7 Mayıs 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

7 Mayıs 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

izmir futbolünü nasıl buldum? Hedefin büyüklüğünü düşünerek öyle ve ona göre çalışmak lâzımdır Milli küme maçlarını idare etmek | Üzere geçen hafta İzmire gitmiştim. İzmire Ankaradan gelen Ankaragü- cü iki maç yaptı. Maçların idaresi ©s- nasında İzmirli sporcu arkadaşlarım- la yakinen temas etmiş oldum. Mev- zuuma başlamadan evvel bir noktayı bütün kuvvetile tebarüz ettirmek isti- yorum. Türk fotbolünün inkişaf ve terak- kisi yolunda büyük ümitlerle bağlan- dığımız Milli küme maçlarını arzular rımız dahilinde ve temiz bitirmek, sporumuzu idare edenlerimiz kadar sporu sevenler için de yüksek bir ga- ye olduğu pek tabildir. Bunun için İzmir, İstanbul ve Ankara diye bir mesele yoktur. Yalnız Türk fotbolü mevzuubahistir, Futbolümüzü kurtar- mak mecburiyetindeyiz; bunun için uğraşmalıyız. İzmirde temas ettiğim temiz ruhlu idareci arkadaşlarımın da bu fikirde olduklarına zerre kadar şüphem yoktur. İzmirde intişar eden gazeteler de İzmir futbolünün bozulduğunu, za yıfladığını ve mağlübiyetlerin tevali ettiğini yazıyorlar. Sporu yaparken muhakkak galibiyet diye bir kanun koyamayız. Eğer mağlüp olan sporcu» Jar şereflerinden birşey kaybetmiş olaydılar, bugün dünya yüzünde spor yapmanın imkânı olamazdı. Bügün şu takım iyi bir oyun çıkarmıştır, sa- hadan da tabit galibiyetle çıkar, Fa- kat yarın aynı takım fena bir günün- de mağlüp olabilir; galibiyeti de mağ- Tübiyeti de tabii bulduğumuz gün gporumuzu kuvvetlendirmiş ve kur- tarmış oluruz. Mağlübiyetler üstünde durularak yazılar yazılırsa sporcula» rımızin haleti ruhiyeleri üzerinde aksi tesirler yaparız. Ben eski bir futbolefi sıfatile İzmirli fatbolcü küçük kardeşlerime bir ATLETİZM Istanbul atletizm bayramı : 30 mayısta, Sekizinci defa tavsiyede bulunacağım... Futbol tek- nik bilginiz iyidir, futbolü bilerek oy- nıyorsunuz. Sizlere düşecek tek bir vazife vardır. Yarın öbür gün Meni takım formasının şerefini omuzları- nızda taşıyacaksınız. Bunu, yalnız bu temiz gayeyi düşünerek idmanlarını- za muntazaman devam ediniz, değerli hocanız B, Grinvilin tavsiye ve söyle- diklerini harfiyen yapınız. Her han- gi bir kaprise kapılarak tesir altında kalmayınız. Hedefin büyüklüğünü düşüne rek öyle ve ön göre çalışınız. Hepi- nizde gördüğüm temiz sporcu ruhu muvaffak olmanıza en büyük amil olacaktır. İzmirde Alsancak sahasını ilk defa gördüm, Saha toprak olmakla bera- ber düz ve çok güzeldir. Etrafında muntazam birkoşu pisti de vardır. Tribünleri, sporcu odaları duş yerle- ri ve hakem odası hepsi zevkle düşü- rek yapılmış. Buna muvaffak olan arkadaşları tebrik etmek bir vazife. misafir takımı l Son maçta güzel oyunu ile 3-2 galip çıkan Ankaragücü bu alkışlara lâyık olduğunu da ispat etmiştir. Bu spordur, bugün Ankara yarın da İzmir gelip gelir. Hakem- lik vazifem esnasında, gerek Üçok ve Doğanspor oyuncuları ve gerek An- karagücü oyuncuları, en siki vaziyet- lerde, en kritik noktalarda bile efen- dice spor yaptıklarını göstermişlerdir. Vazifemin okolaylaşmasında büyük yardımları olan, dürüst ve gayretli yan hakemleri Mustafa Şenkal ve Kadri Ersonata teşekküre borçlu ol- duğumu kaydetmek mecburiyetinde- yim. Sait Salâhaddin Cihanoğlu seçmeleri 16 mayısta yapılacak Yedi, sekiz senedenberi İstanbul at letleri bu