8 Mayıs 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

8 Mayıs 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

AKŞA Türkiye Birinci TERAZİ FABRİ- KASI-TOPANE mamulâtıni ter- cih ediniz. Her yerde arayınız 7 ve markasına (4 in Mukavemet ve zerafet yayaya ..z m Sene 19 — No, 6084 — Fiati her yerde 5 kuruş CUMARTESİ 8 Mayıs 1937 “ dikkat ediniz. OBA Telefon: 24240 (İdare) —24249 (Tahrir) — 24248 (Müdür) — 20113 (Klişe) Müdhiş hava facia Balon iplerini uzatarak inmeğe hazırlanıyor, yolcular aşağıda- kilere mendil sallıyorlardı.. Birdenbire kıç tarafta bir patlama oldu, alevler yükseldi Son liste: 33 kişi öldü, yolculardan 20, mürettebattan 44 kişi kurtarıldı Kazanın sebebi henüz anlaşılamamıştır. Bazı kimseler bir kasd ihtimalinden bahsediyorlar (Almanya ile şimali Amerika ara- sında isliyen Hindenburg balonunun Nevyorkla karaya inerken bir infilâk neticesinde kâmilen harab olduğunu, içinde bulunanlardan büyük bir kıs- mının bu müthiş kazada öldüğünü dün, bütün gazetelerden evvel, haber vermiştik. Kaza hakkında gelen tek grafları aşağıya dercediyoruz.) Lakehurst 7 (A.A) — İnfilâk vukua ni ikmal etmek nın biraz açıl- saatten fazla de inmeğe hazırlanır dan müthiş alevler fışk mış ve muazzam balon birkaç saniye içinde bir alev kütlesi haline gelerek rin söylediklerine az bir yükseklikte bulunuyordu. Felâketten birkaç sani- ye evvel yolcuların mendillerini sal ladık rı görülüyordu. çmeden balonun ya- nıma yaklaşmak mümkün olmuyacağı zannedilmektedir. Bu ateş yığınının etrafında bir kordon vücuda getirik miş Ticaret nazırı B, Roper ile Alman sefiri B. Luther, enkazı görmek üzere tayyare ile Takehursta gelmişlerdir. i (Devamı 9 uncu sahifede) Yıldız ve jön Türkler Sultan Muradı kaçırmak için yeni bir teşebbüs - Tıbbiye mek- tobinde ilk cemiyet - Nadir bey vakası, şeref kurbanları - Sürü- len sürülene, Avrupaya kaçan ka- çana - Suikasd ve kıyam teşeb- büsleri . Jön Türk kongreleri - ittihad ve Terakki cemiyeti ve nihayet istibdadın yıkılması! Yarından itibaren (Saray ve Babiâlinin İçyüzü sütunlarında bu bahis- leri okuyacaksınız. Genç misiniz ? Yaşlı mısınız ? Genç iseniz sizden evvelki- lerin neler çektiklerini göre- ceksiniz. Yaşlı iseniz mazide çektiklerinizi o hatırlıyacal nız. Hindenburg balonu geçen sene olimpiy Elektrik şirketi erkânının muhakemesine devam edildi Dün de iki kişi isticvab edildi, muhakeme çarşamba gününe birakıldı Avrupâdan Anadolu yakası için ge- tirliği malzemeyi İstanbul şebeke- sinde kullandığı iddiasile gümrük ka- çakçılığı suçundan mahkemeye vezi- len elektrik şirketinin bu kaçakçılfk- ta suçları görüle 7 erkânı hakkında- ki davaya dün dokuzuncu : ihtisas mahkemseinde 'deyam edildi. Şirketin direktörden sonra en Se lâhiyetli erkânından B. Lazyan, baş müfettiş B. Gileri, kontrol şefi B. E- mi, Silâhdarağa fabrikası âmiri B, Tibiletti, şebeke mühendisi B. Sergi- eri, şebeke baş mühendisi B. Hâşim ve levazım şefi B. Sadiden mürekkeb olan suçluları müteakib oavukalları B. Badi Rıza, Sadeddin, Ramiz, Ke- nan Ömer