştır. iştirak edecek | İki Başvekil trenin tevakkufu müd- detince görüşmüşlerdir. Ekspresin hareketinden biraz evvel de, kral Boris ile prens Kiril de, ayni trenle Solyadan hareket eden prens Marie de Savoie ile birlikte gara gel mişlerdir. Kral birkaç dakika Başvekil ü ile görüşmüştür, Barcelonada anarşistlerle hükümet kuvvetleri çarpışıyor Sokaklarda yatanlara yardım için halk kızılhaça girmeğe davet edildi Valencia hükümeti, Katalonyada sükün tesisi işini eline almağa karar verdi Bareelonadan Cerbere 6 (A.A.) — Havas ajansı- nın Fransa - Katalonya hududunda bir mevkii olan Cerberedeki muhabi- ri yazıyor: «Barcelonadan gelen son haberler- de hükümet memurlarının evvelki gece henüz Yi ete hakim olamamış 1 kuralım!.. bir görünüş ve yeniden”bir takım sokak muhare- beleri vukua gelmiş olduğu bildiril mektedir. Resmi radyo ist gecesi Bari ve onlari 80| dımına koş onu, 5-6 mayıs nak üzere kızılhaç teşki- | lâtına girmeğe teşvik eden bir beyan- | mame kaydetmiştir. | tar, Valencia hükümetinin bir kararnamesi Valencia 6 (A.A) — bir karaman 1 — Katalonyada âmme nizamın temin eden bütün hidematın bundan böyle döğr' n doğruya Valencia hü kümetine tabi olacağını, 2 — Aragon ordusunun doğrudan ddğruya dördüncü fırka kumandanı olan generale tabi olacağını, 3 — General Pozasın general Jose Arangunren Rolderin yerine dördün- cü fırka kumandanlığına tayin edil. miş olduğunu beyan etmektedir. Hükümetin Telefon santralındaki çarpışma Perapignan 6 (A.A.) — Dün Baree- lonadan imselerin beyanatına gi Katalonyalı anarşistlerin işgal etmekte oldukları telefon sanlralına karşı evvelki gün yapılan taarruz, ki bir muhasıra olmuş ve saat adar devam etmiştir. neralite Polis müdürü drig & idaresi altında hücum kıtaatı tarafından yapılmış- (Devamı 4 üncü sahifede)