bayramı sabırsızlıkla bek- lerler. İstanbul atletizm bayramı memleketimizde muntazaman her 86 ns yapılması âdet olan yegâne spor bayramıdır dersek doğru söylemiş oluruz. Bu bayram ilk defa kolejin beden hocasi mistr (Keys) in teşebbüsü ile kolej sahasında yapılmıştı. O sene müsabaka'ra o zamanlar yi- ne kolejde muallim bulunan meşhur (Kolyer) de iştirak etmiş ve İstanbul- Tu meraklıların görmedikleri bir fer- kalâdelik ile girdiği müsabakaları ka- zanmıştı (Kolyer) Amerikanın en tanınmış ve dünyada eşi az bulunur bir atletti, da Amerikan atlet takımı ile Amster- dama gelmiş ve orada dünya üçün- cüsü olmuştu. Böyle kuvvetli bir atletin müsa- bıklar arasında bulunması ilk İstan- bul atletizm bayramında görülmemiş bir seyirci kalabalığı toplamıştı, O gün mübalegasız üç bin kadar se- yirci Bebek tepelerindeki kolej pisti- nin etrafını doldurmuştu. İşte o günden beri bu müsabakalar ayni intizam ve ciddiyetle yapılmak» tadır. İstanbul atletizm bayramına Balkanların en tanınmış atletleri koş- muşlar ve iştirak etmişlerdir. Yunanlı meşhur Mantikos, Fran- gudis, Sillas, Yorgakopulos, Stranos ilâh.. gibi atletler bilhassa davet edil- miş ve İstanbul atletizm bayramma iştirak etmişlerdi. 1934 senesinde Fener stadında mü- azzam bir bayram günü yapılan İs tanbul atletizm bayramında ön beş bin seyirci bulunmuştu. İstanbul atletizm bayramına şim- diye kadar iştirak eden atletlerin ade- dini gösteren listeyi görmek atletlerin bü bayrama ne kadar rağbet göster- diklerini bariz bir surette anlatır. İştirak eden atlet adedi 282 304 298 256 219 1930 Senesinde 1931 1932 1933 1934 1935 248 1936 > 214 Bu ayın son pazar günü yani 30 | Mayısta İstanbul atletizm bayramının 1928 senesi Amsterdam olimpiyadın. | sekizincisi yapılacaktır. Bu müsabakalara girecek atletlerin seçmeleri de 16 Mayıs pazar günü sa- bahı yapılacaktır, 12 Mayısta kayıd müddeti bitecek olan bu müsabaka lar için klüp kaptanlarının nazan dikkatlerini celbederiz. Milli küme maçlari İstanbul Futbol ( ajanlığındanı Mil küme maçlarından Doğanspor - Beşiktaş karşılaşması 8 Mayıs 937 cumartesi gür nü Taksim stadında olacaktır, 1 — Maça saat 16 da başlanacaktır, 2 — Maç hakemi Nihat Bekdik, yaş hakemleri Tahsin ve Tarıkdır. Doğanspor - Fenerbahçe karşılaşması 9 Mayıs 937 Pazar günü Fener stadında olacaktır. 3 — Maça Saat 16 da başlanacaktır. 4 — Maç hakemi Nihat Bekdik, yasi hakemleri Feridun Kılıç ve Muammerdir. Fiatler Tribün 50, Dühuliye 25 kuruş» tur, Fotbol ajanlığı Davis kupası Birinci tur maçları bitti Finalist olan büyük Britanya hariç olmak üzere yirmi dört mil letin iştirak ettiği meşhur Davis kupasının ilk tur maçları bitti. Bu maçlar Amerika ve Avyupanın altı muhtelif şehrinde 30 nisarida başlamış ve üç gün devam etmiş- ti, Maçlar neticesinde tasfiyeye uğ- ryan ve kalan milletler şunlar dır: Amerika mıntakasında; Avusturalya Meksikayı, $ik Amerika da Japonyayı Birle- tasfi- Yeni Zelânda Çini, Cenub Afri- kası Hollandayı, Belçika Macaris- tanı, İsviçre İrlândayı yenerek bu milletleri Davis kupasından uzak- laştırdılar. Bu suretle ilk turdan galibiyet- le çıkanlar: Avusturalya, Birleşik Amerika, Yeni Zelânda, Cenub Afrikası, Belçika ve İsviçredir. İkinci tur: İkinci tur maçları 7,$,9 veya 8, 9, 10 mayıs günlerinde yapıla- caktır. Bu turda İtalya ile Mona- ko Bolonyada, Almanya ile Ayus- turya Münihte, İsveçle Yunanis- tan