ve Hamdi; hazine avukat ları B. Osiman Nuri, Rifat Ahmed ve Nureddin de yerlerini aldıktan sonra muhakemeye başlandı. - , (Devamı 5 inci sahifede) ie itme elendi. khehiez İMAL ri Her halde eminiz ki bu bahsi merakla takip edeceksi- nız, sı nasıl oldu? Lehistanile Romanya yeni itilâflar imzalıyacaklar Iki hükümet Sovyet Rusya ve Almanyaya karşı müşterek bir politika takip edecek Bükreş 7 (A.A.) — B. Moscikinin Bükreşi ziyareti sıra- sında Lehistan Romanya arasında mühim siyasi iti- lâflar akdedileceği tahmin olunmaktadır. Bu itilâfna- meler, önümüzdeki haziran ayının 8 inde imza edilecektir, Curentul gazetesi diyor ki: «Lehistan ile Romanya, Sövyet Rusya ile Almanyaya karşı müttehid bir hattı hareket kabul etmeğe &zmetmişlerdir. Fakat bu iki dev- letin mütekabil ideolojilerinden birini diğerine tercihi edecek değildirler. B. Moselkinin Bükreşe yapacağı Ziya- retin Macaristan ile Romanyanın müstakbel münasebet- leri meselesinde Lehistanın bir tavassutta bulunmasını intaç edeceği tahmin olunmaktadır. İndependance Roumaine, gazetesi de diyor ki: «Ro- manyanın siyasetinde hiçbir değişiklik olmıyacaktır. Bu siyaset, Romanyahın -İttifaklarına ve Milletler cemiyeti mukavelenamesine sâdakat esasına istinad edecektir. Varşova 7 (AA) — Gazetelerin verdikleri haberlere göre Polonya reisicumhurunun Bükreş ziyareti tarihi 8 temmuz olarak tesbit edilmiştir. Barselonda karışıklık devam ediyor 500 kişi öldü, 1500 yaralı var, Fransız gemilerinin yardımı istendi Yakında Bükreşi ziyaret edecek olan Leh reisicumhuru M. Mosciki Paris 7 — Barsslonda henüz sükün | n tamamen iade edilmemiştir. Bu se- beple Fransız tayyareleri Barselona uğramıyorlar. İ tebaasını hi- maye için iki harb isi gönderdiği gibi Fransa da iki torpito muhribi göndermiştir. Fransız konsoloshane- sinin muhafazası için konsolos yeni- den 200 silâhendaz istemiştir. Anar- | şistler konsolosu sağ unsurlarla iyi ge- çinmekle ittiham ediyorlar. 1, bunun üzerine ndi hükümeti ile temas etmesi iktiza etmekte olduğu çevabını vermiştir. Barcelona radyoları, ölü ve yaralı- Jar mikdarının mütemadiyen artınak- ta olduğunu haber vermektedir. Dün akşama kadar 500 ölü ve 1,500 yaralı vardı, Anarşistlerin bir o ültimatomu Perpignan 7 (A.A) — İberya anar- şist federasyonu Katalonya hüküme- tine bir ültimatom vererek bu hükü- muhafızlarıs adını ta- iy illerin 24 saat zarfında İeşehedilmemesi - takdirinde zehirli gazlar da dahil olduğu halde kuvvete müracaat edileceği beyanile tehdid etmiştir. (Devamı 4 üncü sahifede) amma Ölenler, yaralılar Porpignan 7 (A.A.) — Katalonya, | «Generalidads 1 reisi B. Cohpanys, Barcelona limanında bulunan Fran- sız harb gemileri kumandanından generalitenin bürolarını himaye et- mek üzere karaya balıriye silâhendaz- Jarı çıkarmalarını rica etmiştir. Biraz sonra karaya 200 Fransız $i- | lâhendazı çıkarılmıştır. Fakat bu mik- darı kâfi görmiyen B, Companys, şeh- ri ve ecnebilerin mallarını himaye et- — Yaşadığınız müddetçe sakın kimseyi aldatmayın çocuklar!.. . — Ya esnaf olursak?!., ş >