henüz tesbit edilmeyen bir şe- hirde, Romanya ile Yugoslavya Zağrebde, Lehistan ile Çekoslo- vakya Varşovada, Norveçle Fran- sa Pariste ve birinci turdan galib çıkan Yeni Zelânda, Cenub Afri- kası, Belçika ve İsveçre de henüz makta olan Yunanistan şampiyonası devam etmektedir. Son maç Pirede Oilimpiakos ile P.A. O. K. arasında oynanmıştır. Bu maçta Olimpiakos bir hafta evvel tevkifhaneden çıkan santrefor- ları Vazos'un yaptığı Iki golle 2-0 galip-gelmiştir. Takımların puvan va» ziyeli şudur: Maç Puvan Olimpiakos - Pire 3 6 Panatinakos - Atina “ P.A.0.K.-Selânik . $ O Her takım iki defâ karşılaşmakta, dir. Şampiyonanın mihâyetlenmesi için daha iki maç kalmıştır. Uğursuz taş (Baş tarafı 6 nc: sahifede) Taşı satan Rum komisyoncu para ları alır almaz felâkete Ailesi ile beraber araba ile giderken yüksek bir duvar arabanın üzerine çökmüş ve komisyoncu İle bütün alle- sini öldürmüştür. Abdülhamid komisyoncumun aki. betini öğrendiği zaman vesveseye düş- müş ve taşı başından defetmek için haremağalarından birine hediye et- maştir, Ertesi günü ağa yatak odasın- da boğulmuş bir halde bulunmuş, taş tekrar Abdülhamide iade edilmiş- tir. Abdülhamid uğursuz saydığı taşa ne dokunmuş, ns de takmıştır. Kim- seye de vermemiştir. Çok geçmeden Selânikte ihtilâl başlamış, kendisi tahttan iskat edilmiştir. Taş Amerikaya gönderiliyor Bundan sonra taş tekrar Avrupü ya gelmiştir. Fakat kimse talip çık mamıştır. Nihayet Amrikaya hicret etmiştir. Tuhaf şeylere meraklı olan Amerikalılara salmak ümidi ile şim- evvel Amerikalı milyarder ve Wosling- ton Mail gazetesinin sahibi Mao Leon bu taşı, bir uğursuzluğa uğradığı zar man iade etmek Üzero satın almıştı Taşı aldıktan sonra çok geçmeden üç yaşındaki oğlu sokakta mürebbiye- sinin elinden kaçmış ve bir otomobil altında kalarak can vermiştir, Milyo- ner hemen taşı iade etmiştir. — ”, 7 Mavis YAT Kütahyada çocuk bayramı şenlikleri A Kütahya (Akşam) — 23 nisan Çocuk bayramı burada Vüyük tezhürlerle kutlanmıştır. Yukarıdaki klişemiz bu bayramdan bir intiba gösteriyor. Samsun (Akşam) — 29 nisan bayramı ve çocuk haftası pek güzel ve neş»- Hi geçmiş, muhtelif müsamereler Kızılay ve Çocuk esirgeme kurulları g fatine Subay yurdunda bir balo verilmiştir. Yukarıki kilşelerimiz, Samsunda 23 nisan bayramı şen'iklerinder birkaç intiba tesbit ediyor. Toka (Akşam) — Çocuk bayramı şehrimizde parlak bir surette kutlan- mıştır. Yukarıki klişe valiyi, minimini yavrular ile bir arada gösteriyor. e) ği Malatyada çocuk bayramı büyük törenle kutlanmıştır. Resmimizde mek teplilerden bir kısmı görünüyor. İzmitte iskân işleri İ İzmit (Akşam) — Geçen sene geti- ' rilen göçmenlerden 3 bin küsuru Ko- | caeli mıntakasına iskân edilmiştir. Bu göçmenler kısa sayılabilecek bir 7 manda tamamile müstahsil bir hale getirilmiş ve kendilerine ev, tohumluk buğday, toprak, çift hayvanı verilmiş- tür. Sağlık vekâleti de emekleri geçen vali ve iskân müdürünü birer takdir- name ile taltif etmiştir, Aldhisarda tütün ekimi Akhisar (Akşam) — Bu sene Akhi- ar havalisinde geçen senekine naza” ran çok fazla tütün ekilmiştir. Son o beş gün içinde yağan yağmurlarda tütün fidelerinde çürüme hastelıği baş göslermişse de havanın tekrar si” cağa çevirmesi sebebile hastalık mü” him zarar vermemişlir. Akhisar bankası şubesi, bü sene geçen #€0©” den daha geniş mikyasta tütüncüler” ikrazatta bulunmuştur.